InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Hoe raak je snel je puistjes kwijt?

Hoe raak je snel je puistjes kwijt?

Hoe raak je snel je puistjes kwijt? Het is waar dat de behandeling van puistjes of acne een zaak is van geduld en volhouden, maar soms heb je daar geen tijd voor. Je wilt ze hoe dan ook verwijdert hebben. Je kunt je haren wel uittrekken als je er aan denkt bij de gedachte ze niet snel kwijt te raken. Voor deze situaties zijn er middeltjes tegen puistjes, meeëters en acne. Echter, het uitsluitend gebruiken van deze middelen, verlost je niet van je puistjes als een donderslag bij heldere hemel. Er zijn een paar regels welke je zult moeten volgen. Er zijn dingen welke je kunt doen, maar ook zaken die je moet laten. Als je bijvoorbeeld denkt, dat de makkelijkste mannier om je puistjes kwijt te raken is om ze domweg uit te knijpen, dan heb je het zeker mis.

Reiniging

Middelen welke je beloven dat je in één nacht van je puistjes of acne af kunt zijn, moet je vaak met een korreltje zout nemen. Het snel kwijtraken van puistjes of meeëters heeft veel te maken met het aanpassen van je levensstijl. Dit is speciaal zo als je een stressvol bestaan lijdt en een eenzijdig voedingspatroon hebt. Probeer je etenspatroon enigszins aan te passen en noem het desnoods een reinigingsdieet. Wat betreft reiniging, er is geen vervangingsmiddel voor water, dus het drinken van 8 tot 10 glazen water per dag zou je onderdeel kunnen maken van je dagelijkse routine.

Tips voor het sneller kwijtraken

Sommige methodes kunnen er voor zorgen dat je in één nacht of binnen een halve dag van je puistjes afkomt.
Je kunt eiwit gebruiken om een puistje te deppen. Na het ongeveer 20 minuten te hebben laten ingetrokken, zal het puistje uitgedroogd zijn. Een ander huismiddeltje is om tandpasta te gebruiken; bij voorkeur een niet gel type, het bewerken van een puistje geeft hetzelfde effect als eiwit.
Het schoonmaken van de huid is essentieel als je snel van je puistjes of acne verlost wilt zijn. Indien je je huid wast met een zeep welke verrijkt is met aloe vera, dan kan dat heel effectief zijn. Je kunt je huid ook reinigen met appel cider azijn, of eenvoudiger met citroensap.

Allergie

Voordat je met en behandeling begint, moet je er zeker van zijn dat je acne niet veroorzaakt wordt door een allergische reactie op bepaalde etenswaren of cosmetica producten. Anders zou je wel eens het tegenovergestelde kunnen bereiken van wat je graag wilt.

Je huid is uniek en anders dan de huid van iedereen anders, daarom moet je er rekening mee houden dat wat voor iemand anders werkt, voor jou niet hoeft te helpen, en omgekeerd. Daarom kan het verstandig zijn om meerdere dingen uit te proberen voor je er achter komt wat het beste bij jou past.

Bij twijfel of hardnekkige acne, is het verstandig om een bezoek te brengen aan de huisarts, die je misschien door zal sturen naar een dermatoloog. Zowel de huisarts als de dermatoloog kunnen je misschien verder helpen om snel van je puistjes af te zijn.
© 2008 - 2014 Costaric, gepubliceerd in Beauty (Mens en Gezondheid) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bestrijden van puistjesBestrijden van puistjesHoe kom ik van mijn puistjes af? In dit artikel staan een aantal handigen tips hoe je van je jeugdpuistjes af kan komen.…
Beauty: Hoe kan je acne bestrijden?Beauty: Hoe kan je acne bestrijden?Voorop gesteld dat acne gedurende de puberjaren meestal de kop op steekt en het na deze periode net zo snel weer wegtrek…
Het ontstaan en voorkomen van mee-etersHet ontstaan en voorkomen van mee-etersMee-eters zijn een groot probleem voor veel jongeren. Vooral in de pubertijd hebben jongeren last van puistjes, omdat in…
Puistjes: het behandelen van acne op natuurlijke wijzePuistjes: het behandelen van acne op natuurlijke wijzeHet overkomt veel mensen dat ze 's morgens in de spiegel staan en opeens een aantal enorme roze pukkels op hun gezicht z…
Huismiddeltjes tegen acnéHuismiddeltjes tegen acnéAcné is een vervelende aandoening die veel mensen leed toebrengt. De puistjes zijn echter over het algemeen vrij goed te…

Reageer op het artikel "Hoe raak je snel je puistjes kwijt?"

Reacties

Laura, 06-02-2013 16:37 #4
2 eetlepels warm water en zee zout. roeren tot dat grootse deel van zout is opgelost en dan een watje er in dopen en dit op gezicht aanbrengen. 5-20 min laten zitten. en dan er goed af wassen met water. helpt ook tegen puistjes en het geeft een mooie huid.

Tom, 13-01-2013 22:16 #3
Dankjewel voor de tip! Ik loop nu al erg lang met van die kleine pukkeltjes en soms vernederend grote :(

Anne, 26-09-2012 19:23 #2
Het is onzin dat er zeep bestanddelen in tandpasta zit. Het droogt de puistjes goed uit en voorkomt juist roodheid en zwelling.

Ik weet niet waar jij die onzin vandaan hebt, maar het kan absoluut geen kwaad wanneer je tandpasta op je puistjes smeert! Veel plezier met smeren dus!

Opme, 27-12-2010 21:59 #1
Tandpasta moet je vooral niet op je puisten smeren want in tandpasta zit zeepen zeep is slecht voor je huid het wordt dan rood of/en gaat irriteren. Ik raad je aan om scrubs te gebruiken 2 maal per week en tonic raad ik je ook aan dat reinigt je huid.

Infoteur: Costaric
Subrubriek: Beauty
Reacties: 4
Schrijf mee!