InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Haargroei versnellen - Doe je haar sneller groeien

Haargroei versnellen - Doe je haar sneller groeien

Hoe kunt u uw haargroei versnellen en stimuleren? Er zijn verschillende redenen waarom iemand zijn haar sneller wil doen groeien: een mislukt kapsel, zin in afwisseling, droog en gebroken haar, enz. Met deze tips en truukjes kunt u uw haargroei versnellen en stimuleren en zal uw haar tussen 1 en 3 centimeter per maand sneller groeien.

Zonlicht

In de zomer groeit uw haar sneller dan in de winter. Weet u hoe dat komt? Haar groeit namelijk sneller als het blootgesteld wordt aan de vitamine D die zich in zonlicht bevindt. Kom dus zo vaak mogelijk buiten en blijf niet in een donker kamertje zitten.

Proteïnes

Een gebrek aan proteïnes is de voornaamste reden voor droog haar en een slechte haargroei. Om uw haar sneller te doen groeien, moet u er dus voor zorgen dat u genoeg proteïnes eet. Proteïnes bevinden zich in onder andere vlees, vis, eieren, melk, sojamelk, kaas, linzen en bonen. U kunt ook geregeld een milkshake maken op basis van whey proteïne (bijvoorbeeld van MannaVital). Dat is een hoogwaardig eiwitsupplement in poedervorm dat door zijn perfecte aminozurenprofiel perfect in het lichaam wordt ingebouwd. De milkshake kan gebruikt worden om een maaltijd te vervangen (bijvoorbeeld in combinatie met soep) of als ontbijt. Het is ideaal om de whey proteïne te mengen met melk (of sojamelk), een banaan en een lepel notenpasta. Als u dit elke dag drinkt, geeft u uw haargroei een echte boost.

Vitamine B

Om uw haar sneller te doen groeien, is het aangeraden een vitamine B-complex te nemen. Dit vindt u in de meeste haargroeipreparaten. U kunt echter ook opteren voor biergisttabletten of chlorella (beiden rijk aan vitamine B).

Vitamine B bevindt zich ook in de volgende voedingsmiddelen:
  • Volkoren granen
  • Graankiemen
  • Varkensvlees
  • Lever en niertjes
  • Melk
  • Eieren
  • Aardappelen
  • Peulvruchten
  • Paddestoelen
  • Avocado’s
  • Noten en gedroogde vruchten
  • Bananen

Silicium of kiezelzuur

Silicium of kiezelzuur staat garant voor mooi en stevig haar. Siliciumsupplementen zijn te koop in de natuurvoedingswinkel. Of u kunt kiezen voor paardenstaart thee en/of brandnetelthee die bijzonder rijk is aan silicium. Vergeet er wel niet elke dag verschillende kopjes van te drinken.

Hoofdhuidmassage

Hoofdhuidmassage is één van de belangrijkste aspecten als het op het stimuleren en versnellen van de haargroei aankomt. Masseer uw hoofdhuid minstens 1 keer per dag, maar liefst nog op elk moment dat u daar de kans voor krijgt. Bij een goede hoofdhuidmassage beweegt u het vlees over het bot. Ook de hoofdhuid lichtjes bekloppen is ideaal om de haargroei te versnellen en te stimuleren.

Knoflook en uien

Sommige mensen zweren bij het insmeren van de hoofdhuid met knoflook of uien omdat deze veel zwavel bevatten. Net voor het slapengaan aanbrengen en dan een nachtje laten inwerken is ideaal. Omdat knoflook rechtstreeks in de hoofdhuid masseren niet altijd gemakkelijk is, kunt u ook opteren voor olijfolie waarin u enkele teentjes knoflook doet. Niet overtuigd vanwege de geur? Dan bestaat er nog altijd shampoo op basis van knoflook.

Lavendelolie

Geen zin om knoflookolie in uw hoofdhuid te masseren, probeer dan om uw haar met lavendelolie te masseren. Voor veel mensen is lavendelolie een echt wondermiddel als het op haargroei aankomt. Masseer de lavendelolie één maal per week in uw haar, wikkel er een handdoek omheen en laat 30 minuten trekken alvorens uw haar te wassen.

Aloë Vera

Masseer Aloë Vera in uw hoofdhuid en laat minstens één uur inwerken. Aloë Vera zit boordevol vitamines, mineralen en proteïnes en doet echt wonderen voor de haargroei.

Appelazijn en thee van salie

Spoel na het wassen uw haar uit met een mengeling van appelazijn en thee van salie. Dit stimuleert de haargroei op voorwaarde dat het ook op de hoofdhuid terecht komt.

Rozemarijn

Voeg enkele druppels etherische olie van rozemarijn toe aan uw shampoo. Rozemarijn stimuleert namelijk de plaatselijke bloedtoevoer en dus ook de haargroei.

Volwaardige voeding

Diëten en uzelf uithongeren is zowat het ergste dat u kunt doen voor uw haar. Hebt u haarproblemen, stel uzelf dan de vraag of u wel drie keer per dag een volwaardige maaltijd krijgt.

Combineren

Probeer zoveel mogelijk van de bovenstaande middeltjes te combineren. Hoe meer haargroei tips u toepast, hoe sneller uw haar zal groeien.

