InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Striae verminderen en verwijderen

Striae verminderen en verwijderen

Om striae te verminderen of te verwijderen hoeft u tegenwoordig niet meer naar de dermatoloog voor een dure laserbehandeling of een microdermabrasie. Met deze handleiding hebt u alles bij elkaar om thuis aan de slag te gaan met hetzelfde resultaat.

Wat hebt u nodig?

  • Een loofah handschoen
  • Een goed schurende peeling (bv. Coconut Scrub van The Body Shop)
  • Zuiver aloë vera sap
  • Plantaardige olie; een mengeling van olijf- en druivenpitolie uit de supermarkt volstaat, maar nog beter is zuivere emu olie of de rozenolie van Weleda.
  • Etherische olie van cipres en rozemarijn

Methode

  • Neem een bad of een douche om de huid week te maken.
  • Doe een redelijke hoeveelheid peeling op de plaats waar u striae hebt en masseer het product in met een loofah handschoen. Maak ronddraaiende bewegingen in de richting van het hart. In het begin zal u waarschijnlijk gevoelig reageren op het gebruik van de loofah, maar na verloop van tijd zal uw huid hieraan wennen. Houd de massage tussen 5 à 10 minuten per lichaamsdeel aan en zorg ervoor dat de huid goed roze is (de verbeterde bloeddoorstroming zorgt ervoor dat de celdeling op gang wordt gezet en door de intensieve peeling wordt een deel van de beschadigde opperhuid verwijderd).
  • Verwijder de restjes peeling en droog u goed af.
  • Meng gelijke hoeveelheden aloë vera sap en emu olie (of plantaardige olie) en voeg hier enkele druppels etherische olie van lavendel aan toe. Masseer dit grondig in de huid met cirkelvormige bewegingen totdat al het product is opgenomen.
  • Ga meteen na de massage slapen. De massage verwijdert dode huidcellen en onzuiverheden en stimuleert de groei van nieuwe huidcellen. De beste tijd voor het creëren van nieuwe cellen is tussen 11 uur s avonds en 5 uur s morgens. Het is dan ook van groot belang dat u tijdens deze uren daadwerkelijk slaapt. Vat u slechts moeilijk slaap, neem dan een slaappil op basis van natuurlijke extracten (zoals Melotomatine of Valeriaan), maar nooit echte slaappillen omdat die de groei van nieuwe huidcellen verstoren.

Huid laten rusten

Het is van groot belang dat u de huid laat rusten tussen de massages door. Masseer uw huid nooit meer dan één keer per dag. Uw huid heeft immers tijd nodig om te herstellen na de peeling. Daarom moet u de massage ook nooit elke dag doen.

Hieronder vindt u een algemene richtlijn die u kunt volgen (olie betekent dat u de mengeling van plantaardige of emu olie + aloë vera + etherische olie moet aanbrengen).

Week 1
Dag 1Massage + olie
Dag 2Massage + olie
Dag 3Alleen olie
Dag 4Massage + olie
Dag 5Alleen olie
Dag 6Massage + olie
Dag 7Alleen olie

Vanaf week 2
Dag 1Massage + olie
Dag 2Alleen olie
Dag 3Alleen olie
Dag 4Massage + olie
Dag 5Alleen olie
Dag 6Alleen olie
Dag 7Massage + olie

Na 8 tot 10 weken zal uw striae in lengte, diepte en breedte afnemen. Verminder de massage dan tot slechts 1 à 2 keer per week.

Na een tijdje zult u op een punt komen dat u de striae nog nauwelijks voelt. Uw huid is glad en zacht en de striae lijkt op kleine rimpels of lijntjes. Vanaf dit moment zal de snelheid waarmee de striae vermindert drastisch afnemen. Dit is normaal.

In plaats van meer te masseren, moet u de frequentie van de massages nu net verminderen tot slechts 1 à 2 keer in de maand. Na een tijdje zal het genezingsproces van de huid opnieuw op gang schieten en zullen de laatste fijne lijntjes zo goed als onzichtbaar worden.

Hoelang moet u de methode toepassen om uw striae te verwijderen?

Mensen met recente striae zullen sneller resultaat zien dan mensen die al zeven jaar of langer striae hebben. Het kost meer tijd en moeite om van die laatste fijne lijntjes verlost te raken. Reken toch minstens 6 maanden om uw striae te verminderen en tussen 1 à 2 jaar om alle lijnen te verwijderen.

Mag u ook uw gewone crème tegen striae gebruiken?

Het antwoord hierop is nee. De meeste crèmes tegen striae zijn slechts weinig efficiënt omdat ze minerale oliën bevatten en daardoor slechts tot de opperhuid (de bovenste huidlaag) doordringen en de twee onderliggende huidlagen onaangetast laten. Helaas ontstaat striae in de onderste huidlagen en moet u dus een product gebruiken dat tot die onderste huidlagen doordringt.

Aloë vera dringt door tot in de diepste huidlagen en zit bovendien vol met vitamines, mineralen, sporenelementen en proteïnes om de huid te voeden. Bovendien verloopt de celvernieuwing sneller met aloë vera-sap en stimuleert het de aanmaak van collageen en elastine.

Ook Emu olie (Emoe olie) dringt door tot in de diepere huidlagen. Emu olie zit boordevol vetzuren van het type Omega 3 en Omega 6 (belangrijk voor de aanmaak van collageen en elastine).

Indien u geen zuivere Emu olie in huis hebt, mag u ook de rozenolie van Weleda gebruiken (deze bevat Rosa Mosqueta die algemeen wordt aanbevolen voor het verwijderen van littekens en striae) of een combinatie van druivenpit- en olijfolie.

De etherische olie van cipres en rozemarijn dringt eveneens diep in de huid door en verbetert de bloedsomloop (een slechte plaatselijke bloeddoorstroming is vaak één van de oorzaken van striae).

Grapefruitzaad

Recent onderzoek heeft aangetoond dat ook grapefruitzaad-extract helpt om striae te verwijderen. Het zou het beschadigde collageen verwijderen en de huid aansporen nieuw en gezond collageen in de plaats te maken.

Resultaten optimaliseren

Om echt goede resultaten te bereiken is het van belang dat u ook uw voedingspatroon aanpast. In het artikel Striemen vervagen met voeding wordt uitgelegd hoe u dit precies moet doen. Volg dit voedingsplan zo strikt mogelijk tijdens de maanden dat u de massages doet. Hoe beter u het plan volgt, hoe beter uw resultaten zullen zijn.

Indien uw budget het toelaat, kunt u ook naar de schoonheidsspecialiste of de dermatoloog om uw striae te laten verwijderen. In het artikel Cosmetische behandelingen tegen striae komt u onder andere te weten welke van deze behandelingen werkelijk efficiënt zijn en hoeveel de kostprijs is.

Gerelateerde artikelen

Schoonheidsgeheimen: Spectaculaire oplossingen voor de meest courante schoonheidsproblemen (cellulitis, striae, kalknagels, haarproblemen, etc)

Striae Verminderen en Verwijderen: Overzicht van alle onze artikelen over striae.
Gerelateerde artikelen
Striae. Ontstaan, behandelen en voorkomen!Veel vrouwen krijgen tijdens de zwangerschap te maken met striae, ook wel zwangerschapsstriemen genoemd. Maar ook andere…
Alles over striaeStriae is ook wel een ander woord voor groeistrepen. Het ontstaat als vaak in de puberteit, door veel trainen of door ee…
Rode vouwlijnen en striae: paarse lijnen op buik en benenRode vouwlijnen en striae: paarse lijnen op buik en benenRode vouwlijnen zijn vervelend en ongewenst. Veel mensen kampen met deze lijnen en willen er graag zo snel mogelijk van…
Striae, wat is het?Striae is een herkenbaar probleem voor veel vrouwen. Het kan zelfs een reden zijn om niet meer naar het zwembad te gaan.…
Homeopathie bij striae en zwangerschapsstriemenStriae, striemen of zwangerschapsstriemen zijn strepen in een rode of blauwpaarsachtige kleur op de huid. De plekken waa…

Reageer op het artikel "Striae verminderen en verwijderen"

Reacties

Nora, 24-08-2016 13:02 #108
Mag je dit al met nog rode striae doen of moet je wachten tot ze wit zijn? En mag je deze behandeling doen als je borstvoeding geeft? Ivm afvalstoffen afvoeren?

Jeffrey, 30-08-2015 05:46 #107
Hallo,

Ik ben nu 16 bijna 17 en was heel dik ben in 2 maanden tijd 15 kilo kwijt geraakt waardoor ik een probleem heb ik heb te veel huid rond me buik en heb daar ook nog eena strea bij maar heb gehoord dat je buik niet meer strak kan worden als je strea hebt dus als ik dit zou doen Zou ik dan nog strak vel kunnen krijgen want ik fitniss elke dag maar zie geen resultaat in me buik door dat Rot vel of Zou ik moeten wachten en dat alles vanzelf recht groet hoop dat iemand hier antwoord op heeft alvast bedankt

Amy, 05-04-2015 13:20 #106
Hallo iedereen,
Ik heb een vraagje, want ik ga namelijk ook deze methode uitproberen. Maar waar vinden jullie goede zuivere aloë vera sap? Want als ik het ga zoeken kom ik uit op aloë vera stappen met de gebruiksaanwijzing om het gewoon dagelijks te drinken, kan je dit alsnog gebruiken om het als mengsel te gebruiken? Of moet ik dan de aloë vera gel aanschaffen?

E., 25-02-2015 20:01 #105
Ik denk dat je hier helemaal fout in bent. Striae is een gevoelig deel van de huid, dus mag je zeker niet met een peeling en loofah-handschoen over gaan, dit gaat pijn doen en zorgt alleen maar voor hardere irritatie. Door deze scrub toe te passen ga je alleen maar meer kleine scheurtjes maken en heeft dit een averechts effect. De olie daar in tegen is zeker nuttig, maar dit gaat de striae niet vermijden. De olie zorgt ervoor dat de huid soepel blijft en komende striemen tegen gaat. Maar die striemen die er nu al zijn zullen er blijven (ze verkleuren wel naar wit zo ze minder opvallen).

Bsel, 01-09-2013 12:25 #104
Waar kan je emu olie kopen? Is dit verkrijgbaar in dr apotheker?

Siem, 19-08-2013 10:47 #103
Ik heb zelf last van striae op mijn dijen, deze striae is nooit paars geweest, maar meteen wit geworden. Werkt deze behandeling dan ook? En waarom wordt er in de methode lavendel olie genoemd, en in de productenlijst cipres en rozemarijn olie?

