InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Vijf tips om Buikvet te verbranden

Vijf tips om Buikvet te verbranden

Vijf tips om Buikvet te verbranden Buikvet is iets waar veel mensen mee te kampen hebben. Door het doen van buikspieroefeningen kun je buikvet verbranden. Buikvet verbranden lukt echter niet alleen door het doen van buikspieroefeningen. Lees hier vijf tips om voor altijd van jouw buikvet af te komen.

Het verlangen om Buikvet te verbranden

Buikvet verbranden is, bij veel mensen die willen afvallen, het eerste en grootste verlangen. De buik is vaak de eerste plek waar het overtollige vet wordt opgeslagen. Door dit overtollige buikvet te verbranden kun je vetophoping in de rest van jouw lichaam voorkomen. Zo ben je er zeker van dat je op een gezonde manier blijft leven als het gaat om gewichtsverlies.

Vijf tips om buikvet te verbranden

1) Buikspieroefeningen

Door buikspieroefeningen te doen zal de spiermassa in de buik toenemen. Deze toename van de buikspieren zorgt ervoor dat meer vet wordt verbrandt in de buik. Er zijn vele soorten pure buikspieroefeningen, maar er zijn ook oefeningen waarbij je jouw hele lichaam traint, dus ook jouw buikspieren.

2) Kies oefeningen voor jouw buikspieren die je leuk vindt

Door oefeningen en andere activiteiten te kiezen die je leuk vindt, ga je het buikvet verbranden ook leuk vinden naast het feit dat het enorm gezond is voor jouw lichaam. Hoe intensiever de oefeningen zijn voor jouw spieren, des te meer vet je zult verbranden. Buikspieroefeningen zullen zeer gericht buikvet verbranden. Bij sporten zoals zwemmen, tennis, paardrijden, voetbal, hockey en dergelijke maak je ook constant gebruik van jouw buikspieren. Kies de oefeningen voor jouw buikspieren die je leuk vindt zodat je het leuk blijft vinden om buikvet te verbranden.

3) Eet gezond

Buikvet verbranden is meer dan alleen buikspieroefeningen doen. Het kiezen van de juiste voeding zal je ook helpen om van jouw buikvet af te komen. Rauwkostsalades, groente en fruit zijn goede opties evenals soep met een laag vetgehalte. Vermijdt voeding met een hoog suikergehalte en een lage voedingswaarde. Zorg ervoor dat je voldoende water drinkt gedurende de dag maar zeker tijdens en na de buikspieroefeningen. Het vocht dat je verliest met deze oefeningen moet weer aangevuld worden. Probeer niet jouw buikvet te verbranden door weinig te eten, zeker niet in combinatie met het doen van oefeningen. Dit zou kunnen leiden tot ernstige schade aan jouw botten en spieren.

4) Goed slapen

Slapen is iets wat we allemaal moeten doen. Door te veel of te weinig slaap kun je al jouw overige inspanningen om buikvet te verbranden teniet doen. De gezondheid van jouw lichaam staat in direct verband met de hoeveelheid slaap die je krijgt. Als je voelt dat jouw lichaam rust nodig heeft, neem dan ook zoveel mogelijk deze rust. Door de slaap te nemen die jouw lichaam nodig heeft zul je een betere gezondheid genieten en is jouw lichaam beter in staat om jouw buikvet te verbranden.

5) Blijf buikvet verbranden

Buikvet verbranden is niet iets dat je zomaar even doet en dan is het klaar. Je moet er aan blijven werken. Zodra je eenmaal de hoeveelheid buikvet hebt verbrand waar je naar hebt gestreefd, dan zul je jouw inspanningen die je hiervoor hebt gedaan zoveel mogelijk moeten bijhouden om het buikvet niet weer terug te krijgen. Geef nooit op, want het is echt mogelijk om te leven zonder buikvet. Als je eenmaal de gewoontes hebt aangeleerd om buikvet te verbranden is het gemakkelijk om deze gewoontes vol te houden.

Jij kunt ook Buikvet verbranden

Door bovengenoemde tips te combineren zul je buikvet gaan verbranden en geef je jouw lichaam een gezondere toekomst.

