InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Zwangerschap > De eerste zwangerschapsverschijnselen na de bevruchting

De eerste zwangerschapsverschijnselen na de bevruchting

De eerste zwangerschapsverschijnselen na de bevruchting Of je zwanger bent of niet, kun je pas met zekerheid weten na een positieve zwangerschapstest. Uiteraard hoeft een negatieve zwangerschapstest ook niet per definitie te betekenen dat je niet zwanger bent. Toch weten veel vrouwen al heel vroeg in de zwangerschap dat ze zwanger zijn. De eerste zwangerschapssymptomen kunnen al een paar dagen na de bevruchting te bemerken zijn.

Vruchtbare dagen

Wanneer ben je eigenlijk vruchtbaar? Welke dagen is het belangrijk in ieder geval te vrijen om de kans op een zwangerschap vergroten? Het is ten eerste belangrijk om je menstruatiecyclus te leren kennen. Een gemiddelde cyclus duurt 28 dagen. De eerste dag van je menstruatie begint de cyclus en eindigt op de dag voor je volgende menstruatie. De eisprong vindt plaats ongeveer veertien dagen voordat je weer ongesteld moet worden. De eicel die vrijkomt, blijft maar een paar uur leven. Gelukkig is dat bij zaadcellen anders. Zij kunnen soms wel een week overleven en dat betekent een gemiddelde van zeven vruchtbare dagen. De grootste kans op bevruchting is het moment van de eisprong tot een halve dag erna het grootst. Belangrijk is het dus, te weten wanneer je eisprong plaatsvindt. Bij een onregelmatige menstruatiecyclus is dit lastig. Een methode om je eisprong te bepalen, is het bijhouden van je lichaamstemperatuur. Zo'n 12 tot 24 uur na de eisprong stijgt je temperatuur met ongeveer 0,4 graden. Pas vlak voor de volgende menstruatie daalt je temperatuur weer. Het is ook mogelijk gebruik te maken van ovulatietesten.

Hormonen

Als de zaadcel doorgedrongen is in de eicel, is de bevruchting een feit. De eicel beweegt naar de baarmoeder, deelt zich een aantal keer en bereikt na vijf tot zeven dagen de baarmoeder. Dan is het nog spannend, want de bevruchte eicel moet zich hier innestelen. Verloopt dit niet goed, dan sterft het af en volgt een normale menstruatie. Is de bevruchte eicel echter wel ingenesteld, dan komt er een dun vliesje over de cel en wordt de placenta gevormd. Vanaf nu staat je lichaam in het teken van de hormonen. Twee hormonen zijn verantwoordelijk voor de eerste zwangerschapssignalen: HCG (humaan choriongonadotrofine) en progesteron. HCG wordt direct aangemaakt vanaf de innesteling en de waarde verdubbelt zich iedere 48 uur. Om deze reden kun je pas een zwangerschapstest gebruiken na je NOD (Niet Ongesteldheids Dag) of hoogstens een paar dagen ervoor. De test meet de HCG-waarde en test pas positief als er voldoende hormoon in je urine zit. Na de tiende week stijgt de HCG-waarde nog steeds, maar niet zo explosief als de eerste weken.

Eerste zwangerschapsverschijnselen

Het lastige met de eerste zwangerschapssignalen is, dat deze vaak overeenkomen met gewone menstruatieklachten. Veel vrouwen zijn zo gefocust op wat ze voelen in hun lichaam, dat ze zich behoorlijk kunnen vergissen en tot hun teleurstelling gewoon weer ongesteld worden. Ook zijn er heel veel vrouwen die niets merken van alle hormonen in hun lichaam en geen enkel zwangerschapssignaal doorkrijgen.

Hieronder is een opsomming gemaakt van verschillende vroege zwangerschapssignalen. Het zijn allemaal ervaringen van vrouwen die na een aantal weken daadwerkelijk zwanger bleken.

  • Pijnlijke, gespannen en opgezwollen borsten
  • Gevoelige en/of jeukende tepels
  • Blauwe aders zichtbaar in hals, op borsten en tepelhof
  • Vlak na bevruchting misselijk
  • (Ochtend)misselijkheid
  • Brandend maagzuur
  • Pijnlijke steken en (menstruatieachtige) krampen
  • ‘Plopjes’ in baarmoeder
  • Vermoeidheid
  • Humeurig
  • Hoofdpijn
  • Meer moeten plassen
  • Obstipatieproblemen of juist diarree
  • Opgeblazen gevoel in buik
  • Lichtrose afscheiding, iets bloedverlies, innestelingsbloeding
  • Veel slijm na eisprong
  • Vaak moeten plassen
  • Veel lucht opboeren
  • IJzersmaak
  • Opvliegers
  • Duizeligheid
  • Sterkere reuk
  • Andere en/of meer trek
  • Last van (kleine) puistjes
  • Lage rugpijn
  • Slechter slapen
  • Levendige dromen
  • Lichte streep onder navel

Sommige vrouwen weten zelfs vlak na de bevruchting al dat ze zwanger zijn. Dit kan een heel bijzonder en zeker gevoel zijn. Toch zijn dit maar heel weinig vrouwen en weten de meesten het pas echt zeker na het zien van de zwangerschapstest.

Lees verder

© 2010 - 2014 Nicolette, gepubliceerd in Zwangerschap (Mens en Gezondheid) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Wat zijn de eerste zwangerschapssymptomen of verschijnselen?Wat zijn de eerste zwangerschapssymptomen of verschijnselen?Je bent zwanger, wat kun je verwachten? Wat zijn de eerste verschijnselen na de bevruchting? De eerste zwangerschapsvers…
Zwangerschapssymptomen: wanneer een zwangerschapstest doen?Zwangerschapssymptomen: wanneer een zwangerschapstest doen?Wanneer je zwangerschapssymptomen en een zwanger gevoel hebt, wil je op een gegeven moment toch graag weten of je al dan…
Zwanger en nu? Ga je het vertellen?Zwanger en nu? Ga je het vertellen?Je bent zwanger en nu? De eerste drie maanden zijn erg spannend! Ga je het vertellen dat je zwanger bent, of juist niet?…
Zwanger worden na een miskraamZwanger worden na een miskraamEen miskraam, en nu? Een miskraam ontstaat meestal door een aanlegfout van het vruchtje. Na je miskraam wil je eigenlijk…
Zwanger, ja of nee?Zwanger, ja of nee?Ben je zwanger, ja of nee? Wanneer je een kinderwens hebt, is het iedere maand weer spannend. Zou het deze maand raak zi…

Reageer op het artikel "De eerste zwangerschapsverschijnselen na de bevruchting"

Reacties

Mar, 28-07-2014 09:21 #237
En Ukkie, zwanger?
Ik zit nu in hetzelfde schuitje, een week overtijd, veel klachten, maar geen positieve test (kruidvat 2 voor 5).

Groetjes

Ukkie, 17-06-2014 10:57 #236
Goedemorgen Dames (of heren;)),
Ik moet mijn verhaal ook even kwijt. Bijna 1 jaar geleden ben ik gestopt met de prikpil, ben vrij regelmatig ongesteld +/-28 dagen. Afgelopen maand was mijn eerste dag van ongesteldheid de 21ste. Innesteling zou de 9de zijn ongeveer en NOD is morgen (18 juni). Nu heb ik vanaf de 9de ook last van mijn onderrug, zere borsten met vrij opvallende blauwe aders, gloeiende wangen, vlagen van misselijkheid, mijn buik is dikker dan normaal en sinds vanochtend een extreem happy gevoel (wat normaal echt niet is voor mijn menstruatie). Ik heb al een paar early tests van de kruidvat gedaan, er zitten 2 in het doosje, en vanochtend (niet met ochtendurine) een kruidvat 2 voor 5 euro test. Alles is negatief.

Wie heeft er advies voor mij? Veel symptomen kloppen namelijk met een zwangerschap alleen alle testen zijn negatief! :(

Daisy, 11-06-2014 20:48 #235
Hallo,

Ik heb eergisteren sex gehad met mijn man. Gisteren werd ik behoorlijk misselijk wakker. Sindsdien ben ik ook constant moe, humeurig, rare stoelgang en last van maagzuur. Nu lijkt het me heel onwaarschijnlijk dat ik nu al een eventuele zwangerschap zou merken, maar met Google kom ik alleen maar op zwanger zijn uit. Mijn man en ik zijn wel bezig om in verwachting te raken. Alleen hebben wij voor het eerste jaar de 'we proberen eerst rustig aan en kijken wel of het lukt' aanpak. (Klinkt heel ongeïnteresseerd, maar we willen geen druk gelijk op onszelf leggen.)
Ik hoop dat andere vrouwen dit herkennen en mij misschien kunnen vertellen wat het zou kunnen zijn. Bedankt!

Danielle, 23-05-2014 16:08 #234
Ik ben zelf nu al een half jaar gestopt met de pil omdat we kids willen. Nu zou ik 14 mei ongesteld moeten worden. Het is nu 23 mei en ben nog niet ongesteld, heb wel veel pijn in me buik. Ik heb nog geen test gedaan omdat ik vaker later ongesteld ben. Maandag ga ik even naar de dokter toe, dit ook omdat ik PDS heb (prikkelbare darm syndroom). Even afwachten dus.

Smitje, 15-05-2014 12:32 #233
Hallo iedereen,

Afgelopen zondag kreeg ik opeens ontzettende maagpijn na het eten van een beetje soep, daar kwam ook brandend maagzuur bij kijken. Nu 4 dagen later lage rugpijn en last van ongesteldheidsgevoel… ( ik slik al drie jaar de pil en hoef pas over 12 dagen mijn laatste pil te slikken om weer ongsteld te worden, ) ik kan toch geen last hebben van de eisprong? Of toch zwanger?
Een tijdje terug ( 1 of 2 maanden) had ik ineens een slijmprop, hij was rekbaar en doorzichtig/gelig van kleur. Wat kan dit zijn?
Ik ga ook de laatste niet meer regelmatig naar de wc en heb weinig ontlasting… ( mijn bloed is getest en ik heb geen ontstekingen in.mijn lichaam wat dit kan veroorzaken.!)

Ik hoop op wat meer duidelijkheid, …
Groetjes en alvast bedankt

Sam, 13-05-2014 12:02 #232
T kan ook gewoon ontpillen zijn. Na het gebruik van de pil moet je lichaam z'n eigen hormoonbalans terug vinden. En daardoor kan je last van gevoelige tepels etc krijgen. Moet je maar eens googelen… En als je 't toch niet vertrouwd gewoon nog even een paar daagjes wachten en nog een testje doen.

Moii, 11-05-2014 17:15 #231
Hoi iedereen,

Ook ik ben ten einde raad, kan niks vinden op internet waar ik info kan uithalen dus hopelijk kunnen jullie me helpen.

De eerste dag van mijn ongesteldheid was 4 April. Heb toen een week daarna nog de pil geslikt.
Daarna gestopt met de pil om zwanger te raken en kreeg op 27 April een kleine bloeding van 2 dagen. Het was heel erg weinig en bruin.
Sinds een paar dagen heb ik pijnlijke/gevoelige tepels en ben ik best humeurig. Ook slaap ik erg slecht en ben snel moe savonds. Maar ook heb ik sinds een paar dagen blaasontsteking… waardoor ik natuurlijk ook vaak moet plassen.
Vandaag 11 Mei heb ik een test gedaan en alleen als ik tegen het licht in kijk zie ik misschien een heel klein dun vaag streepje maar als je gewoon kijkt zie ik niks.

Wat moet ik hier nu van denken? Kan ik zwanger zijn? Kan dat wel door de blaasontsteking? Wanneer zou ik een nieuwe test moeten doen en wat is de beste test hiervooor?

Thnx voor de hulp alvast!

Moii

Loes, 29-04-2014 13:43 #230
Hallo allemaal, allereerst, alle zwangere dames onder ons gefeliciteerd! nooit gedacht dat ik hier iets op zou zetten (ik lees het voornamelijk) maar ik word gek van onzekerheid! Ik zou 21 april ongesteld moeten worden ( heb een cyclus van 27 dagen) maar het begon 16 april met een hele lichte bloeding ( je kon het bijna geen bloed noemen) ik dacht nou het zal mijn menstruatie wel vast aankondigen maar het lichte bloedverlies is niet gestopt! Gek genoeg is het nu nog steeds aan dé gang! Het duurt nu dus al bijna 2 weken! Maar het is zo licht en de ene dag is er zo goed als niks en de volgende dag is het er weer! Voornamelijk met afvegen hoor, ik kan het bij wijze van met 1 inlegkruisje kunnen redden per dag. Ik heb zo sterk het vermoeden dat ik zwanger ben en wil wel een test doen maar kan dat wel nu ik "bloed"? Wie is er nog meer zwanger en heeft zolang licht bloedverlies gehad? Help me! Groetjes loes

Naomi, 23-04-2014 21:49 #229
Heb 14-04 mijn menstruatie gehad maar was niet als een normale minder en moest pas 20 ongesteld worden. Al een paar dagen erna heb ik heleboel klachten gerommel in mijn buik een hele tijd ga, een ochtend misselijk, hoofdpijn, pijn in mijn maagstreek, snoep nu iets dat ik gewoonlijk niet doe en heb heel veel eetlust. Weet niet of ik het een zwangerschap moet noemen maar wel raar heb ik nooit. Heeft iemand dit wel ook gevoeld?

Fb, 22-04-2014 08:26 #228
Hoi Eef,

Als het slechts een beetje bloedverlies was kan het innestelingsbloed zijn. Ik heb het zelf ook een keer gehad en werd daarna alsnog echt ongesteld. Wanneer het echt een normale menstruatie was kan het ook zo zijn, de eerste twee maanden na de pil had ik ook een cyclus van 28 dagen en de maanden er na ging die alle kanten op.

Groetjes!

Eef, 20-04-2014 16:03 #227
Hoi allemaal,

Even een vraagje, ik ben nu 3 maanden gestopt met de pil… Eerste 2 x was m'n cyclus netjes 28 dagen, nu dacht ik dat het wel eens raak zou kunnen zijn, maar nu had ik rond de 21 dag wat slijm verlies dacht eerst dat het innestelingbloed verlies was, maar toch een dag later gewoon mijn menstruatie ( een week te vroeg dus).
Kan het zijn dat mijn cyclus toch niet regelmatig is? Of kan het zijn dat er met de innesteling iets fout is gegaan en ik daardoor eerder menstrueer?
Iemand ervaring hiermee?

Groetjes Eef

Romy, 10-04-2014 15:05 #226
Ik heb hele rare steken en krampen in me buik soms blijft het even daarna gaat het weer weg ben ook vaak misselijk en heb veel hoofdpijn, ben nu een maand gestopt met de pil en heb daarna wel een paar keer sex met me vriend gehad…

Kimberley, 29-03-2014 20:12 #225
Hi allemaal
Ik heb een vraag en hoop dat jullie antwoord hebben! Ik ben al 6 jaar aan de pil en heb afgelopen week stopweek gehad, ik zou maandag ongesteld moeten worden maar ben dit niet geworden, geen druppel! Ik word het altijd gelijk en ook flink, het is dus echt heel raar. Nu is het zaterdag en heb ik vanochtend alleen een heel klein beetje bloed verloren, daarna niks meer. Was dat innestelingsbloed?! Vandaag moet ik weer beginnen met de pil, maar kan dat gewoon? En ik vraag mij af wanneer ik nu het beste een betrouwbare zwangerschapstest kan doen? Ik heb mijn pil eerlijk gezegd niet perfect geslikt en heb ook buikgriep gehad. Het kan dus zo zijn. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Michelle, 27-03-2014 23:43 #224
Hallo Lola,

Jouw symptomen komen mij erg bekend voor. Ik had dit ook in de tweede maand toen wij voor het eerst gestopt waren met de pil. Ik dacht toen zelf van ik zal nu toch niet al zwanger zijn? Bleek dus ook gewoon het ontpillen te zijn. Misschien is dit bij jou ook het geval…? Ik wens jullie in ieder geval veel succes!

Lola, 26-03-2014 22:27 #223
Ik zit al een lange tijd in een vaste relatie en heb regelmatig seks. Sinds twee maanden ben ik gestopt met de pil. De eerste maand werd ik nog ongesteld, maar nu ben ik 3 dagen te laat. Voor de zekerheid de huisarts maar gebeld, die zei:doe zelf eerst maar een test van de apotheek. Helaas gaf deze test negatief aan. Ik ben bang dat alle kwaaltjes die ik heb voortkomen uit stress, of omdat ik nog niet zo lang geleden gestopt ben met de pil. Pijnlijke borsten, wegblijven van de menstruatie, zeurende pijn in mijn onderbuik, s ochtends misselijk… Iemand advies?

Moon, 26-03-2014 11:46 #222
Hallo allemaal,
Dit is de zesde ronde en ik heb vanmorgen (2 dagen voor nod) positief getest! Zo'n vroege test van de kv. Ik heb vorige maand hier een bericht geplaatst dat ik elke maand meer symptomen erbij kreeg en de reden dat ik nu getest heb is omdat ik dus bijna helemaal geen symptomen heb dit keer! Alleen begint het in me buik wat vreemd te voelen sinds gisteren. Steekjes en borreltjes. Ik heb nu ook absoluut geen pijn in me borsten of tepels.
Ik hoop dat het positief blijft! Ik moet over twee dagen ongi worden dus er kan nog van alles gebeuren! Maar wel alvast wat voorzichtig gejuich! ;-)
Groetjes

Gabriela, 20-03-2014 15:58 #221
Hallo ik ben op dit moment 2 en een halve week van de pil en en mijn vriend en ik vrijen regelmatig ik heb ook al mijn eisprong gehad en heb gevreeën daarvoor en daarna ik ben alleen in de ochtend een beetje moe en beetje duizelig en in de avond heb ik hoofdpijn en buikpijn en totaal geen eetlust kan ik zwanger zijn?

