InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Tips tegen roos

Tips tegen roos

Niets is zo vervelend als je haar netjes kammen en toch nog witte schilfertjes op je hoofd zien zitten. Veel mensen hebben een roos probleem, en een gewone anti-roos shampoo helpt helaas niet bij iedereen. Gelukkig zijn er andere manieren om van je roos af te komen.

Aspirine

Neem 2 aspirine's en druk ze tussen 2 lepeltjes fijn. Als je je haar gaat wassen pak dan de normale hoeveelheid shampoo die je normaal ook doet. Voeg hierbij het poeder van de aspirine's en masseer de shampoo in je haar. Laat het en 2 minuten inwerken en spoel het dan uit. Blijf dit voor 10 dagen doen.

Soda

Maak je haar een beetje nat en pak een handvol soda en wrijf daar een beetje hardhandig je hoofdhuid mee in. Spoel het daarna goed uit zodat alle soda uit je haar is. Doe dit elke keer, als je normaal je haar wast doe het dan niet met shampoo maar blijf het met soda doen. In het begin wordt je haar misschien een beetje droog, maar na een week zul je verschil merken. Je hoofdhuid gaat dan natuurlijke olie produceren, waardoor je haar zachter wordt en je roos zal verdwijnen.

Citroen

Jeukt het op je hoofd, smeer dan 2 eetlepels citroensap op je hoofd en masseer het in. Pak dan een kopje met water en doe daar ook 1 eetlepel citroensap in en was daar je haar mee. Blijf dit herhalen totdat je roos weg is. Je hoofd zal lekker fris ruiken naar citroen en je roos zal verdwijnen.

Mondspoeling

Was je haar zoals je normaliter ook doet met een normale shampoo. Nadat je dit hebt gedaan, was dan je haar met een mondwater op alcoholbasis en spoel dit ook uit. Binnen een mum van tijd is je roos verdwenen.

Olijfolie

Smeer je hoofdhuid in met olijfolie en laat het een paar uur intrekken. Nu ga je je haar wassen met shampoo, goed wassen want anders blijft het vet van de olie. Al heel snel zul je merken dat je roos langzaam verdwijnt.

Zout

Neem een zoutvaatje mee als je je haar gaat wassen. Smeer je hoofdhuid ermee in en scrub je hoofd. Nu ga je het lekker uitspoelen en was je haar met shampoo.

Azijn

Om voorgoed van je roos af te komen, was je haar met shampoo. Als je hiermee klaar bent neem je 2 kopjes azijn en 2 kopjes water en smeer het in je haar, eventjes laten intrekken en dan uitspoelen. Je kan ook voor het wassen 3 eetlepels azijn op je haar smeren en daarna wassen met shampoo. Het geeft allebei hetzelfde effect.
© 2008 - 2017 Daisy, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Roos op 't hoofdRoos op 't hoofdVeel mensen hebben roos. Hier kunnen ze niks aan doen. Er zijn speciale hulpmiddelen om roos tegen te gaan en te voorkom…
Tips voor de verzorging van uw haarBeste verzorging voor uw haar. Welke shampoo, crème of masker te gebruiken bij welk haar. Hier enkele tips voor de keuze…
Schilfertjes of roos in de vacht van poezenSchilfertjes of roos in de vacht van poezenOok bij uw lievelingsdier bestaat de kans dat er roos ( of schilfertjes ) in de vacht zichtbaar worden, Bij dieren met e…
Het behandelen van hoofdroosHet behandelen van hoofdroosIedereen heeft in zekere mate last van roos, al merk je het niet direct. Roos komt vooral voor op het hoofd. Het kan zic…
Wat is pytiriasis of roos en wat er aan te doen?Volgens sommige studies zou de helft van de wereldbevolking te kampen hebben met roos. Maar waar komen die schilfertjes…

Reageer op het artikel "Tips tegen roos"

Reacties

R., 08-04-2015 18:12 #6
@Tasye jij zei het volgende: 'Ten derde @Peggy, 07-05-2011 13:02 #2
" Roos heeft niks met je eten te maken. Is een vorm van psoriasis en dus een auto-imuunziekte. "