Bekendste haargroei producten

  • Fytostar Haar & Nagels: Capsules op basis van gistcellen, blaaswier, kelp, lecithine, tarwe, luzerne, kiezelzuur, zinksulfaat en blauwe alg Chlorella.
  • Phital Haar / Nagel Capsule: Capsules op basis van vitamine C, MSM, vitamine E, kelp, PABA, inositol, carotenoïden, bioflavonoïden, paardenstaart, brandnetel, gember, vitamine B3, silicium, vitamine B5, zink, vitamine B6, vitamine B2, vitamine B1, mangaan, retinol, koper, foliumzuur, biotine, vitamine B12, selenium, vitamine D.
  • Alopesan 400 van Vitamust: voor als erfellijkheid aan de basis ligt van uw haargroeiproblemen.
  • Hair van EBL: de combinatie van shampoo en balsem zouden de haargroei tot ca. 3 cm per maand versnellen.
  • F.A.S.T. van Nisim: shampoo en conditioner om de haargroei tot 45% te versnellen.
  • Hair Grow Plus van Velform: Een 100% natuurlijke formule op basis van plantenextracten zorgt ervoor dat het haar sneller groeit.
  • Dabao Hair Grower

Haargroei versnellen / Mooi haar

Haargroei versnellen / Mooi haar: Verzameling artikelen over het versnellen van de haargroei, het voorkomen en verwijderen van schilfertjes, het maken en drinken van smoothies om je haar sneller te doen groeien, het temmen en zacht maken van onhandelbaar en stug haar etc.
Gerelateerde artikelen
Haar sneller laten groeienJe haar sneller laten groeien is mogelijk onder de goede omstandigheden. Als je je haar op een bepaalde manier behandelt…
Laserontharing of definitieve ontharingLaserontharing of definitieve ontharingLaserontharing of definitieve ontharing zorgt ervoor dat u niet meer hoeft te epileren, crèmes smeren, harsen of scheren…
Hoe kan ik mijn haargroei versnellen?Hoe kan ik mijn haargroei versnellen?Haargroei is grotendeels door een factor van gezondheid en is genetisch bepaald, hoewel er enkel een paar stappen genome…
Smoothies voor soepel, mooi, vol en glanzend haarSmoothies voor soepel, mooi, vol en glanzend haarMooi, soepel, vol en glanzend haar krijg je door het eten van proteïnen en vitamine B. Deze bevinden zich onder andere i…
Behandeling van overbeharing (laserbehandeling, hormoonen)Overbeharing is voor veel mensen een probleem. Ze schamen zich en hebben vaak van alles geprobeerd om ervan af te komen.…

Reageer op het artikel "Haargroei versnellen - Doe je haar sneller groeien"

Reacties

Anneke, 07-10-2016 16:47 #79
Hoi Daniel,
om weer vollere wenkbrauwen te krijgen moet je castorolie gebruiken. 4 euro bij kruidvat of trekpleister. Doop een wattenstaafje in de castorolie en wrijf je wenkbrauwen er mee in. Nachtje laten zitten. Je zult na een week verschil zien. Ik had ook teveel weg geëpileerd. Succes.

Anneke, 15-09-2016 18:17 #78
Ik gebruik castorolie en kokosolie en gerapte knoflook. (castorolie en kokosolie hebben beide goede eigenschappen.) Mijn haar is een cm gegroeid in 1 nacht tijd. Kook castorolie en kokosolie met de knoflook 2 minuten in een pannetje. Laat het weer afkoelen tot het weer lauwwarm is. Smeer dit goedje op je hoofdhuid. Masseer het 5 minuten in en ga 4 minuten met je hoofd naar beneden hangen. Laat dit nog een uurtje inwerken. Doe wel even iets van een douchemuts op. Laat maar broeien, uitwassen en laat het haar op natuurlijke wijze drogen. Mooiste is in de zon. Vitamine d. Mijn haar was 7 cm en vandaag 8 cm. Ik heb ook schildklier medicijnen. (levothyroxine) ik kreeg haar uitval. Ik ben hiermee begonnen en ik heb geen haarverlies meer. Gezonde voeding, veel water drinken en op deze manier je haar verzorgen. Ik heb nu dik stevig haar maar nog te kort.

Beckers, 02-01-2016 20:29 #77
Goede dag,
Ik ben mij haar beginnen verliezen door een tekort aan schildklierhormoon (waarvoor ik medicatie neem) en stresss.
Wat is volgens u de beste methode om weer een volle haarbos (zoals vroeger) te krijgen? Alvast bedankt.
Grt,
Ann Beckers

Meisje, 14-10-2015 15:17 #76
Moet je die knoflook in nat haar aanbrengen of in droog haar

Joosten, 25-02-2015 17:26 #75
Hoe kan het dat een kant van mijn dochters haar droog en slecht groeit, andere kant redelijk ze heeft dun haar?

Romy, 18-08-2014 21:55 #74
Hoi, ik heb wel een paar tips.
-koop biergisttabletten, deze zijn heel goed voor je haargroei, je nagels en je huid en er zitten vitamine b in.
-was je haar niet te vaak, om de dag is genoeg.
-gebruik shampoo alleen voor het bovenste gedeelte van je haar (op de hoofdhuid) en masseer dat goed in, spoel het daarna uit met koud water.
-gebruik conditioner alleen voor de punten van je haar en spoel ook dit uit met koud/lauw water. (heet water is slecht voor je haar)
-borstel je haar voor het slapen en draag het tijdens de nacht in een staart of vlecht (als het lang genoeg is).
-masseer je hoofdhuid elke dag
-borstel niet te vaak
-borstel je haar voor het douchen en droog af met een oud tshirt (Van een handdoek gaat je haar snel kapot) en laat het dan natuurlijk drogen.
-borstel je haar niet als het nat is, het is dan namelijk heel kwetsbaar
-gebruik niet te vaak de stijltang of de krultang, en als je dat wel doet, gebruik dan een heatprotector (kruidvat, da, etos, etc.)
-drink veel water

Sherien, 23-05-2014 12:25 #73
1 x per week het volgende mengsel in je haar masseren en een nachtje mee slapen:
Wonderolie
Olijfolie
Amandelolie
BC Q10 plus hair therapy van Schwarzkopf.
Na het nachtje slapen uitwassen met een shampoo zonder sodium laureth sulfate. Goede conditioner gebruiken.