Kylietje, 11-03-2014 12:49 #220
Hey
Ik zit met grote onzekerheid.
Ik en mijn vriend zijn ondertussen al 4 maand druk bezig met zwanger te geraken. Nu heb ik 6 maart mijn eisprong gehad maar sindsdien heb ik last van een opgezette buik en steken rond de navel in m'n buik, ook heb ik last van vochtverlies (doorzichtig met witte vlokken. En heb een verstopte lopende neus en nies constant. Binnen 9 dagen moet ik mijn menstruatie krijgen. Oh ja en mijn borsten staan ook heel gespannen en zijn pijnlijk en m'n vriend wijst me er wel eens op dat ik heel slecht gehumeurd ben. Kan het zijn? Ben ten einde raad!

Moon, 25-02-2014 12:24 #219
Hallo allemaal,
Mijn man en ik zijn nu met de vijfde ronde bezig om zwanger te worden en zoals bij zoveel vrouwen is het elke maand weer spannend, die laatste week voor nod!
Het lijkt bij mij alsof ik elke maand steeds meer symptomen erbij krijg en toch ongesteld word. Ik heb elke maand last van gespannen en zere borsten dus daar kijk ik ook niet meer vanop. Vorige maand kwamen daar de blauwe aders op tepelhof bij en deze maand zie ik meer witte bobbeltjes op tepelhof en in mij gezicht heb ik ineens meer puistjes. Ook zijn er al twee mensen geweest die denken dat ik zwanger ben. Het is nu 3 dagen voor nod en ik wil pas testen als ik overtijd ben. We hebben deze maand echt goed geklust dus ik hoop dat het nu raak is. Hebben meer vrouwen hier last van?
Groetjes Reactie infoteur, 26-02-2014
Beste Moon,

Wat word je er onzeker van he? Ik herken het van mijn eigen ervaringen. Juist als je er op gaat letten, lijken de symptonen het aan te geven: ik ben zwanger! En wat is de teleurstelling dan weer groot na het begin van de menstruatie. Probeer het toch even los te laten, te veel focussen op de symptonen. Je kan zo voor de gek worden gehouden door je lichaam… Ik hoop echt dat het raak is deze maand en je een positieve zwangerschapstest vasthoudt binnenkort! Laat het even weten!

Groetjes, Nicolette

Cobbaut Sibelle, 25-02-2014 09:33 #218
Mijn laatste menstruatie is van 16/01 en slechts 3 dagen enkel bruinverlies, nu zou ik normaal gezien zou ik terug ongesteld moeten zijn rond 16/02. Nu ben ik al 8 dagen overtijd en deze morgen zag ik terug wat bruinverlies. Word ik nu terug ongesteld of is het innestelingsbloed? Geraak er de kluts van kwijt :-) Reactie infoteur, 26-02-2014
Je zou een test kunnen proberen? Of heeft het inmiddels toch doorgezet?

Groet, Nicolette

Anna, 09-02-2014 11:39 #217
Mijn vriend en ik proberen zwanger te raken. Heb een normale cyclus van 28 dagen. Normaal gesproken heb ik zo'n 2 weken voor mijn menstruatie last van gezwollen pijnlijke borsten en de eerste dag van de menstruatie heel erg veel pijn. Dit keer had ik nergens last van geen pijnlijke borsten en geen menstruatie pijn. Wel slaap ik slechter en de raarste kinderdromen (en dan bedoel ik ook echt raar). Mijn.menstruatie zelf is ook veel minder dan wat ik normaal gesproken heb. Om het maar even zo te stellen; nog geen volle minitampon per dag. Wat zou dit kunnen zijn? Durf geen test te doen omdat ik "ongesteld" ben. En elke keer een negatieve test werkt ook zo ontmoedigend. Reactie infoteur, 26-02-2014
Inmiddels zijn we een paar weken verder. Heeft de menstruatie toch doorgezet? Of heb je alsnog een test gedaan? Spannend meid, hopelijk is het binnenkort raak!

Groet, Nicolette

Kim, 07-01-2014 14:31 #216
Hallo
Ik had een vraagje
Ik heb een hele onregelmatig menstruatie de afgelopen maanden waren het 39 dagen. 36, 33 en vorige maand 29 dagen! En nu zit ik weer op dag 32 dagen en lees overal dat ik de langste dag van mijn menstruatie moet nemen en daarna als nog niks is pas testen
Heeft iemand dit ook? ps me borsten als ik ze aanraak voelen ze als blauwe plekken en gisteren steken rond me navel? Ben al 2 jaar gestopt met de pil moeder van een zoontje van bijna 4. En 10 maanden bezig om zwanger te worden

Anon, 12-12-2013 16:15 #215
Ik heb een vraag, de laatste paar dagen heb ik al de hele tijd het gevoel dat ik zwanger ben. Ik heb een raar gevoel in mijn onderbuik en ja het lijkt op mijn maandstonden die doorkomen maar die gaan pas doorkomen den 20ste normaal. Ik heb geen gevoelige borsten maar heb wel wat last van puistjes, ik heb ook een heel vol gevoel in mijn onderbuik en ik kan ook niet meer op mijn buik in slaap vallen zonder dat het steekt. Kan het zijn dat ik zwanger ben?

Cher, 10-12-2013 21:41 #214
Ik heb een vraagje, ik heb altijd de prikpil gehad, en was tot 4 maanden geleden eindelijk ongesteld geworden. twee keer op de 5de begin van de maand en de laatste keer was ik een beetje einde van de maand. maar afgelopen maand zat ik me ongesteldheid af te wachten maar ben tot nu nog ongesteld. alleen heb ik 3 december, 3 dagen bruin oud bloed verloren. ik heb twee weken geleden ook ontzettend last van me borsten gehad maar heb er nu geen last meer van ik heb meerdere malen getest maar ze waren negatief. Weet u misschien wat het kan zijn? groetjes

Love, 09-12-2013 15:20 #213
Hallo iedereen, even een vraagje. Zit namelijk een beetje in de stress. 28 mijn eisprong gehad 29 november sex gehad met mijn vriend sinds deze datum misselijk, moe maagzuur gevoelige borsten opgezette buik etc. Daardoor ging ik alles uitrekenen vandaag 9 december zou mijn innesteling zijn en vanmorgen had ik wat helder rood bloed niet veel maar toch wat 13 december zou ik ongesteld moeten worden ( cyclus 30 dagen ) ben ik gewoon eerder ongesteld? Of is het innestelingbloed? Ik hoop dat iemand mij kan adviseren.
Groetjes

Anoniem, 26-11-2013 14:45 #212
Ik heb een vraagje ik heb sex gehad voor en tijdens me vruchtbaarheid en met me ovuliatie. daarna heb ik wat bruin bloed verloren. nu moest ik de 24ste ong worden en ik heb alleen maar bloed met afvegen. dan bruin bloed dan weer rood. ben vaak misselijk, steken rondom me navel en hoofdpijn. ik heb geen buikkrampen. voor de rest heb een test gedaan, was negativ. wat nu? ben ik toch zwanger of niet zwanger?

Wendy, 19-11-2013 08:52 #211
Hi allemaal.
Ik heb ook al deze vragen gehad omdat je wat voelt aan je lichaam. Ik ben heel erg bezig geweest met dat ik heel graag zwanger wilde worden, dat seks ook niet eens meer leuk was. Soms had ik geen zin, maar moest het gewoon! Toen 2 x zwanger geweest en al heel snel voelde ik daadwerkelijk de symptomen, helaas allebei uitgelopen op een miskraam. Na mijn laatste mk hebben we besloten ons er niet meer me bezig te houden en maar gewoon kijken wat er van komt.
Mijn vroeg mij ineens, ben je al ongesteld geworden, waardoor ik ging rekenen. Nee niet ongesteld 6 dagen overtijd, maar testen wilde ik nog niet en mij ongesteldheid bleef maar weg. Na 2 weken over tijd heb ik getest en deze was natuurlijk hartstikke positief, ondertussen ben ik nu 6 maanden zwanger van een tweeling! Ik wil hiermee zeggen dat het veel leuker is wanneer het er ineens is. Probeer er niet zo mee bezig te zijn dit kan leiden tot een grote teleurstelling! Reactie infoteur, 19-11-2013
Van harte gefeliciteerd Wendy! Wat een verrassing! Een goede zwangerschap gewenst en twee gezonde kindjes! En bedankt voor je positieve bijdrage.

Groet, Nicolette

Justyna, 12-11-2013 12:53 #210
Hallo
we zijn al tijdje bezig voor een derde, maar niet echt bewust. mijn cyclus is best lang en zit tussen 45 en 58 dagen. mijn laatste menstruatie was op 29 september. in de week van 14 oktober heb ik mijn eisprong gevoeld, en dan hebben we ook sex gehad. twee of drie dagen later had ik bruine met beetje bloed afscheiding. sinds een week of twee heb ik zwangerschap kwaaltjes. ik heb op 6 november een test gedag maar negatief. nu weet ik er niet of ben ik niet te vroeg met testen omdat mijn cyclus zijn best lang. en of ik zwanger kan zijn. Reactie infoteur, 12-11-2013
Beste Justyna,

Je hebt inderdaad een lange cyclus. Het zou kunnen zijn dat je te vroeg bent geweest met testen. Volgens ovulatieberekeningen heb je inderdaad wel sex gehad tijdens je vruchtbare dagen. Je kunt contact opnemen met je huisarts, waar je via een bloedtest kunt laten testen of je zwanger bent of niet. Of zelf nog een keer testen…

Laat me weten hoe het afgelopen is… spannend!

Groet, Nicolette

Anoniem, 04-11-2013 12:11 #209
Hallo,
Ik had een spiraal, die er 5 jaar moest in zitten. Die is er na een jaar en 2 maanden uit gekomen. Ik voel me niks anders als misselijk, het voelt precies of dat ik mijn regels krijg? En dan zweeft er precies iets, en pijn aan mijn linker baarmoeder? 's morgens niks anders al over geven meer eetlust, En beetje roosbloed verlies gehad, en bij het plassen zit er wit bij?
Wat kan dit zijn? Reactie infoteur, 04-11-2013
Beste anoniem,

Het is moeilijk te zeggen of je zwanger bent of niet. Omdat je geen menstruatie gehad hebt de afgelopen tijd, is het ook lastig je cyclus te bepalen. Je klachten lijken vroege zwangerschapssymptonen, maar het zou ook goed kunnen dat je binnenkort toch ongesteld zult worden. Je zou een test kunnen overwegen, of een bezoekje aan je huisarts? Al ligt de drempel misschien hoog? Je bent wel uit de onzekerheid. Sterkte!

Vriendelijke groet,
Nicolette

Sarahke, 08-10-2013 12:00 #208
Hallo,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Het zit nl zo: ik en mijn man zijn al bijna een jaar aan het proberen zwanger te geraken. Ik heb een regelmatige cyclus 28 dagen. 23 augustus mijn menstruatie gehad en dan 18 september terug maar 3 dagen eerder. Nu op 28 september heb ik enkele dagen krampen en pijn gehad aan mijn baarmoeder. Hebben ook wel geklust tijdens mijn eisprong. Normaal heb ik ook pijnlijke borsten zo een week voor mijn ongesteldheid en daar heb ik nu ook enorme last van gehad. De pijn was ondragelijk en nu heb ik geen last meer van pijnlijke borsten. Heb ook enorm veel trek in van alles. En voel mij ook heel moe. Moet mijn menstruatie pas volgende week rond de 16de oktober krijgen.
Kan iemand mij helpen aub. Reactie infoteur, 04-11-2013
Beste Sarahke,
Ik heb helaas niet eerder kunnen reageren, maar ben wel heel benieuwd of je inmiddels een positieve zwangerschapstest gekregen hebt? Ik hoop het van harte voor je! Veel succes!

Vriendelijke groet, Nicolette

Anonieme Meid, 08-09-2013 22:30 #207
Ik zit ook met een vraag en graak er zelf niet aan uit. 3 maand geleden ben ik bevallen van een meisje. heb enkele weken prikpil laten zetten en de huisarts zij dat ik na paar dagen veilig wS ik heb een week gewacht. maar heb onregelmatige bloedingen. sinds kort ben ik misselijk bij het verversen van mijn dochter haar vuile bekakte pamper dit had ik ervoor al niet nu moet ik ook heel veel naar wc. en heb ik steeds honger en sinds enkele dagen voel ik precies bubbels in mijn buik dacht eerst mijn darmen ofzo tot ik vanmorgen kort na elkaar aan mijn rechterkant meerdere bubbelstjes voelde. ik vind het zo raar. er klopt precies iets niet ik kan toch niet zwanger zijn als ik prikpil heb en met mijn menstruatie zit? Pfff. ik snap er niks meer van. wat zou dit kunnen zijn?

Cm, 11-07-2013 15:46 #206
Jij bent zo te lezen zwanger… 30-05-2013, 22:10

Onbekend, 30-05-2013 22:10 #205
Hoi mensen, ik zit met een probleem. 12 feb 2013 heb ik zwangerschap af moesten breken.
geen bloedingen gehad er naar 2 dagen later nog steeds geen bloed heb ik de prikpil laten zetten die dag of er na heb ik sex gehad. nu heb ik vorige week woensdag nog x prikpil laten zetten. maar vanaf de eerste week toen ik de prikpil had laten zetten of bijna 2 weken erna voelde ik me al niet zo lekker. nu de laatste tijd heb ik zo veel zwangerschapkwaaltjes dat beetje eng begint te worden. ik heb bij me vagina steken gehad af en toe nog last van misselijkheid trek in andere voedsel wat ik eerst nooit at. ben heel veel aan gekomen laatste weken me buik is dikker geworden. lage rugpijn opgezette borsten nog bobbeltjes blauwe strepen tepel is nog donkerder lijkt wel steeds donkerder aan worden. onderin me buik doet het zeer gemene steken af en toe. linkerkant vooral me buik steeds rommelige buik steeds lijkt net als moet(poepen) maar dat moet ik niet. heel veel plassen. ben in korte tijd veel aangekomen en blijf aankomen ik heb gewogen wat ik nooit woog, bij me navel steeds soort van trekking af en toe voelt net als iemand beweegt maar ik denk dat het me darmen is. nu heb ik gisteren test gedaan maar na 4min ofzo zag ik nog niks toen heb ik hem weg gegooit. nu vanmorgen haal ik hem uit prullenbak en je ziet nog een lichte streep er bij vanmiddag heb weer test gedaan en je ziet nu ook heel lichte streep. ik denk ben ik nu gek en echt zwanger terwijl ik net alles achter de rug heb en ik heb de prikpil nog wel? dit is nu 2de keer me prikpil. dus ik liet aan me beste maat zien en hij zag het ook inderdaad dat zo is. maar ik kan het niet geloven dus morgen weer nieuwe test halen. nu las ik net dat je al streep onder je navel kunt hebben na je buik onder en ik kijk en indd ook een streep ooo help ben ik nu toch echt zwanger?

Sas28, 28-05-2013 20:07 #204
Ik denk ook dat ik zwanger ben. Ik heb 2 mei een miskraam gehad met 8w & 3d. Nu heb ik op 21 mei een echo gehad om te kijken of alles schoon en weg was van in me baarmoeder. Dat was dus het geval! Op die echo konden ze ook zien dat ik dus tegen een eisprong aan zat. Dus wij hebben dinsdag avond geklust. Ik heb nu weer dezelfde symptomen terug als toen ik zwanger was. Ik hoop zo dat het nu wel lukt en blijft zitten!
Kan iemand me misschien helpen of gerust stellen?

Anoniempje, 26-05-2013 01:25 #203
Hallo ik heb een vraag weet niet of ik zwanger ben heb test gedaan maar die zei dat ik niet zwanger was. Nu na 2week kwam ik thuis had ik krampen in me buik ik ga me douchen en zie dat er een rare bloedpropje uitkwam deze was niet zoals normaal deze had witte streepjes nu 2 dagen later ben ik nog niet ongesteld als het menstuatie zou zijn zou u me kunnen vertellen wat dat misschien mogelijk is?

Kimberley, 24-05-2013 16:51 #202
Beste
ik ben al 5 dagen overtijd met mijn regels
maar sinds kort heb ik last in mijn onderbuik slaap ik niet goed ben ik vermoeiend moet ik veel plassen.
ik denk gewoom dat ik zwanger ben wie geeft me raad aub
mvg kimberley

Alisha, 19-05-2013 13:01 #201
Hallo mijn naam is alisha en ik denk dat ik zwanger ben maar dat weet ik niet zeker ik heb 1 week geleden seks gehad en ik heb in die week al 2 testen gedaan naar er komt negatief uit maar ik heb wel sonimge kenmerken van de zwangerschap hoe kan dat?