Lees verder

© 2008 - 2017 Wubbo, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Buikvet kwijtraken door vetverbrandende oefeningenBuikvet kwijtraken door vetverbrandende oefeningenThuis vetverbrandende oefeningen doen om buikvet kwijt te raken. Je kunt snel resultaat bereiken door te zorgen voor ext…
Afvallen: waarom je buikvet blijft zittenAfvallen: waarom je buikvet blijft zittenVeel mensen doen keer op keer pogingen om gewicht te verliezen, maar slagen er niet in om blijvend van de overtollige ki…
Fabels over BuikvetFabels over BuikvetAls je traint om je buikvet te verminderen, zodat je een wasbordje kunt blootleggen, dan ga ik je nu onthullen waarom je…
Het nut of de onzin van buikspieroefeningenHet nut of de onzin van buikspieroefeningenBen jij die buik ook zo zat en wil je strakke buikspieren? Allerlei apparaten, programma's en diëten beloven je een stra…
Afvallen: hoe raak je buikvet kwijt?Afvallen: hoe raak je buikvet kwijt?Veel mensen hebben een buikje en zouden er graag vanaf willen. Het ziet er niet alleen ontsierend uit, maar een overscho…

Reageer op het artikel "Vijf tips om Buikvet te verbranden"

Reacties

Coosje van Veen, 27-04-2015 23:46 #23
Hallo,

Graag hoor ik de beste huisregels wat beslist nodig is om buikvet te verbranden. Welke oefeningen. Dank U.
Vriendelijke groeten,
C.van Veen
Zwolle

Sango, 17-06-2013 15:47 #22
Door je buikspieren te trainen krijg je gewoon meer ontwikkelde buikspieren, net zoals je grotere arm- en borstspieren krijgt als je push ups doet, maar het vet rond je buik gaat daardoor inderdaad niet plaatselijk wegsmelten. Een goeie basis om meer vet te verbranden, is te zorgen voor een grotere verbrandingsmotor = stofwisseling opkrikken = meer spiermassa kweken. Dus hoe meer spiermassa, hoe meer je verbrandt in alles wat je doet, zelf in rust. Buikspieren zijn heel belangrijk, maar behoren bijlange niet tot de grootste spiergroepen op je lichaam. Train vooral op je beenspieren (door middel van bv. squats) en arm- en schouderspieren (push up/ pull up). Je lichaam heeft veel meer brandstof nodig om de toename van deze spieren te herstellen en te onderhouden, dan enkel maar je buikspiertjes. Zorg daarbij voor een goed, gezond en evenwichtig voedingspatroon (genoeg eiwitten als je op je spieren traint) en een paar keer in de week interval training (hoeft slechts 20 minuten te duren, als je maar voluit gaat tijdens je interval). Verwacht ook geen wonderen in de eerste weken want dan ga je teleurgesteld geraken en raak je snel je motivatie kwijt.

Www Vnmshop Nl, 25-02-2013 14:09 #21
Buikvet… je kan niet plaatselijk vet verliezen.

Als je vet verbrand verbrand je dit overal. plaatselijk bestaat niet.

Adam, 07-10-2012 04:05 #20
Wil je echt vet verbranden? Doe dan het volgende!
Eerst en vooral is het heel belangrijk dat je op je voeding let. Dit wilt niet zeggen dat je nu helemaal niets meer mag eten. In tegendeel je moet goed eten om je lichaam goed te laten functioneren en je spieren te laten groeien. Eerst en vooral vervang witte brood door volkoren of bruin brood want die wordt sneller verteerd en stapelt zich niet op in onze buik. Stop met eten van snoep, koekjes, drinken van frisdranken etc. je hebt dit voor niets nodig. (denk hoe mensen vroeger leefden, zij hadden dit ook allemaal niet :D) Drink veel water. Eet producten die veel eiwitten bevatten maar ook beetje vet dat heeft ons lichaam ook nodig. gevogelte, vlees, rijst, spaghetti, vis, bonen soep, griesmeel pap, . De beste manier om vet te verbranden is cardio. begin je training door te lopen. Probeer met intervallen te lopen. 1 min snel 1 rustig 1 min snel 1 min rustig enz. (probeer op te bouwen tot 30 min). Daarna fiets 30 min. Na cardio doe gewoon buikspieroefeningen. Als je niet weet hoe je buikspieren traint kun je meer dan genoeg foto's op internet vinden hoe je op verschillende manier buikspieren kunt trainen. altijd in sets doen bv elke oefening 3 tot 4 keer. (3x12, 3x15, 4x12 of 4x15) als je meer kunt is ook goed. pompen en andere spieroefeningen zijn ook aangeraden. als je doet wat ik zeg en je houdt dit een paar maandjes vol 3-4 keer per week ga je zien dat je heel snel gaat vermageren. Ik heb dit zelf gedaan en ben in half jaar van 105 kilo naar 80 gezakt. Ik heb nu een atletisch gespierd lichaam waar ik altijd van heb gedroomd :). als je meer informatie wilt stuur mij gerust een email en ik zal je nog uitgebreider alles uitleggen. veel succes!