L., 09-07-2013 13:46 #102
Hallo Vrouwen, ik ben zelf ook een vrouw die een tijdje geleden enorm vet is geworden. Echt verschrikkelijk was dat! Nu ben ik in 1 jaar 18 kilo kwijt en helaas, tja enorme striae, nu ook op mijn billen en bovenbenen. Ik wil het zo graag verminderen of zelfs verwijderen, ik lees hier positieve reacties en ga snel een paar middelen proberen, maar hopen dat het werkt! Ik durf gewoon niet in badpak!

Shira, 04-07-2013 16:48 #101
Hallo,

Ik heb palmer's Cocoa butter formula (Massage lotion voor striae). Na een week zie je de striae minder het helpt echt! Hij is gewoon bij de DA te verkrijgen. Ik had op me buik knieholtens en boven benen last van maar nu ben ik erg blij dat ik, deze lotion heb gehaald.
Het is echt een aanrader!

L*, 16-09-2012 22:23 #100
Zal de etherische littekenolie van Erica Kruiderijen niet beter zijn i.p.v. de cipres en rozemarijn?

Veronique, 13-06-2012 13:54 #99
Hoi,

Ik heb alle producten kunnen kopen bij the Body Shop en de Tuinen. Succes ermee!

Anne, 01-05-2012 17:41 #98
Ik ben 19 en sinds vorig jaar is het bij mij heel erg geworden ben door de pil aangekomen en ben nu bezig om het eraf te krijgen maar de striae blijft natuurlijk.
Mijn vraag waar kan je deze producten het beste kopen?

Er, 27-03-2012 00:16 #97
Het is me onduidelijk. etherische olie van cipres en rozemarijn. en later staat er etherische olie van lavendel? De week schema is van 1ste en de 2e week. Maar bij de 2e week al wordt het verminderd. en bij de 3e week dan? Of moet je steeds het schema van week 2 aanhouden totdat je na 8 weken al het verminderd is?

Molly, 26-03-2012 07:48 #96
Bij benodigdheden staat dat je etherische olie van cipres en rozemarijn nodig hebt, maar bij de methode staat dat het etherische olie van lavendel moet zijn. Welke is het?

Elle de Pil Gevaarlijk, 02-11-2011 12:43 #95
Hallo,

Even een reactie op het bericht van lady.
Ik ben inmiddels 22 jaar maar ben ook op mn 15e gestart met de pil, omdat ik erg veel last had van puistjes.
De dermatoloog heeft mij niet gewaarschuwd dat het mogelijk kan zijn, dat ik aan zou kunnen komen door het gebruik van de pil. Het is namelijk bewezen dat de pil vocht ophoudt in je lichaam en je meer eetlust krijgt. Diezelfde dermatoloog heeft wel 5 jaar later mijn zusje gewaarschuwd, dat het mogelijk kan zijn dat je lichaam sterk kan veranderen. Wat ze bij mij altijd heeft ontkent.

Alhoewel de puistjes waren verdwenen, ben ik toen opeens erg veel aangekomen en heb toen op mijn borsten en heupen erg veel striae gekregen. Ik ben nu ongeveer 2 maanden bezig met het dieet en met de behandeling. De striae zie ik een beetje verdwijnen. Maar ik doe dit dieet en de behandeling vooral om gezond te leven. Het helpt ook tegen puistjes en zie dat mijn huid er veel beter uitziet.

Ik ben ook sinds een jaar definitief gestopt met het nemen van de pil doordat ik verschillende artikelen heb gelezen dat de pil gevaarlijk kan zijn. Het verhoogt namelijk de kans op borstkanker en hartproblemen. Pas als je 10 jaar met de pil bent gestopt zal deze kans verlagen oftewel verdwijnen. Daarbij krijgt 50% van de vrouwen pigmentvlekken op het gezicht. Deze pigmentvlekken zijn NIET te verwijderen daarbij groeien ze en worden ze elk jaar donkerder. Ik zie en ken veel meisjes die dit probleem hebben. Mijn vriendin moet nu een peeling behandeling van 1500 euro betalen alleen om de vlekken onder controle te kunnen houden, en daarbij kan ze NOOIT meer in de zon zitten. Omdat de vlekken in de zon bruiner worden.
(enkele artikelen)
http://www.ditchthepill.org/
http://www.cancer.org/Cancer/BreastCancer/OverviewGuide/breast-cancer-overview-what-causes
Ook ken ik zelfs een meisje die door de pil onvruchtbaar is geworden.
Ik raad het daarom STERK AF om aan de pil te beginnen. Aangezien het geen enkel positief effect heeft, daarbij worden ook best veel vrouwen die zelfs ook met het slikken van de pil toch zwanger zijn geworden. Mocht je geslachts gemeenschap willen hebben, gebruik dan de condoom of gebruik de ovulatie kalender. De condoom is veel veiliger en het beschermt je ook tegen SOA´s die veel mensen onderschatten. Mocht een jongen het niet leuk vinden om een condoom te gebruiken dan zeg je maar dat die kan oprotten. Het belangrijkste is jouw lichaam, en een echte man geeft ook om jouw welzijn.

Nu ik een jaar ben gestopt met de pil, ben ik ook direct afgevallen. De puistjes zijn ook verminderd door het dieet en door gezond te leven. Ik raad het daarom ook iedereen aan om vol te houden met het dieet en met de behandeling!

En ik raad het iedereen af met het nemen van chemische hormonen! WEG MET DE PIL!

Ms, 11-10-2011 21:39 #94
Is het echt zo dat na twee weken de striemen roder worder? En wordt het daarna ook we minder en gaat de roordheid weg? Ik wil er wel aan beginnen, maar ben toch wel bang voor de roodheid. Het zit bij mij namelijk op me borsten en tot redelijk hoog op mijn decolete. Dit betekent dat mensen het zouden kunnen zien, en nog erger me vriendje. Ik schaam me er al best wel voor, en het erger wordt word ik al helemaal bang. Hopelijk reageert iemand die hier ook gebruik van heeft gemaakt met een beetje advies :)

Lady, 26-09-2011 21:59 #93
Ik ben ook 16 bijna 17 jaar en ik heb er ook heel erg last van. Ik ben vroeger tot mn 15de echt super slank geweest. zo dun dat mensen zich zorgen begonnen te maken en familie dacht dat ik anorexia had (even om duidelijk te maken hoe slank). op mijn 15de kreeg ik een vriend en mn moeder vond het maar is tijd om aan de pil te beginnen, ik had ook erg last van mijn ongesteldheid. en sinds die tyd ben ik heeel erg aangekomen. ik woog op mn 14de tot 15de 45 kilo. en nu 72. ik woog er 76 maar ik ben inmiddels al 2 weken aan het lijnen wat redelijk lukt. alleen nu blijf ik dus nog met die lelijke striae zitten op mn kont, tussen mn benen, op mn dijen en de achter kant van mn boven benen. ik hoop dat dit werkt want een medische ingreep gaat mijn portomonee niet toelaten.

Een Meisje, 17-09-2011 16:44 #92
Ik wil echt heel graag van mijn striae af, het ziet er niet uit. Ik vind het vies en lelijk en ik ben bang dat niemand me meer mooi vind. Ik ben in een heel korte tijd enorm aangekomen(ik ben nog steeds slank) en ben pas 16! Ik heb het alleen bij mijn billen. Nu ga ik deze methode proberen en ik hoop zo dat het werkt! Ik maak me al ontzettend zorgen om mijn uiterlijk en nu is dat 100x zo erg.

Loes, 13-07-2011 15:45 #91
Ik ben sinds eergisteren begonnen met de methode, en na twee keer scrubben zie ik de huid al meer stralen. Ik ben 17 jaar maar heb helaas ook artikelen gelezen waarin wordt beweerd dat dit het niet waard is omdat striae een blijvend probleem is. Laten we hopen dat dit artikel het tegendeel bewijst. Overigens neem ik geen ander voedingspatroon aan, alleen een paar extra koppen groene thee per dag. Ik gebruik verschillende middelen: voor de scrub gebruik ik een tube van Rituals met scrubhandschoenen van de etos, vervolgens een mix van aloe vera gel met wilde rozenolie van weleda met een paar druppels etherische olie van rozemarijn. 'S ochtends smeer ik mn probleemzones in met een mix van Olijfolie en Druivenpitolie.
Mijn vraag is; is het schadelijk/niet goed om meerdere keren per dag olie te gebruiken? Alvast bedankt.

Yan, 27-03-2011 03:54 #90
Beste,
Na 2 tal jaar heb ik namelijk last van striemen, kben in4 jaar een paar kilo's bij gekomen. Mijn eerstre straie was te zien aan de binnenkant van men armen en m'n oksels. onlangs heb ik er bij gekregen op m'n buik en aan m'n heupen. De straie waren eerst paars/rood en nu helemaal wit. Ik vroeg mij af of er echt geen manier is om alles zoveel mogelijk te verwijderen/verminderen want ik heb het mentaal wat moeilijk. Ben bang als ik een meisje ontmoet zij teleurgesteld zou zijn. Heb ook gehoord dat afvallen helpt bij het verminderen van straie maar ik betwijfel dit echt. Liefst zou ik weer normaal op het strand in m'n bloot bovenlijf kunnen wandelen zonder enige schaamte. Elk advies of hulp word erg geapprecieerd. Met vriendelijke groeten

Hoi, 20-09-2010 18:47 #89
Het heeft zeker een goed gehopen op de buitenkant van me boven benen het is nog niet helemaal weg.maar jammer dat ik elke keer het zelfde doe aan de binnen kan maar het daar veel langzamer gaat.

Streepje, 12-08-2010 16:30 #88
Ik ben een meisje van 17 jaar en ik heb nu al last van striae! Ik ben vroeger altijd slank geweest maar ben een paar kilo bijgekomen afgelopen jaren. Ik weet niet of dit door de anti conceptie pil komt, maar de striae is er nu al. Ik heb het voornamelijk aan de binnenkant van mijn bovenbenen, en dit is zich al verder uit het breiden. Hoe krijg ik ze zo min mogelijk zichtbaar? Laseren helpt niet zo goed heb ik gelezen, en een medische ingreep is veel te duur.

Anouk, 20-06-2010 20:01 #87
Hallo Joke,

De eterische olie kan je vinden in de tuinen. Deze winkel hebben ze door het hele land maar ook op www.detuinen.nl. Ook de olien en veel ingredienten die goed zijn voor het eetpatroon zijn hier te vinden.