Jola8021, 30-04-2013 07:05 #200
Beste anoniem, waarschijnlijk heb je blaasontsteking. Fijn dat je het veilig hebt gedaan, waarschijnlijk met condoom, maar ik hoop dat je weet dat die meer beschermen tegen soa's dan 100% veiligheid om niet zwanger te worden. Je geeft aan dat je bijna ongesteld moet worden, je bent er zo mee bezig dat door stress je menstruatie uitblijft. Ga vandaag lekker koninginnedag vieren, ontspan, en wees verstandig ga een gesprek met je ouders aan, en wees eerlijk dat je graag aan de pil wilt. Je bent 16! Je hebt nog tijd genoeg om te kunnen genieten van Sex met je vriend, bouw eerst aan een goede stabiele relatie. Blijft de menstruatie weg, ga zsm naar de huisarts, heeft beroepsgeheim. Succes!

Anoniem, 28-04-2013 13:41 #199
Ik ben pas 16 jaar en ik heb sinds een paar weken seks met mijn vriend, we doen het wel veilig maar ik ben nog niet aan de pil. Ik ben het wel van plan, maar ik heb sinds een paar dagen heel veel buikpijn en ben veel misselijk. Ik heb geen puf meer om dingen te gaan doen, ik ben veel moe en ik heb pijn met plassen. Ik ben altijd aan het eind van de maand ongesteld, dat is rond deze datum en ik ben het nog steeds niet geworden. Ik word hier best bang van. Wie kan mij helpen?

Bellla, 11-03-2013 00:01 #198
Was acht dagen overtijd met vooraf verschrikkelijk buikpijn. Toen twee dagen bloeding bruin rooddonker. Toen bloeden is opgehouden 1. Dag. De volgende dag na plassen bruin rood. Beetjes bloed. Nu de tweede dag ook na plassen veeg bloed. Niet veel, nieteens hoef ik wat te gebruiken qua inlegkruisjes. Help, wat is dit?

Joan, 07-03-2013 10:28 #197
Ik zit ook te wachten… vorige week en deze week geklust… Vermoedelijke innesteling is pas 10 maart maar heb alweer last van obstipatie, misselijkheid, migraine en moeheid… Ik ben echt heel benieuwd. Het zou erg welkom zijn.

Ano18, 04-03-2013 22:02 #196
Ik ben een week geleden begonnen aan mijn menstruatie, en heb sinds 2 dagen na mijn menstruatie pijn aan mijn borsten. Ook meer afscheiding. Ook droom ik ook heel raar. Ik heb niet dat ik vaker naar het toilet moet, maar wel af en toe pijnscheut in mijnbuik/onderbuik. Ik ben ook niet misselijk maar heb wel grotere/zichtbaardere aders bij mijn tepels. Ik weet niet zo goed wat ikmoet doen, wamt van dexe bovenstaande symptomen heb ik eigenlijk nooit echt last gehad. Ook hen ik hoofdpijn en ben ik ontzettend snel moe… help?

Bubble, 27-02-2013 03:11 #195
Hey,

Ik weet het nu even niet meer. Seks gehad op de dag van mijn eisprong 3 feb. Rond de 10de begon ik last te krijgen van misselijkheid, geurtjes, geen eetlust. Donkere tepels en rommelige darmen. 18de had ik wat volgens mij een menstruatie was. Maar het vreemde eraan was ik bloedde een paar uurtjes en dan weer niet in de avond en zo bleef het de hele week "knipperen". Nou ben ik helemaal gestopt met bloeden maar heb nog steeds de symptomen. Ik heb getest vanochtend maar de test is negatief. Kan ik nou zwanger zijn? En kan het zijn dat ik te vroeg test?

Bib, 26-02-2013 16:15 #194
Hallo ik heb een vraagje ik heb 8feb onveilig seks gehad met me vriend. Hij kwam 4 keer in me klaar. De volgende dag werd ik ongesteld maar nu 2 weken later doen me borsten zo'n pijn. Ik ben zo bang, maar kan het zijn dat ik zwanger ben?

Nikki, 23-02-2013 12:47 #193
Hallo,
ik heb met condoom gevreeën, en hij is niet klaargekomen, maar toch heb ik bijna alle verschijnselen van zwanger zijn. is dit mogelijk? of zet ik het gewoon in mijn hoofd omdat ik bang ben

Joanne, 17-02-2013 00:24 #192
Hallo dames van mij een dringende vraag
Laatste tyd(slik nu net een maand geen pil meer) heb ik onwijs last van grotere gespannen borsten dus de dokter had een bloedtestje gedaan en die was negatief. Ook kreeg ik vlak daarna (denk ik) mijn menstruatie alleen heb ik in totaal maar 2 dgn gebloed en was het meer slijm dan bloed en veel korter en minder dan normaal. Wel had ik onwijs rugpijn en best steken in mn onderbuik( alleen duurde dit maar een uurtje integenstelling tot normaal 5 dagen lang pijn)
Sinds die tijd ben ik heel erg duizelig en moe. Twijfel of het aan het weer of aan mezelf ligt. Ook is mijn buik heel erg opgezet en hard en kan ik moeilijk naar het toiler (gr boodschap) ik betwijfel dus dan ook of dat een innesteling of gewoon een menstruatie is geweest de bloedtest was een paar dagen voor ik de bloeding kreeg dus logisch dat ik dan nog geen hcg in mijn bloed had.
Wat denken jullie? Gr joanne

Zucht, 13-02-2013 22:50 #191
Ik weet het niet meer hoor was 25 jan voor het laatst ongesteld. heb 7, 8 febr onveilig sex gehad en hij is niet in mij klaagekomen. ik heb nu stekende pijnen in mijn linker onderbuik. Zou ik zwanger kunnen zijn ik heb geen eetlust maar wil alleen maar drinken. ik heb zo een ovulatie test gedaan op het net en het bleek dat ik in mijn ovulatie zat. wat moet ik doen afwachten?

Anoniemm, 11-02-2013 22:03 #190
Ik heb tijdens mijn eisprong 27 januari 3 weken terug, onveilige seks gehad met mijn man. Ik heb nu steeds buik krampen en ben de hele dag door misselijk en moet veel plassen! Ik moet met 6 dagen ongesteld worden. Zal ik een vroege test doen of nog even wachten?

Ivonne, 10-02-2013 11:13 #189
Hallo allemaal,

Ik heb geklust op mijn meest vruchtbare dag (3 Februari) en voel me sinds de eisprong (4 Februari) al heel vreemd. Ik heb het gevoel dat mijn buik dikker en opgeblazen is. Ook heb ik af en toe last van pijnlijke steken in mijn onderbuik. Heb veel jeuk op mijn buik, borsten en in mijn hals en heb last van kleine puistjes op mijn voorhoofd. 's Avonds op de bank heb ik soms krampen in mijn linkerbeen, terwijl ik toch niet anders op de bank ga zitten dan normaal. Ik hoop ZO dat ik zwanger ben!

Groetjes, Ivonne.

Lisa, 11-01-2013 11:04 #188
Hallo
Ik heb deze week 3 keer seks gehad en mijn ovulatie vond deze drie dagen ook plaats. De pil heb ik niet gebruikt omdat ik niet kon inslikken 2 weken al niet. Maargoed ik ben dus nu al deze dagen erg misselijk en vandaag al helemaal en in de ochtend is het ergste kots neigingen. Ik heb gister test gedaan maar negatief en denk dat te snel heb gedaan weet iemand raad?

Liss, 27-12-2012 23:08 #187
Hallo,
ik heb 5 dagen geleden sex gehad met m'n vriendje en de condoom is toen gescheurd.
het is nu uit tussen ons maar ik heb steeds een opgeblazen gevoel in mijn onderbuik, moet om de 20 minuten plassen en had vanmiddag hele pijnlijke buikkrampen. zou ik zwanger kunnen zijn?
gr. 16 jarig meisje.

Roxy, 26-12-2012 19:29 #186
Hall allemaal.

ik had een Vraagje:1dag na eisprong moe, veel plassen, rommelige darm, misselijk en overgeven kan het zijn dat ik zwanger ben?

Chantelle, 18-12-2012 10:38 #185
Hoi allemaal,
Ik had op 27 november mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie… op 7 en 9 december heb ik onveilige sex gehad, all the way zeg maar en de 15e december ook nog een keer. Nu heb ik al zeker een dag of 4 last van pijnlijke en gespannen borsten, meer last van slijmerige afscheiding, en heb last van ochtendmisselijkheid. Mijn volgende menstruatie moet op 25 december beginnen. Ik slik al jaren geen pil oid. En heb gisteren een test gedaan vanwege de verschijnselen die mijn lichaam aangeven… deze was negatief. Heb ik te vroeg getest, en hoe groot is de kans nu dat ik daadwerkelijk zwanger ben? En wanneer kan ik opnieuw testen?

Evy, 02-11-2012 16:59 #184
Hallo, ik ben sinds 3 maanden gestopt met de pil. Vorige week heb ik seks gehad en vanochtend had ik onwijs veel last gehad van mijn baarmoeder(denk ik). Net een soort kramp en steken in de buurt van mijn blaas. Ik moet over 8 dagen ongesteld worden dus daar kan het niks mee te maken hebben. Want mijn cyclus is nog steeds 28 dagen. Kan dit een innesteling zijn? Ook heb ik opeens(nooit gehad) last van kleine puistjes en pijn in mijn onderrug. Ik denk dat ik het maar gewoon afwacht, want testen is te vroeg. Maar heeft iemand een idee wat die krampen en steken kunnen zijn? Groetjes, Evy

Iris, 29-10-2012 23:41 #183
Ik heb 3 weken geleden een onderzoek aan mn eierstokken/baarmoeder gehad een HSG.
We hebben flink geklust een week erna. Sinds 2 dagen voel ik plopjes, denk zelf aan mijn eierstokken, en ook maagzuur. Zou ik zwanger kunnen zijn?

Chenny, 23-10-2012 10:50 #182
Hallo,
Ik ben een meisje van 18 jaar. Ik heb vorige week sex gehad met me vriend zonder condoom. Ik ben bang dat ik zwanger ben, want ik heb last van bruinig/slijmerig bloedverlies.
en steken in me onderrug & ik heb een gevoelige onderbuik en ik heb ook last van brandig maagzuur.

Willen jullie me aub helpen? Reactie infoteur, 23-10-2012
Beste Chenny,

Het spijt me… ik kan hierin niets voor je betekenen. De drempel is misschien heel hoog, maar je kunt altijd even bij je huisarts langsgaan. Sterkte! Groet, Nicolette

Camille, 21-10-2012 19:12 #181
Ik heb het gevoel dat ik zwanger ben ook al zou het pas weekje kunnen zijn, Maar ik moet meer plassen, heb last van kleine krampjes in mijn buik, ik heb gisteren migraine aanval gehad, ben veel duizelig in de laatste week, ook heb ik de laatste week vaak ochtendmisselijkheid gehad Misschien is het allemaal toeval dat ik dit te samen heb alles Ik had echt het gevoel na de laatse keer seks, nu ben ik zwanger. Ik ben wat bang om er met mijn vriend over te praten en het is te vroeg om een zwangerschaps test te doen hadden ze gezegd. Kan iemand me toch helpen op de een of andere manier? Reactie infoteur, 23-10-2012
Ik kan helaas weinig voor je betekenen. Lees even het artikel goed door, dan kun je berekenen wanneer je een zwangerschapstest kunt doen. Evt. zou je nog contact op kunnen nemen met je huisarts. Groet, Nicolette

Katje, 02-10-2012 05:15 #180
Nou wat mij ervaring is met prikpil je wordt sowieso niet ongesteld en aankomen hoort erbij. En je wordt zeker niet zwanger tijdens gebruik en daarna duurt het ook paar jaar voor je zwanger raakt.

M., 28-09-2012 13:16 #179
Heb sinds 5 dagen iedere morgen wat bruine afscheiding en daarna niet meer. Ben bijna 3 weken geleden ongesteld geweest en dan begint het ook zo. Heb een onrustige onderbuik en kan niet verklaren wat het zou kunnen zijn. Naar een huisarts gaat niet meer lukken gezien ik met vakantie ga, heeft iemand een idee wat het kan zijn?

Kim, 13-09-2012 22:32 #178
Hoi even een vraagje. Ik heb de prikpil, nu doet de pil niet bij mij wat hij hoort te doen. Ben 4, 5 ongesteld geweest, maar nu ineens al een maand niet meer. Ben al moeder van 2 kinderen. Voel me zwanger maar de testen zeggen negatief. Heb gevoelige borsten, gewichtstoename, aders duidelijker, opgeblazen gevoel, maagzuur (heb ik alleen bij zwangerschappen), giga rugpijn. Kan ik toch zwanger zijn? Ondanks me prikpil?

Anoniem6391, 12-09-2012 12:09 #177
Hallo
Ik moest eigenlijk pas donderdag ongesteld worden maar ben 4 dagen te vroeg ongesteld geworden. Is dit erg en wat kan het zijn? Ik ben normaal altijd regelmatig ongesteld. Ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven op mijn vraag…

Anoniem91, 30-08-2012 07:23 #176
Hallo,

Ik moet deze week ongesteld worden, normaal begint het op de woensdag en nu was ik het heel lichtjes en is het nu opgehouden. Normaal ben ik het altijd heel hevig. Ik ben best wel bang.

Anoniem17, 28-08-2012 01:03 #175
Hallo,
Heb vorige week vrijdag onveilige seks gehad. Géén problemen, totdat ik de volgende dag bruine afscheiding had. Nu heb ik dat nog steeds, maar heb verder mn pil netjes elke dag op tijd geslikt. Zou ik zwanger kunnen zijn? Aangezien ik op internet steeds allemaal rare dingen zie over zwangerschap en bruine afscheiding enzo. Dit weekend moet ik ongesteld worden maar ben bang dat ik zwanger ben? Kan dit, of hoef ik me gewoon geen zorgen te maken? Anders even bezoekje aan huisarts of zwangerschapstest, want sta hier niet bepaald om te springen aangezien ik nog best jong ben.
Groetjes.

Ik, 18-08-2012 12:32 #174
Ik heb een vraagje

mijn menstruatie was een keer weggebleven en de volgende menstruatie had ik maar een dag heel lichtjes gebloed.

en nou als seks heb gehad bloed ik heel lichtjes voor heel eventjes maar is me nu al 2 x gebeurd hoe kan dit nu? wat kan dit zijn?

ik gebruik de pil. maar voor de rest niks.

Sharon, 15-08-2012 12:54 #173
Hallo
Ik heb een vraag ik ben in maart gestopt met de prikpil en nu al 1x heel erg ongesteld geworden wel 2, 5 week achter elkaar. Nu heb ik gister sex gehad met mijn vriend en nu ben ik heel erg misselijk en vanochtend had ik ook hoofdpijn en ik slaap heel slecht kan het zijn dat ik zwanger ben geworden? Mijn cyclus weet ik nog niet omdat ik nog maar 1x ongesteld ben geworden na stoppen met de pil kan iemand mij aub helpen?

Gr sharon

Samantha, 28-07-2012 14:25 #172
Hallo

Ik heb en vraagje, ik ben al 3dagen klaar met me ongesteldheid,
Mr afgelopen nacht hebben we het gedaan zonder pil hiervoor nam ik ook geen pil en we hebben het zonder condoom gedaan.
Is het nu mogelijk dat ik zwanger ben?

Samantha, 28-07-2012 14:16 #171
Hallo

Is het nu mogelijk dat ik zwanger ben?

Ziva, 26-07-2012 21:43 #170
Hallo
Zijn er mensen met ervaringen IUI behandeling vorige week di mijn eerst iui behandeling nu ruim week later wat verschijnselen pijnlijke borsten heb ik ook in mijn menstruatie, wel meer afscheiding en had eigenlijk vrij snel pijn in mijn linker zij met name met plassen herkent iemand dat? 1 augustus mag ik testen mits ik niet ongesteld geworden ben!

Ik, 25-07-2012 19:40 #169
Hallo,

Ik heb een vraagje,

Ik ben een kleine week over tijd,
Na het vrijen vandaag had ik een een soort roze afscheiding, maar een paar minuten later helemaal niks meer.
Weet iemand wat dit wil zeggen?

Groetjes

Jaylen, 18-07-2012 22:58 #168
@ lisa, ik zit met de zelfde onzekerheid. hij is ook niet in mij klaargekomen maar had ook mogelijk voorvocht. Bij mij is het nu 2 weken geleden en ik heb nu een opgeblazen buik en zoals hier boven staat 'plopjes in me buik' Nu kan ik mezelf ook gek maken en het me inbeelden. Ik ben ook ongesteld maar heb nu minder bloedverlies. Ik heb gelezen dat je na19 dagen een test kan laten doen.
Als ik jou was zou ik een test doen als je die nog niet gedaan hebt! en het beste is om naar de dokter te gaan.

Samantha, 18-07-2012 22:23 #167
Ik heb veel van de verschijnselen. Ik hoop dat het goed nieuws voor me is. Over een week mag ik testen.

Kwarteltje, 11-07-2012 00:32 #166
Dames wat willen jullie hier tegen komen? Professor barrebas die jullie vertelt hoe het zit. C'mon bel je huisarts, doe een test en wonderbaarlijk genoeg krijg je het antwoord waar je naar zocht!

Lisa, 28-06-2012 19:51 #165
Hoi heb 4 week geleden onveilige sex gehad, mijn vriend is niet in mij gekomen maar had mogelijk wel voorvocht. 15 dagen daarna werd ik ongesteld (10 dagen over tijd maar ik heb geen normale periodes), zou ik nu zwanger kunnen zijn? ik heb nog geen last van sympthomen maar ik ben wel bang dat ik zwanger ben
kan iemand mij helpen?

gr

Lisa, 28-06-2012 19:46 #164
Hoi, ik heb nu bijna 4 week geleden onveilige sex gehad, mijn vriendje is niet in mij gekomen, maar mogelijk wel voorvocht. 15 dagen daarna werd ik ongesteld, 10 dagen over tijd, maar ik heb sowiezo geen normale periodes. is het toch mogelijk dat ik zwanger ben?
gr.