1 x per week je haren in masseren met brandnetel thee prut, dit ook bijv. Een nachtje laten zitten.

1 x per week Amla olie ook heel goed in masseren, nachtje laten inwerken.

Vermijd tenminste 2 maanden het stijlen en föhnen en alle andere bullshit voor je haar.
Drink tenminste 2 liter water per dag. Veel proteïne eten en veel vitamine. Vergeet niet dat van binnen uit werken het belangrijkste is voor je haar, huid en nagels, je bent wat je eet!

Deze aanpassingen hebben voor mij heel veel geholpen. Me haar glanst, is super sterk en gezond en groeit als kool.

Tip: wonderolie is trouwens ook heel goed voor je wimpers! Om de dag voor het slapen gaan op de haarwortels van je wimpers doen en na een paar keer merk je al dat ze langer zijn met een hele mooie krul. (Dus ook voor je wenkbrauwen wanneer je teveel hebt geëpileerd)

Mariam, 26-04-2014 19:18 #72
Ik heb hier onder perfecte tips voor jullie, en dat zijn :
- Borstel je haren niet vaak, maar kam je haren wel vaak!
- Als het buiten fel zon is, ga dan naar buiten lekker in de zon!
- Doe 1x keer per maand henna in je haren die is te koop in Marokko.
- Doe 1x keer per week olijf olie in je haren.
- Als je het kan vinden, koop je aloe vera, je masseert het in je haar, en spoel het met warm water af.
- ga op de rand van je bed zitten, en hang op de kop!
dit waren mijn tips!
Ze werken bij mij heel erg goed.
Ik hoop dat jullie mijn tips gebruiken.
Heel veel succes!

Daniel, 23-04-2014 09:14 #71
Weet er iemand ook een middeltje wat je kan gebruiken als je je wenkbrauwen teveel hebt geëpileerd?

Mariam, 11-04-2014 13:07 #70
Wat ik doe om mijn haar te laten groeien is :
1x per maand henna in mijn haar (een nachtje ermee slapen ) en 1x per week aloe vera in mijn haar doen en dan met warm water afspoelen!
werkt bij mij heel goed!

Duygu, 03-11-2013 11:54 #69
Wat ik doe om mijn haar sneller te laten groeien is;
1 x in de maand henna (gwn een nachtje ermee slapen) en 2 keer in de week een olie met een warme handdoek over je hoofd heen en na twee uurtjes er afwassen… helpt bij mij heel goed. alleen noet je wel geduld hebben.
Succes

Nadine, 08-10-2013 14:17 #68
Ik heb van mezelf dik haar, maar sinds kort valt mijn haar heel erg uit aan de voorkant. Maak me erg druk en k zie veel plekke waar weinig haar zit. Ik slik wel afslankpillen misschien heeft t daar mee te maken. wat moet ik doen? heb dit nooit eerder gehad.

Ctje, 11-09-2013 22:46 #67
Hallo, zijn look en appelazijn in de vorm van pilletjes ook goed?

Luna, 05-08-2013 19:48 #66
Het werkt echt :). Ik heb het geprobeerd en heb gemerkt dat mijn haar langer is geworden. Echt een aanrader!

Fuckmylive, 14-06-2013 00:01 #65
Ik heb kroes haar en het is tot aan mijn borst ongeveer nog net niet zo kroes wel krullen maat hoe groeit mijn haar sneller. drama ik wil ook lang haar.

Sn, 11-05-2013 19:30 #64
Kreeg zelf last van haaruitval door een tekort aan goede vitamine dus begin bij de basis! veel alcoholgebruik is ook slecht.
Olijfoli met knoflook bleef voor mij het beste! Middelen uit de winkel zijn vaak duur en bevat nog geen 10% van de middelen die jr zelf kan maken bv met kokosmelk!
raad iedereen daarom aan om de tips hierboven te gebruiken

mooie van knoflook is het werkt ook bij je wenkbrauwen neem een stukje en schaaf er wat van af op kale hoofdplekken of wenkbrauwn!

Anoniem, 05-05-2013 22:33 #63
Hey deze tips werken echt ik heb hier ook nog wat tips beste tip 1: kokos olie je kan het halen bij de toko smeer dat 1 x per week in je hele haar of alleen in de punten en laat dat ong. half uur uur zitten hoe langer hoe beter spoel het er daarna uit met een shampoo wat bij mij zo is ik heb dun schouder lengte snel vet haar dat ook echt conditioner nodig heeft maar doe dat met een milde versie. ik wil mijn haar ong.5 a 10 cm. boven mijn navel nog een tip kjjk een x op youtube hoe je zelf een maskertje kan maken. heb er ook 1 voor jullie 1 el. honing 1 el. olijf olie halfe banaan voor dik en langer dan schouder lengte haar en anders kwart prak de banaan goed en was het goed uit als je dat banaan niet goed prakt is het een rot klusje om uit je haar te krijgen veel suc6.

Diede, 22-04-2013 16:33 #62
Heyx

De tips zijn echt heel goed.
ik heb ook nog een paar tips:

1. Laat je haar op de kop hangen ga op de rekstok hangen of whateverrr.
2.eieren in je haar smeren alleen het eiwit daarna lekker met lauw water utspoelen
en je ruikt niks meer niemand weet dat je het gedaan hebt

leuk met je vriendinnen op een slaappartij te doen!