Succes

Bliss, 14-06-2010 00:25 #86
Ik gebruik sinds een week: Palmer's Cocoa Butter Formula, en me straie zijn nu al minder. AL NA EEN WEEK!
Palmer's heeft ook spciaal voor straie producten, maar wat ik gebruik is voor mij al voldoende, als je de producten gebruikt die echt tegen straie helpen zal het nog beter werken denk ik.
Ik raad iedereen aan het te gebruiken. Het is nu bijna in elk drogist verkrijgbaar en anders even naar een buitenlandse toko.
Groetjes

Lala, 30-04-2010 16:57 #85
Hallo allemaal,

door een gewichtstoename heb ik ook erg last gekregen van striae, vooral aan de zijkanten van mijn buik en bovenbenen. Erg schaamtelijk. Ik ben nu bezig met Forte Pharma deze pillen helpen je bij het afvallen.
Ik gebruik nu ongeveer een weekje slakkenslijmgel en Bio-Oil, echt een aanrader. verschil zie ik nog niet, maar dat komt pas na 3 maanden staat er op de verpakking. Vraag: Vervagen je striemen wel als je afvalt of word t dan juist erger?
En hoe zit het met de zonnebank, je zou denken dat ze dan lichter worden?

groetjess

Patty, 15-03-2010 10:23 #84
Ik kan nergen Etherische olie van cipres en rozemarijn vinden. Weet iemand waar ik dit kan kopen?

Joke, 10-02-2010 14:24 #83
Ik vraag me af of het echt niet voldoende is om gewoon vitamine E olie of olijfolie of iets dergelijks te gebruiken. Ik doe dit nu al een paar weken en ik zie al een mooiere huid. Al dat gemix is dat nou serieus nodig? Ik heb wel 2 essentiele olien aangeschaft ( ciprus en rozemarijn ) omdat ik het ook eens wil proberen! Maar ik vraag me wel af waarom er op die potjes waarschuwingen staan over het olie gebruik.

Zijn er nog meer mensen die niet al deze moeite doen en geld uitgeven en toch resultaat zien? Ik vind het trouwens wel de moeite waard hoor als mensen precies de instructies opvolgen, maar ik vrees dat ik er zelf een beetje te lui voor ben.

En ik blijf me afvragen of het wel echt nodig is!

Nathalie, 05-02-2010 20:21 #82
Hey iedereen,

ik ben nu reeds 8 maanden bezig en merk echt wel een verbetering! zoals ik gedacht heb zijn de striemen wel nog niet weg… mijn huid is sowieso veel zachter, ziet er gezonder uit en de meeste striemen zijn echt wel gekrompen.
natuurlijk heb ik op die 8 maanden tijd ook wel gezondigd. er zijn verschillende dagen dat ik 'vergeten' smeren heb.
wat ik doe : ik heb het programma de eerste weken gevolgd hoe het beschreven stond, nu schrub ik tweewekelijks en probeer ik me dagelijks in te smeren met een mengsel van : aloe vera sap, etherische olie van rozemarijn en cipres en rozenolie van weleda. ik heb alle producten gevonden in een dieetwinkel/natuurwinkel.
ik heb ook een hele tijd chlorella genomen en nu neem ik supplementen bij: multivitamines, en omega 3+5.
even ivm het laseren : ik heb dit laten doen op mijn onderrug (4x = 1600 euro). het heeft mijn striemen mooier gemaakt, maar deze zijn spijtig genoeg niet verdwenen. ik blijf hopen via deze methode!
groetjes

Kashmir, 03-02-2010 13:59 #81
Hoi Elly! Mijn vraag is eigenlijk, wat is zuiver aloe vera sap of wat je darvoor in de plaats kan gebruiken? Zou je mischien een lijstje willen posten waar je alles kan halen, en hoe het precies heet en van welk merk het is? Ik kom er nl niet uit met die aloe vera sap en wellke schrub je moet gebruiken en over de etherische olie… Groetjes en bedankt!

Elly, 23-01-2010 13:37 #80
Hoi,
Ik ben nu ook een maand bezig met deze methode. Ze helpt inderdaad maar om eventjes wat vragen van jullie hier onder te beantwoorden

1. Deze methode is de JEAN WU methode. Ze staat er mee op het internet, heeft verschillende sites. De 'auteur' van dit artikel heeft het dus vertaald ;)

2. Als je net bezig bent, ong. 2 weken dan zullen je striemen veel roder zijn dat ze waren, dit komt omdat je een 'huidlaagje' dieper gaat, waar de striemen dus het dikst liggen. Niets van aantrekken gewoon verder doen.

3. Esther en andere mensen die geen groot budget hebben, het belangrijkste van deze methode is het scrubben en dus 'verwijderen' van een huidlaag en deze dan voeden met een goed product. De handschoen kost bijna niks, als olie kan je idd ook de bio oil nemen die ook niet zo duur is. En de aloe, ja die is wel redelijk duur MAAR je doet er best lang mee. Ik heb een tube aloe vera gel, waar ik al zeker een maand mee doe, en die is nog niet in de helft.

4. Je moet ook niet persé aloevera SAP nemen, dat is hier weinig te verkrijgen. In Amerika, waar de methode dus van komt, is dit meer te verkrijgen. Dus een gel op basis van Aloe vera is meer dan genoeg.

Het is echt doorzetten met deze methode, maar je haalt er meer resultaat uit dan een cremetje smeren. Natuurlijk is laseren beter, maar ook honderd keer duurder als dit. Maar deze methode en de laser komen eigenlijk, als je er over nadenkt op het zelfde neer = huidlagen verwijderen waar de huid is gescheurd, striemen dus.

Doorzetten mensen!

Maartje, 04-01-2010 04:58 #79
Hallo,

Ik gebruik bio-oil sinds een maand of vier. Ik gebruik het op mijn borsten, aangezien ik op die plek de striae het lelijkste vind. Ik heb zeker het idee dat de striemen minder diep zijn, en minder opvallend. Daarnaast voelt en ziet mijn huid er steviger uit. Ook is bio-oil bruikbaar voor een droge huid. Ik gebruik het bv ook om mijn gezicht mee in te smeren voor het slapen gaan. Je kunt bio-oil gewoon bij de drogist kopen en het is niet duur (en het flesje gaat redelijk lang mee). Wel een aanrader dus.
Verder ga ik ook de tips proberen die staan beschreven bij voeding (grapefruit extract, etc.).

Groetjes Maartje

Esther, 17-12-2009 21:58 #78
Hoi allemaal,

Ik ben een jonge, alleenstaande, studerende moeder en heb dus geen groot budget maar wel striae! Ik voel me hierdoor erg onzeker en wil graag deze methode proberen. Nu is mijn vraag, hoeveel kost alles wat je hiervoor nodig hebt bij elkaar ongeveer?

Groetjes

Bloem30, 23-11-2009 12:38 #77
Ik ben bloem en ben 18 jaar, ik heb last van striae op mijn heupen en een beetje aan de binnekant van mijn bovenbenen. Ik probeer nu deze methode en hoop heel erg dat het zal verminderen! Alleen het wordt bij mij nu heel erg rood! Het lijkt wel of het erger wordt! Ik ben wel pas 1,5 week bezeig, hoort dit dan? Of kan ik er beter mee stoppen?

Linda, 28-09-2009 17:09 #76
Waar kan je die aloë vera-sap kopen? Ik ben naar de tuinen geweest, maar zij hadden alleen aloevera-sap om te drinken.

Suzanne, 22-09-2009 18:38 #75
Hoi Allemaal,

Vandaag begin ik aan deze methode, heb alle spulletjes ervoor aangeschaft. Ben erg benieuwd hoe het zal gaan uitpakken. Ben nu 21 en striaen heb ik al vanaf mijn 11e vooral op mijn benen en buik. Zou ontzettend blij wezen als die krengen weg zijn:-)

Maar ik had een vraagje aan de infoteur: Hoe bent u op deze methode gekomen? Heeft u het ook op uzelf geprobeerd en kent u mensen bij wie ze totaal zijn verdwenen?

Ik ben heel erg benieuwd!:-) Over een poosje zal ik laten weten of ik resultaten zie.

Groetjes Suzanne

Melissa, 29-08-2009 21:09 #74
Ik wil ook beginnen met deze methode, echter kan ik de Zuivere aloë vera sap en Etherische olie van cipres en rozemarijn beide niet in de winkel vinden, weet iemand waar ik deze kan kopen? Ik heb namelijk zoveel striae op mijn buik en het lijkt alsof het steeds meer naar boven toe aan het uitbreiden is (moet echt afvallen wellicht helpt dat ook) maar ik heb deze zomer niet in een bikini rondgelopen omdat het er heel erg uitziet, dus ik hoop dat iemand mij kan vertellen waar ik deze laatste twee producten kan vinden!

Groetjes Melissa

Simone, 26-08-2009 16:56 #73
Waar kan ik onder anderen Emu olie of Emoe olie kopen? weet iemand een adres?

Elly, 31-07-2009 13:27 #72
Hallo allemaal,

Eind oktober 2008 ben ik begonnen met de behandeling. In het begin deed ik alles precies zoals het hoorde. Na ongeveer 8/9 weken moest ik overgaan naar 1 a 2 x per maand scrubben. Dat heb ik ook gedaan maar ben toen verder gegaan met bio-oil, en ngestopt met het zelfgemaakte prakje, omdat ik 1 product nergens meer kon krijgen. en 1 ding kan ik jullie garanderen. mijn striae zijn ECHT minder diep!, ik denk dat ik er bijna ben… nog even en ik scrub de striae er zelf af. je ziet ze allemaal nog wel, geen een is nog verdwenen, maar ze zijn minder diep. ze zijn bijna op dezelfde hoogte als mijn normale huid. Dus ik denk dat ik over een half jaartje bezig ben ben letterlijk het verminkte huid scrubben. Dus geef het niet op!

Groetjes Elly

ps: na het scrubben onder de douch draai ik altijd de warme kraan dicht en blijf ik er onder staan. Is ook goed voor de bloedsomloop. gwn doen!

Mina, 16-07-2009 00:10 #71
Ik ben 23 jaar en heb al sinds mijn 13de striae. Ik heb in mijn puberijd er niet echt last van gehad. Nu is dat anders. Ik heb een hele lieve vriend maar tijdens het vrijen voel ik me altijd heel onzeker over de striae. Ik heb het echt overal. Billen(heel veel), bovenbenen, rondom de knie en onderbenen. Ik word er echt gek van. Uit angst draag ik nooit bikini's.
Ik ga vanaf morgen starten met deze behandeling en zal hier mijn resultaten melden. Sterkte allemaal.

Robin, 07-07-2009 20:03 #70
Ik ben krachtsporter en hardloper en heb ook enorm last van striae. Hoe moet ik dit aanpakken met mijn dieet. Moet ik louter de voeding gebruiken dat in het voorgeschreven dieet staat aangegeven of mag ik meer van bv. zalm eten?

