InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Zwangerschap > Zwanger worden, tips voor mannen

Zwanger worden, tips voor mannen

Zwanger worden doe je samen. Tips voor mannen om een goede kwaliteit sperma te leveren kun je in dit artikel lezen. Het is belangrijk als je snel zwanger wilt worden dat de man zich houdt aan de tips in dit artikel om ervoor te zorgen dat het ook echt lukt. Door je te houden aan de tips voor mannen vergroot je de kans aanzienlijk op een snelle bevruchting.

Slechte kwaliteit sperma(zaad)

Iedere man heeft een bepaalde leefstijl. De één leeft gezonder dan de ander. Maar welke zaken hebben een positief effect op de kwaliteit van sperma(zaad)? Er zijn bepaalde dingen in het leven die ervoor kunnen zorgen dat de kwaliteit van het sperma van de man toeneemt. En gevolg daarvan kan zijn dat een vrouw sneller zwanger raakt. Immers een goede kwaliteit sperma bevordert de kans op een bevrucht eitje. Snel zwanger worden, deze tips voor mannen kunnen daarbij helpen.

Tips voor mannen

Om de kwaliteit van het sperma te laten stijgen zijn er bepaalde zaken die een man kan doen. Eén van de tips voor mannen om te doen is bijvoorbeeld het dragen van losse kleding rondom de ballen. Voor een goede kwaliteit sperma is het belangrijk dat de temperatuur van de ballen iets lager is dan die van het lichaam. Hoe strakker de (onder)broek hoe warmer het wordt.

Een andere tip voor mannen is om te stoppen met roken, tenminste als er wordt gerookt. Roken is sowieso ongezond, echter de stoffen die in het bloed terecht komen door het roken hebben een zeer negatieve uitwerking op de productie van zaadcellen. Door roken heeft een man minder zaadcellen, bovendien neemt de kwaliteit van het sperma ook af. Als je zwanger wilt worden met je vriendin dan is roken dus onverstandig.

Een derde tip voor mannen die de kans op een goede kwaliteit sperma willen vergroten is het stoppen met drinken van alcohol. Denk nu niet gelijk dat je geheel onthouder moet worden, het is maar tijdelijk. De kwaliteit van sperma kan toenemen als je tijdelijk geen alcohol drinkt. Alcohol komt in de bloedbaan terecht in je lichaam en heeft een negatief effect op de kwaliteit van sperma(zaad).

Tip vier voor mannen die zwanger willen worden is het stoppen met innemen van drugs. Eigenlijk geldt voor drugs hetzelfde als voor alcohol en roken. Ook de stoffen die in drugs zitten komen in de bloedbaan van je lichaam terecht. Op die manier zorgen ze voor een verminderde kwaliteit van het sperma(zaad). Bij drugs speelt nog een andere complicerende factor mee. Sommige drugs kunnen nog weken lang in het lichaam blijven zitten. Stop dus op tijd met het innemen van drugs als je de kwaliteit van je sperma wilt verbeteren.

De vijfde tip voor mannen is het vermijden van warme omgevingen. Door het nemen van een warm tot heet bad stijgt de temperatuur in de ballen waardoor de spermaproductie afneemt en de kwaliteit van het zaad vermindert. Dit geldt ook voor heet douchen en het naar de sauna gaan.

Zwanger worden, de tips voor mannen op een rij

De vijf tips voor mannen die de kwaliteit van het sperma willen vergroten staan hier onder nog even kort genoemd. Door alle tips op te volgen neemt de kans op beter sperma en daarmee het zwanger worden van je vriendin aanzienlijk toe. Alle tips voor mannen nog even op een rij:
  • draag losse kleding
  • stop met roken
  • drink (tijdelijk) geen alcohol
  • stop met drugs innemen
  • vermijd warme omgevingen

Door je als man aan deze zaken te houden neemt de kans op een zwangerschap aanzienlijk toe.
© 2011 - 2019 Jozzie, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Tips om vruchtbaarheid te bevorderenTips om vruchtbaarheid te bevorderenNiet voor iedereen is het realiseren van hun kinderwens iets van zelf sprekends. Er zijn een hoop vrouw en mannen die ni…
10 tips om snel zwanger te worden10 tips om snel zwanger te wordenDe meeste stellen zijn wel even bezig om zwanger te worden. Zelfs de meest gezonde mensen hebben een kans van 20 procent…
SchijnzwangerschapMisselijk zijn, een dikkere buik krijgen, vaak moeten plassen, en “overtijd” zijn. Allemaal symptomen van zwangerschap,…
Tips voor betere en gezondere spermaEen baby maken, het lijkt zo’n leuk en makkelijk klusje. Maar als een zwangerschap steeds uitblijft, liggen de zaken ine…
De kwaliteit van spermaDe kwaliteit van spermaVeel koppels willen graag zwanger worden, maar dat is niet in alle gevallen altijd zo makkelijk. Steeds vaker komt het v…

Reageer op het artikel "Zwanger worden, tips voor mannen"

Infoteur: Jozzie
Gepubliceerd: 11-04-2011
Subrubriek: Zwangerschap
Medische informatie…
Schrijf mee!