Atilla Karagel, 26-03-2013 20:50 #61
Beste Mensen,
Ik heb knoflook en olijfolie gebruikt en ik heb lang haar (niet zo lang), maar ik zie het verschil wel!

Dankje wel!
MVG Atilla,

Kristien, 14-03-2013 14:28 #60
Hey iedereen!
Ik weet niet of deze tip er al tussenstaat. Ik dronk vroeger vrij weinig, en had toen vaak last van migraine. De dokter zei me dat het het weinig drinken de oorzaak kon zijn. Ben toen begonnen met dagelijks 2 liter water te drinken. En! Leuke bijwerking was dat mijn haren echt merkelijk sneller begonnen te groeien!

Dondo, 09-02-2013 19:06 #59
Ik neem vitamine B van kruitvat waar alle b vitamines inzitten. En iok eet zeer gezond en biologisch dus zal ik via de voeding ook genoeg vitamine B binnekrijgen.

Toch merk ik door dat suplement dat mij haar veel beter groeit. Sinds ik dat suplement gebruik merk ik dat het grijs worden niet doorzet. Ik ben het bij de slapen en het blijft nu steeds zoals het is.

Ik heb nu iets langer dan kinlengte en wil het iets langer dan de schouders.
Ik laat het iedere 2, 5 maand op een lengte knippen door er een centimeter af te laten halen. Zo blijft het er prachtig uitzien en heel verzorgd. Het duurt wel iets langer voordat het de lengte heeft die ik wil, maar dat is niet erg, omdat het er mooi uit blijft zien op deze manier. Ik heb dan wel nooit dooie punten, maar als het genkipt is zijn de puntjes weer bot en valt het veel beter dan die iets afgesleten puntjes.

Het is een klassiek kapsel, maar het blijft mooi (vind ikzelf)
Als het lang is doe ik een knot aan de zijkant.
dondo

Nina, 13-01-2013 19:25 #58
Ik heb gelezen dat aloe vera goed is voor je haar, dus weet iemand of guhl aloe vera haargroeiveersnellend werkt?
Please reageer!

Jade, 23-12-2012 23:05 #57
Ik heb mijn haren een paar dagen geleden veel te kort laten knippen en ik wil echt een goed manier weten om ze zo snel mogelijk te laten groeien! kan iemand mij helpen?

Demi, 20-12-2012 12:55 #56
Ik heb gehoord dat biergisttabletten goed zijn voor je haar.
Heeft iemand er ervaring mee?

Janiekxxx, 19-12-2012 22:23 #55
Weet iemand waar ik EBL HAIR kan kopen want ik weet het echt niet en wil het zo graag hebben.

Demi, 19-12-2012 19:45 #54
Welke lavendelolie is goed voor je haar? Ik gebruik nu Kneipp massageolie maar die is volgens mij niet voor je haar haha!

Demi, 19-12-2012 15:37 #53
Wat voor een lavendelolie zou ik dan moeten gebruiken?
Ik gebruik nu kneipp massageolie maar die werkt volgens mij niet hahaha?

Daphne, 01-11-2012 21:26 #52
Esje, over de olijfolie heb ik een vraag :). Doe je dat dan iedere dag in je haar? En hoe krijg je het eruit zonder dat je haar er voor de komende week er vet uitziet? Ik heb het een keer geprobeerd… Maar ik zou graag beter willen weten hoe het werkt. Alvast bedankt.

Esje, 31-10-2012 21:11 #51
Ik heb 2 weken geleden een rechte pony laten knippen, alleen staat dit me afschuwelijk! Mijn haar groeit van nature al heeeel snel dus ik hoef niet veel te doen. Maar uit eigen ervaring weet ik wel dat olijfolie echt keigoed helpt en dat je na 2 weken al ziet dat je haar is gegroeid. Mijn haar groeit 1 t/m 3 cm in 2 maanden. Ongelooflijk dus.

Imane, 07-10-2012 18:48 #50
Ik heb ook min haar geknipt tot net boven min schouders. En 3 jaar later heb ik min haren dikker en veel langer terug. Tot aan min heupen. Mijn geheim is omega 3, en veel wortelsap drinken

Vera, 04-09-2012 10:06 #49
Ik heb net me haar geknipt tot iets over me schouder. Ik heb er super veel spijt van en wil mijn lange haren snel terug! Ik ga elke dag nu een banaan eten en me hoofdhuid insmeren met aloë vera! Dankje wel voor de tips ik hoop dat het werkt!

Anne, 29-08-2012 14:02 #48
Ik heb ttm en heb erg kort haar. Ik probeer het nu ook te laten groeien maar wat werkt echt als allerbeste? Als shampoo gebruik ik gliss kur hair active shampoo. Dat activeert de haarwortels en stimuleert de haargroeicyclus enzovoort.

Rooos, 25-08-2012 17:09 #47
Heehee,
mijn haar is half krullend, en vaak pluizig. ik heb een tijdje geleden mijn vriendin me haar laten knippen, ze heeft het goed maar te kort geknipt. ook had ik hele mooie pijpenkrulletjes een stuk tot over mijn schouder, ze zijn weg. m'n haar is nu 43 cm, en ik vind het echt te kort. me moeder zeikt de hele tijd dat ik naar de kapper moet gaan, maar weiger dat te doen. ook is m'n haar te dik, en te veel, iemand tips om je haar ietsje dunner te krijgen? ook wil ik m'n haar voeden met aloë vera cremé waar kan ik dat kopen? alvast bedankt! byeeeeeeee.