Nathalie, 23-06-2009 13:19 #69
Beste mensen,

ik ben nu reeds 4 weken aan het scrubben en te masseren. ik merk duidelijk dat mijn huid gezonder is, ze voelt zachter aan en de meeste striemen die ik heb zijn reeds 'gekrompen'. het is echt wel een langdurig genezingsproces. ik ben nu ook bezig met een laserbehandeling op mijn onderrug (zeer pijnlijk, maar je moet er iets voor over hebben!)
heeft iemand van jullie al plaatsen waar de striemen weg zijn of fel verminderd zijn?
nathalie

Rosa, 08-06-2009 16:00 #68
Beste Avalon, Ik ben nu 27 en heb sinds ik een tiener ben last van striemen, deze zijn met de jaren erger geworden. Slechte productie van collageen is de enige reden die ik kan bedenken, want ik heb nooit last van overgewicht gehad. Ik heb altijd gedacht dat het nooit meer weg zou kunnen gaan, maar door bovenstaand artikel heb ik weer hoop gekregen. Vandaag heb ik de stofzuiger-methode toegepast. Vanaf morgen ga ik scrubben en smeren. Ik ga het proberen vol te houden en via deze site hou ik jullie up to date.

Ik had alleen nog een vraagje: hoe vaak raad je het aan om de lichaam te stofzuigen?

Groetjes Rosa

Sylvia, 05-06-2009 03:26 #67
Ik heb een vraagje.
Zijn er mensen bij wie deze methode heeft geholpen?
Want ik heb heel veel dingen al geprobeerd maar niks hielp. Ook zo zonde van je geld zeg maar.
Ik ben 20 jaar en heb bijna overal striemen, en echt super veel.
Schaam me hier heel erg voor en wil er heel erg graag vanaf.
Dus als dit al bij mensen heeft geholpen ga ik het zeker doen!

Eva, 22-05-2009 19:24 #66
Ik wil het graag een keer proberen, ik had alleen wel een vraagje. Kan ik in plaats van de verschillende olieen met elkaar gemengd, ook het product Bio-oil gebruiken? Aangezien dit ook een product met olie is dat littekens en striemen doet verminderen. Of werkt dit niet/is het echt beter om zelf allerlei producten te mengen bij deze soort behandeling?

Nora, 20-05-2009 21:36 #65
Hallo Hallo,

Het klinkt allemaal heel interessant.
Alleen heb ik ene vraag.
Ik las dat ik iets moet mengen, maar hoeveel? Gewoon alles bij elkaar mengen?

"Meng gelijke hoeveelheden aloë vera sap en emu olie (of plantaardige olie) en voeg hier enkele druppels etherische olie van lavendel aan toe. Masseer dit grondig in de huid met cirkelvormige bewegingen totdat al het product is opgenomen."

Dit is me niet helemaal duidelijk.

Mvg,

Nora

Daisy, 19-05-2009 16:42 #64
Ik ben bij mijn laatste week aangekomen van mijn zwangerschap. Heb de laatste 2 maanden striemen gekregen waar ik best van baal. Ik heb de reacties gelezen van deze behandeling, maar vraag mij ook af of er al iemand is waar de striemen volledig weg zijn door deze behandeling. Graag reactie…

Csilla Szakal, 18-05-2009 21:43 #63
Hallo there, ik ben gister begonnen met de voeding en morgen begin ik aan de huidbehandeling, natuurlijk is ook al mijn hoop gevestigd op deze methode. Wel nog een vraagje. Ik was van plan om vitamine E olie te gebruiken in plaats van de bovenstaanden, en die te mengen met de Aloe vera sap. Voldoet dit ook?

Nathalie, 13-05-2009 17:37 #62
Ik ben 26 jaar oud en heb enorm veel last van striemen (buik, heupen, onderrug, bovenarmen en nu beginnen mijn bovenbenen ook…) Toen ik 16j oud was is dit begonnen op mijn armen en wat op mijn buik en heupen. 10 j later heb ik er veel bijgekregen. ik ben ook 16 maanden geleden bevallen.
Toen ik jong was stoorde mij dit enorm. enkele jaren geleden dacht ik dat ik hiermee moest leren leven… veel mensen zeggen inderdaad dat je ermee moet leren leven… maar de mensen die dit niet hebben kunnen hier zeker niet van meespreken, dit is mentaal echt zwaar. ik snap echt niet dat het ziekenfonds niet tussenkomt voor mensen zoals ik. de behandelingen kosten enorm veel geld… ik heb me ooit eens gaan bevragen voor plastische chirurgie en gisteren ben ik bij een dokter geweest via een lasercentrum (behandeling met fractionele laser). ik zou eerst andere manieren proberen voor ik onder het mes zou gaan.
de dokter wist mij te vertellen dat ik een 'goedaardige' ziekte heb waardoor mijn lichaam geen of te weinig collageen aanmaakt. hij zegt dat voeding of medicatie niet helpt. laser zou mij kunnen helpen, maar aangezien ik er zoveel heb was het moeilijk om dit te behandelen! dus, wat hij wilde zeggen dat het te veel werk zou zijn en te duur… maar als het mentaal zo zwaar weegt wil je alles doen om hiervan af te raken…
hij zo mij een offerte maken voor mijn bovenarmen, ik ben benieuwd!
ik ga ook deze techniek eens proberen. heeft hier iemand al lang ervaring mee en levert het resultaat op? Anita, ik vind het echt mooi van jou dat je je dochter zo bijstaat, ze zal jouw steun zeker kunnen gebruiken!

Anita, 06-05-2009 11:24 #61
Hallo allemaal,
De reactie van sommige ermee leren leven vind ik onacceptabel.
Mijn dochter van bijna 15jaar heeft al een jaar lang heel erge striae op haar billen, boven benen en knieholten. Dik is ze niet. Ze is 1.62 lang en weegt 51 kilo. Ze heeft broek maat 27 (ned. Maat 34). Dus absoluut niet dik. Zij lijdt hier heel erg onder. Ze durft niet in een rokje of bikini te lopen. Zelfs haar schoolresultaten lijden er af en toe onder, als ze weer eens in de put zit.
Men zegt dat je moet sporten, nou dat doet ze ook. Ik ga haar nu aanraden om ook de behandeling die hierboven beschreven staat te gaan doen. Ik zal haar helpen zoveel ik kan, want wij vinden dit verschikkelijk voor haar. Ik zelf heb er een beetje last van (door zwangerschap) maar niet zo erg als zij het heeft.
Ik hoop echt dat het helpt, zodat zij weer een beetje vrolijker kan worden.
Dus Celine ik weet hoe jij je voelt hoor.
Groetjes en sterkte Anita

Rebecca, 05-05-2009 22:10 #60
Hoi Celine.

Ik ben het helemaal met je eens.
Ik heb heel erg veel striea op mn benen, buik en borsten ( door een zwangerschap )
Ik vind het verschrikkelijk lelijk en ik kan me er erg rot over voelen.
Nooit meer een leuk truitje aan, klinkt onbelangrijk, maar als je jong bent ( 20 jaar ) vind je dat soort dingen toch belangrijk!

Ander soort behandelingen worden immers wel vergoed, zoals borstverkleining, acne, ooglidcorrectie.
Ik vind dat striea net zoiets is!
Je kunt er niets aan doen en het kan je leven super negatief beinvloeden.

Dus actie zou ik zeggen!
Mail me maar als je interesse hebt om iets te ondernemen Rabekkaa@gmail.com.

Groetjes!

Celine, 22-04-2009 21:09 #59
Ik heb alle reacties gelezen van deze behandeling. De meeste zijn vrij positief. Dit heeft me wel over de streep gehaald om het ook te gaan proberen. Ik vind het heel erg dat ik striae heb gekregen en zie mezelf niet graag meer in de spiegel. Ik ben pas 19 jaar en heb altijd een goed gewicht gehad. Ik ben 1. 57 en was altijd op het zogenaamde perfecte gewicht volgens de BMI test. Toen ik in 3 maanden van 49 kilo naar 55 ben gegaan, kwamen de eerste striae plekken aan de binnen kant van mijn bovenbenen. Dit werden er steeds meer. Ze zijn ook best wel diep, lang en breed. '
Ik ben toen naar de dokter gegaan, zelfs hij stond voor een raadsel waarom dit bij mij zo opeens kwam. Hij vertelde mij dat dit meestal ontstaat wanneer iemand overgewicht krijgt. Hij heeft gekeken of dat bij mij het geval was maar dat was niet aan de orde. Ook kan het ontstaan als je heel snel aankomt. Maar omdat ik al een vrij ligt gewicht had en niet overdreven was aangekomen, stond hij nog steeds voor een raadsel.

Waarschijnlijk hebben meer mensen te horen gekregen dat er niks aan valt te doen, ik dus ook. Hierna is mijn wereld echt ingestort en zag ik geen uitweg meer. Daarom wil ik dit dan nog proberen, omdat de reacties veel belovend zijn.

Zodra dit niet werkt, ga ik het alsnog proberen in de plastische chirurgie. Omdat dit veel geld is en niet iedereen dit zo kan betalen, wil ik het gooien op de zorgverzekeraars. Dit soort dingen/ gevallen worden eigenlijk nooit vergoed. Het kost te veel en het is een cosmetisch?eigen? probleem.
Dit vind ik ronduit belachelijk en wil hier graag wat aan veranderen. Dit is dan vooral aan de mensen zoals ik die eigenlijk door ongelooflijke pech deze huidaandoening hebben gekregen. Bij sommige mensen kan dit ook een psychisch probleem worden vooral als dit op jonge leeftijd gebeurd.

Als er mensen zijn die het met mij eens zijn, dat plastische chirurgische behandeling voor striae, in het zorg pakket moet komen, geef hier dan een reactie.
Als mensen zin in hebben om er wat aan te gaan doen kunnen we iets oprichten en het in de publiciteit te brengen. Zodat dit probleem aan de orde gaat komen en mensen er meer van afweten.

Groetjes Celine

Elly, 16-04-2009 22:29 #58
Ik was al een lange tijd bezig, maar ben nu gestopt omdat ik de emu olie niet meer kon vinden. Via internet proberen te bestellen geld enal overgemaakt, maar bleken ze falliet te zijn gegaan. Heb wel netjes mijn geld terug gekregen maar geen product.
Ik ben niet gestopt met het peelen met lofah handschoen. Ik geloof nog steeds in de -schuur je huid eraf en er komt nieuwere mooiere huid eronder vandaan- methode.

het ziet er veel beter uit dan wat ik eerst had.

mensen, ik doe het al een paar maanden maar ze verdwijnen heus niet zo snel he, zoals aangegeven is het een proces van 1 tot 2 jaar.

ik blijf volhouden tot de medici met iets beters komt…

Sopje, 07-04-2009 17:29 #57
Ik hoor van veel mensen dat ze deze methode willen gebruiken. Hoe is het resultaat? Zijn er ook mensen die witte striemen hebben weten te verminderen? Ik zou ook best willen weten wat de persoonlijke ervaringenvan de infoteur met deze methode zijn.