Met eten bouw je weer je immuun systeem op dus wat jij zegt klopt niet
Alles begint bij een gezonde voeding. Als je van binnen schoon bent, dan werken je organen optimaal. Schoon van binnen is schoon van buiten. Letterlijk en figuurlijk. Dus ook negatieve gevoelens als stress vermijden.'

ik wil hier graag bij opmerken dat een goed immuunsysteem niet helpt bij een auto-immuunziekte. Bij een auto-immuunziekte ziet je immuunsysteem cellen van je eigen lichaam als lichaamsvreemde cellen, en valt deze aan. Normaal is het goed als het immuunsysteem lichaamsvreemde stoffen aanvalt, want hiermee wordt voorkomen dat je ziek wordt. Bij een auto-immuunziekte is je immuunsysteem dus overactief. Niet alles is op te lossen met een goede voeding dus,

Tasye, 21-07-2014 14:25 #5
We hebben in de eerste plaats niet eens shampoo nodig. Google maar eens wat sulfaten, parabenen en siliconen met je hoofdhuid doen. Eerst strippen met sulfaat en daarna een omhulsel van siliconen (Heel kort samengevat)

Ten tweede 'Wat ik niet kan eten smeer ik ook niet op mijn huid.' Hiermee kom je al ver

Ten derde @Peggy, 07-05-2011 13:02 #2

Alles begint bij een gezonde voeding. Als je van binnen schoon bent, dan werken je organen optimaal. Schoon van binnen is schoon van buiten. Letterlijk en figuurlijk. Dus ook negatieve gevoelens als stress vermijden.

Sharon, 15-06-2014 17:48 #4
Je moet je haar niet 2 x per dag wassen dat is heel ongezond voor het haar. Daar komt ook jeuk van en roos. Daar krijg je ook weer uitslag van.

Alex, 18-06-2013 22:24 #3
Mijn tip: bouw het shampoogebruik af! Shampoo (zeep) maakt je haar dof en droog, net als je hoofdhuid. Ik heb jarenlang met wisselend resultaat antiroosshampoos gebruikt, maar sinds ik mijn haar zo min mogelijk met shampoo was, glanst het mooi en gezond, en heb ik nauwelijks roos. In het begin is je haar wel vetter dan normaal, maar na een paar weken stabiliseert dat vanzelf. Ik was nu hooguit eens per twee weken met shampoo. Wel elke dag met water.
Het is ook zo raar, wat de meeste mensen doen: vet eruitwassen en daarna gel of wax erin smeren. De cosmeticaindustrie lacht zich rot.

Peggy, 07-05-2011 13:02 #2
Roos heeft niks met je eten te maken. Is een vorm van psoriasis en dus een auto-imuunziekte. Niet schadelijk wel erg vervelend! Zelf heb ik er erg last van en ervaring zegt mij de gewone antiroos shampoos uit de supermarkt niet meer te gebruiken omdat het bij mij ook erger werd!

Beter kun je inderdaad de middelen hierboven proberen die uiterst natuurlijk en veilig zijn of bij de apotheek een agressievere shampoo vragen zoals bijv. selsun. Zelf zweer ik bij de citroen methode: pers een verse (!) citroen, gooi het in je haar, ff lekker flink krabben met de nagels of een fijne kam erdoor. Let wel pijnloos is dit niet! het zuur van de citroen pikt op de opengekrabte wondjes, maar wie mooi wil zijn moet pijn lijden :P

John, 11-03-2011 10:12 #1
Ik was mijn haar elke 2 dagen met dove shampoo om van de roos afkomen.
iedere dag wordt mijn roos meer en moet ik eetgewoonte veranderen?
ik eet veel kip en patat en rijst. is 2 kopjes azijn en 2 kopjes water is veilig?

Infoteur: Daisy
Gepubliceerd: 15-01-2008
Subrubriek: Beauty
Reacties: 6
Schrijf mee!