Zwemmertje, 23-08-2012 04:10 #46
Ik zwem zo'n 7 uur per week in chloor water en dit is niet zo goed voor mijn haar. Ik weet nu ook niet wat ik moet doen. Zou iemand mij kunnen helpen?

Een zwemmertje

Prabhjot, 22-08-2012 11:06 #45
Ik ben Sikh en uit gelovige redenen mogen wij ons haar niet knippen. Het haar is namelijk heilig bij ons en is een symbool van gelijkheid, want Sikh- mannen knippen hun hoofdhaar ook niet.

In 2008 heb ik voor het eerst in mijn leven mijn haar geknipt(stiekem) en mijn ouders waren hier erg boos over. Ik had voor het eerst mijn haar geknipt in mijn hele leven. Mijn haren waren zo lang dat zij tot onder mijn heupen kwamen. Omdat merendeel van mijn haar 'dood' was volgens de kapper, heeft zij een flink stuk afgeknipt en daarna is mijn haar nooit meer geworden als vroeger.

Mijn haar groeide toen ik hem niet knipte en ik had toen voller en dikker haar. Nu ik het om de 8 weken laat knippen, heb ik dunner en steeds korter haar. Ik heb nu zeker een schuldgevoel (vanuit mijn geloof) en het is dus mijn eigen schuld, dikke bult.

Maar inderdaad door het knippen van je haar, groeit het haar NIET! Het ziet er volgens sommige dan gezonder uit.

Ik ga deze tips proberen, want vroeger masseerde mijn moeder mijn haar ook altijd met olie en toen was het heel mooi.

Mijn haar is nu lang, over de schouder.
Ik wil graag dat mijn haar weer tot mijn heupen komt en moet ik het nog voor de kwart van mijn haar laten groeien. Een heel stuk nog.

Fatma, 08-08-2012 21:00 #44
Neem brandnetels. Kook het met water. Spoel je haar na het douchen hiermee. Dat is pas een wondermiddel.

Leslie, 27-07-2012 17:48 #43
Wat ik niet begrijp zijn al die mensen hier die naar de kapper gaan en dan opeens buiten komen met een heel kort kapsel dat ze niet gevraagd hebben. Dat kan toch niet, tenzij je heel de tijd je ogen dicht houdt. Je ziet toch wat je kapper aan het doen is denk ik zo…

Semm, 15-07-2012 22:19 #42
Ik heb mijn haar heel vaak laten knippen, eerder had ik lang, vol, glanzend, krullend en sterk haar. Maar sinds ik het kort heb laten knippen ( op m'n schouders) is het futloos, dof, stijl en dun haar.
Ik drink veel water, en ik eet veel groentes maar echt niks helpt.
Ook wordt mijn haar snel vettig terwijl ik er geen troep in smeer of het vaak was.
Ik wil weer mijn oude gezonde haar terug maar echt niks helpt :(
xjes Sem

Gerda, 06-07-2012 12:51 #41
Ik lees dat je haar gaat groeien van Aloa Vera. Wat van aloa Vera moet je een uur in laten trekken, shampoo/condioner? of wat anders?

Joke, 07-05-2012 20:16 #40
Hallo ik heb een vraagje,
ik heb al goed 6 maanden terug me haar laten knippen en het groeit bijna niet het is ook dun en piekerig ik had hiervoor een bos vol met krullen maar nu is me haar slap kan er niks mee!
Wat kan ik het beste doen?

Dean, 22-04-2012 16:08 #39
@Daantje waar heb jij de producten gekocht die je gebruikt voor je haar en wat voor soort vitamine pillen gebruik je.

Daantje, 04-04-2012 22:48 #38
Vroeger had ik heel lang haar tot m'n heupen, totdat ik naar de kapper ging en ze er alles van af knipte :( ik kon niet eens meer een staartje dragen. Ze zei dat het allemaal dood was maar daar was niks van waar het was mooi glanzend en gezond. Waarschijnlijk jaloers ofzo? Nu heb ik kokosnootolie, F.A.S.T shampoo & conditioner en slik ik biergist pillen en vitamine pillen. Mijn haar is in 3 maanden 11 cm gegroeid en dit is voor mijn haar echt heel veel! Voor mijn haar hielp het, het ziet er ook mooier uit.

Roos, 04-04-2012 12:58 #37
Lieve meisjes, Je haar gaat niet sneller groeien door het te laten knippen, WEL is dit verstandig te laten doen omdat (gespleten haarpunten niet mooi zijn) en omdat als ze eenmaal gespleten zijn ze steeds verder splijten waardoor je haar er niet mooier op wordt. Als je het regelmatig laat knippen (de puntjes) dan is er niks aan de hand splijten ze niet verder en hoeft er ook niet ineens een enorm stuk af. Ik las hier ook ergens dat er wordt gezegd dat als je elke dag met ja hoofd omlaag hangt op de rand van je bed het sneller gaat groeien. Het lijkt mij toch wel heel erg sterk dat dit waar is. Niet alles geloven wat ze zeggen.
Het is wel zo dat je haar wat sneller gaat groeien van zonlicht omdat je lichaam van zonlicht vitamine D aanmaakt en hierdoor gaat je haar sneller groeien. Ook is goed eten belangrijk want je haar groeit van binnenuit (niet aan de uiteinden). Dus als je mooi lang haar wilt is het belangrijk op je voeding te letten (dus niet op dieet zijn), regelmatig naar de kapper (ongeveer 6 weken dit kan je ook wat langer maken bijv om de twee maanden) zodat je lang en GEZOND haar krijgt en niet de helft er af moet laten knippen omdat je punten gespleten zijn. Je haar niet te vaak wassen om de dag is al goed en dan het liefst met een shampoo zonder Sodium laureth sulfate dit zit in bijna elke shampoo maar is zeer schadelijk voor het haar en de hoofdhuid. bij de drogist is bijv een shampoo (urtekram) te koop met natuurlijke producten en zonder schadelijke gifstoffen. Als u het allemaal echt niet meer ziet zitten met kort haar door het leven te gaan zijn er ook altijd nog hairextensions, alhoewel dit ook van korte duur is en het het haar ook enorm beschadigt waardoor je het waarschijnlijk na de hairextensions weer moet laten knippen. Succes.

