InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Alternatief > Cat's Claw - Weerstand verhogen en kanker bestrijden

Cat's Claw - Weerstand verhogen en kanker bestrijden

Catís Claw (soms kattenklauw of katsklauw genoemd) is samen met Echinacea purpurea (rode zonnehoed) het beste plantaardige middeltje om de weerstand te verhogen bij winterse kwalen omdat het de witte bloedcellen stimuleert. Het is ook efficiënt tegen sinusitis, chronische pijn en ontstekingen (bijvoorbeeld door jicht en artritis), hardnekkige virussen, hartproblemen, cholesterol, hoge bloeddruk, een vervuild lichaam en rimpels. Wist u trouwens dat Catís Claw kanker kan bestrijden?

Catís Claw

Catís Claw (kattenklauw of katsklauw) is een houtachtige Zuid-Amerikaanse plant die tegen de bomen van het tropisch regenwoud omhoog kruipt en waarvan de doorns onderaan het blad aan de klauwen van een kat doen denken. Net als Echinacea purpurea of rode zonnehoed is het een populair natuurlijk middeltje om verschillende lichamelijke ongemakken te behandelen omdat het de witte bloedcellen stimuleert:

  • Weerstandsverhogende werking: Catís Claw is vooral gekend voor zijn uitmuntende resultaten bij het verhogen van de weerstand zodat typische winterse kwalen zoals griep en verkoudheid geen kans krijgen of sneller genezen. Dit Zuid-Amerikaanse kruid is ook efficiënt bij het doden van virussen.
  • Ontstekingsremmend: De ontstekingsremmende werking van Catís Claw is te danken aan de vele phytochemicaliën die in de plant aanwezig zijn.
  • Beschermt het hart: Catís Claw beschermt het hart omdat het de bloeddruk en de cholesterol vermindert.
  • Pijn en ontsteking door onder meer artritis en jicht verminderen: Catís Claw bevat sterolen die in het lichaam reageren zoals steroïden. Hierdoor kan o.a. artritis worden behandeld. Onderzoek heeft aangetoond dat het zwellingen tot 50% kan verminderen.
  • Ontgift de darmen: Catís Claw heeft een reinigende invloed op het lichaam. Vooral de darmen blijven schoon dankzij het gebruik van Catís Claw. Bovendien zorgt het ervoor dat er meer goede bacteriën in de darmen worden aangemaakt, wat het weerstandsverhogende effect van Catís Claw nog versterkt.
  • Vertraagt het verouderingsproces: Catís Claw houdt het lichaam en de huid jong dankzij de grote aanwezigheid van anti-oxidanten.
  • Ondersteuning bij de behandeling tegen kanker: Catís Claw is een natuurlijk middeltje dat bij geen enkele behandeling tegen kanker mag ontbreken. Het bestrijdt immers niet alleen kanker, het helpt ook bij het herstel van de weefsels en het lichaam na een uitputtende chemotherapie.

Nevenwerkingen van Cat's Claw

Het gebruik van Catís Claw is afgeraden in de volgende gevallen:

  • Zwangerschap
  • Borstvoeding
  • Inname van insuline bij diabetes
  • Geïnduceerde immunosupressie (orgaantransplantatie) en leukemiepatiënten die een beenmerktransplantatie verwachten
  • Patiënten die intraveneuze hyperimmunoglobuline therapie volgen

Catís Claw tabletten, capsules, druppels

De Catís Claw Plus tabletten van het merk Lucovit bevatten naast 200 mg Catís Claw ook Echinacea purpurea (rode zonnehoed), guaranazaad (geeft meer energie), Hydrastis (werkt bij problemen op de slijmvliezen) en vitamine C. Het is het krachtigste middel om de weerstand te verhogen. Neem zes tabletten de dag dat u voelt dat u ziek aan het worden bent en de ziekte zal geen kans vinden om door te breken.