Jordy, 02-03-2009 22:41 #56
Hallo allemaal weer. Ik heb het opgegeven met alleen de emu-olie en het scrubbe, ben weer met het peelen bezig met TCA 60 % kijken wat dat weer voor resultaat geeft :) wel pijnlijk soms! maarja ff doorbijten op dat moment ghheehe. Ik blijf erbij zonder tca kom je niet ver als je echte dikke striemen hebt, simpelweg de tca dringt dieper in de huid door en stimuleert collageen en vernieuwing van de huid, je krijgt korsten die eraf vallen en daarna is het weer normaal.
In combinatie met emu olie of copper peptided is dit uiteraard nog beter maar TCA blijft de basis geloof me maar. Peelen dus maar wel eerst van tevoren goed informeren en lezen erover!

Anne, 26-02-2009 20:14 #55
Ik zag laatst een reclame op tv van Bio Oil. Kende dit product niet, maar het moet ook helpen tegen striemen. Iemand ervaring met dit product?

Pauline, 25-02-2009 16:23 #54
Hallo allemaal, ik ben nu ongeveer anderhalve maand bezig en ik geloof hetzelf bijna niet eens! de striae nemen inderdaad af in lengte en breedte en vooral de diepte neemt af. het is echt een groot verschil. het is wel een partij werk want ik heb ze op me dijen, binnenkant bovenbenen, kont borsten kuiten en bij me rijteugels zeg maar… dus het duurt anderhalfuur eer dat ik klaar ben maar echt de moeite waard. ik raad het iedereen aan, je moet je er alleen wel aan houden en niet soms denken oh laat maar zitten heb even geen zin vandaag dan heeft het geen zin. ik wens iedereen succes. en die olien heb ik allemaal gewoon bij een gezondsheidswinkel gehaald

Tamara, 23-02-2009 17:16 #53
Hey, is er hier al iemand die deze methode hier heeft uitgeprobeerd? Ik zou ook heel graag van mijn zwangerschapsstriemen af geraken want ze zijn bijna een cm breed en ook redelijk diep, gelukkig zijn het er niet heel veel maar ze vallen enorm op, als iemand nog een betere methode kent ze zijn altijd welkom!

Hedy, 22-02-2009 20:59 #52
Ik ben 20 jaar en hebt een zoontje van 3 ik heb behoorlijke veel striemen op me buik van de zwangerschap na gehouden en ik ben ook met de programma begonnen maar ik kan nergens emoe olie vinden… weten jullie waar ik dat zou kunnen vinden…? Als de striemen zou verwdwijnen zou ik super blij zijn.

Sara, 10-02-2009 14:15 #51
Ik ben 28 weken zwanger en heb toch al een aardig buikje. Vanmorgen dacht ik een lichte striem opgemerkt te hebben (ben niet zeker). Ben op internet informatie gaan opzoeken hieromtrent en heb emoe-olie besteld na de positieve ervaringen van andere dames te hebben gelezen. Nu is mijn vraag: kan ik emoe-olie tijdens mijn zwangerschap ter preventie van striemen op mijn buik smeren? Is dit niet schadelijk voor mijn baby?

Saar, 23-01-2009 14:42 #50
Ik zit ook helemaal onder de striemen, als ik een badpak aan heb hoop ik dat je ze net niet kunt zien maar dat heb ik nog niet geprobeert. Ik roep iedereen op om gewoon te leven met striemen! Laat je leven daar asjeblieft niet door beïnvloeden.
Tuurlijk is het niet leuk en maakt het je onzeker. Ik ben 24 en net moeder, ik had me dat ook wel anders voorgesteld. Wij hebben volegns mij een verkeerd beeld voor gespiegeld gekregen in de bladen, allemaal vrouwn met mooie buiken in de bladen geen streepje te zien. Hoe krom, het komt zo vaak voor. En niet alleen bij zwangerschappen, voor alle jeugdigen meisjes onder ons, de striemen bij borsten en benen door snel groeien gaan meestal vanzelf weg. Dat is bij mij ook zo gegaan.

Verder ga ik leren leven met mijn stria, jullie ook?

Janina, 20-01-2009 14:45 #49
Hallo, ik heb enkel een vraag. Zijn striemen altijd zichtbaar? Ik heb rode, paarse strepen op mijn buik enkel als ik zit, alsk ik rechtsta gaan ze geleidelijk aan weg, of als ik smorgens opsta zijn ze er helemaal niet.

Sandra, 12-01-2009 15:16 #48
Hallo, dit is mijn eerste dag voor het verminderen van striae. Ik ben pas 19 jaar en vind het heel erg dat ik striae heb gekregen. Het is rood en aan de binnenkant van mijn bovenbenen. Het lijkt ook steeds erger te worden en ik heb het gevoel dat de striae steeds verder naar beneden zakt, kan dit kloppen? Vertonen in bikini is voor mij geen optie meer. Ik kan mezelf niet aankijken in de spiegel, omdat ik het zo erg vind.

Ik vroeg me af of ik het zo goed aanpak: In de ochtend kommetje muesli met magere yogurth of sojamelk en een glas vers geperste citroen met spa rood. In de middag gerookte zalm met limoensap en een liga milk break. In de avond gegrilde vis met zwarte peper en gestoomde groenten. Tussen door: 4 koppen groene thee

Qua sport: elke dag loop ik een flink stuk, om de dag fiets ik en ik doe elke dag beenoefeningen.

Ik gebruik de chorella tabletten na elke maaltijd en slik daarvan 2. Ik slik ook antioxidanten. Ik masseer me benen in met de olieën en scrub op de dagen zoals aangegeven. Is dit voldoende en doe ik het zo goed? Wanneer kan ik eventuele resultaat zien?

Alvast bedankt, Sandra

Troela, 11-01-2009 17:01 #47
Als dit schijnt te werken, waarom zijn doktoren, professoren enz. dan nog steeds op zoek naar een werking/middeltje tegen striae? :-p

Dit staat alleen bekend op het internet, terwijl het een top uitvinding is. toch?

Ik ga dit systeem ook toepassen, ben wel erg benieuwd:-).Kan iemand mij (kort) vertellen welke produkten ik het best samen kan voegen? En ik neem aan dat je het ook gewoon in de Tuinen kan vinden?

Tara, 09-01-2009 14:06 #46
Ik was diep sceptisch wat betreft de hier beschreven methode… maar tot mijn stomme verbazing moet ik toegeven: het werkt! Ben er nu al 2 maanden mee bezig (met voedingsprogramma, beweging en chlorella) en zie de eerste resultaten. Ik wens iedereen veel geduld! Het is de moeite waard!

Jordy, 28-12-2008 21:18 #45
Hey Elly,

Ok heb zelf geen ervaring met emu-gel, maarja zal wel op hetzelfde neerkomen.
Ja ik bestel alles via internet, mocht je nog internet sites nodig hebben voor emu-olie(betrouwbare), stuur gerust een emailtje of vraag het hier, mede mensen helpen, doe ik toch nog wat goeds einde dit jaar :-p
Uiteraard heb ik er al een keer besteld en kreeg het vrij snel binnen.
Verder heb ik naast emu-olie ook weleens tca gebruikt, alleen na 1 x zo n peeling, mag je je huid pas na 6 weken weer laten peelen met deze stof en is wel de basis voor het genezen van straie is mijn mening, maar probeer eerst dit ff een tijdje uit totnu toe al wat vooruitgang na zo n korte tijd.

Groetjes jordy

Elly, 28-12-2008 17:53 #44
Hai Jordy,

Ik heb al mijn spul in de stad gehaald, gewoon een natuur winkel. De Tuinen.
Ik kon er alles krijgen behalve emu-olie. In plaats daarvan gebruik ik emu-gel.
maar wel bijna 100% emuspul.
Maar ik denk dat als mijn Gel op is dat ik ook even op internet ga zoeken naar de Olie. Die wil ik ook een uitproberen. Maar ik ben wel tevreden hoor met de emugel.

geduld is een schone zaak.
Ik merk dat ik weer begin af te dwalen. ben al 2x vergeten te smeren. Dom natuurlijk. die fout probeer ik niet nog eens te maken.

Groetjes Elly

Jordy, 27-12-2008 17:48 #43
Hey Elly, Mooi om te horen dat je al vooruitgang heb na zo n korte tijd. Ikzelf ben nu bijna 5 weekjes bezig en merk al lichtere stukjes en herstellende stukjes tussen de straie-strepen door, oftewel vooruitgang! daar gaat het tenslotte om. Verder worden ze ook wat lichter, ze waren eerst vrij donker, paarsachtig en nu worden ze al meer me eigen huidskleur, ben licht getint. Ik volg netjes het schema de 1e week 4 x scrubben in de week met olie enz, 2e week 3 x per week enz enz. Enigste manier is het elke dag blijven aanbrengen, als je resultaat wilt. Veel geduld nodig maar dan heb je ook wat ;) blijven gewoon rotkrengen die straie-strepen.

Elly waar koop jij de emu-olie als ik vragen mag? ik bestelde bij truehealth.nl, alleen die heeft ze tijdelijk niet meer, dus zal ik helaas even bij een andere moeten halen.

Elly, 10-12-2008 00:52 #42
Hallo,

Allereerst wil ik Charles het beste wensen. Je hebt gelijk. Vergeleken bij jouwn gezondheidsprobleem is dat van ons niks. Ik hoop voor je dat er snel een nieuwe medicijn op de markt komt dat jou een beter leven zal bieden. En vergeet niet, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Goed een paar striemen zijn natuurlijk niks, Maar.
Als je je erg schaamt, in een kleedkamer wacht tot iedereen weg is en je dan pas gaat omkleden, niet kan zwemmen met je zoontje, geen strakke truitjes aan kan trekken waardoor je het kunt zien, en het belangerijkste voor mij je niet op je gemak kunnen voelen bij het bijzijn van je eigen man.
dan vind het ik het niet meer leuk. iedereen heeft zo zijn eigen problemen. De een erger als de ander maar dat wil niet zeggen dat we niet mogen hopen of geloven. en uiteraard uitproberen/de kans geven.