Robert, 19-03-2012 11:18 #36
Ik heb mijn haar vorig jaar geknipt, ehm 0.5 cm was het toen. Dus bijna kaal. Maar nu is 1 jaar voorbij en nu zit ik op 2 cm. Ik wil lang haar, dat ik weer als vroeger van voren naar achteren kan doen. Maar ik weet niet wat het is maar het groeit echt über langzaam. Ik dacht even ik strooi mest er over heen mja dat stinkt. Help!

Emily, 06-03-2012 15:35 #35
Ik heb mijn haar nu lang en ik heb mijn haar weinig gewassen aleen heel lang soms maar gebruik heel weinig shampoo en spoel goed uit heb je binnen een paar maanden langer haar!

Anoniem, 26-02-2012 16:06 #34
Mijn haren groeien ook erg langzaam en in de zomervakantie heb ik mijn haren in laagjes laten knippen + een schuine pony
maar nu ben ik mijn pony aan het laten groeien en dat duurt zo lang ze steken zo erg omdat ze nog kort zijn,
hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn pony en laagjes geknipte haar evenlang word als mijn gewoon haar?

Zebby, 04-01-2012 15:03 #33
Nou ik heb helaas jaren geleden mijn haren kort geknipt. Mijn haar groeit zowat 1 cm per jaar. Dus alle tips en rituelen helpen niet. gezond eten, vitaminen slikken, zon bakken, wat dan ook. Als je haar super langzaam groeien dan groeien ze ook langzaam.

Nihalletje, 21-12-2011 09:53 #32
Hey,
Ik ben Nihal en heb mn haar eind juni laten knippen, en ik wou alleen de puntjes en een mevr wou van voor kort en vanachter lang, nu had de kapper de kapsels omgewisseld, die mevr had wel geluk ma ik nie, nu zijn we 5-6 maanden later en mn haar is denk ik 8-9 cm gegroeid, normaal? ben er wel blij mee, maar mn haar lijkt nog altijd kort
1. van voor is het kort
2. mn haar is een beetje wild, niet stijl en niet krullend en niet golvend dus het lijkt korter dan in werkelijkheid

Marrie, 12-12-2011 09:25 #31
Ook ik het mijn haar heel kort laten knipper, met heel veel spijt. Ben nu al 3 maanden bezig met de vitamine B en silicium druppels en de regelmatige hoofdhuid massage. Sneller groeien doet het niet maar mijn haar is nu wel voller. Ik geloof niet meer dat je je haar sneller kan laten groeien je kan het alleen wel helpen gezonder en voller te worden.
Als je je haar kort laat knipper dan zal je toch gewoon weer zeker een jaar moeten wachten voor een beetje lengte.

Lieke, 30-10-2011 10:16 #30
Helpt dat om met je hoofd over de rand van je bed te gaan liggen met je haar naar beneden? ik heb mijn haar nu al 3 jaar proberen te laten groeien, en er groeit bijna niks bij!

Rachell, 26-08-2011 19:33 #29
Leuk advies thnxx!

Martyy, 17-08-2011 17:57 #28
Klopt het dat je haar sneller groeid door je hoofdhuid in te masseren met ui? heeft iemand hier ervaring mee?

Ijsmeisje, 10-08-2011 20:43 #27
Een vraagje waar kan je thee van salie kopen? ik wil namelijk die tip gebruiken appelazijn +thee van salie

alvast bedankt

Najat Bahari, 01-08-2011 20:36 #26
Mijn haar was kapot, droog en kort totdat ik via via amla olie ging gebruiken. mijn haar is super hersteld en groeit behoorlijk. ik gebruik het elke week. masseer t goed in en laat het 1 a 2 dagen zitten en was het vervolgens uit. ook de haarmasker van john frieda is super, je hoeft m maar 1 minuut te laten zitten en vervolgens uit te spoelen. dit zijn de beste middelen die mijn haar gered hebben. ben nu zeer tevreden over mijn haar. hoop dat jullie deze tips op volgen dan zien jullie vanzelf t rsultaat op korte termijn.

Dilara, 31-07-2011 18:51 #25
Dat Aloe vera voor het masseren van je hoofdhuid? Welk product moet ik daarbij gebruiken of hoe heet het product wat ik moet kopen? En zal het echt een resultaat hebben? Hoeveel dagen en hoeveel x moet ik dit Aloe Vera masseren en 1 uur laten inwerken?

Danielle, 29-07-2011 20:10 #24
Ik doe altijd biosilk silktherapy in mijn haar, helpt heel goed tegen dode punten en maakt je haar mooi sterk, dan hoef je minder vaak naar de kapper. Ik ga de jasmijn olie e.d. proberen. Hebbben jullie al ergens resultaat mee geboekt?

Evibieber, 10-07-2011 20:41 #23
Bij mij helpen die pilletjes heel erg goed, en die kokosnoot ook (:
Ik ga volgende week naar Spanje en ga veel in de zon liggen hopelijk groeit het dan sneller.
Ik laat jullie nog iets weten over twee weken (;

Dave, 07-07-2011 19:45 #22
Hallo mensen,
Kheb paar maanden geleden mijn haren laten knippen met veel spijt, en wil ze liefst zo snel mogelijk terug lang.
Heeft er iemand een tip voor mij wat ik kan doen?
Danku!