Susan, 25-06-2012 20:18 #163
Hallo,
Ik heb een vraagje, sinds 2 weken voel ik me niet lekker, het begon met extreme duizeligheid hartkloppingen en temperatuurverhoging hiervoor ben ik naar mijn huisarts geweest hij zij dat ik misschien vocht te kort hebt of hyperventileren had,
Nu 2 weken verder heeft duizeligheid afgenomen maar heb ik nog steeds temperatuur verhoging ook zijn mijn borsten gevoelig opgezet, moet enorm vaak plassen, slaap ik slecht, branden ogen, en enorm vermoeid, zou ik zwanger kunnen zijn? Ik ben 3 weken geleden getrouwd en ook 3 weken geleden ongesteld geworden. Ik snap er niets van
Heb 2 weken geleden test gedaan maar was negatief.
Alvast bedankt voor reactie

Christina, 21-06-2012 10:16 #162
Hallo,
ik heb even een vraagje. Ik ben nu ruim 3 maanden gestopt met de pil en ik heb een relatie van 5 jaar en we willen graag een kindje en nu afgelopen maand heb ik maar 1/5 dag veel bloed verloren tijdens mij menstruatie en de andere 2/5 dag bijna niks, ben normaal altijd 4 dagen aan het menstrueren waarvan 3 heftig en de laatste dag bijna niks. En nu 4 dagen na mijn menstruatie verloor ik een bloedpropje en wat bruinverlies dat duurde maar 1 dag en de dag erna heel erg menstruatiepijn, maar mensruatie kwam niet. Verder geen klachten en heb nu helemaal nergens meer last van. Maar zou ik zwanger kunnen zijn of toch niet? Ik ging dus opzoek op internet en kwam hier terecht en las dus over innesteling en dacht dat zou het miss wel kunnen zijn. Wat denken jullie hier? Zou graag een reactie krijgen en bevestiging.
Groetjes Christina

Anoniem, 31-05-2012 18:10 #161
Hee, ik heb sinds 2 weken een spiraaltje… Ik heb daar geen pijn van gehad. maar ik heb nu telkens last van een opgezwollen buik. diarree. me borsten zijn echt gevoelig. en een beetje licht roze bloedverlies. ik voel me soms echt duizelig. maar ja. ik heb het 5 weken voor het laast gedaan. en dat was wel in me vruchtbaarste periode. die week erna heb ik wel een week lang gevloeid. gewoon wittige afscheiding geen helderroodbloed. ik heb getest maar die gaf negatief aan. maar normaal ben ik altijd levendig en nu sinds kort erg moe en nergens zin aan hebben. maar ja dw vraag is? Is het.nu raak of hoort dit erallemaal bij. ik weet het voor me zelf echt.niet.

Anoniem, 29-05-2012 19:36 #160
Hallo,
Ik ben 4 weken terug gestopt met de pil, morgen zou ik normaal gesproken ongesteld moeten worden. Nu hebben wij wel geklust rond de periode dat ik vruchtbaar zou zijn. ander halve week terug had ik enorme steken onder in mijn buik en had ik erg last van de onderrug. Ben af en toe misselijk maar dat is niet elke dag.
Kan ik zwanger zijn?

Inez, 29-05-2012 10:55 #159
Hallo,

Ik heb gister gemeenschap gehad met mijn vriend en dat is 18 dagen na mijn menstruatie. Hij is niet in mij klaargekomen, maar wij hadden allebei veel voorvocht, Mijn nieuwe menstruatie die moet over 2 weken komen. Zou ik dan zwanger kunnen zijn of worden?

gr

Podiki25, 22-05-2012 09:18 #158
@Anoniem35: Volgens mij kan je vrij zeker zijn dat je niet zwanger bent.

Anoniem35, 17-05-2012 17:14 #157
Ik ben een beetje geschrokken van de grote hoeveelheid info op internet omtrent zwanger, map's, pillen, etc.
Ben relatieloos, slik geen pil en eigenlijk geen sexuele gevoelens, dacht ik. Totdat ik een oude scharrel tegenkwam. 2 weken geleden sex gehad, 48 uur later map geslikt, 5 dagen later anderhalve dag krampen en bloeding. Dit zou mijn ongesteldheid kunnen zijn want de laatste maanden vrij regelmatig. Toch blijf ik angstig. Vanochtend test gedaan en negatief (= 13 dagen na sex / 5 dagen na bloeding). Kan ik nu zeker zijn dat ik niet zwanger ben of moet ik dit nog eens herhalen?

Aurelie, 16-05-2012 11:02 #156
Hallo, ik ben een meisje van 16 jaar. Ik ben gestopt met de pil, ik heb 2 keer sex gehad met mijn vriendje zonder condoom. Nu heb ik al 3 dagen fel last in menne onderbuik en last in mijn linker oog. Wat zou dat kunnen zijn?

Mama Kimmie, 11-05-2012 09:57 #155
Hallo lieve mensen. Weet niet waar ik moet beginnen maar begin bij het begin! Mijn naam is kim, ben 21 en mama van een zoontje van net 2. Mijn man en ik willen graag een 2e kindje er bij en ben in maart gestopt met de pil. En vorige maand, ben ik gewoon netjes ongesteld geweest. 7 mei kreeg ik ineens bruinig bloed afscheiding en dat hield 3 a 4 dagen aan & krijg nog steeds kleine beetjes bruin gelig afscheiding! Weet niet wat het kan zijn, mijn cyclus is 28 dagen. Heeft iemand een idee? Dank jullie wel.

Syma, 03-05-2012 21:30 #154
Hallo lieve mensen,
Ik heb een vraagje, en hoop hierbij dat iemand mij het juiste antwoord kan geven. Ik gebruik geen pil of dergelijke. Ik ben heel onregelmatig ongesteld, misschien wel 1x in de 2-3 maanden. Ik ben zelf nu al 21 jaar en getrouwd. Maar gisteren is mijn man klaargekomen in mij. Om even netter over te komen is het belletje al gerinkelt. Zonder bescherming en al. De laatste menstruatie was op 7 maart 2012. 3 Dagen daarvoor had ik een morning-afterpil genomen, dankzij daarvan was ik ongesteld worden. Nou dus samengevat, heb ik nu de kans om zwanger te raken? En omdat ik minder hormonen produceer, heeft dat ook nadelen en of verschijnselen voor mijn baby? Hoop dat iemand een juiste antwoord hiervoor heeft!

Astrid, 03-05-2012 11:38 #153
Nou ik heb vanmorgen een test gedaan en die was positief (een licht streepje en was een test van de kruidvat maar toen heb ik een test gekocht van clear bleu en die was negatief… Wat zou het nu zijn? Of ben ik nog maar net zwanger? Dat er te weinig hcg in me urine zit?

Astrid, 02-05-2012 18:49 #152
Hallo, Ik ben Astrid.
Ik ben net 4 weken terug gestopt met de pil, voor ander halve week terug kreeg ik last van de buik ( ongesteldheid gevoel). Ik zou eigenlijk eergister ongesteld moeten worden maar ben het nog steeds niet. Ik ben wel wat misselijk, steken onder in de rug en wat witte afscheiding ook wel last van de buik. Vanmiddag een test gedaan en die was negatief… Of zou ik het s'morgens een test moeten doen…?Zou ik toch zwanger zijn?
Wie kent dit nog meer?

Mar, 02-05-2012 15:59 #151
Hallo, ik ben nu op dag 28 van me cyclus dus moet morgen ongesteld worden. Ik heb al dagen last van gevoelige borsten en buikkrampen. Gister heb ik een beetje slijm met lichtjes bloed gezien bij het vegen. Zou mijn menstruatie toch opkomst zijn? :(. Zou erg teleurgesteld zijn, want probeer al 2 tot 3 jaren zwanger te worden… Afwachten maar wat er morgen gebeurt.

Nicole, 26-04-2012 21:33 #150
Nou mensen ben nu 12 dagen over tijd, en nog geen periode wel buikkrampen, en sinds 2 dagen harde borsten nooit gehad, nu in een keer wel meer beroerd en meer plassen, ik ga morgen vroeg een test doen om te kijken of die nu wel positief is zou haast wel moeten na 13 dagen overtijd lijkt mij, en anders zondag of maandag nog eentje, heb de dokter al gebeld met zekerheid, en ik moest woensdag komen als ik nog geen periode heb, en negatieve test, zou het kunnen komen dat ik toch te weinig hormonen aan maak of kan het ook andere oorzaak hebben, ook omdat ik wel verschijnselen krijg sinds een paar dagen, maar echt ochtend misselijkheid heb ik niet zoals meeste vrouwen hebben, en overgeven ook niet, beroerd wel bij eten maar meer ook niet, dus wie o wie kan mij helpen!?

Nicole, 22-04-2012 19:31 #149
Hallo, ik heb hier vaker dingen geschreven maar wat ik nu heb begrijp ik niks van. Ik heb eerder een eisprong te laat gehad, kan gebeuren heb ik gehoord, maar nu ben ik alweer 8 dagen over tijd met 3 dagen test gedaan negatief. Ik word beroerd bij bepaald eten, meer plassen en ook kleinere beetjes dan normaal. Het gevoel dat ik spierpijn heb bij mijn borsten heel vreemd, ik weet nu even niet meer wat ik moet doen. Moet ik wachten tot 2 weken over tijd of wat moet ik doen, want ik moet dinsdag naar ziekenhuis voorbereiding voor operatie, maar je mag niet onder narcose als je zwanger bent, maar mijn testen doen allemaal negatief uitwijzen kan iemand mij misschien helpen?

Priscilla, 18-04-2012 00:25 #148
Hallo ik zal me even voorstellen, ik ben priscilla ben 24 jaar oud en heb een zoontje van 2, 5 jaar oud.
Wij zijn nog niet echt vol 100 % mee bezig voor een 2de maar ik vind en hij ook hoorrrr omweer zo'n mooi hupsie in je armen te hebben "smelt smelt smelt"
maar de reden is wil er niet al veel mee bezig zijn, want ik werk me zelf alleen maar in de stress en de spanning dus als het komt is het super welkom!
Maar vandaag ging ff voor controllen van me zoontje voor zijn oren, en op weg naar huis kreeg ik een onwijzen steek onder me buik wat door trok naar me rug, kon niet stappen of ik voelde de pijn scheuten door mee heen gaan!
echt ik gun dit niemand, dus huisarts gebelt en die zei dan het een eisprong was!
Mmmm kriebel kiebelllll = ) en uiteraardddd gedaan en al, toen werd het wat minder en nu weer het zelfde… heeft iemand daar ook wel is 1 dag last van gehad?
zowie zo was dit mijn vruchtbaarse dag, dussss ik ben stiekem erg benieuwd! :D like it!

Marieke, 15-04-2012 22:04 #147
Hoi allemaal,
Ik zit nu op dag 21 van mijn cyclus. Moet rond de 24e ongesteld worden maar heb al een aantal dagen het gevoel dat het gaat gebeuren. Net na mijn Eisprong buikgriepverschijnselen gehad. Ook rond de uitgerekende dag van de "innesteling" krampen gehad en de dagen erna 's ochtends een misselijk, beroerd gevoel en dit heb ik nog steeds. Heb de afgelopen dagen ook flink snaaibuien gehad en mijn borsten zijn ook heel gevoelig en voelen zwaar aan. Ook een raar weeïg gevoel in mijn buik. Zou dit kunnen betekenen dat ik zwanger ben? Ik hoop het zo maar wil er niet teveel van verwachten want je lichaam kan zo'n gemene streken met je uithalen :(

Bobientje, 07-04-2012 22:05 #146
Ik zit nu op dag 25 van een cyclus van 27 dagen en heb last van af en toe ochtend misselijkheid misselijk na het eten maagzuur gevoelige tepels ze lijken ook iets donkerder maar kan mijn verbeelding zijn ook van die donkerde want weet nie of dit zo vroeg al kan normaal heb ik ook een paar dagen voor ik ongesteld word last van mijn onderbuik en dat heb ik nu niet zou het kunnen dat ik zwanger ben? graag had ik een antw over wat jullie denken vandeze symptonen groetjes bobientje

Misty, 06-04-2012 08:22 #145
Ik zou een andere test aanschaffen en gebeurt er weer hetzelfde, dan zou ik naar de HA gaan om bloed af te laten nemen. De symptomen die je hebt komen trouwens wel vaak voor bij een zwangerschap, maar altijd eerst t zekere voor t onzekere nemen.maar we zijn een aantal dagen verder, en? Ben je t of ben je t niet?
Groetjes, Misty

Ingrid, 03-04-2012 16:27 #144
Hallo, Wie kan mij advies geven, ben sinds november gestopt met de pil. Nu moest ik afgelopen zaterdag 31 maart ongesteld worden. Maar ben het niet geworden, had zondag avond wel last van ongesteldheid pijn, dus toen dacht ik van nu zal ik het wel worden. Maar ook niet. Maandag test gehaald, kreeg heel heel licht een verticaal streepje. En na 5 min was die weer verdwenen. Vandaag weer test gehaald en gebeurde weer hetzelfde. Nu weet ik nog niets. Daarnaast, ben ik wel wat moe de laatste tijd, en sinds vandaag ook erg misselijk. Mijn tepels en borsten zijn erg gevoelig en heb nog wel last van ongesteldheid pijn maar verlies doorzichtig vocht/slijm. Zal ik morgen weer een test doen? of naar de HA gaan? En vragen om een bloedtest?

Nog Een 15 Jarig Meisje, 02-04-2012 20:25 #143
Vorige week zaterdag en zondag ben ik mijn pil vergeten, toen ik dat ontdekte heb ik gewoon mijn pil op de normale dagen geslikt en donderdag dus ook. Maar ik heb afgelopen vrijdag seks gehad met een jongen(zonder condoom), hij is niet in mij klaar gekomen, wel ben ik in aanraking gekomen met voorvocht. Ik had die dag mijn pil nog niet genomen, maar toen ik thuis kwam heb ik er gelijk 2 genomen (dit deed ik uit paniek). Ik moet deze week, woensdag of donderdag, ongesteld worden, dus ik zit ver buiten de eisprong. Is de kans dat ik zwanger ben groot?

Sara, 31-03-2012 02:44 #142
Tja meid, dat is idd niet verstandig geweest, maar goed daar heb je nu niks aan. Het enige wat je nu kunt doen is afwachten. De buikpijn kan natuurlijk ook komen doordat je zo bang bent dat je zwanger bent. Ik hoop dat het allemaal goed voor je komt.

15jarigmeisje, 30-03-2012 10:30 #141
Ik ben 15, ik zit aan de anticonceptie pil en neem hem iedere dag op tijd in. Ik heb vorige week vrijdag (23-3) onveilig seks gehad. ik had die avond mijn pil niet genomen omdat ik hem was perongeluk vergeten mee te nemen en had hem pas genomen de volgende dag, buiten de 12 uur. Ik heb elke dag erge buikpijn en voel me misselijk. ik ben bang dat ik zwanger ben. vooral omdat mijn ouders niet weten dat ik seks heb, maar ook omdat ik nog maar 15 ben en geen kind kan opvoeden. Sorry als ik u laat schrikken met mijn leeftijd. En ik voel me zo dom dat ik het onveilig heb gedaan.

Sylvia, 28-03-2012 15:21 #140
Ik ben 3 dagen "overtijd". Ik heb gistren een test gedaan en die was positief? Heb een streepje bij controle dus test is goed verlopen en dan 2 streepjes bij testvak? Normaal gezien is dat toch maar 1? nu heb ik wel last van lagere rugpijn, humeurwisselingen, tandpijn, gevoelige borsten en moeier zijn. Moet ik die test nu geloven of niet?

Celeste, 26-03-2012 23:23 #139
Ik zit ergens mee en ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Ik zit aan de prikpil en 28 mei 2012 krijg ik mijn 3e shot. Ik heb zaterdag 24-03 onveilige sex gehad. Ik was de volgende ochtend vrij misselijk en verder op de dag ook een vervelende misselijkheid. Wat nu nog steeds is. Ik heb tot vanmiddag een opgezette buik gehad. Ik ging na de wc en ik bloede als een rund, eerste oud bruin bloed en toen gewoon rood. Nadat ik zoveel gebloed heb is het nu nog maar een paar druppeltjes, ik heb wel kleine steekjes in mijn onderbuik en een beetje een zeurde gevoel in mijn onderrug. Nog steeds misselijk, duizelig pijn in mijn onderbuik en rug. Ruik rare vieze geurtjes. Ik vroeg me af wat denk ik onmogelijk is, dat het eicel na 2 dagen zich al ingenesteld heeft. Of dat ik een miskraam heb gehad (zag niks raar in het bloed liggen). Of ik gewoon door de prikpil heen ongesteld ben geworden, woensdag ga ik een test doen. Ik zal graag willen weten hoe jullie er over denken. Alvast bedankt.

Diana, 23-03-2012 00:17 #138
Ik heb een aantal verschijnselen maar twijfel of ik zwanger ben of niet, heb sinds een paar weken gespannen borsten en pijnlijke tepels en ze zijn ook opgezet. Ook heb ik last van maagzuur en een raar gevoel in mijn onderbuik wat een beetje te vergelijken is met menstruatie pijn. vandaag had ik last van wat roze en later bruine afscheiding. (heb normaal een week voordat ik ongesteld moet worden nooit last van afscheiding of last van me buik) ik ben met de laatste week van mijn strip bezig. Kan het zijn dat ik zwanger ben?