Jordy,

Mijn ervaring met het scrubben en smeren is als volgt:
Het voelt aanzienlijk zacht, minder diep minder rimpelachtig. Je ziet ze nog wel duidelijk zitten maar ik ben ook maar een paar weekjes mee bezig.

ik doe het als volgt:

douchen, terwijl het water gewoon loopt smeer ik mijn buik in met de scrubgel, ik pak dan de handschoen die ik natmaak, maar ook weer droogknijp en dan blijf ik net zolang scrubben en drukken tot het rood word. Ik spoel het daarna weg met warm/koud water afwisseled stuk of 4 5 x

Daarna goed drogen en smeren. Ik heb een potje waar ik het mengseltje in heb gemaakt. 10 druppels olie en de rest naar gevoel. elke keer neem ik een klodder en smeer mijn buik in. In het begin smeerde ik te veel en moest ik langer masseren tot het erin trok. nu neem ik met mijn wijsvinger en middelvinger een beetje van het mengel. is genoeg. ik heb 2 weken geleden opnieuw etherische olie emugel moeten kopen omdat het alweer op was. ik doe er ongeveer 5tot 6 weken mee.

ik hoop dat jullie hier wat aan hebben. Maar je voelt wel verschil. En dat al na een paar weken kun je nagaan wat het doet na een jaar…
Ik b lijf in ieder geval proberen. Al het kleine beetje is mooi meegenomen.

Groetjes Elly

Charles Diepenhoven, 01-12-2008 23:33 #41
Beste lezers ik heb jullie de verhalen gelezen, op deze site, en de ene mens heeft striae van het sporten, de andere van overgewicht of door het zwanger zijn… allemaal heel vervelend en zielig hoe er over gepraat word van de wereld is niet eerlijk verdeeld… dat is het zeker niet maar je gaat er niet dood aan gelukkig, ik heb zelf zwaar astma, waardoor ik behoorlijk beperkt ben in me doen en laten, en gebruik daarnaast een prednison kuur, om de boel te onderdrukken, ik barst van de striae op me buik, benen, en overal begint het omdat je van prednison ook dik en opgeblazen word, ik zou willen dat de striae bleef zitten maar dat ik van het zuurstof gebrek ooit nog af zou komen, wat is er nou belangrijk en niet eerlijk in deze wereld… striae is niet mooi, maar het doet geen pijn en je hebt geen beperkingen in je kunnen, misschien alleen in je kleding wat je wel en niet aan kunt, maar ik heb astma-copd waar ik voor de rest van mijn leven nooit meer vanaf kom, zonder prednison en andere hulp middelen… wat zijn een paar striemen dan…

Jordy, 22-11-2008 20:59 #40
Allereerst mijn respect voor deze info/site, hebben veel mensen wat aan onder andere ik.
Ben al een tijd bezig met tca peelings, na dit te lezen ga ik ook hier maar een keer aan beginnen, klinkt goed iedergeval. Alleen heb ik een paar vraagjes hoop dat je dit leest iedergeval:

1) na het douchen als de huid week is moet je dus gaan scrubben (loofah handschoen) met de peeling scrub. Je moet dan staat er de restjes peeling eraf halen, kan dat gewoon met een nat washanddoekje de restjes weghalen?

2) Moet je de loofah scrubhandschoen eerst natmaken of kan je er gelijk de peeling scrub op doen en dan insmeren?

3) Is een andere gelijkachtige peeling scrub ook goed?

4) Als laatste en eigenlijk de belangrijkste voor mij, hoeveel (ml) emu-olie moet je in een maatbekertje doen met de Etherische olie… ik heb opzich niet echt veel strai, is 2 ml emu-olie genoeg? Met de paar druppeltjes etherische olie toegevoegd uiteraard, gezien het voor die dag alleen is, anders gaat het wel erg snel op (kan het eventueel ook bewaren in het maatbekertje maar weet niet of de kwaliteit verminderd dan van de olie).

Alvast bedankt hoop dat je ze beantwoord en heb je zelf al resultaat geboekt?
Groetjes jJrdy

Izaya, 15-11-2008 17:35 #39
Een vraagje kan ik daar echt in geloven? Want sedert ik striae heb voel ik me echt niet meer lekker in mijn vel. Ik breek mezelf voordurend af en vind mezelf minder waardig door deze stomme striae. Please kan je me dit echt aanraden? Ik wil zo echt niet verder gaan in het leven… ik heb altijd aan sport gedaan… en mensen die niet aan sport doen krijgen dit niet… Het leven is echt niet eerlijk… pfff :-(

please reageer

Melanie, 09-11-2008 23:30 #38
Hoi.
ik ben een meisje van 15 en ik heb ook striae aan de binenkant van mijn bovenbenen. ik wil hier heel graag van af want ik schaam me heel erg in de zomer als ik in mijn bikini loop.
ik ga denk ook maar aan dit beginnen natuurlijk wel in overleg, maar het klinkt wel geloofwaardig.

Elly, 05-11-2008 11:49 #37
Ik volg de massage scrub programma zonder het voedingpatroon te volgen zoals aan gegeven. Maar ik moet zeggen dat ik wel daarnaast chlorella pillen neem, en veel groene thee drink. Minstens 4 kopjes per dag en ik blijf van zoet spul af, drink geen koffie. En ik sport 3x in de week 3 uurtjes. Maar ben nog maar 2,5 week bezig dus of ik vooruitgang heb geboekt is niet te zeggen. Maar ik scrub wel goed tot he rood word zoals aangegeven, spoel af met warm/koud afwisselet en ga daarna trouw smeren. Elke avond dus (het smeren) en ga ongeveer een half uurtje later slapen. Ik hou de moed erin. Ik wacht af.

Carina, 03-11-2008 11:21 #36
Hallo, Zijn er mensen die alleen het massage-scrub programma volgen zonder het voedingsprogramma erbij? Zo ja, boeken jullie daar ook resultaat mee? Ik lees hier namelijk dat het alleen effect heeft indien je het programma in combinatie met het voedingsprogramma volgt. Ik voel er niks voor om mijn eetpatroon aan te passen. Het lijkt mij dat je daar ook van afvalt en dat wil ik niet. Als je afvalt is het logisch dat je striae in lengte en breedte krimpen…

Denise, 02-11-2008 11:56 #35
Ik ben bevallen van een tweeling en ben nu aan het herstellen van een keizersnede. Ik merk dat mijn striae nog "branden", ook als ik ze aanraak. Wanneer (hoeveel dagen na de keizersnede) zou ik mogen beginnen met deze behandeling? In het ziekenhuis zeiden ze dat ik 6 weken na de keizersnede pas weer mag sporten etc… moet ik ook 6 weken wachten met deze behandeling, of gewoon zodra ik minder buikpijn/wondpijn heb?… of misschien nu al?…

Elly, 26-10-2008 20:21 #34
Mensen, het spijt mij! ik heb me vergist.
Het is zoiezo te mooi voor woorden om direct te vervellen. Doordat ik emugel gebruik en geen emuolie was het de gel die ging klonteren na te lang masseren. En ik maar denken dat het mijn huid was die aan het vervellen was. dom van me.

groetjes

Elly, 20-10-2008 23:01 #33
Ik masseer na het scrubben mijn buik in met het mengseltje van olieen tot het is ingetrokken zoals jullie aanbevelen. Maar nu heb k gemerkt dat ik langer door blijf masseren dan het nodig is omdat ik het gewoon fijn vind. Nadat het mengseltje is ingetrokken in mijn huid voel ik de oliemengseltje niet meer, maar meer mijn eigen huid. op het moment dat ik langer door aan het masseren ben laat mijn huid (alleen gedeelte van mijn buik) opeens vocht vrij. OPEENS voel ik hem weer vettig/nat worden (ondertussen blijf ik nog steeds masseren/wrijven) waarna mijn huid begint te vervellen.

Ik weet niet wat ik hiervan moet vinden want jullie geven aan dat je het mengseltje moet masseren tot het is ingetrokken. Als ik dat zou doen zou mijn huid niet vervellen. Maar omdat ik zelfs nadat het al is ingetrokken nog een minuutje of 2 door blijf wrijven/masseren word mijn buik opeens weer helemaal nat/vettig en begint het te vervellen.

Elly, 18-10-2008 22:34 #32
Hallo, bedankt voor het artikel. Ik ken hem al een tijdje, heb eerst reacties van mensen gevolgd, vervolgens ben ik de benodigdheden bij elkaar gaan schapen, en nu ben ik ermee bezig. Ik ben nog maar bij dag 4 maar ik moe zeggen dat het me veel belovend lijkt.
Op het moment van het masseren met olie merk ik elke keer dat mijn huid aan het vervellen is, ik denk door het schrubben. maar di merk ik als ik lang door blijf masseren.
ik neem aan dat dit hoort.? ik hoop he wel.
ik zie nog niet echt verandering ofzo maar ik ga het volhouden. als ik na 3 maanden ofzo kijk en ik zie geen verschil dan kap ik. ik heb namelijk fotos gemaakt van nu en dan neem ik over 3 maanden ook een foto en dan zie ik het wel.

en dan had ik wat vraagjes:
ik ga regelmatig onder de zonnebank, is dit erg?
ik heb cipresolie rozemarijn en lavendel. dit gebruik ik elke keer. ik meng ze alle3 door elkaar met wilde rozeolie en aloa vera gel. is dit erg? of moet ik echt 1 tegelijk gebruiken (etherische olieen)?
En ik slaap niet direct na de massage, ik drink altijd daarna nog even rustig een kopje groene thee en ga daarna pas slapen. heeft dit een nadeel op het proces?

alvast bedankt!

Groetjesss Reactie infoteur, 19-10-2008
Hallo Elly,

Dat zijn een hele reeks vragen, dus ik zal ze één voor één beantwoorden.

Is het goed dat je huid vervelt als je de behandeling uitvoert?

Dit is inderdaad veelbelovend. Het vervellen van de huid betekent namelijk dat het vernieuwingsproces is ingezet en dat de huid zich vernieuwt. Niet elke huid vervelt even gemakkelijk, dus dit is een heel goed teken.

Is het beter om de aloe vera gel, de rozenolie en de etherische oliën apart te gebruiken of is het beter om ze te mengen?

Het is aangeraden om de verschillende ingrediënten te mengen. Dit zorgt ervoor dat de producten beter worden opgenomen. Het is trouwens nooit goed om etherische olie alleen te gebruiken, omdat deze te intensief op de huid inwerken en dus voor gevoelige reacties kunnen zorgen.

Mag je na de massage nog een kopje thee drinken of moet je direct gaan slapen?

Je mag inderdaad nog een kopje thee drinken of zelfs nog naar een film kijken indien je dat zou wensen. Het belangrijkste is dat je huid 's avonds gestimuleerd en gevoed wordt (door de behandeling) zodat ze zich 's nachts beter kan herstellen.

Mag je tijdens de behandeling onder de zonnebank gaan?