Kim, 05-07-2011 17:34 #21
Sommige mensen zeggen dat als je elke dag 2 weken lang 10 minuten over de rand van het bed met je hoofd gaat liggen zodat je haren en hoofd naaar beneden hangen je haren ook sneller groeien is dat zo…?

Eva, 05-06-2011 09:25 #20
Ik was mijn haren met paardenshampoo. Dat kan je gewoon bij de dierenzaak halen. Je moet het minimaal 3x gebruikt hebben voordat je het resultaat ziet. Maar na 3x merk je meteen het verschil. Je haren lijken voller, sterker en groeien snel. Hoe dat komt weet ik ook niet. Misschien maken ze de shampoo voor paarden beter en voegen niet allerlei onnodige stoffen toe. Het enigste nadeel is is dat je haarverf sneller uit je haren verdwijnt. Voor de rest is het heel goed voor je haren.

Michelle, 20-03-2011 14:55 #19
Bedankt voor deze geweldige tips, ik zal er eens een paar gaan proberen. 2 jaar geleden had ik nog prachtig blond haar tot iets boven mijn kont. Omdat ik werd gepest met een kleine klit in mijn haar (ik deed nooit wat aan mijn uiterlijk, ik had altijd een staard in) heb ik het maar laten afknippen. Toen had ik haar tot iets bij mijn kin. Elke liet ik het weer kort knippen maar nu wil ik heel graag weer mooi lang haar, dit vind ik nu veels te kinderachtig. Mijn haar is nu tot iets over mijn schouders, heb het al 2 maanden ongv niet geknipt en het is al heel veel gegroeit. Al ongv 7 cm. Is dat veel?

Mijn geheim? Geen idee. Ik zag dat je haar sneller groeit als je aloë vera shampo gebruikt (dat doe ik, en cocosnoot werkt ook heel goed volgensmij) en dan drink ik elke dag wel 3 kopen zoethoutthee :$

Hopelijk hebben jullie er wat aan ;D

Kristie, 13-03-2011 18:39 #18
Ik had chemisch behandeld haar en ben momenteel gestart met het proces van 'natuurlijkhaar groeien'. Ik heb begin dit jaar (januari 2011) al mijn chemisch behandeld gedeelte van het haar geknipt. Is invlechten en weaven met nephaar ook een manier om mijn haargroei te versnellen? En daarnaast gebruik ik wel die pure aloeveraplant, die ik eens in week op mijn hoofdhuis insmeer. Ben ik goed bezig? of moet ik heel veel meer doen :S

Melissa, 13-03-2011 11:20 #17
Enkele maanden geleden ben ik begonnen als kapster. Ze hebben een enorm stuk van mijn haar geknipt maar nu wil ik zo snel mogelijk terug lang haar hebben, klopte dat als je thee drinkt je haren ook sneller groeien?

Jos, 27-01-2011 16:47 #16
Ziet er allemaal mooi uit. Ik heb een speciale anti DHT shampoo engebruik een spray om mijn haar dikker te laten lijken.
werkt ook perfect bij www.eenvollebos.nl gekocht laterr:-p

Diaan, 24-06-2010 15:03 #15
Waa, dit is echt een openbaring voor mij!:) dank je wel voor de geweldige tips… maar moet je niet ook af en toe naar de kapper om je haar te knippen voor snellere groei. dat is wat mijn kapper alttijd zei. Probleem is, dat wil ik echt niet, want dan wordt mijn haar nog korter en de vakantie is er al, en dan wil ik voor uitgaan liever lang haar hebben:p dat is gewoon mooier

Kamille (infoteur), 19-06-2010 23:29 #14
Lavendelolie is niet de aangewezen etherische olie om haargroei te bevorderen. Bay st. Thomas wel, pimenta racemosa werkt doorbloedingbevorderd en stimuleert daardoor de haargroei. Een haarmasker met jojobaolie en Bay st. Thomas werkt uitstekend (experience-based).

Paco, 16-05-2010 20:13 #13
Ik ben op zoek naar een bevestiging van het effect van een Sauna (warmte) en de haargroei toename. En kom ik op deze site. Echter warmte kom ik alleen bij de opmerking van Helios tegen. dank Helios.
Zoals op 23-12-08 al geschreven door Helios groeit haar ook sneller door warmte. Koorst is een mooie versneller, dat wist ik al. Echter afgelopen week heb ik vaker in Zweden in de sauna gezeten. Had ik ook iedere dag kunnen doen, maar met een paar keer een aantal saunagangen (steeds 15 min. met pauze en afkoelen er tussenin) heb ik gemerkt dat mijn haar al sneller groeide. Normaal heb ik namelijk niet zo vaak een scheerbeurt nodig en ook mijn 3 millimeterkapsel lijkt afgelopen week vlotter doorgegroeid te zijn. Dus mijn conclusie is dat sauna de haargroei versnelt.
Veel plezier in de sauna, is ook nog ontspannend…

groet Paco

Door Helios op 23-12-2008
Haar groeit sneller in de zomer, niet door zonlicht, maar wel omdat het dan warmer is. De celdeling gaat namelijk sneller in warmere temperaturen. Dit is ook de reden waarom een groeispurt frequenter voorkomt wanneer je koorts hebt.