Becca, 14-03-2012 09:43 #137
Ik ben aan de minipil omdat ik een stollings afwijking heb. Nou werk ik in de zorg met dus ook avond diensten ik had ik de bijsluiter gelezen als je hem vergeet kan je hem innemen binnen 12 uur normaal neem ik hem altijd 19:00 maar als ik avond dienst heb neem ik hem ook vak pas om 23:00 als ik weer thuis nou dacht ik kan geen kwaad maar lees overal op internet wat anders. Ik zou 19 feb ongi moeten worden maar was dat niet ik dacht komt door de pil Januari was ook al een rare maand kwa ongi ben ik 3 weken ongi geweest maar niet super veel steeds met afvegen wat en soms een beetje in me inleg kruisje. Alleen nou heb ik vanaf vrijdag al een rommelde buik steeds wat krampjes en net of er een steen ofzo in me baarmoeder is en ook misselijk steeds boeren nou ben ik bang dat ik zwanger ben maar ja hoelang net van deze maand dat ik zondag ongi moet worden dus echt net zwanger of gewoon al een week of 7 ofzo. Moet ik gewoon nog even wachten tot eind van de week of naar de huisarst gaan? Wie kan me helpen. Ben 24 getrouwt niet geplant zwanger maar zeker zeer welkom.

Nicole, 13-03-2012 13:35 #136
Hallo mensen

ik heb even een vraagje
ik ben nu 4 dagen over tijd, ik heb afgelopen maandag een test gedaan en toen was ik 3 dagen over tijd, maar die was negatief, vanaf wanneer is het t beste om een test te doen zodat je bijna wel zeker weet dat je genoeg hormonen hebt?
of bestaat er nog een kans dat ik ongesteld word, heb wel lichte verschijnselen, beroerd na elke keer eten, krampen in de onder buik, zere tepels, maar deze verschijnselen is per dag verschillend, dan heb ik ze wel en dan weer niet,
wie kan me helpen, want onze kinder wens is zeer groot

gr nicole

Muppet, 09-03-2012 17:58 #135
Hoi Gata,
Het bloeden zou kunnen betekenen dat je huid tijdens de sex van binnen iets te ruw is geweest, waardoor je een beetje bloed veriest.( Dit gebeurt vaker bij vrouwen.) Een innesteling vind vaak plaats een aantal dagen voor je verwachte menstruatie. Daarbij zou je ook bloed kunnen verliezen ( innestelingsbloeding).

Veel succes

Anoniem, 09-03-2012 15:22 #134
Hoi even een vraagje 19 Februarie 1ste dag van mijn laatste menstruatie 23 Feb weer aan de 1ste pil begonnen 26 of 27 Feb sex gehad 28 feb pil vergeten en ook niet meer ingenomen.
Vrijdag 2 Maart sávonds bij afvegen beetje helderrood bloed en krampen in onderbuik (menstruatiekrampen) dag erna bruine afscheiding lichte krampen.
En de dag daarna geen krampen en bijna geen afscheiding meer, moet volgend weekend 18-3 menstruatie krijgen heb nu al 5 dagen last van zuur borrelende darmen in onderbuik voelt zo hetzelfde als bij mij andere 2 kids zou dit een kadootje van moeder natuur zijn of kan dat niet ik had bij die andere 2 op de dag dat ik mn menstruatie moest krijgen innesetingsbloeding, wat is deze bloeding nou geweest. Groetjes

Nicole, 08-03-2012 18:41 #133
Hallo

ik had vorige maand een positieve test van mijn zwangerschaps test en helaas 2 dagen der na is het alweer mis gegaan was de derde keer al in 4 maanden tijd, we weten nu even niet meer wat we moeten doen, k heb opnieuw berekend en nu proberen we het gewoon nog een keer ik moet over 2 dagen eigenlijk ongesteld worden als t goed is, maar nu ben ik hier voor ook naar de dokter geweest en omdat ik dus eerder baarmoederhals kanker heb gehad, word k daar nu weer op getest, want t kan allemaal daar dus aan liggen dat ik elke keer miskramen krijg en al die dingen nog meer, heeft iemand hier ook ervaring mee, want we willen dolgraag kinderen hebben, en wehopen ook dat het dit keer wel gelukt is dat is nu nog afwachten op de de dag of ik me periode krijg ja of nee, ik heb wel een erg zeurende buik, en rare klachten allemaal,
maar ik heb sinds 5 dagen of zo dat ik tijdens het vrijen erge druk heb op de buik maar ook dat t na de vagina gaat, en de sex zelf doet ook zeer tijdens dat die aan het stoten is, en dit is de eerste keer dat ik dat heb bij hem, ik snap er zelf niks van, het is geen blaas ontsteking of soa of andere dingen want voor blaasontsteking ben ik getest en was niks, en soa zijn wij beiden op getest en we waren beide clean, wie kan me helpen met deze situaties,?

Gata, 08-03-2012 18:35 #132
Hoi,

Ik heb een vraag… Ik probeer al 3 maanden zwanger raken en lukt me maar niet.
Vandaag heb ik sexsueke contact gehad met me vriend en na 1 uur had ging ik plassen en zag licht bloed. Dus als vlek achtige bloed licht van kleur… En als het goed is is dit mijn vruchtbare week… Ik moet pas ronf eind maart ongesteld worden.
Weten jullie mischien wat dat betekend?

Alvast bedankt! :)

Sam, 08-03-2012 12:45 #131
Hallo dames!

Ik ben nu aan mijn derde strip van mijn anticonceptiepil en ik heb ineens sinds een dag of 3, lichte bruine afscheiding en soms klontjes in me urine.
Ook heb ik sinds eergister avond, telkens maar een honger gevoel! 4 weken terug heb ik met me vriend gevreeen, zonder condoom. Het lijkt mij dat dat geen kwaad kan, aangezien ik altijd mijn pil netjes slik!
Heeft iemand enig idee?!

Lisa, 07-03-2012 23:17 #130
Ik heb een vraag. Ik heb elke dag de pil geslikt. Heb wel onveilige sex gehad met mijn vriend. Toen ik opeens in mijn borsten kneep kwam er een beetje vocht uit. Ik schok hier best wel erg van. 3 dagen later had ik last van een heel klein beetje bruine afscheiding. Dit kwam nadat ik toen ik op de wc zat een steek in mijn buik had. Het is niet heel erg veel geweest maar duurde 3 dagen (bruine afscheiding) ik moest alleen nog wel 6 pillen slikken. Ik gebruik een zware pil Microgynon 50. Wat is er nu met mij aan de hand. Ik ben de laatste tijd wel moe maar dat kan ook komen door mijn studie waar het even druk mee is. Ik ben wel op zoek gegaan naar dingen op internet. Het rare is dat als ik zag staan symptomen zwangerschap --> anders ruiken. Dat ik dan het idee had dat ik nu ook anders ruik. Opgezette borsten, ik kijk in de spiegel en ik heb het (of ik denk het). Wie herkent dit en kan mij eventueel advies geven?

Bella85, 05-03-2012 21:50 #129
3 weken geleden ben ik gestopt met de pil. Ik droom al tijden van zwanger worden en een baby krijgen. Nu het dichtbij komt, ben ik ineens best bang! Hoe moet ik het vertellen op mn werk? En meer van dat soort angsten…
Ik heb sinds een aantal dagen veel hoofdpijn, mn maag zit lang vol, ik moet 2x per dag naar t toilet en heb errug veel dorst. Ik droom erg raar, dat ik zeewier moet overgeven en meer van dat soort rare dingen. Ik ben dood en doodmoe! Zou t de angst zijn? Of toch zwanger? Aaaaaahhh ik word gek van mezelf. Heb ondanks alle angst al alles voor ogen. Namen, babykamer, kinderwagen hahaha alles is al bedacht…

Tammy, 05-03-2012 19:52 #128
Ik heb dat gevoel in mijn onderbuik ook heel erg! Ben nu 8 maanden gestopt met de pil en ook begonnen met temperaturen (ik wil graag zwanger worden). Maar aan mijn temperatuur is geen touw vast te knopen… schommelt alle kanten op en mijn cyclus is wisselend. Nu had ik afgelopen week (2 weken na mijn ongesteldheid) oud, bruin bloed (kleine beetje 3 dagen achter elkaar) met soms een prpoje/vliesje.Alleen `s ochtends en einde van de dag beetje last van… Nu al een aantal dagen zo`n rommelige buik, vooral `s avonds en `s ochtends vroeg. Alsof je ongesteld moet worden maar dan toch anders… borrelig/draaierig ofzo… Ik zit alle sits al af te zoeken maar wordt niet echt wijzer… ik wil niet weer een teleurstellinbg met een zwangerschapstest dus wilKan je al snel dit gevoel in je buik hebben? graag meer ervaringen horen. Zwanger zonder hoge temperatuur? Kan je al zo snel iets in je buik voelen?

Anoniem, 01-03-2012 12:47 #127
Hallo allemaal,

eindelijk een forum gevonden wat recent is.
Ik heb eind vorig jaar een tijd niet de pil geslikt en ben hiermee begonnen op 1 jan 2012 de dag dat ik ongesteld werd. ik ben toen ongesteld geweest tot ongeveer 7 januari 8 januari heb ik nog lichte bloedingen gehad.
omdat ik in december nog onveilige seks heb gehad heb ik op 23 jan een testje gedaan ( mn smaak was wat anders ik was erg moe en m borsten waren soms gevoelig) de test was negatief gelukkig. ik ben toen wel even voor de zekerheid gestopt met de pil en op 27 jan werd ik gelukkig ongesteld. ik ben de pil weer gaan slikken vanaf die dag.
rond woensag 8 februari ben ik weer gestopt met slikken omdat ik deze vergeten was en mijn vriend van 17 totmet 24 februari de week bij mij zou zijn en ik niet dan ongesteld wou worden. rond 12 februari werd ik ongesteld. wel heel lichtjes aangezien ik pas geleden nog ongesteld was. de 17e tijdens de seks had ik blijkbaar een beetje gebloed.
we hebben die week bijna elke dag seks gehad, en een paar dagen kwam hij niet omdat ik pijn had. dond23feb laatste keer seks gehad. en ik zag hem opnieuwmaandag 27 feb. toen is hij heel veelgekomen tot 2 keer toe in mij.
nu is het inmiddels 2 maart. Mijn tepels zijn vanaf dinsdag pijnlijk en groter het lijkt alsof ze kapot zijn gebete ofzo? zo ziet het er iig uit. ook rondom die rand rond je tepels zijn duidelijk grote bolletjes gekomen. Ik draag als sinds woensdag geen bh de lichtste aanraking doet echt heel veel pijn. Ook heb ik sinds dinsdag witte afscheiding, ik dacht eerst dat het van mn vriend nog was zegmaar maar ik ga altijd na de seks plassen en ik had ook alweer 2 keer gedoucht. en het hield tot donderdag aan.
Heel moe ben ik niet echt althans ik ben ziek dus ik verwijt mijn moeheid daaraan.
Ik heb wel af en toe een soort steek onderin ik weet niet precies of dit mn baarmoeder is het is als je je hand onder je navel legt dat gedeelteongeveer.
Het klinkt heel raar maar ik heb wel een apart gevoel in mn buik daaronder dus het voelt niet als normaal wat ik voel het en normaal voel ik het niet. wat het is weet ik niet iets voelt gewoon een beetje anders.
Nou is mijn vraag heb ik kans dat er op het moment een innesteling plaatsvind?
Ik drink niet en rook niet en ook eet ik niet veel junkfood.
Ik heb trouwens al sinds vorige week last van mn darmen, het is sinds woensdag erger geworden ik hoor en voel ze rommelen ik ga moeilijk naar de wc en de scheetjes ontsnappen me soms.
Ik heb geen flauw idee wanneer ik weer ongesteld ben geworden. Omdat de pil zoiezo gelijk werkt als je slikt vanaf de dag dat je ongesteld bent hebben mijn vriend en ik ervoor gekozen dat ik deze weer ga slikken zodra ik ongesteld word maar wanneer is dit?
Ik weet dat de pil zwangerschap moet voorkomen ik heb de yasmin pil geslikt.
voor januari heb ik zeker 5 maanden geen pil gesikt.
ik ben heir erg onzorgvuldig mee omgegaan daar ben ik me bewust van.
Weet iemand wamneer ik ongesteld moet worden? of dat ik misschien zwanger ben? Reactie infoteur, 05-03-2012
Dank voor je uitgebreide reactie. Het is erg moeilijk om antwoord op je vraag te geven. Hoe gaat het inmiddels? Je kunt op dit moment denk ik niet anders dan afwachten tot je ongesteld wordt. Gebeurt dit niet binnen nu en twee weken, dan zou je weer een zwangerschapstest kunnen doen. Een hele duidelijke cyclus heb je nog niet gehad sinds het slikken van de pil, dus is het ook erg lastig om te berekenen wanneer je ongesteld zou worden. Sterkte met wachten… Groetjes, Nicolette

Serra, 26-02-2012 15:49 #126
Hoi. ik denk dat ik een probleem heb…
Al jaren heb ik een "scharrel" we doen het altijd veilig.
Nu heb ik een aantal keer met een potentiele gedate en we zijn in bed beland. We begonnen met condoom, maar gaandeweg ging dat niet goed dus we zijn zonder verder gegaan.
Hij is voor het zingen de kerk uit gegaan.

Nu is het een dikke wk later (1,5wk sinds de scharrel) mijn borsten doen enorm pijn… Nu is dat een paar dagen voor mn menstruatie vaker zo, alleen zijn nu mijn tepels ook steeds plotseling keihard en dat heb ik nooit.
Ook ben ik enorm emotioneel de afgelopen dagen.

Hoewel ik met de scharrel met condoom heb gevreeen, kan ik -in geval van zwangerschap- voor mijn gevoel niet met 100% zekerheid zeggen wie van hen de vader is…

Ik voel me zo slecht! Reactie infoteur, 27-02-2012
Beste Serra, ik kan me voorstellen dat je je echt heel vervelend en onzeker voelt. Ik heb helaas geen antwoord op de vraag of je zwanger bent. Daarover zou alleen een zwangerschapstest uitsluitsel kunnen geven. Mocht je zwanger zijn, dan zou je een DNA-test kunnen laten uitvoeren om te bepalen wie de vader is… Sterkte! Nicolette

Serra, 26-02-2012 15:24 #125
Hoi. ik denk dat ik een probleem heb…

Ik voel me zo slecht!

Serra, 26-02-2012 15:12 #124
Hoi. ik denk dat ik een probleem heb…

Ik voel me zo slecht!

Naomi, 25-02-2012 10:33 #123
Goeie morgen Nicolette

Dank je wel voor de felicitatie :)
Ik kom nog ff laten weten hoeveel weken ik zwanger ben.
Ben op dit moment 6 weken zwanger en ga er vol op van genieten.
Nogmaals bedankt voor je reactie's. Reactie infoteur, 25-02-2012
Geweldig! Graag gedaan en een voorspoedige zwangerschap. Nicolette

Naomi, 22-02-2012 12:19 #122
Goeie dag allemaal

Dankje wel Nicolette voor u reactie op mijn bericht van 12-02-2012.
Ik wil u mededelen dat uit die testen dat ik heb gedaan en negatief waren ben ik tot heden nog nie ongesteld geworden en blijf maar misselijk en rugpijn hebben en me borsten doen me nog steens pijn en die gerommel in me buik is maar meer geworden bepaalde dingen die ik ruik maakt me misselijk en ook ruik ik de zee meer in de lucht. Na al die negatieve testen durfde ik geen test meer te kopen. Maar heb dus nu de moet bij elkaar gezameld om het vandaag toch te halen. Nu heb ik die test gedaan en het was positief ga dus nu een afspraak met een verloskundige maken om te weten hoeveel weken ik ben. Maar wil u hartelijk be danken voor u reactie. Groetjes allemaal en wens een ieder een voorspoedige zwangerschap toe! Reactie infoteur, 23-02-2012
Van harte gefeliciteerd Naomi! Jij ook een hele voorspoedige zwangerschap! Hartelijke groet, Nicolette

Naomi, 21-02-2012 16:32 #121
Ik wil u mededelen dat uit die testen dat ik heb gedaan en negatief waren ben ik tot heden nog niet ongesteld geworden en blijf maar misselijk en rugpijn hebben en me borsten doen me nog steens pijn en die gerommel in me buik is maar meer geworden bepaalde dingen die ik ruik maakt me misselijk en ook ruik ik de zee meer in de lucht. Na al die negatieve testen durfde ik geen test meer te kopen. Maar heb dus nu de moet bij elkaar gezameld om het vandaag toch te halen. Nu heb ik die test gedaan en het was positief ga dus nu een afspraak met een verloskundige maken om te weten hoeveel weken ik ben. Maar wil u hartelijk be danken voor u reactie. Groetjes allemaal en wens een ieder een voorspoedige zwangerschap toe!