Sariah, 18-06-2012 11:45 #19
Ik sport zelf 3x per week op zijn minst. Ik heb speciaal een schema op laten stellen voor mijn doel. Verbranden en straktrekken van het lichaam. Je hoeft dus niet perse gewicht te verliezen. Je gaat spieren kweken en spieren wegen natuurlijk ook. Maar dat is iets wat de fitness instructeur je bij kan helpen. Mijn schema bestaat uiteraard uit cardio, maar ook uit krachttraining en buikspieroefeningen. Kijk ook naar wat voor type lichaam je heb. Ik heb een trage stofwisseling, waardoor ik langer moet trainen dan iemand die een snelle stofwisseling heeft. Ik moet dus meer herhalingen doen per set. Daarnaast eet ik ook meer Japans voedsel. Op internet veel over te vinden. Japanners worden niet dik en worden ouder, door hun manier van eten. Ze eten kleinere porties, maar wel voldoende. Ook is hun voedsel merendeels low-fat. Dit geldt ook voor hun tussendoortjes. De buik verbrand pas op het laatst en duurt het langst. Als je tekort eet dan gaat je lichaam aan zijn reserves beginnen, waardoor je dus een dikkere buik krijgt. Ik adviseer om het boek " Japanese women don't get old or fat" te lezen. Hier staan ook recepten in, maar ook waarom Japans eten goed is.
Japans eten is trouwens gemakkelijk en snel te maken. In plaats van een kroket te eten, maak bijvoorbeeld korokke pan (zie youtube) het is erg gezond en niet moeilijk te maken. En het valt erg goed in smaak bij mensen.
Betreft lichaamstypen kijk ook eens op google voor ectomorf, endomorf en mesomorf. Daarmee zie je precies welk type jij bent en welke training goed is voor je.

Lara, 08-06-2012 18:03 #18
Hey, dit zij allemaal wel nuttige tips, maar mijn probleem is een beetje gecompliceerder.:s
Het zit zo dat ik 48kg weeg, wat niet heel veel is. maar toch heb ik echt een buik, het lijkt bijna of ik zwanger ben.
Ik wil niet in gewicht afvallen (ik ben blij met mijn gewicht) alleen die buik wil ik kwijt.
Maar als ik dan mijn voeding ga moeten aanpassen en veel ga bewegen.gaan er kilo's verdwijnen. help

Lv, 23-05-2012 20:20 #17
Oke, ik vind mezelf echt te dik nog een paar kilo en ik ben te zwaar en zo ver wil ik het niet laten komen en ik heb een dikke buik! Ik ben daarom ook erg onzeker in bikini.
Ik dans wel heel veel maar val er niet echt van af:( Ik voel me nogal naar dat ik er zo uit zie vroeger was ik veel dunner! Hoe kan ik heeel snel mijn oude lichaam terug krijgen? Please heb goeie snelle tips nodig?

Beetje wanhopige girl

Tim, 08-05-2012 22:21 #16
Weet iemand hoelang het duurt voordat ik van 13% vet op 10% zit? Ik fiets 2x een halfuur per dag en ik doe 1 uur tennis op een dag. Verder eet ik gezond, ik eet geen snoep, chocolade of andere zoetigheid en ik heb 5 kleine maaltijden per dag.