Pixy, 15-05-2010 11:02 #12
Eergisteren ben ik naar de kapper gegaan ik zij da ik mijn haar max. tot aan mijn schouders wou knippen maar hij heeft mijn haar tot iets onder mijn ooren geknipt!ik kan het nu zelfs niet op een staartje doen!ik durf nietmeer naar buiten gaan! :-( ik heb hier de tips gelezen maar ik heb een vraag 'kan ik rozemarijnolie ook in aloeverashampoo doen'? dit is echt niet leuk ik durf nooit meer naar de kapper gaan! ik hoop dat deze tips werken!
wilt iemand aub mijn vraag beantwoorden want ik wil zosnelmogelijk weer lang haar!(veel spijt van dat ik naar de kapper ben gehaan:-() Reactie infoteur, 15-05-2010
Beste Pixy,

Je kan rozemarijnolie inderdaad in een shampoo op basis van aloe vera doen. Aloe vera versnelt trouwens de celdeling en dus ook de haargroei; het is dus een prima keuze.

Lees ook zeker ons artikel over smoothies voor mooier haar, want daar krijg je een overzicht van alle voedingsmiddelen die de haargroei versnellen.

Veel moed.

Avalon

Fatima, 14-04-2010 13:22 #11
Ik ben gisteren vitaminen B gaan halen bij apotheker:-) en ik heb rozemarijn champoo besteld, ik heb spijt dat ik mijn haren heb laten knippen, nu wil ik dat het snel groeid :-)

Jasmina, 04-04-2010 21:16 #10
Mijn haren groeien ook niet. Ik ga zeker de tips voor haargroei volgen. Kijken of het werkt. Ik heb nu de actie's ondernomen: ethirische olie 6 druppels Lavendel met Amandelolie 3 theelepels gemengd en op mijn hoofdhuid gemasseerd en bij mijn haarpuntjes en ik slik 'Mooi Haar voedt het haar van binnenuit' van de hema slik ik 2 tabletten per dag. Ik probeer gezond te eten en te bewegen. paar druppels rozemarijnn in de shampoo gemikt. Ik drink elke dag verschillende kopjes thee paardebloem en brandnetel. Ik laat jullie weten of mijn haren klein beetje groeien.
Groetjes, Jasmina

Lucy, 24-03-2010 15:41 #9
Hoi ik heb krullend haar eindelijk gezond, maar wil me haar sneller groeien. Ik hoor van alles en nog wat wat ik zou kunnen doen. wat mij wel aanspreekt is de F.A.S.T shampoo, werkt dat echt/ weet iemand of het werkt… zou ik graag wel heel willen weten… een ander advies is ook erg welkom.bedankt

Marieke, 21-09-2009 20:01 #8
Heb ook erg last van droog en ongezond haar. Hoeveel shakes moet je dan nemen, 1 per dag?
Mij vriend heeft deze (voor spiergroei haha) http://www.bodyenfitshop.nl/eiwitten-alle/body-fit-sportsnutrition/exclusive-whey-proteine
zou ik die ook kunnen nemen voor m'n haar dan. Of specialeproteines? Weet iemand dat.

Melodi, 20-09-2009 19:15 #7
Hoi ik had heel mooi lang glazende haren en was het beu! Ik moest het elke dag fohnen en dan nog viel het zo plat. Dus had ik een kapsel in een boekje gezien. Ik vond het wel mooi dus gisteren ben ik naar de kapper geweest maar ze knipte het helemaal anders dan het model zelf. Het was zo super kort en ik kon wel wenen, ik kon er niet van slapen ik heb echt zoveel spijt kan iemand mij aub vertellen of tips geven hoe je haar snller gaat groeien? Ik heb het echt nodig ik durf niet meer buiten te komen! Alvast bedankt.

Linda, 09-08-2009 13:12 #6
Ik heb kort haar en wil erg graag weer lang haar.
ik gebruik vaak haar spray en wax alles door elkaar om me haar perfeckt te krijge in model.
maar ik wil ze tog maar weer lekker lang tot onder me schouders hebben hoe krijg ik ze zo snel mogelijk lang.?
ik word er zo gek van van kort haar help me aub.

Maaike, 14-05-2009 17:53 #5

Raita, 26-04-2009 10:00 #4
Ik heb het volgende al tegen de haargroei gedaan: iedere dag om het uur hoofhuid massage, jasmijn haarolie voor bevordering van de haargroei, gemalen knoflook uit de magnetron in mijn haren gemasseerd en gelijk een cremespoeling erbij een hele nacht in mijn haar laten indringen, olijfolie met cremespoeling, ed.
Qua zonlicht zei de kapper tegen mij dat het haar daardoor sneller slijt. het haar moet ook nat zijn(de hoofdhuid voornamelijk) wanneer je het haar naast bescherming tegen slijtage wilt laten groeien.
Ik heb laatst 6 cm van mijn haar af moeten laten knippen omdat hij tijdens het bij knippen in augustus 2008 erg scheef geknipt was. Nu staat hij wel recht en de laagjes er beter in, maar wel een hoop haren die ik weer uiteraad terug wil die weg zijn:-(

Crabbé Veronique, 10-04-2009 01:41 #3
Hallo ik ben veronique en ik heb fijn haar, maar veel en golvend en ik zou willen dat mijn mooie haren wat sneller groeien maar extensies vind ik fake en preparaten slikken vind ik maar niets. Kan je niet door de juiste vitaminen en kruiden je haar sneller laten groeien? groetjes veronique

Helios, 23-12-2008 21:06 #2

Anneke Goldfarb, 26-10-2008 03:25 #1
Wil heel graag mijn haar sneller laten groeien omdat dochter 29 april 2009 gaat trouwen

Infoteur: Avalon
Subrubriek: Beauty
Reacties: 79
Schrijf mee!