Naomi, 21-02-2012 16:22 #120
Dankje wel Nicolette voor u reactie op mijn bericht van 12-02-2012. Ik wil u mededelen dat uit die testen dat ik heb gedaan en negatief waren ben ik tot heden nog nie ongesteld geworden en blijf maar misselijk en rugpijn hebben en me borsten doen me nog steens pijn en die gerommel in me buik is maar meer geworden bepaalde dingen die ik ruik maakt me misselijk en ook ruik ik de zee meer in de lucht. Na al die negatieve testen durfde ik geen test meer te kopen. Maar heb dus nu de moet bij elkaar gezameld om het vandaag toch te halen. Nu heb ik die test gedaan en het was positief ga dus nu een afspraak met een verloskundige maken om te weten hoeveel weken ik ben. Maar wil u hartelijk be danken voor u reactie. Groetjes allemaal en wens een ieder een voorspoedige zwangerschap toe!

Wampie, 15-02-2012 16:24 #119
Hoihoi

sinds een weekje ongeveer heb ik met tussenposes last van misselijkheid, licht in het hoofd en erge drang naar vet eten en een opgeblazen gevoel.ik dacht eerst ik ben zwanger, maar dat kan eigenlijk niet want slik de pil(door)een keer in het half jaar menstrueer ik.test was ook negatief, weet iemand wat het zou kunnen zijn? Reactie infoteur, 23-02-2012
Zijn het wellicht (hormonale) bijwerkingen van de pil? Vraag anders even na bij je huisarts. Sterkte! Groet, Nicolette

Tries, 14-02-2012 14:47 #118
Goedemiddag Nicolette,
Ik zit toch ergens mee, ik heb een onregelmatige menstruatie 30-38 dagen.
Ik had op 31-01 mijn ovulatie, daarvoor geklust en op de ovulatiedagen. Ik hou mijn langste menstruatiedag aan van 38 dagen. Gistermiddag getest en negatief. Nu heb ik wel de zwngerschapskwaaltjes (met vlagen misselijk, moe, last onderrug en steken onderbuik etc) Ik mis 1 eileider ivm buitenbaarmoederlijke zwangerschap, gelukkig daarna het geluk gehad dat ik een kerngezonde knul op de wereld mocht zetten! Dus ik weet dat ik zwanger kan raken met 1 eileider. Maar nu zijn we een jaar serieus bezig om weer zwanger te raken tot nu toe geen geluk. Maar nu zit ik dus op dag 38 en nog geen menstruatie… zit ik mezelf in de maling te nemen en dat daarom mijn menstruatie wegblijf of heb ik alsnog kans om zwanger te zijn ookal geeft de test negatief? Ik hoor het graag. Vriendelijke groetjes en fijne valentijn, Tries Reactie infoteur, 23-02-2012
Beste Tries,

Als je onderstaande reactie van Naomi leest, kan je dus nog wel zwanger zijn ook al is je test negatief. Wacht nog even af… misschien dat je inmiddels een nieuwe test kunt doen? Hopelijk zijn de rode duivels weggebleven… Succes! Nicolette

Valentijn, 14-02-2012 11:42 #117
Ik zit met een paar vragen en hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen. Na een miskraam in November 2011 heb ik gewoon 2 keer een normale cyclus gehad. Mijn laatste periode was dit keer op 28 januari. Sinds ik ongesteld ben heb ik altijd een periode van 7 dagen menstrueren gehad. Dit keer was ik na 4 dagen er vanaf. 4 dagen hierna had ik bij het afvegen een soort oranje afscheiding, ben hiervoor ook naar de huisarts geweest maar die dacht dat ik een bacterie had ( na plas onderzoek bleek dit niet het geval maar zij kon mij niet vertellen wat het dan wel was ). Sinds die dagen ben ik misselijk, maar niet zo zeer in de ochtend. Mijn ovulatie testen lijken niet donkerder te worden dan vorige week, maar ook niet lichter. Ik ben erg duizelig overdag en zie een soort sterretjes, dit terwijl ik wel normaal eet en drink en sinds 2 dagen heb ik een barstende koppijn en verschillende steken in mijn buik. net alsof ik ongesteld moet worden terwijl ik gewoon een clyclus van 28 dagen heb…

Naomi, 12-02-2012 17:42 #116
Goeie dag allemaal!

Zit met een soort gelijke situatie als jullie. Heb wel twee kids maar zit toch met nog een kinder wens. Ik ben in julie gestopt met de pil en werd een maand gewoon ongesteld maar van augustus naar september ben in nie ongesteld geweest en dat was in 2011 werd toen eind septeber wel ongesteld en dan een normale cyclus maar in noverber 2011 werd ik om de twee weken ongesteld en dat ook in december 2011 en ook in januari 2012 nu was mijn menstuatie voor het laast op 16-01-2012 en ben tot heden niet meer ongesteld geweest heb we'll van af die tijd met mijn vriend aan het klussen geweest tot op heden voel me we'll misselijk en dat me onderbuik aan het rommelen is heb ook last van het gevoel dat me navel zo nu en dan vold net of het trekt heb ook veel last van me onderrug. Heb we'll al testen gedaan om te kijken of ik zwanger ben maar kreeg alleen maar negatieve testen ben ook naar de huis arts voor geweest en daar ook een test gedaan maar was ook negatieve. Maar heb toch we'll een volgevoel in me onderbuik. Ook voel ik zo nu en dan licht steken in mijn borsten en die misselijkheid gaat maar nie weg het gaat zover dat ik het nu in me keel krijg die kost neigingen. Het lijk wel dat ik gek word ook moet ik de laaste dagen veel plassen. Houd mijn lichaam me voor de gek!?! Wie kan me weg wijs maken of gerust stellen Reactie infoteur, 13-02-2012
Het is erg moeilijk antwoord te geven op je vraag. Het enige dat ik je kan adviseren, is de rust te bewaren en af te wachten. Als testen nu negatief zijn, lijkt het me niet dat je zwanger bent, maar je zou een hele lange cyclus kunnen hebben. Probeer 'grip' te krijgen op je cyclus (hoeveel dagen, is er al regelmaat, etc), dan kun je proberen uit te vinden wat je vruchtbare dagen zijn. Zie ook mijn artikel. Sterkte en hopelijk binnenkort goed nieuws! Nicolette

Bobientje, 11-02-2012 17:56 #115
Hoi ik zit u op dag 25 van mijn cyclus heb normaal een 27 dagen cyclus en heb de volgende symptomen af en toe misselijk moe meer plassen hoofdpijn en jeuk op mij buik mij vraag is nu zijn dit zwangerschaps verschijnselen of niet graag zou ik een antw willen alvast bedankt gr

Anoniem, 07-02-2012 18:10 #114
Heb sinds zondag last van me onderbuik en af en toe rommeld het ook van binnen. De pijn in mijn onderbuik is een beetje aan de zeur kant. En ben ook vorige week ongesteld geweest. En weer begonnen met de pil.

Weet niet wat de pijn in mij onderbuik betekend. Want verder heb ik nergens last van dan alleen me onderbuik. Wil graag weten wat het is en wat ik er aan kan doe. Reactie infoteur, 09-02-2012
Ik kan je alleen maar adviseren even contact op te nemen met je huisarts. Sterkte! Nicolette

Chantal, 07-02-2012 14:56 #113
Hallo ik had een vraag; ik en mijn vriend hebben een grote kinderwens en zijn hier voor ook druk aan het oefenen nou is het probleem dat ik 15 okt 2011 al gestopt ben met de pil maar op dit moment (febr 2012) nog steeds niet ongesteld ben geweest mijn gedachten zijn nu dat ik dan ook niet zwanger kan raken en geen eisprong heb? Of kan dit wel? Elke keer hebben we weer een negatieve test erg frustrerend! Misschien is er hier iemand die me wat meer kan vertellen. Reactie infoteur, 09-02-2012
Dat is inderdaad heel frustrerend. Ik zou even contact opnemen met je huisarts. Sterkte! Nicolette

Nicole, 05-02-2012 22:31 #112
Hallo
ik heb een vraagje, ik ben een meid van 24 en ik en mijn vriend zijn bezig met kindjes, en nu heb ik wel gemeenschap gehad op de dagen dat ik t vruchtbaarst was. maar nu vertoon ik rare verschijnselen, krampen in de buik, hoofdpijn ga de mee na bed en sta er mee op, soms last van maagzuur, beroerd, en t lijkt er op dat ik meer plas dan normaal, is dit stress of kan t ook zwanger schap zijn, normaal gesproken zou ik 8 februarie mijn periode moeten krijgen, maar ik heb normaal gesproken nooit buikkrampen een week voor mijn periode, normaal alleen een dag of 2 dagen voor die tijd,
helpp aub, wat moet ik doen, want dit maakt me onzeker, ik heb in januarie al eerder een miskraam gehad, maar ik wil nie dat t weer gebeurt dat ik weer ga lopen stressen want de vorige keer is t gebeurt omdat ik te veel stresde, dus wie kan me helpen, dankje wel groetjes Reactie infoteur, 07-02-2012
Wat erg dat je een miskraam hebt gehad, ik kan me goed voorstellen dat je heel bang bent dat het weer gebeurd. Probeer toch de rust te bewaren, hoe makkelijk dat ook gezegd is. Probeer afleiding te vinden, ga lekker in een warm bad en vroeg naar bed.

Natuurlijk zou het kunnen zijn dat je weer zwanger bent, maar pas wel op… je lichaam kan je aardig voor de gek houden. Deze week kun je al een test doen. Wacht nog even tot je NOD (Niet Ongesteldheids Dag) en dan heb je zekerheid. Sterkte meid! Nicolette

Anisa, 29-01-2012 15:32 #111
Hallo, 3 maanden geleden ben ik bevallen, ik geef borstvoeding en ben nog niet ongesteld geweest. Nu heb ik sinds een weekje last van misselijkheid, soms hoofdpijn en voel me ook een beetje duizeligheid, ook heb ik in de avond zin om te snoepen dit had ik tijdens mijn vorige zwangerschap ook. Is het mogelijk dat ik zwanger ben ondanks dat ik borstvoeding geef en nog niet ongesteld ben geweest? Reactie infoteur, 07-02-2012
Ja, het geven van borstvoeding geeft geen 100% garantie dat je niet zwanger zou kunnen worden. Het zou dus mogelijk zijn, maar deze verschijnselen kunnen natuurlijk ook veroorzaakt worden door andere zaken (licht griepje, borstvoedingshormonen etc). Wacht het even af en doe anders een test. Succes! Nicolette

Angela, 27-01-2012 21:36 #110
Vrijdag 30 december heb ik mijn spiraaltje laten verwijderen. Volgens de huisarts heb ik de kans om zwanger te worden zodra mijn eisprong is. Nu heb ik 2 januari heftige bloedverlies gehad, dat was ongeveer 2 dagen. Daarna regelamtig krampen. Nu had ik 17 januri roze slijm tijdens het afvegen. We hebben veel geklust die maand. Nu heb ik meer dorst en honger, misselijk, krampen boeren enz. Nu had ik ongeveer uitgerekend dat ik 16 januari mijn eisprong zou hebbe. Maar heb die week ervoor ook wel wat krampen gehad. Ik heb voor zover ik weet nog nooit roze slijm gehad. Nu moet ik maandag ongesteld worden maar heb minder krampen dan anders, veel misselijk, gevoelige borsten, zou ik zwanger kunnen zijn. Reactie infoteur, 07-02-2012
Het zou kunnen… maar pas op: je lichaam kan je aardig voor de gek houden. Heb nog even geduld en wacht tot je NOD. Dan kun je een zwangerschapstest doen en heb je zekerheid. Succes! Nicolette

Muis, 23-01-2012 13:07 #109
Ik ben gewoon weer ongesteld geworden helaas, maar wel na 29 dagen! ipv 38, dus de pillen van Etos werken wel m.b.t. het verkorten van een lange cyclus nu nog zwanger worden :). Op naar de volgende ronde niet geschoten is altijd mis ;) Reactie infoteur, 07-02-2012
Veel succes, houd me op de hoogte! Groetjes, Nicolette

Jacqie, 21-01-2012 17:20 #108
Het lijkt bij mij nu wel of ik luchtjes beter ga ruiken! Ben verder al 3 dagen niet meer voor de grote boodschap naar het toilet geweest. Normaal drink ik cola light met liters per dag, nu heb ik er bijna geen trek in en doe ik lang van mijn blikje! Vaag, ik durf er nog niets van te denken, toch is het wel gek… Nog 10 dagen, dan weet ik vast meer! Reactie infoteur, 07-02-2012
En? Ik ben erg benieuwd… Groet, Nicolette

Carla, 21-01-2012 11:04 #107
Hoi, mijn laatste cyclus was 29 dec t/m 2 jan 2012. Heb gemiddeld een cyclus van 35 dagen. Afgelopen zondag 15 jan gemeenschap gehad en de dag erna al misselijk, e.d. Is dat mogelijk en is het verstandig om een test te doen? Reactie infoteur, 07-02-2012
Allereerst excuses voor mijn late reactie.
Heb je al een test gedaan? Ik zou in jouw geval toch wachten tot je NOD (Niet Ongesteldheids Dag). Groet, Nicolette

Jacqie, 20-01-2012 12:11 #106
Dag, ik ben al 3 jaar bezig zwanger te worden van een 3e kindje! In mei 2010 heb ik een miskraam gehad en daarna ben ik nog weleens enkele keren overtijd geweest, maar niet echt veel! Heb een mooie cyclus van gem 28 dagen. Maar ben al 38 jaar en heb de leeftijd dus niet echt mee, bovendien heb ik diabetes. Nu had ik afgelopen maandag mijn eisprong, ik voelde het heel goed en de dagen nadien heb ik het vage 'ongesteld worden' gevoel, mijn NOD is de 31e en meestal voel ik krampjes pas een week van te voren! Ook heb ik sinds gisteren een honger gevoel, mijn maag rommeld en mijn suikergehalte schommeld. Ik heb eigenlijk alle hoop al een beetje opgegeven, want door de spanningen lukte het klussen de afgelopen maanden niet goed meer en nu de laatste klus klus was zowaar 'ontspannen' en ik heb dat 'zou het zo zijn' gevoel toch ook opeens weer terug! Ik heb de afgelopen jaren al veel teleurstellende momentjes meegemaakt als ik dan toch weer ongesteld werd, maar het is me 2 keer eerder wel gelukt, dus waarom ook geen 3e keer?!

Kim, 18-01-2012 02:25 #105
Ik heb een vraagje;
Op 19-12-2011 was ik ongesteld tot 23-12-2011.
Op 2-1-2012 wezen klussen voor het eerst.
Op 4-1-2012 last van opgezette borsten 2 dagen later helemaal weg.
Nu heb ik las van licht bruin tot bruine afscheiding niet meer alleen bij het afvegen. Zou dat inesteling kunen zijn? Normaal voor mijn mestruatie heb ik last van veel bruine afscheiding en ook rare pijn in me onderbuik. of zit me ongesteld toch aan te komen?
heb gisten 2 dagen voor nod negatief getest.

wel heb ik al een week last van brandend maagzuur, en ben heel moe. Reactie infoteur, 18-01-2012
Moeilijk om te beantwoorden. Innestelingsbloed is over het algemeen niet veel en hoeft ook niet altijd voor te komen bij een bevruchting. Je zou nog een aantal dagen kunnen wachten en dan opnieuw een zwangerschapstest doen. Succes! Nicolette

Muis, 16-01-2012 10:38 #104
Wachten is moeilijk he? Ik heb zelf in augustus na 12 weken een miskraam gehad. Het duurde even tot dat alles weer op de rit was. Ik heb een hele lange cyclus (38 dagen) Ik ben deze maand begonnen met de zwanger worden pillen van Etos en tot mijn verrassing was de eisprong een week eerder. Ik hoop dat we nu alleen niet te laat hebben geklust, ik had dit resultaat niet verwacht. vanmorgen getest met de senstitest (2 dagen voor mijn NOD) maar helaas nog negatief… ik moet ook gewoon nog wat geduld hebben, maar dat is moeilijk als je het zo graag wil! Iedereen veel sterkt met zwanger worden! Reactie infoteur, 16-01-2012
Dat is heel moeilijk… sterkte met wachten! En hopelijk deze maand positief nieuws!
Lieve groet, Nicolette

Simply, 12-01-2012 18:13 #103
Ik heb een vraag: Mijn laatste menstruatie was 25-11,ik ben toen ook gestopt met de pil.Vandaag heb ik een echo gehad en de gynocoloog gaf aan dat ik ipv 7 weken volgens de cyclus 5 weken zwanger ben.Dit kan kloppen want ik was 14 dec vruchtbaar.Ik heb al heel vroeg zwangerschapssymptomen al vanaf 20 dec ongeveer tot nu.Kotsmisselijk, beroerd, gevoelige borsten, meer plassen.Ik heb 21 december al positief getest en een week geleden heb ik cb digital gebruikt en die gaf aan 3+ (meer dan 5 weken) Ik snap er niks van, hoe kan ik zo vroeg (te vroeg) al hcg bevatten? Want als ik nu 5 weken zwanger ben dan zou ik toch nooit 21 dec al positief kunnen testen? Heeft iemand hier antwoord op, of zelf meegemaakt? Reactie infoteur, 16-01-2012
Het spijt me, dit antwoord moet ik je schuldig blijven. Misschien dat jij van jezelf een hogere HCG waarde aanmaakt dan gemiddeld? Vraag even na bij je gyneacoloog. Succes en een voorspoedige zwangerschap gewenst. Groet, Nicolette

Simply, 12-01-2012 18:03 #102
Iedereen van harte gefeliciteerd met de zwangerschap.Ik heb vandaag een echo gehad en naar mijn berekening zou ik 7 weken zijn mar volgens de echo ben ik 5 weken.25 november was mijn laatste menstruatie en ben toen ook gestopt met de pil.Mijn nod was 23 december en 21 december heb ik al positief getest.Mijn zwangerschapssympthomen begonnen al heel vroeg 2 weken voor de nod.Maaar als ik kijk naar de aantal weken dat ik zwanger ben vind ik het toch heel raar dat ik zo vroeg positief getest heb, vorige week heb ik ook een cb digitaal gedaan en die gaf 3+ (meer dan 5 wn zwanger) Hoe kan het zo zijn dat ik zo vroeg al hcg in mijn urine had 21 december terwijl de gynocoloog op een berekening van 5 weken kwam. heeft iemand dit ooit meegemaakt?