Angelique, 11-04-2012 09:52 #15
Met een gezondere levenswijze aanleren kom je ook een heel eind. Bewegen is voor mij eigenlijk een crime ivm spierproblemen in nek en bovenrug, maar ik moest afvallen vanwege mijn diabetis. Mijn buikomvang was 102 cm en mijn gewicht doot te weinig eten, bijna 90 kilo bij een lengte van 167 dus veel te zwaar. Ik piepte dat ik al aankwam van een glas water en ging dus steeds minder eten. Snoep, chips, koek en taart hebben me nooit wat gedaan, dus daar lag het niet aan. Bij een diëtiste gekomen en mezelf moeten leren weer te eten. Nu eet ik per dag 5 a 6 kleine porties en ben al 9 kilo en 8 cm kwijt, probeer wat meer te wandelen en heb gelukkig een buuffie die me daarin meetrekt. De buis wordt wel wat slapper, maar als je 50 bent gaat er wel meer hangen, dat is te verhullen met een stevige onderbroek. Ik voel me er tevens goed bij, heb veel meer energie ook, dus ik durf te wedden dat diegene die wel hun buik kunnen trainen en gezond eten en leven misschien nog wel sneller gaan dan ik.

Gabrielle, 26-01-2012 00:01 #14
Iedereen, stop met het aanvallen van de artikelschrijver. Met de buikspieroefeningen heeft hij wel degelijk gelijk, aangezien een hogere spiermassa zorgt voor een snellere vetverbranding. De opmerking dat het zeer gericht buikvet zou verbranden is inderdaad misplaatst, maar de commentaren die suggereren dat het artikel waardeloos is, zijn dat zeker en absoluut onnodig. Als jij iets ziet staan dat niet (helemaal) klopt, geef dan onder het artikel een nette en fatsoenlijke reactie, met opbouwende kritiek, en corrigeer de 'fouten'. Zo houden we het leuk, voelt niemand zich aangevallen en we leren er allemaal weer iets bij. ;)

, 13-08-2011 09:34 #13
Er kan met gerichte buikspieroefeningen niet meer buikvet worden verbrand! Het is niet mogelijk om plaatselijk vet te verbranden. Dus deze tips berusten op onwaarheden! Je zult om vet te verbranden minder calorieen in moeten nemen en meer moeten bewegen. Het maakt daarbij niet uit wat voor sport je doet. Het is wel zo dat een sport als bijvoorbeeld hardlopen meer calorieen verbruikt dan fietsen en daardoor zul je dus met hardlopen ook meer en sneller vet verbranden. Maar zoals ik al zei is het een wisselwerking, je zult ook op de voedselinname moeten letten en dus minder calorieen tot je moeten nemen. Afvallen is een kwestie van patronen doorbreken, gezonder eten en meer bewegen. Als je je streefgewicht hebt bereikt zorg je ervoor dat je niet meer calorieen binnenkrijgt dan je verbruikt. Zo zal je dus ook niet meer aankomen en lekker op gewicht blijven. Dit kun je heel gemakkelijk bereiken door bv geen geraffineerd voedsel te eten en geen zoete frisdranken te nemen. Geen suiker in de thee of koffie. Niet te veel varkenvlees enz.

Clowntje, 12-07-2011 22:41 #12
Ik ga deze oefeningen volgen maar als ik heb bereikt dat ik wilde, kan ik dan meteen stoppen of langzaam rustiger aan doen want ik ben niet van plan om de hele tijd er in te steken vanwege school enzo.

wie kan mij helpen? Reactie infoteur, 14-07-2011
Hallo Clowntje,

Gewichtsbeheersing is geen kwestie van oefeningen alleen en is nooit klaar. Deze oefeningen zijn slechts een onderdeel van een totale gezonde(re) levensstijl. Dat betekent gezonde voeding, regelmatig kleine maaltijden eten en meer bewegen.

Een verandering van levensstijl eist een ijzeren wil van jezelf en eventueel medewerking van de mensen uit je directe omgeving.

Wanneer je een dieet volgt voor een bepaalde periode en dan weer in je oude eetgewoontes terugvalt, zul je ook geen goede lange termijn resultaten halen.

Je zult echt een verandering moeten aanbrengen en niet alleen voor de korte termijn.

Veel succes,

Wubbo

Auke, 14-04-2011 14:41 #11
Een beetje tegenstrijdige informatie op jullie website:
Mythe – Buikspieroefeningen kunnen vet in de buikstreek verbranden
In tegenstelling tot wat algemeen wordt aangenomen, verbranden we geen lichaamsvet door een oefening voor een bepaalde regio uit te voeren. Buikspieroefeningen maken de buikspieren enkel sterker. Het lichaamsvet zal niet verbrand worden door buikspieroefeningen. Dit is meteen de reden waarom de buikspieren bij de meeste mensen niet te zien zijn: het percentage lichaamsvet dat erover ligt is te hoog.