Daarnaast zijn er nog vele andere merken die Catís Claw tabletten, capsules en druppels op de markt brengen. Enkele van deze merken zijn:

  • Kaita
  • Cruydhof
  • Buurmanns
  • Svensson
  • Immuun-Extra
  • Ortholon
  • Samento Catís Claw
  • Kruidvat
  • New Care

Catís Claw thee

Voeg twee gedroogd Catís Claw kruid toe aan een kopje kokend water. Drink drie kopjes per dag. Catís Claw thee is ook beschikbaar in builtjes, o.a. bij de merken:

  • Delisse
  • Zurit
  • TS Products

Weerstand verhogen en kanker bestrijden

Zie ook onze artikelen Smoothies en drankjes om griep en verkoudheden te bestrijden en Smoothies en drankjes om kanker te bestrijden.
Gerelateerde artikelen
Smoothies als bescherming tegen kankerSmoothies als bescherming tegen kankerAls suiker, vlees, eieren, verzadigde vetten en wit brood erom bekend staan de ontwikkeling van kanker te bevorderen, da…
Smoothies en sappen tegen griep en verkoudheidSmoothies en sappen tegen griep en verkoudheidDe volgende smoothies en sappen bestrijden efficiënt griep en verkoudheid. Je kunt ze drinken als aperitief, als ontbijt…
Koortsblaasjes of koortslip voorkomen en genezenKoortsblaasjes of koortslip voorkomen en genezenHoe kom je aan koortsblaasjes (ook koortslip genoemd)? Kun je ze voorkomen? En hoe gebeurt de behandeling? Met onze tips…
Kersen tegen jichtKersen tegen jichtVeel mensen drinken kersensap of eten kersen voor de behandeling van jicht en behaalde daardoor verbazingwekkende result…
Geneeskrachtige Gezonde Kruiden CGeneeskrachtige Gezonde Kruiden CKruiden. Voor vitaliteit en gezondheid. Welke Kruiden kun je gebruiken bij welke klachten of aandoeningen? Diverse Gezon…

Reageer op het artikel "Cat's Claw - Weerstand verhogen en kanker bestrijden"

Reacties

Rita van Hooijdonk, 15-09-2016 11:45 #17
Waar kan ik in Belgie een fytotherapeut vinden die werkt met cat's claw? Of in het zuiden van Nederland?

Chris, 06-09-2016 18:17 #16
L.s.
Ik heb gelezen dat Cats Claw de hardnekkige virussen kan doden, zoals het Herpes virus en van meerdere vormen van Kanker. Heeft iemand hier al ervaring mee? Ik ben nu namelijk een week bezig met 2 capsules per dag in te nemen! Graag uw reacties?
Chris
P.S. Cats Claw koop je gewoon in de natuurwinkel en ik gebruik capsules 2 p.d.

Henk Hendriksen, 26-07-2016 19:12 #15
Het is een wondermiddel en voel me er -na drie weken inname- tot dusver stukken beter bij: betere ontlasting, minder hoesten, helder in mijn hoofd, betere nachtrust, ontspannen dromen!

Th de Pinth, 12-06-2016 13:57 #14
Graag een antwoord op mijn vraag hoelang ik cat's claw achterelkaar kan gebruiken. Vind dit nergens terug.
Met vriendelijk groet,

Ante, 25-10-2015 10:52 #13
Ik krijg samento van mijn behandelaar met homeopathie. Dat komt va de apotheek. Een flesje met druppeltjes. Ik zag hier boven ook Kruitvat staan.

Timmermans P. M. J., 28-08-2015 22:30 #12
Ik koop Cat;s Claw in Polen onder de naam Vilcacora, dat is de thee en capsules. Ik ben opgegeven in het ziekenhuis, maar sinds ik deze medicijnen gebruik gaat het en voel ik mij stukken beter mijn vraag is, waar kan ik dit in Nederland kopen? Kan iemand mij dit vertellen?