Nee! Dit is ten zeerste verboden. De zonnebank brengt niet alleen schade aan de huid aan waardoor je striae verergert. Door de behandeling wordt je huid trouwens gevoeliger voor de zonnebank. Stop dus meteen met de zonnebank en kies een zelfbruiner in de plaats. Kan je echt niet zonder de zonnebank, bedek de behandelde hudi dan met een dikke laag sunblock. Zon en zonnebank vermijden, blijft echter nog het beste.

De behandeling drie maanden uitvoeren, is echt een minimum. De meeste mensen beginnen immers pas na deze drie maanden resultaat te zien.

Succes.

Avalon

An, 13-10-2008 14:15 #31
Ik ga dit zeker proberen!
Mijn striemen zijn wit, dus t zal iets langer duren voordat ik resultaat zie.
Tijdens de pubtertijd heb ik een enorme groeispurt gehad. Dit is de reden dat ik striae heb.
Maar waar koop je loofah handschoenen? Ik heb er echt nog nooit van gehoord.
Zijn die erg verschillend in vergelijking met een 'gewone' srubhandschoen?
En hoe kom ik aan een Etherische olie van cipres en rozemarijn?

Heel erg bedankt voor deze tip. T klinkt veel belovend :-) Reactie infoteur, 19-10-2008
Hallo An,

Zowel de loofah handschoen als de etherische olie van cipres en rozemarijn vind je in elke goede drogisterij. Er zijn verschillende soorten scrubhandschoenen; vraag dus altijd naar de ruwere versie.

Veel succes.

Avalon

Tamara, 11-10-2008 19:01 #30
Dat was mijn vraag ook! ik ben ook zwanger enheb al flink wat strai :-( Baal er best van en heb al wat dingen geprobeert! Dure tube creme van rejene van 70 euro! Maar helpt gewoon NIET! Ik ga dit zeker proberen!

Shyrah, 11-10-2008 12:29 #29
Kan je ook tijdens zwangerschap deze behandeling uitvoeren? Ben nu 31 weken zwanger van mijn 2e kindje, mijn 1e kind (zoontje) is inmiddels bijna 2 waarvan ik hele dikke striae aan over heb gehouden. Nu heb ik nog geen nieuwe lijntjes erbij gekregen, omdat de omvang van mijn buik minder is als bij de eerste zwangerschap. Toch de vraag of ik nu kan beginnen met de behandeling of beter na de zwangerchap.

Alvast bedankt! Reactie infoteur, 12-10-2008
Proficiat met de baby.

Het beste is om met de behandeling te wachten tot na de zwangerschap. Op zich is deze methode niet slecht voor de baby, maar de massages zijn intensief en vereisen veel bewegingen waardoor het beter is het einde van de zwangerschap af te wachten.

Zorg er wel voor dat je de huid tijdens de zwangerschap in zo goed mogelijke conditie houdt om nieuwe striae te voorkomen. Dat wil zeggen: verschillende keren een peeling gebruiken en dagelijks crème smeren (bijvoorbeeld met de producten en oliën die in dit artikel worden opgenoemd).

Sylvana, 23-09-2008 20:23 #28
Ik heb vandaag bij de Tuinen aloe vera gel gekocht. Is dat ook goed? Want de producten moeten natuurlijk wel met elkaar vermengt worden, ik vraag me af of de gel goed te mengen is met de emoe olie en de druppels etherische olie. Reactie infoteur, 12-10-2008
De gel is inderdaad ook goed. Iets moeilijker te mengen dan de vloeibare aloë vera, maar zeker niet slecht.

Elay, 15-09-2008 21:52 #27
Beste mensen, ik volg deze methode al iets meer dan twee weken en ik moet zeggen dat ik nu al merk dat mn huidstructuur voelbaar veranderd is. Mijn huid voelt zachter aan. Ik ga door met het programma!

Shiro, 14-09-2008 17:41 #26
Volstaat voor de plantaardige olie alleen olijfolie of is het van groot belang dat je een combinatie van olijf- en druivenpitolie gebruikt. En zou een mengeling van zonnebloem- en olijfolie ook kunnen want zonnebloemolie valt namelijk ook onder de categorie: plantaardige olie.

Alvast bedankt! Reactie infoteur, 14-09-2008
Olijf- en druivenpitolie behoren tot de betere, maar in feite zijn alle plantaardige oliën goed voor deze behandeling (dus ook zonnebloemolie). Probeer ook zeker emoe-olie aan te schaffen.

Cicillia, 14-09-2008 17:29 #25
Wat een goed artikel! Nu maar hopen dat het werkt. Ik heb een donkere huid en heb al sinds ik mij kan herinneren witte striemen op mijn lichaam. Na hoeveel tijd ga ik ongeveer resultaat zien? Is dat ook na een paar maanden, of moet ik ontzettend doorzetten en zie ik pas na een jaar verandering? Reactie infoteur, 14-09-2008
Als je striemen er al heel lang zitten, zal het waarschijnlijk verschillende maanden duren alvorens je resultaat ziet. De resultaten verschillen echter van persoon tot persoon en ook van de mate waarin je het programma volgt.

Camiel, 14-09-2008 13:12 #24
Hey!

Allereerst bedankt voor dit artikel! Ik heb gisteren alles aangeschaft en ik ben ook gelijk begonnen. Ik heb alleen als goedschurende peeling (per ongeluk) een wat grovere versie genomen dan de Coconut Scrub van The Bodyshop. Dit is Brazil Nut Scrub, ook van The Bodyshop! Is dit een probleem, of is dit niet erg?:-) Reactie infoteur, 14-09-2008
Zolang je geen scrub op basis van suiker (te zacht) neemt, is het prima.

Linda, 07-09-2008 16:25 #23
Klinkt goed! Ik ga er zo snel mogelijk mee beginnen. Maar hoelang moet ik ermee doorgaan? Ik heb begrepen de eerste 10 weken volgens het schema en daarna? een tijdje 1 a 2 x per week? wanneer je weinig tot geen verbetering ziet 1 a 2 x per maand? en dat voor 6 maanden of een jaar? En hoelang het voedingsplan volgen een maand of 4? Reactie infoteur, 08-09-2008
Hallo Linda,

De bedoeling is dat je het programma volgt totdat je striemen volledig weg zijn (of totdat je het voor jou gewenste resultaat hebt bereikt). Hoe langer je het voedingsplan volgt, hoe beter de resultaten zullen zijn. Het zou dus goed zijn om het tijdens de hele duur van het programma vol te houden. Hoe lang het uiteindelijk duurt alvorens je striemen helemaal weg zijn is afhankelijk van verschillende factoren: de ouderdom van je striemen, het aantal striemen, hoe goed je het programma volgt, hoe gezond je eet, etc). Ook de periode waarin je geen verbetering ziet is sterk afhankelijk van persoon tot persoon. Reken toch op minimum één jaar voor een goed resultaat, maar om je striemen helemaal te wissen, heb je misschien zelfs verschillende jaren nodig. Striemen zijn serieuse schade aan je huid en je hebt veel geduld en doorzettingsvermogen nodig om deze schade te herstellen. Maar moeilijk wil niet zeggen dat het onmogelijk is en hoe beter en hoe langer je het programma volgt, hoe beter en hoe sneller je resultaat zal hebben.

Pruutje, 06-09-2008 18:58 #22
Voor mijn striae gebruik ik een vitamine E creme. Ik weet niet of dit volledig helpt, maar voor een klein deel wel (of het lijkt maar zo, omdat ik resultaat wil zien :-(), maar goed, als ik deze tip zou gebruiken als een extra ''hulpmiddel'', werkt het dan ook voor de witte strepen (ben al jaren van de rode af), of alleen voor de rode/paarse dus de nieuwe? Weet iemand dit? Reactie infoteur, 07-09-2008
Deze behandeling is ook goed om de witte strepen (striemen) te verwijderen. Omdat deze ouder zijn, duurt het wel een stuk langer om resultaat te zien. Je moet veel geduld en doorzettingsvermogen hebben, maar na verloop van tijd zullen ook de witte strepen verdwijnen.

Een crème op basis van vitamine E is niet genoeg om je striemen weg te gommen. Waarschijnlijk ziet je striae er wel wat beter uit, want dat komt omdat je huid wat meer gevoed is.

Linda, 06-09-2008 16:01 #21
Nog even wat vragen: Bij'"wat hebt u nodig' staat onderanderen etherische olie van cipres of rozenmarijn.
Maar bij "methode" staat etherische lavendel olie.
Welke is het beste?
En de grapefruit zaad, is dat om in te nemen of… wat? Reactie infoteur, 07-09-2008
Je mag slechts één van de drie oliën gebruiken. Of je mag ze allemaal samen gebruiken.

Het extract van grapefruit zaad mag je op de huid zelf smeren, maar het werkt nog beter als je de druppels daarnaast ook oraal inneemt.

Linda Ley, 06-09-2008 15:42 #20
Dit artiekel lijkt veel belovend, en ik ga het zeker proberen! Ik heb eerder begrepen dat je je huid goed in moet vetten na het douchen (wat ik altijd in de ochtend doe), omdat hij dan uitdroogt en daar door sneller scheurd. Is dat zo? En smeer ik dan 2 keer per dag olie of maar 1 keer olie en in de ochtend iets anders? Is er een kans dat het bij een bepaalde huid niet werkt, en evetueel erger word? Reactie infoteur, 07-09-2008
Het beste is om je huid ook 's avonds in te vetten, omdat ze zich dan actiever herstelt. Het beste zou zijn om 's morgens en 's avonds twee verschillende producten te gebruiken, maar twee maal daags hetzelfde product gebruiken is zeker niet slecht.

Erger kan je striae door het smeren zeker niet worden. Wel is het mogelijk dat je in het begin de indruk hebt dat de striae duidelijker zichtbaar is. Dit is een goed resultaat, want het betekent dat de behandeling effect heeft op de huid. Na twee à drie weken, zou dit effect echter niet meer mogen optreden.

Debbie, 01-09-2008 19:05 #19
Van het merk Bluespring heb ik een maand of 4 geleden emoe olie besteld, en nu na al die maanden in de zon is mijn strea aanzienlijk minder dan vorig jaar na de zomer. De lijntjes zijn fijner en er lijken stukken al te zijn verdwenen mijn huid voelt ook veel zachter aan. Ik ben erg blij dat ik dit artikel toen tegen kwam. Bedankt voor deze uitgebreide informatie. Ik smeer trouwens smorgens en savonds en slik daarbij ook 2 maal daags een emoe olie capsule.

Elay, 30-08-2008 09:41 #18
Ik begin vandaag. Ik zal over twee weken laten weten wat mijn resultaten zijn.

Lisa, 29-08-2008 10:58 #17
Ik ga het proberen, ben echt benieuwd naar de resultaten!