Kaatje, 10-01-2012 15:15 #101
Oh Oh dames, die al zwanger zijn van harte gefeliciteerd!
Ik zit nu ook mijn vingers te bijten, het was niet de bedoelingmaar het is van harte welkom.
Op de 10e van dec, was mijn OD. op de 23e nacht hebben wij geklust maar als ik hem mag geloven zou hij niet in mijn klaargekomen zijn, op 24e had ik mijn ovulatie en die voelde ik! Sinds paar dagen later voeld ek me heel vreemd, ik begon sinds vorige week echt extreem veel te eten, mijn borsten leken vreemd zacht maar opgezet te zijn, met vlagen misselijkheid o.a. ook van de honger hele tijd! Vorige week ook wat rosige afscheiding gehad+bruin eenmalig bij het afvegen. Nou zou ik dus eigenlijk vandaag Ongesteld worden maar ik zit te wachten. heb gewoon heeeeel raar gevoel van binnen. Gister nog getest niets. dus ik wacht nog af. Oh ja ook ineens wagen ziek gister heb ik normaal echt nooit last van + veel plassen. stiekem hoop ik dat het raak is haha. Zou dat roze innestelling kunnen zijn? Maar het was later als 6 dagen na de Ovulatie. Reactie infoteur, 16-01-2012
Spannend! Hoe gaat het inmiddels? Groet, Nicolette

Nachely, 07-01-2012 10:01 #100
Ik ben 34 jaar en heb in eind november met mn partner besloten dat het tijd is om gericht proberen een kindje te maken. Om me goed voor te bereiden heb ik bij de Etos "zwanger worden vitamine tabletten gehaald om dit extra te ondersteunen. Mijn vruchtbare periode was rond 28 december. We zijn al ruim voor de 28ste begonnen met klussen tot aan nu. Vanaf 2 januari ben ik erg lichtjes en zweverig in mijn hoofd. Ook moet ik iets vaker naar het toilet om te plassen. Daarnaast voelde ik aan de zijkanten onder de buik een soort van trekkerig zeurend gevoel. Gisteren out of the blue zomaar een hele vervelende hoofdpijn. En nu terwijl ik dit bericht aan het typen ben voel ik me nog steeds raar. Ik kan het niet goed beschrijven maar vooral in de ochtend zoals nu ben ik gewoon erg lichtjes in de hoofd. Er werd me verteld dat je er niet teveel aan moet denken maar je gaat automatisch extra goed naar je lichaam luisteren nu je weet dat je eigenlijk met een soort missie bezig bent. Volgens de biologische klok online zou dan vandaag de innestel dag moeten zijn. Ik vraag me dan toch af of het mogelijk is of je al dat gene wat ik hier boven geschreven heb kan voelen alvorens de eventuele innesteling heeft plaatsgevonden. Iemand ook deze ervaringen? Bij voorbaat dank Grtz. Chely Reactie infoteur, 16-01-2012
Deze mogelijke eerste zwangerschapsverschijnselen kun je al direct enkele dagen na de bevruchting ervaren, maar worden steeds duidelijker naarmate je NOD (Niet Ongesteldheids Dag) nadert. Andere vrouwen ervaren echter helemaal niets anders dan normaal. Hoe gaat het nu met je? Groet, Nicolette

Michelle, 04-01-2012 22:28 #99
Ik ben al 5 maand gestopt met prikpil. de laatste keer was 26-8-11 gehad. daarna heb ik hem niet meer op gehaald. in de tussen tijd heb vaak ik gevreeen. nu merk ik de afgelopen dagen dat ik bijna niet eet.en ik had ook 1 dag zo erge hoofdpijn dat ik 5 paracetamol heb in genomen.het bonkte zo hard.mij tepels zijn heel erg gevoelig.en moet vaak naar de wc, en ik ben heel erg vermoeiend kan de hele dag wel slapen. kan iemand mij vertellen als iemand dit ook mee heeft gemaakt. ik maak me erge zorgen. en als die duidlijk op een begingde zwanger schap luid. al vast bedankt Reactie infoteur, 16-01-2012
Dat is lastig om te beantwoorden. Alleen een zwangerschapstest kan duidelijkheid geven. Hoe gaat het nu met je? Sterkte! Nicolette

Joyce, 04-01-2012 00:21 #98
Ik ben altijd al onregelmatig ongesteld na mijn zwangerschap dus de laatste keer weet ik echt niet meer, wat ik wel weet is dat ik voor het laatst sex heb gehad op 11 november. Test gedaan en inderdaad zwanger maar hoe kan ik dan berekenen hoelang? Gewoon vanaf 11 november of min 2 weken? Reactie infoteur, 16-01-2012
Van harte gefelicitieerd met je zwangerschap!
De lengte van je zwangerschap kun je heel gemakkelijk via internet berekenen, bijv. via http://www.beschuitmetmuisjes.nl/fun/calculators/. Je zult dan toch wel de datum van je laatste menstruatie moeten invullen… Succes! Groet, Nicolette

Help, 03-01-2012 13:07 #97
Ik heb op dag 22 van mijn cyclus onveilig werk verricht met mijn vriend, hij is niet in mij klaargekomen maar ik weet dat er wat in het voorvocht kan zitten. Ik ben nu al een week over tijd en ik maak me echt heel veel zorgen normaal ben ik wel netjes op tijd en ik krijg voor mijn gevoel een dikker buikje. Is het mogelijk om zwanger te raken als je het op dag 22 doet? Reactie infoteur, 16-01-2012
Dag 22 lijkt me niet in je vruchtbare dagen te vallen, maar iedere vrouw is anders. Vandaar dat een antwoord op je vraag heel moeilijk is. Ben je intussen ongesteld geworden? Groet, Nicolette

Denise, 29-12-2011 09:37 #96
Hi

Ik zou vandaag mijn eisprong hebben (donderdag).
Dinsdag heb ik ovu test gedaan, toen zag ik 2 lichte streepjes.
Woensdag ovu test gedaan, geen streepjes.
Gisteren en vandaag heb ik bruinige afscheiding met beetje rose. Vandaag zag ik ook een 'propje'.
We "klussen" trouw om-de-andere-dag sinds zaterdag.

Mn laatste ongesteldheid was 10 dagen overtijd… Ik/WIJ hopen er zo op… Reactie infoteur, 29-12-2011
Het zou super zijn…
Sterkte met geduld hebben Denise! Hopelijk is het dit keer RAAK!
Nicolette

Woman, 28-12-2011 15:21 #95
Hey…

sinds gisteren heb ik af en toe een vlaagje misselijkheid, duizeligheid, een aanhoudende gevoel rond mijn buik, midden en zijkanten… af en toe steken aan de zijkanten en krampen…
mijn eisprong zou tussen een 2-tal dagen en vandaag moeten zijn, de voorbije dagen hebben we dan ook flink geklutst…

zou dit al één van de eerste tekenen zijn op een zwangerschap? Reactie infoteur, 29-12-2011
Het zijn tekenen die ook in het lijstje voorkomen in mijn artikel, een zwangerschap is zeker niet uitgesloten. Staar je er echter niet al te blind op… je lichaam kan je aardig voor de gek houden. Heel veel sterkte met wachten. Nicolette

Hoi, 14-12-2011 18:04 #94
Ik ben 2 weken geleden ongesteld geweest, had de pil doorgeslikt. nu ben ik toch bang om zwanger te zijn. Ik ben getest op prolactine. die was normaal kun je daaruit opmerken of je zwanger bent?
Hoe zie je het buikje of kan je dat nog niet zien? Reactie infoteur, 15-12-2011
Een verhoogde waarde van prolactine kan duiden op een zwangerschap. Sommige lichamelijke stoornissen kunnen echter ook leiden tot een verhoogde prolactinewaarde, bijvoorbeeld anorexia nervosa, nierziekten, een verstoord (geslachts-)hormoonevenwicht of de aanwezigheid van een prolactinoom (een goedaardige tumor in de hypofyse die prolactine produceert). Heb je echter een normale waarde, dan is er volgens mij niets aan de hand.

Over een buikje zou ik me helemaal niet druk maken…

Niets aan de hand volgens mij hoor!

Groet, Nicolette

Miky, 14-12-2011 13:50 #93
Ik heb 9 december mijn eisprong gehad en de dagen ervoor flink 'geklust'. Nu heb ik na 5 dagen menstruatiepijnen en ben moe en duizelig. Zou ik zwanger zijn? Maar dat dacht ik vorige maand ook en toen werd ik gewoon ongi. Al lijkt t deze keer wel anders. Lastig dat ik nog 10 dagen moet wachten met een test! Deze keer wacht ik wel met testen want ik heb de vorige keer 2 testen weggegooit. En die dingen kostten best veel! Afwachten… heb geen geduld! Reactie infoteur, 15-12-2011
Ik kan je weinig meer adviseren dan geduld te hebben… sterkte! Nicolette

Loena, 11-12-2011 20:58 #92
Wederom opnieuw een test gedaan, maar weer negatief. Inmiddels 10 dagen overtijd. De kwaaltjes zijn er nog steeds en inmiddels ook oud bloed verloren ( echt heel weinig) ik dacht eerst mijn menstruatie te krijgen, maar er is nu niets meer te bekennen. Ook geen menstruatie klachten. Wel heb ik een soort drukkend gevoel in mijn baarmoeder, geen pijn. Jeetje wat is dit onzeker zeg. Heel vervelend dat ik niet weet wat er nu aan de hand is. Enig idee? Testen er meer vrouwen laat negatief? Ik laat van de week een bloedtest doen, maar deze zal dan toch ook negatief zijn? Reactie infoteur, 12-12-2011
Het enige wat ik kan adviseren, is even bij je huisarts langs te gaan. Maar dat idee had je zelf ook al zo te lezen… Volgens mij kan een bloedtest wel positief zijn. Sterkte, wat onzeker zeg! Nicolette

Manon, 10-12-2011 00:06 #91
Ik heb vorige week onveilige seks gehad met mijn vriend. En ben ook niet aan de pil.
Sinds een paar dagen moet ik echt veel meer plassen dan normaal. Mijn defecatie patroon is veel meer geworden. En heb gevoelige borstjes plus inderdaad blauwe aders rond mijn borsten. Hoelang moet ik wachten met een test? Ben namelijk bang dat als ik hem nu dat hij niet betrouwbaar is omdat het te kort dag is… Reactie infoteur, 12-12-2011
Zie mijn reactie hieronder… Succes! Nicolette

Diana, 08-12-2011 18:05 #90
@Pluim: Nog steeds niets! Als ik morgen nog niets heb, zal ik maar eens een test gaan halen voor zaterdag. Probeer me niet te druk te maken! ;)

Jessica, 07-12-2011 12:52 #89
1 dag voor dat ik ongesteld moest worden hebben we onveilig gevreën. We waren een weekend weg en hadden geen condooms mee. Ik moet toch ongesteld worden dus geen probleem dacht ik. Nu is het alleen zo dat mijn menstruatie iets minder lang duurde. En ik nu een week na mijn kortere mnstr. vaak moe ben, pijnlijke borsten heb (vooral als ik erop druk) en telkens plopjes in mijn buik voel. Voor mijn gevoel is mijn buik s'avonds ook opgezet. Nu is mijn vraag: Is het mogelijk om zwanger te worden als je een dag voor je menstruatie onveilige sex hebt. Reactie infoteur, 12-12-2011
Beste Jessica,
Het lijkt mij haast onmogelijk. De enige vraag is of je menstruatie geen innestelingsbloeding is geweest, maar pas vijf tot zeven dagen na de bevruchting nestelt de bevruchte eicel zich in het baarmoederslijmvlies. De baarmoedermond wordt nu afgesloten door een slijmprop en de spieren in de baarmoederwand worden zachter en elastischer. Oud bloed in de baarmoedermond-en hals kunnen door de bewegingen afgescheiden worden. Dat is innestelingsbloed. Dit is meestal maar een klein beetje. Het lijkt me dus niet dat je zwanger bent. Heb je nog (veel) last van klachten? Je kunt jezelf aardig gek maken hoor… maak je niet te ongerust maar wees wel op je hoede de volgende keer…

Groet, Nicolette

Miss22, 06-12-2011 23:11 #88
Ik slik al een tijdje de pil niet meer omdat ik zwanger wil worden. 12dagen geleden was ik voor het laatst ongesteld geworden en ik was het lichter dan normaal en korter. Nu heb ik sinds gister buikpijn soms kramp hoofdpijn en erg misselijk ook overdags kan het zijn dat dit al me eisprong is en kan ik zwanger zijn? Ik ben trouwens ook erg moe. Normaal heb ik deze klachten nooit gehad. Kan iemand me aub antwoord geven, alvast bedankt. Reactie infoteur, 07-12-2011
Een antwoord op je vraag vind je in het stukje 'vruchtbare dagen' in mijn artikel. Succes! Nicolette

Pluim, 06-12-2011 16:05 #87
@Diana: Sinds ik met de pil gestopt ben, heb ik ook een onregelmatige cyclus. In het begin kon ik er geen pijl op trekken, nu lijkt mijn cyclus gemiddeld 33/ 34 dagen te zijn. Ik heb me daardoor al een paar keer behoorlijk gek lopen maken, omdat je denkt overtijd te zijn, terwijl je later gewoon ongesteld wordt. Heel vervelend! Ze zeggen dat het 6 tot 12 maanden kan duren totdat je ontpilt bent, maar dat wil niet zeggen dat je niet zwanger kunt worden. Het is alleen lastiger in te schatten wanneer je ovulatie plaatsvindt. Dan moet je dus vaker klussen of een andere manier vinden (temperaturen bijvoorbeeld) om je ovulatie te bepalen. Het lastige is dat je niet weet wanneer je kunt testen. Als je genoeg geduld hebt, zou ik wachten tot 42 dagen (bij jou 42 dagen na 27 oktober dus). Dat is volgens mij over 2 dagen! Ben je nog steeds niet ongesteld geworden? Spannend! Succes!

Loena, 06-12-2011 15:26 #86
Sinds vandaag ben ik 5 dagen overtijd (wat ik normaal nooit ben). Vandaag heb ik dan ook een zwangerschapstest gedaan met ochtendurine, echter is de test negatief. Tevens heb ik ook zwangerschapskwalen zoals misselijk bij vlagen, behoorlijk gespannen borsten met een beurs gevoel bij aanraking, branderige ogen al een week, erg moe, veel slijm verlies sinds eisprong (gehad op 18 nov) hoofdpijn etc. In september heb ik een miskraam gehad, maar 1 nov is mijn menstruatie weer doorgekomen. Ben ik te vroeg met testen of kan er weer iets mis zijn? Ik hoop graag iets te horen ter geruststelling! Reactie infoteur, 07-12-2011
Beste Leona,

Wat spannend voor je. Ik kan weinig voor je betekenen, maar je zou wel morgen of overmorgen een nieuwe test kunnen doen. Hopelijk nu wel positief! Houd me op de hoogte… Groet, Nicolette

Diana, 03-12-2011 18:42 #85
Ben 20 september met de pil gestopt. We willen geen druk leggen, hebben afgesproken zien wel wat er gebeurd. 18 oktober moest ik weer ongesteld worden, maar dit bleeft uit tot de 27e. Nu had ik 24 november weer ongesteld moeten worden, maar afgaand op de vorige keer zou het eigenlijk vandaag moeten komen. De vorige keer had ik echt drie dagen voordat ik ongesteld werd voorteken dat het er echt zat aan te komen. Op dit moment voel ik nog helemaal niets! (op wat pijnlijke borsten na). Ze zeggen dat als je met de pil stopt je cyclus eerst weer op gang moet komen. Hoelang duurt dit ongeveer? En vraag me af hoelang ik zou moeten wachten met testen, mocht ik maandag nog niets hebben? Reactie infoteur, 07-12-2011
Beste Diana,

Hoelang het duurt voordat je cyclus weer op gang komt na de pil is voor iedereen verschillend. Heb je intussen al een zwangerschapstest gedaan? Anders zou je dat, als je menstruatie nog steeds is uitgebleven, inmiddels wel kunnen doen. Groet, Nicolette

Manon, 03-12-2011 16:10 #84
Hoi,
Sinds een paar dagen moet ik echt veel meer plassen dan normaal. Mijn defecatie patroon is veel meer geworden. En heb gevoelige borstjes plus inderdaad blauwe aders rond mijn borsten. Hoelang moet ik wachten met een test? Ben namelijk bang dat als ik hem nu dat hij niet betrouwbaar is omdat het te kort dag is…

Groeten Manon Reactie infoteur, 07-12-2011
Beste Manon,

Als je het patroon van je cyclus kent, bekijk dan even op welke dag je normaal gesproken ongesteld zou moeten worden. Een zwangerschapstest kun je de dag erop doen, die moet normaal gesproken dan betrouwbaar zijn. Succes! Nicolette

Ingrid, 23-11-2011 08:28 #83
31 oktober was de eerste dag van mijn menstruatie. Ik was toen nog aan de pil. Normaal wordt ik het altijd di/wo maar werd het dit keer zondag. En het was ook heel weinig. Ik begin op vrijdag altijd weer met de pil. Nu werd ik dat weekend erg misselijk, pijnlijk en raar gevoel in buik, veel steken, last van mijn onderrug. Toen ben ik maandag bij huisarts geweest en die zei dat ik per direct moest stoppen met de pil. Omdat de kans aanwezig zou zijn dat ik misschien zwanger zou zijn. Ben foliumzuur gaan slikken. Kreeg daarna meer klachten, Onwijs jeukende tepels, en borsten erg pijnlijk en gevoelig, erg emotioneel, 3 dagen bruin verlies gehad. (vond ik erg raar) Nooit eerder gehad. Ik moet maandag 28 november ongesteld worden eigenlijk, maar nu heb ik zo'n test gekocht dat je 4 dagen ervoor al mag testen. Zijn er mensen die dit herkennen? Reactie infoteur, 24-11-2011
Beste Ingrid,

Het zouden inderdaad tekenen kunnen zijn van een zwangerschap, maar het blijft gissen. Uitsluitsel krijg je alleen door het doen van een zwangerschapstest. Ik ken testen (Sensitest) die je inderdaad al vier dagen voor je NOD kan gebruiken. Ik had zelf een positief resultaat met Sensitest, drie dagen voor mijn NOD, en heb nu een gezonde jongen rondkruipen… Groet, Nicolette

Isha, 21-11-2011 12:46 #82
Hoi, ff mijn verhaaltje. 27 okt was de eerste dag van mijn laatste menstruatie.ik wil graag een kindje en ben zelfs gaan uitrekenen wanneer mijn eisprong zou zijn. 12 nov sex gehad, maar dan begon er op 13 november die rose lichtbruine afscheiding. De dagen daarna leken erg op een menstruatie die ongeveer een week duurde. Dit was ongewoon, het leek op een menstruatie, maar zo is mijn menstr normalieter niet. Mijn vraag is, is het wel mogelijk dat ik zwanger kan zijn onlanks die vreemde bloeding? (die bloeding was best veel). Ik heb geen enkel symptomen. Maar ik ben in het verleden wel zwanger geweest, waar ik tot 4 maanden ook geen enkel symptoom had… Reactie infoteur, 22-11-2011
Beste Isha,

Het zou innestelingsbloed kunnen zijn, maar dit zou wel erg snel zijn na de bevruchting. Ik zou voor de zekerheid even een test doen, inmiddels ben je over je NOD heen denk ik?