Trees, 27-08-2015 13:30 #11
Ik ken Cat's Claw nu zo'n 25 jaar. Ik was destijds vreselijk aan het hoesten, maandenlang. Iemand vertelde mij over Cat's Claw. Ik ben het gaan gebruiken, na een week was het over. Sindsdien als ik verkoudheid of griep voel aankomen, gebruik ik het, soms 2 capsules elke 2 uur en dan afbouwen. Per jaar doe ik 2 keer een kuur van een paar weken. Altijd in huis.

Joop, 25-12-2014 16:25 #10
Vraag: waarom kunnen diabeten die insuline spuiten beter geen Cat's claw gebruiken?
Deze vraag werd ook al gesteld in 2013 door Janneke Bierenbroodspot, maar ik zie geen antwoord op deze vraag.

Marita, 05-02-2014 11:32 #9
Gebruik al 2 jaar elke dag 1 capsule catsclaw. Als ik voel dat ik verkouden word neem ik wat extra door de dag geen. Ben, echt waar, al twee jaar niet meer verkouden (keelpijn, griep ed) geweest!

Nathalie, 11-09-2013 22:08 #8
Kun je Cat's Claw kruiden ook in capsules doen of moet je het als thee innemen? Als het in capsules kan, hoe bereid je de Cat's Claw dan voor?

Janneke Bierenbroodspot, 19-02-2013 16:31 #7
Waarom kan iemand met insuline beter geen cats claw gebruiken?

Shanti, 19-12-2012 19:19 #6
Ik heb eerder 30 dagen lang 1 pil per dag geslikt. Omdat mijn weerstand heel laag was geworden na het gebruik van antibiotica. Ik kreeg elke maand wel de griep. Toen heb ik van een kennis gehoord over cats claw. 2 jaar later kreeg ik last van aambeien, had echt veel last vooral van binnen en buiten. Na het drinken van de eerste kop thee voelde ik meteen al dat de pijn van binnen was verdwenen. Voor de buitenkant heb ik tovenaars hazelaar in kruidvorm gebruikt, heb dit eerst net als thee laten trekken op een zacht vuurtje op het fornuis. En heb daarna een watje daarin gedoopt en warm aangebracht op de anus. Deze 20 min laten zitten. En daarna gewone vaseline erop gedaan. Voelt echt heel veel verschil. Vindt het jammer, dat deze kruiden niet echt bekend zijn, terwijl ik er heel wat aan heb gehad.

Rina, 06-09-2012 10:17 #5
Ik ben natuurgeneeskundige en heb veel goed resultaten in de praktijk gezien. Mijn moeder heeft al jaren artritis en moet van de reguliere geneeskundige ontstekingsremmers slikken. Dit heeft ze geweigerd en houdt het al jaren stabiel door dagelijkse inname van Cat's Claw.
@Davy, een dode mus, misleidend. Kan je dat ook uitleggen of is volgens jou alles wat niet regulier is misleidend?

Angela, 19-03-2012 23:24 #4
Waar kan ik catsclaw kopen?

Davy Gaasbeek, 14-01-2012 20:25 #3
De opmerking "Wist u trouwens dat Catís Claw kanker kan bestrijden? vind ik echt niet kunnen!. Erg min om onder mensen met kanker (waaronder ik) een product te promoten: daar zit niemand op te wachten, op zo'n dode mus. Op zijn zachtst gezegd erg misleidend…

Kelvin Jahae, 24-08-2011 13:32 #2
Ik gebruik het nu sinds april van dit jaar, maar bij mij werkt het uitstekend! Heb verschillende darm klachten, maar na 3 maanden slikken merk ik toch echt dat de klachten minder worden, ik kan er niet meer zonder!

Redig Diane, 29-07-2011 20:03 #1
Heeft er iemand al resultaat gehad met cat's claw?

Infoteur: Avalon
Subrubriek: Alternatief
Reacties: 17
Medische informatie…
Schrijf mee!