Mamo, 27-08-2008 12:54 #16
Als je de drinkbare aloe vera sap gebruikt moet je die dan insmeren of gewoon drinken. Ik heb liever een die je kan insmeren, omdat ik had gelezen dat de drinkbare op lange termijn gevaarlijk is. Kan ik bij de tuinen alle producten vinden? Want het is nogal ver dus moet zeker weten. Reactie infoteur, 27-08-2008
De aloe vera om te drinken, kan je inderdaad ook gewoon op de huid aanbrengen. Het is ook mogelijk om aloe vera als gel te kopen.

Lina, 20-08-2008 19:31 #15
Ik ben vandaag naar de Tuinen geweest om verschillende producten aan te schaffen. Het is redelijk prijzig, maar je moet er wat voor over hebben he? Ik had alleen en vraagje over de Plantaardige olie, ik moet gewoon een olie fles kopen vanuit de supermarkt? Want heb nu de rozeolie gekocht van weleda, is het dan nog noodzakelijk om de plantaardige olie en de emu olie er nog bij te kopen? Reactie infoteur, 20-08-2008
Beste Lina,

Als je gewone plantaardige olie hebt gekocht, moet je inderdaad geen rozenolie en emu olie meer kopen. Wel is het goed om na bijvoorbeeld twee maanden eens van olie te wisselen. Emu olie is de meest prijzige, maar heeft wel de beste eigenschappen als het op het verwijderen van striemen aankomt.

Probeer ook zeker de nieuwe trend op het vlak van striae- en cellulitis-verwijdering: het stofzuigen van de huid! Dit moet je heel letterlijk nemen. Zet je gewone huisstofzuiger op de hoogste stand en masseer hiermee dat deel van het lichaam dat cellulitis en striae vertoont (wel eerst de borstel van de stofzuiger nemen). Klinkt ongelooflijk bizar, maar eigenlijk is het dat niet: het stofzuigen van de huid heeft namelijk dezelfde effecten als dermabrasie en endermologie samen (het neemt een deel van de bovenste huidlaag weg, stimuleert de bloedsomloop, masseert de huid intensief en activeert de productie van collageen). Na slechts één keer stofzuigen zijn je striemen al een stuk minder zichtbaar en ook je cellulitis gaat er snel mee weg. Beloofd. Wel een waarschuwing: de eerste keer kan je huid nogal wat blauwe plekken vertonen, maar na de tweede en derde keer zou dit niet meer het geval mogen zijn. Is dit wel zo, dan is dat het teken dat je huid is zeer slechte conditie verkeert en dat ze extra baat heeft met zulke behandeling.

Houd ons zeker op de hoogte van de vooruitgang die je boekt met deze behandelingen.

Avalon

Elisa, 18-08-2008 15:52 #14
Ik gebruik kruidvat zeezout scrub en kneipp; verzorgende massage-olie wilde roos.
En daarnaast kruidvat litteken creme. Ik geberuik dezelfde methode, en het werkt echt heel goed.

Elay, 10-08-2008 22:38 #13
Ik kan alleen maar DRINKBARE aloe vera sap vinden. Is dat wat hier ook bedoeld wordt? Reactie infoteur, 11-08-2008
Drinkbare aloë vera is inderdaad ook voor de huid geschikt. Zorg er wel voor dat het puur sap is, want sommige merken voegen er ook zoetstoffen aan toe.

Sara, 04-08-2008 00:16 #12
Hoeveel ongeveer ben ik aan al deze producten kwijt? En in welke hoeveelheden moet ik de aloe vera olie en estherische olie kopen? Reactie infoteur, 11-08-2008
Hoeveel de behandeling per maand kost, hangt af van het aantal en het soort producten dat je gebruikt. Normaal kom je met zo'n 50 euro per maand toe, want met rozenolie, aloë vera, peeling en etherische olie doe je langer dan een maand. Emu of emoe olie is wat duurder (vaak meer dan 20 olie voor en klein flesje) en je hebt er ook wat meer van nodig. Daar staat tegenover dat emoe olie echt wel het beste is als het op het verwijderen van rimpels en striemen aankomt.

Dees, 28-07-2008 23:22 #11
Als ik dit en de voeding allemaal volg, kan ik dan ook nog erbij sporten? Of moet ik dan niet meer eten voor men energie ofzo? Reactie infoteur, 31-07-2008
Sporten is geen enkel probleem als je dit programma volgt. Je mag na het sporten ook wat meer eten dan normaal.

Em, 12-07-2008 18:10 #10
Waar kun je al deze producten kopen?

Xx, 10-07-2008 16:47 #9
Is het ook beter er niet mee in de zon te gaan zolang je deze behandeling hanteert (ong 1 jaar dus voor optimaal resultaat?) Reactie infoteur, 11-07-2008
Het is inderdaad beter de zon te vermijden, zolang je met de behandelingen bezig bent. Omdat je laagjes van de huid wegneemt (net zoals bij microdermabrasie of een chemische peeling), wordt je huid meteen ook een stuk gevoeliger voor de zon. Bovendien hebben zonnestralen een negatief effect op de productie van collageen en elastine, dus dat zou de resultaten alleen maar in omgekeerde richting doen gaan.

Jan, 29-06-2008 15:56 #8
Ik heb door het sporten lijnen over mijn biceps. +/- 1 cm breed. Enig idee tegen welke vorm van striae deze behandeling geschikt is? Ik hoor het graag! :-)

Dawet, 28-06-2008 14:10 #7
Na bevalling van mijn zoontje heb ik striemen gekregen onder oksel, op mijn buik en bovenbeen met witte strepen ik baal ervan ik schaam voor mijn lichaam en onzekerd ik durf ook niet te zwemmen, hoe gaan ik ermee omgaan ik wil zograag verwijderd, ik weet niet hoe.

Eline, 22-06-2008 09:10 #6
Ik ga dit eens proberen denk ik ;) Ik vindt het raar dat je zo ruw met de huid omgaat, ik dacht altijd dat je er rustig moet doen, maar dat helpt precies niet echt veel. Ik heb wel geen idee waar ik zo'n collageen drankje kan kopen. Als ik nu INNEOV cellulte en INNEOV zon pak, is het dan goed of ook nog clorella? Reactie infoteur, 22-06-2008
Beste Eline,

Het collageendrankje Collalift kan je via Pharmalux krijgen. Hun telefoonnummer is (+31) 0251 36 10 36 en hun email info@pharmalux.nl. Er is ook een website: www.collalift.nl.

Chlorella is inderdaad een goede vervanger van het collageendrankje. Indien je daarentegen voor de capsules van Inneov kiest, opteer je het beste voor die tegen huidveroudering (en dus niet die tegen cellulite en voor de zon).

Een ander product dat je zou kunnen proberen is Pure Skin van PreMedica. Dat zijn ook capsules die je oraal moet innemen en die naast collageen ook hyaluronzuur en antioxidanten bevat.

Wat betreft het 'ruw' zijn met de huid: het is uiteraard niet de bedoeling de huid te verwonden. Zo ruw mag je niet zijn. De huid moet echter wel goed rood worden en de scrub moet met een stevige hand gebeuren.

Widi, 20-06-2008 15:39 #5
Ik snap het niet helemaal, moet je nu wel iedere dag douchen/baden en scrubben voordat je olie erop doet. Aangezien er staat dat je op sommige dagen alleen olie moet doen zonder massage… maar bedoelen ze dan dat je dan dus niet moet douchen en scrubben? En zou je de huid van een piercing ook kunnen doen of is dat te dun om nieuwe huidcellen aan te kunnen maken? Reactie infoteur, 20-06-2008
Scrubben = massage - Dit mag je NIET elke dag doen, maar alleen zoals staat aangegeven in het programma.

Olie of crème - Elke dag.

De dagen dat je niet masseert (=scrubt), mag je je uiteraard wel wassen. Je mag dus douchen of baden, maar dan wel zonder de speciale scrub uit te voeren.

De huid van een piercing mag je zonder problemen behandelen, maar wees voorzichtig dat je de piercing niet uittrekt want de scrub moet nogal ruw gebeuren.

Xxx, 19-06-2008 18:02 #4
Ik snap niet wanneer je moet douchen en scrubben… Volgens het schema moet je niet iedere dag masseren maar wordt dan bedoeld dat je dus ook niet iedere dag moet douchen en scrubben? Reactie infoteur, 19-06-2008
Met massage wordt hier het scrubben bedoeld. Dat mag je inderdaad niet elke dag doen om de huid niet te overbelasten. Een gewone douche mag je uiteraard wel nemen. Het is van belang dat je niet vergeet elke avond de olie in de huid te wrijven. 's morgens mag je die ook gebruiken. Op dat moment mag je ook een crème tegen striemen gebruiken indien je er eentje zou willen proberen.

Tamara, 28-05-2008 20:45 #3
Ik heb geen idee waar ik de volgende dingen vandaan moet halen:
Aloë vera, Emu olie, Rozenolie van Weleda en Etherische olie van cipres en rozemarijn Reactie infoteur, 28-05-2008
Beste Tamara,

Deze producten kan je in de meeste diëetwinkels krijgen en vaak ook in de apotheek. Rozenolie van Weleda is ook in de Di-winkels te vinden. Voor de emu olie raad ik je een buitenlandse website aan: www.skinenergizer.com. Zij hebben een zeer goede behandeling tegen striemen op basis van emu olie en ze hebben ook het populaire StriVectin-SD. Deze crème is volgens sommigen een wondermiddel tegen striemen, maar de prijs is extreem hoog (over de 100$) en de werking is trouwens minder goed dan die van emu olie.

Me, 27-05-2008 21:15 #2
Maakt het wat uit als je de ene keer rozenolie gebruikt en de andere keer emu olie ofzo? Reactie infoteur, 28-05-2008
Het is zelfs aan te raden om rozenolie en emu olie af te wisselen. Je lichaam kan een product immers 'gewoon geraken' en daar dan minder goed op reageren. Verander vooral van crème of olie als de vooruitgang van je striemen op een bepaald moment minder vlot begint te verlopen. Je kunt ook nieuwe essentiële oliën aan je rozen- of emu olie toevoegen. Essentiële olie van lavendel heeft een zeer goede werking tegen striemen.

M. M. de Vet, 27-03-2008 14:29 #1
Sinds ik dit hierboven heb uitgevoerd is mijn striae verminderd nog niet helemaal weg maar ik denk dat ik over een maand deze kuur nogmaals doe. Dan neem ik de Emoe olie van Blue spring want die bevat ook nog een kleinbeetje vitamine E olie. Voor een nog beter resultaat. Dan kan ik met een gerust hart de zomer te gemoed.
Bedankt voor deze geweldige tip!

Infoteur: Avalon
Subrubriek: Beauty
Reacties: 108
Schrijf mee!