InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Haar sneller laten groeien

Haar sneller laten groeien

Je haar sneller laten groeien is mogelijk onder de goede omstandigheden. Als je je haar op een bepaalde manier behandelt, is het mogelijk om jouw haargroei te stimuleren. Het stimuleren van haargroei kan niet alleen goed zijn voor mensen die graag snel lange lokken willen laten groeien, maar ook voor mensen die door leeftijd of door ziekte te maken krijgen met haarverlies. Er zijn verschillende manieren om de haargroei te bevorderen.

Artikelindeling

Haar sneller laten groeien door vitamine B

Vitamine B is een belangrijke bouwsteen voor je lichaam en derhalve ook voor je haar. Door middel van vitamine B is het mogelijk om je haar te revitaliseren of zelfs sneller te laten groeien. Vitamine B is verwerkt in veel voedingsproducten. Denk hierbij aan bijvoorbeeld eieren, aardappelen, melk, granen en varkensvlees. Het is echter ook mogelijk en misschien zelfs wenselijk om de normale dagelijkse vitamine B inname aan te vullen met vitamine B tabletten die verkrijgbaar zijn bij elke normale of online drogist.

Eet pepers voor snellere haargroei

Het eten van pepers of gepeperde gerechten kan helpen bij het versnellen van de haargroei, omdat deze voeding een hoge mate van capsaïcine bevat. Deze stof stimuleert haargroei en kan derhalve bijdragen aan een versnelde haargroei. Als je echter geen liefhebber bent van pepers of gepeperd eten, wees dan niet bang, want er zijn nog voldoende andere manieren om je haar sneller te laten groeien.

Haargroei stimuleren met proteïnes

Je kunt haargroei ook bevorderen door het eten van proteïnes. Deze natuurlijk bouwstenen zorgen voor een snelle ontwikkeling van het hoofdhaar met oog op de stimulerende en eigenschappen van deze stof. Proteïnes zijn vertegenwoordigd in een grote hoeveelheid voedingsmiddelen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan vis, vlees, melk, peulvruchten en kaas. Als je meer van dergelijke voedingsmiddelen tot je neemt is de kans groot dat je haar sneller zal gaan groeien.

Snellere haargroei door biotine

Het is ook aan te raden om voeding of voedingssupplementen met de stof biotine tot je te nemen. Biotine is een stof die behoort tot de vitamine B-complex groep en staat eveneens bekend om zijn revitaliserende en stimulerende effect op het haar. Biotine is echter ook goed voor een hoop andere zaken, zoals je nagels en je huid. Het is mogelijk om biotine in supplementen tot je te nemen, maar het is gezonder om gewone voeding met biotine te eten, zoals wortels, bieten en tomaten.

Haargroei-bevorderende hoofdmassage

Geef jezelf een hoofdmassage of laat je kapper of iemand anders het doen. Deze hoofdmassage zorgt voor een gezonde hoofdhuid met een volwaardige en ongehinderde doorbloeding. Dit zorgt er voor dat de haarzakjes worden gestimuleerd waardoor jouw haar zich sneller en gezonder kan ontwikkelen. De massage kan je uitvoeren met Aloë Vera, omdat deze Aloë Vera een groot deel van de bovenstaande stimulerende stoffen bevat, zoals mineralen, proteïne en vitamines.

Zonnen voor een snellere haargroei

De zon is erg geschikt voor het creëren van een snellere haargroei. Door het licht en de warmte van de zon gaat jouw lichaam vitamine D aanmaken. Vitamine D is een belangrijke bouwsteen voor jouw lichaam en jouw haar. Een versnelde en verhoogde aanmaak van vitamine D door de zon leidt derhalve tot een snellere haargroei. Schroom dus niet om af en toe eens een uurtje te gaan zonnen. Houd echter wel in gedachten dat te veel zon niet altijd leidt tot het beste resultaat.
© 2014 - 2019 Mitchxl, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Haar sneller laten groeien"

Infoteur: Mitchxl
Gepubliceerd: 09-09-2014
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!