Wubbo (infoteur), 24-02-2011 19:40 #10
Hallo Danny,

Dit artikel is er slechts één van de vijftien artikelen die ik in een special over gewicht verliezen heb geschreven.

Maar als je dit artikel goed leest dan geef ik ook duidelijk aan dat gezond eten van belang is en dat je het niet alleen door buikspieroefeningen gaat redden. Maar het is zeker wel een onderdeel.

Danny Leenders, 23-02-2011 22:33 #9
Je geeft verkeerde informatie, er is geen spot vet verwijdering. Dat bestaat niet! Het is niet zo dat als je buikspier oefeningen doet het vet rond je buik weg gaat!

Doe elke dag 45 minuten cardio, eet gezond, drink genoeg water, eet 6 keer per dag kleine porties. Geen tussendoortjes, geen snoep, geen gebak, geen alcohol, geen chocolade, geen vlees met veel verzadigde vetten. Eet groeten en fruit, ga niet met een lege maag winkelen, ga niet naar verjaardagen met honger, geen taart, geen friet, geen mayonise, geen magarine, kies voor magere melk, geen fris drank. Cola is ongezond, en cola light iets minder, drink dus niet van deze troep, is ook slecht voor je tand glazuur! Drink alleen water, magere melk, en groene thee. Ga elke dag fitnessen. Geen smoesjes ik heb geen tijd, als je een keer geen tijd hebt komt er altijd een tweede keer! maak een plan van aanpak, zoals je doet als je een bedrijf opstart. Kijk niet naar de weegschaal, deze zegt 4 dingen. gewicht van je botten en organen, water, vet en spiermassa. Je wilt jezelf niet verhongeren of uitdrogen zodat je gewicht verliest in water, en spiermassa. Je wilt je vetpercentage verlagen!
Als je je vetpercentage verlaagt kiest jouw lichaam waar het ervafgaat, niet welke oefening je doet, als je je lichaamsvet verlaagt komt uiteindelijk ook een strakke buik. Kweek spieren, deze verhogen je mentabolisme zodat je in rust je lichaam meer energie verbruikt om te functioneren.
Doe cardio oefeningen die je leuk vind, houdt je niet van hardlopen, begin er niet aan en kies iets wat je leuk vind, misschien is het zumba, misschien roeien, misschien wel toetje springen!
Gezond vlees is kalkoen filet, kip filet, carbonade, frikandeu, deze hebben veel eiwitten ongeveer 20g, weinig callorieen ongeveer 110, en weinig verzadigde vetten ongeveer 3. Kies voor bruinbrood, kies niet voor magarine, maar halvarine of geen boter op je boterham. Bak je vlees in de pan met plantaardige olien zoals olijfolie zonnebloemolie of slaolie.
Een gezond lichaam begint met her veranderen van je gehele levensstijl, niet met een programma die 2 maanden duurd en dan stopt!

Peter, 17-07-2010 14:16 #8
Heey Wubbo,

Ik heb een digitaal programma voor het verminderen van buikvet en het ontwikkelen van een strakke buik. Per verkoop ontvang je 23,50 aan commissie. Ik hoor graag of je interesse hebt! Reactie infoteur, 17-07-2010
Hallo Peter,

Bedankt voor je reactie op mijn artikel "Vijf tips om Buikvet te verbranden". Ik heb dit artikel geschreven omdat ik zelf veel buikvet ben kwijtgeraakt door de combinatie van deze vijf tips. Mijn bedoeling van dit artikel is om mensen met overgewicht tips te geven om buikvet te verbranden. Ik heb er geen commerciële doelen mee.
Ik wens je wel veel succes met jouw digitale programma.

Met vriendelijke groet,

Wubbo

Ronald Knecht, 10-12-2009 11:22 #7
Een kleine reactie op de informatie die wordt gegeven dat je door buikspieroefeningen buikvet zou verbranden. Dat is absoluut een fabeltje. Dus door meer beenspieren te trainen zou ik beenvet verbranden? Het is een groot misverstand wat je vaker hoort. Door spieren te trainen (m.n. krachttraining) verbrandt je lichaam vet tot minstens 24 uur na de arbeid. Bij cardio training is dat niet zo. Dan stopt de vetverbranding tot minsten 3 a 4 uur na de arbeid.

Hans, 10-12-2009 11:17 #6
Met alle respect, maar wat een waardeloos artikel. Er wordt ten onrechte de suggestie gewekt dat buikspieroefeningen dé oplossing zijn voor een wasbordje, of in ieder geval het verliezen van het vet rond de buik. Lokaal vet verbranden is een mythe, voor een deel ingegeven door de Telsell-reklames. Het is waar dat buikspieroefeningen bij voldoende training de buik zelf strakker doen tonen, ook zorgt de grotere spiermassa voor een hoger metabolisme, waardoor het vet sneller wordt verbrand. In dat laatste geval zijn er echter spiergroepen die veel sneller en groter te trainen zijn om hetzelfde resultaat te behalen.

De buik is een van de laatste plaatsen waar het vet verdwijnt, mensen die al een wat dikkere buik hebben zullen dit dus met alleen een diëet en wat spieroefeningen nooit wegwerken. Een vetpercentage van rond de 10% is nodig alvorens zich de buikspieren gaan aftekenen. Daarom is het vreemd dat in uw artikel volledig voorbij wordt gegaan aan de noodzaak van een cardiovasculaire training, bijvoorbeeld spinning of hardlopen. Alleen op die manier, in combinatie met voldoende spiertraining en een uitgebalanceerd diëet, zijn snel de gewenste resultaten te behalen.

Eleonora, 29-08-2009 18:51 #5
Behalve buikspieroefeningen doen moet je zeker ook gaan hardlopen en evenwichtig eten en zeker niet mer dan je aan voeding nodig hebt. Dus stoppen met eten voordat je vol zit.

www

Lucie, 24-07-2009 11:19 #4
Hartstikke goed, dat je in zes weken zes kilo bent afgevallen. Ik zou zeggen ga zo door, maar juich niet te vroeg. De eerste kilo's gaan altijd snel en makkelijk, omdat het voornamelijk vocht is.
Ik heb mijn twijfels over het artikel en dan vooral over de buikspieroefeningen. Door te bewegen verbrand je energie, als je niet te veel eet, gaan je vetreserves er aan. Dat is de bedoeling. Maar je kan helaas niet gericht op een bepaalde plek afvallen. Buikspieroefeningen zijn natuurlijk (met mate) heel goed voor je, maar het is niet de ultieme oplossing voor buikvet. Je mag je andere spiergroepen niet verwaarlozen. Alle spieren hebben energie nodig en helpen dus bij vet verbranden. Heb je ook wat rolletjes op je billen en heupen, reken d'r dan op, dat je alles weg moet werken om een strakke buik te hebben.

Sandra, 13-07-2009 12:20 #3
Dat is allemaal goed gezegd! Ik ga het zelf doen om een platte buik te hebben. :-)

Wubbo (infoteur), 31-01-2009 09:48 #2
Mooi dat je door een gezondere levensstijl zes kilo bent afgevallen in zes weken. Dit is volgens mij de beste manier om gewicht te verliezen en dit gewichtsverlies ook te behouden. Ik begrijp dat jij nog steeds last van buikvet houdt. Ik weet niet op welke manier jij meer bent gaan bewegen, maar ik denk dat het verstandig is om ook regelmatig buikspieroefeningen te gaan doen. Ik heb zelf ervaren dat het drinken van groene thee mijn buikvet enorm heeft verminderd. Je kunt hier meer over lezen in mijn artikel: "Hoe je kunt afslanken met Groene Thee". Ik denk zeker dat je op de goede weg bent door niet te snel teveel af te vallen en door een gezondere levensstijl aan te leren.

Veel Succes,

Wubbo

J. van der Jagt, 30-01-2009 23:54 #1
Ik ben dankzij meer beweging, geen alcohol, veel groente en fruit in zes weken 6 kilo afgevallen. Maar ik houd buikvet. Dit wil ik "snel" weghebben. Wat is de beste methode.

Infoteur: Wubbo
Gepubliceerd: 08-11-2008
Subrubriek: Dieet
Special: Gezond afvallen
Reacties: 23
Medische informatie…
Schrijf mee!