Succes! Nicolette

Evi, 16-11-2011 23:12 #81
Ik ben vorige maand, na mijn laatste menstruatie, gestopt met de pil omdat ik er meerde klachten van kreeg. Ik heb de pil 6.5 jaar geslikt. Ik heb seks gehad maar hij is voor het zingen de kerk uit gegaan zegmaar. Een kindje is wel welkom hoor! Maar we zijn er niet direct mee bezig. Nu heb ik sinds anderhalve week allerlei klachten. Heel erg emotioneel(kan om alles janken), veel plassen, hoofdpijn, als ik bepaald eten ruik misselijk, last van mijn ogen, heel erg moe. Nu heb ik gehoord dat je cyclus weer op gang moet komen na het stoppen met de pil en dat het 8 weken kan duren voordat je ongesteld word. Als ik mijn cyclus van voorheen aan hou, ben ik 3 dagen overtijd. Ik heb nog niet getest, omdat ik niet weet op dit inderdaad klopt dat het zo lang kan duren. Maar omdat ik allerlei symptomen heb vind ik het zo vaag, weet u raad?

Loes, 11-11-2011 18:55 #80
Ik zit 9 dagen voor mijn menstruatie nu heb ik sinds 3 dagen een onwijs opgeblazen buik en voelt een beetje hard. Verder heb ik af en toe een steek in mijn vagina en als ik plas lijkt het vaag op een blaasontesteking maar dat is het niet heb namelijk al behoorlijk wat keren een blaasontsteking gehad. Ik heb een cyclus van 37 dagen die ik op de klok kan zetten! Heb iedere dag gemeenschap gehad deze maand en gebruik geen voorbehoedsmiddel nu is dus mijn vraag kan ik zwanger zijn of komt dit doordat ik pas 3 maanden gestopt ben met de pil en me dus gewoon anders voel? Ik heb al een dochter dus weet hoe ik me voelde de vorige zwangerschap dit is anders maar elke zwangerschap is natuurlijk anders.

Asje, 03-11-2011 18:42 #79
Hallo, Ik had op 17 okt een vraag hierop gezet ivm met de tussendoor vage donkerbruin bloed verlies/of afscheiding.
Ik had dus zoals gewoonlijk op 31 of 1 nov ongesteld moeten worden, Ik kan jullie medelen dat ik nog niet ongesteld ben geworden ik ben wel nog naar de ha geweest en die vertelde me dat het mischien gewoon tussendoorse menstruatie kan zijn, dus heeft ze mij geadviseerd te wachten en dat als ik niet ongesteld zou worden op 31 okt een test te laten doen, het was wel een stagaire dus ik had niet echt een gevoel alsof ze alles wist. Ik heb tot de dag van vandaag nog niet getest omdat ik het heel eng vind, en ik d8 wacht er nog ff mee tot over een paar dagen. Maar Nicollete zou het dus ook een innestellings bloeding kunnen zijn geweest? Gr Astrid Reactie infoteur, 04-11-2011
Beste Asje, ik kan op afstand natuurlijk niet goed bepalen wat het is geweest: een menstruatie of innestelingsbloed. Er spelen zo veel factoren mee en voor een huisarts is dit ook heel lastig. Je zou wel een test kunnen doen, maar een aantal dagen wachten is geen slecht idee. Ik kan me heel goed voorstellen dat het enorm spannend is! Het is ook echt een hele onzekere tijd. Probeer toch de rust te bewaren en doe een test als je er aan toe bent. Sterkte meid! Nicolette

Sabjes, 03-11-2011 12:27 #78
We zijn nu bijna 1.5 jaar bezig om zwanger te worden het wil maar niet lukken
elke maand weer een teleur stelling als het niet lukt. om gek van
te worden als vrouw! heeft iemand hier ook ervaring mee of nog tips? Reactie infoteur, 04-11-2011
Op Infonu staan hier verschillende artikelen over. Heel veel sterkte, dit is heel moeilijk. Het is makkelijk gezegd, maar probeer je er toch niet te veel op te focussen. Sterkte! Nicolette

Sabientje, 02-11-2011 14:48 #77
Hallo allemaal,
graag zou ik van jullie willen horen wat jullie denken. Ben ik oktober gestopt met de pil, nu moet ik volgende week ongesteld worden. Nu is het zo dat ik me deze week raar voel heb pijn in mijn rug heb steken in mijn buik alsof ik een volle blaas heb en die steken voel ik voornamelijk bij het gaan zitten en opstaan. Als ik druk erop zet voelt het beurs. Mijn darmen rommelen de hele dag. Bij de eerste was het meteen raak. Wie heeft er een idee. Reactie infoteur, 04-11-2011
Het kan twee kanten op… moeilijk te zeggen. Probeer de rust te bewaren en doe een test na je Niet Ongesteldheids Dag. Wie weet is het weer gelijk raak, dat zou bijzonder zijn! Succes! Nicolette

Marieke, 01-11-2011 15:55 #76
Ik zit nu in mijn eerst periode nadat ik met de pil ben gestopt. Al vanaf de eerste week na mijn menstruatie heb ik last gehad van buikpijn. Van het weekend was dit over maar sinds gisteren heb ik weer steken in mijn linker zij en dan met name als ik loop. Ook zat er daarstraks een flinke slijmprop, beetje bruinig en stevig, op mijn wc-papiertje toen ik naar het toilet was geweest. Afgelopen zaterdag een ovulatietest gedaan, toen nog niets zichtbaar. Maandag weer een nieuwe gedaan, maar toen was het lijntje van de test maar beetje zichtbaar en de controlestreep wel helder. Meestal wordt ik op zondag ongesteld maar dit keer op maandag. Is dit van het stoppen met de pil of heb ik last van mijn eisprong of (ga er niet van uit) is het al van een bevruchting? Reactie infoteur, 04-11-2011
Het is moeilijk, maar heb geduld. Het is lastig om vanaf deze plaats te bepalen of de 'vage' klachtjes ook daadwerkelijk zwangerschapsverschijnselen zijn. Natuurlijk zou het kunnen, maar heb geduld… Pas nadat je eigenlijk weer ongesteld zou worden, kun je testen. Succes! Nicolette

Cindy, 28-10-2011 22:40 #75
22 oktober had ik ongesteld moeten worden, ik werd het ''pas'' de 24ste, alleen duurde het van maandagochtend tot woensdagochtend en het was heel weinig. Ik verloor alleen wat bloed bij het afvegen en 1x een heel klein beetje in mijn maandverband. Voor de 22ste had ik last van heel veel plassen, pijnlijke/gevoelige borsten+aders, meer afscheiding (wit),harde/gespannen buik. Dit alles heb ik nu nog steeds, maar de testen zijn negatief.Laatste test heb ik dinsdag de 25ste gedaan omdat ik die ''klachten'' bleef houden.
Wat is nu wijsheid? Morgen nog een keer testen of kan ik het zien als een normale menstruatie en heb ik nu ''gewoon'' vage klachten? Reactie infoteur, 29-10-2011
Moeilijk. Ik zou nog tot maandag wachten en dan nogmaals testen. Het lijkt me niet echt een normale menstruatie, maar ik kan het moeilijk bepalen op afstand. Wacht het even af… hoe moeilijk ook! Nicolette

Indy, 26-10-2011 20:06 #74
Ik moet over ongeveer een week ongesteld worden, maar ik heb de laatste paar dagen dat ik misselijk ben en mijn tepels zijn extreem gevoelig. Ook doet mijn onderbuik "pijn" en ik heb 2 dagen een soort van tussen bloeding gehad. (dit heb ik nog nooit eerder gehad). Wij zijn erg bezig met zwanger worden, dus ik hoop dat ik nu echt zwanger ben.
Heeft iemand hier ook last van gehad? Of kan iemand misschien zeggen of ik mogelijk kans heb om zwanger te zijn, of dat ik mijn hoop voor deze maand maar moet laten varen? Reactie infoteur, 27-10-2011
Het is makkelijk gezegd, maar wacht het af… Nog een week, dan kun je een zwangerschapstest doen en dan ben je uit de onzekerheid. Zoals je in het artikel kunt lezen, kunnen het zwangerschapsverschijnselen zijn, maar weet ook dat je lichaam je flink voor de gek kan houden… Sterkte met wachten en hopelijk positief nieuws! Groet, Nicolette

Sanne, 25-10-2011 13:27 #73
Ik heb 14 oktober mijn mirena spiraaltje laten verwijderen en sindsdien proberen mijn vriend en ik zwanger te worden. Sinds ongeveer 5 dagen heb ik een aantal symptomen die zouden kunnen passen bij een zwangerschap; ik was 2 dagen extreem moe, ben paar keer misselijk geweest (maar niet in de ochtend, alleen bij vlagen), heb bij vlagen last van brandend maagzuur, mijn borsten worden steeds gevoeliger en had gister een erg opgeblazen gevoel in mijn buik en last van dunne ontlasting. Ik heb alleen al die symptomen (behalve de misselijkheid) ook wel een los van een eventuele zwangerschap. Vanaf de dag dat ik mijn spiraaltje er uit liet halen tot een week daarna had ik licht bloedverlies (laatste 3 dagen heel af en toe beetje lichtbruin). De kans lijkt me daarom wel echt heel erg klein. Ik zou dan namelijk al zwanger zijn geworden voor het spiraaltje eruit ging, wat theoretisch wel kan omdat een eventuele bevruchte eicel volgens mij pas na een week in de baarmoeder aankomt. Ik zit nu continu te twijfelen maar ben ook bang dat ik het gewoon te graag wil en dat ik daarom de symptomen voel (misschien zijn het wel symptomen voor een eisprong). Vanavond ga ik waarschijnlijk de eerste test doen, een extra gevoelige! Ik ben benieuwd! Reactie infoteur, 26-10-2011
En? Spannend… houd ons op de hoogte! Groetjes, Nicolette

Jolie, 17-10-2011 13:57 #72
Ik vraag me ook af of ik nu zwanger ben en ik moet nog 2 weken wachten op mijn NOD. (niet omgesteld dag) Toevallig heb ik sinds maanden weer keelpijn maar ik heb ongeloofelijke pijnlijke borsten het is alsof al mn spieren in mn borsten worden aangespannen. Ook heb ik heel erg koud maar miss komt dit wel door het weer het is binnen namelijk 20 graden ook ben ik steeds misselijk en heb ik heel zenuwachtig gevoel in mn lichaam… Zal dit nu bij een aankomend griepje horen of zal het toch?

Ik heb namelijk afgelopen donderdag 4 dagen geleden gemeenschap gehad en deze week moet mijn ei sprong plaats vinden… volgens mij heb ik deze gister had ivm veel afscheiding en vandaag niet meer… Ik ben heel erg benieuwd naar jullie reacties en ervaringen! Reactie infoteur, 26-10-2011
Hoe gaat het nu met je? Is het inderdaad een griepje geweest of blijft het spannend? Succes! Nicolette

Manon, 17-10-2011 13:26 #71
Wij zijn bezig voor een 2de kindje. 1ste ei in 1ste ronde kleine week geleden gehad, nu ben ik sinds vandaag wat misselijk, en herken het erg van de eerste zwangerschap. Precies die zelfde misselijkheid. Kan dat al zo vroeg? Bij de eerste werdt ik namelijk pas na 6 weken misselijk. Reactie infoteur, 26-10-2011
Zoals je in het artikel kunt lezen, is het best mogelijk zo vroeg al verschijnselen op te merken. Maar heb nog even geduld… dan kun je testen. Succes! Nicolette

Laure, 17-10-2011 10:41 #70
Hallo allemaal, ik had een tijdje geleden om advies gevraagd en kan nu bevestigen dat ik zwanger ben! De sensitest gaf niks aan en ik dacht dus dat het niet gelukt was. Toch werd ik van het weekend niet ongesteld en na het doen van een gewone test kwam ik erachter dat ik toch zwanger ben :). Nu ben ik dus al 4 weken zwanger en heb 14 november mijn eerste echo! Reactie infoteur, 26-10-2011
HOERA! Van harte gefeliciteerd! Veel geluk en een voorspoedige zwangerschap! Groet, Nicolette

Asje, 17-10-2011 00:17 #69
Ik ben op 30sept ongesteld geworden dat houdt meestal bij mij in dat ik de 30e weer ongesteld word of een dag eerder of later. Ik heb voor ik ongesteld moest worden vaker gemeenschap gehad zonder voorbehoeds middelen, maar omdat ik netjes ongesteld ben geworden dacht ik ben dus niet zwanger geraakt, waar ik stiekem wel op hoopte.
nu gebruiken we weer de condoom deze maand dus kan haast niet gebeuren dat ik zwanger raak, maar heb wel heel vaag sinds 15 okt bruine afscheiding gehad tijden het vegen en op 16 okt werd het donkerder en zichtbaar op mijn ondergoed en ook wat krampen. k moet dus pas rond 30 okt weer ogesteld worden dat houdt in dat dit mischien mijn eisprong is geweest maar van dat afscheiding vind ik wel heel raar. kan iemand mij hier meer over vertellen aub. groetjes astrid Reactie infoteur, 26-10-2011
Het zou innestelingsbloed kunnen zijn. Hoe gaat het nu met je? Groet, Nicolette

Lindsay, 16-10-2011 02:48 #68
Ondertussen ben ik al bijna 2 jaar aan het proberen om zwanger te raken wat maar niet lijkt te lukken. Ik ben nog geen 25 en voel me er best slecht om om op zo'n jonge leeftijd toch moeilijk zwanger te raken. Nu had ik geloof ik 3 dagen geleden mijn eisprong en zoals iedere maand een erg pijnlijke. Na een halfuurtje was de pijn wel over. De volgende nacht kreeg ik plots weer dat eisprong gevoel maar dan in een véél lichtere vorm. Ik geloof dat ik dat nog nooit heb meegemaakt. Ook heb ik nu wel ng steeds een heel erg warme buik + warme bovenbenen, … & soms lichte (heel erg lichte) pijnscheutjes in de buik & lies. Ik wil er niet echt aan denken maar het gebeurt gewoon. Nu had ik er zelf eerst niet aan gedacht tot mijn vriend al lachend zei ; misschien wel zwanger binnenkort, hebben de dag voor, de dag zelf en een dik aantal uren later sex gehad. Ik weet niet echt wat ik denken moet en wil niet nog eens zoveel geloof besteden in dat ik misschien een kansje heb omdat de teleurstelling des te groter zal zijn (opnieuw). Maar toch blijf ik mezelf al die vragen stellen van de pijntjes & de warme buik. Reactie infoteur, 26-10-2011
En? Zijn de pijntjes aangebleven? Het zou geweldig zijn als je zwanger zou zijn… Groet, Nicolette

Jolijn, 14-10-2011 15:32 #67
Op dit moment ben ik 6 weken zwanger. Ik stopte met de pil en na 2 weken voelde ik duidelijk een eisprong. Dit moment benut natuurlijk! Daarna voelde ik direct een verandering in mijn lichaam. Gespannen, opgeblazen buik, vermoeid en steeds het gevoel alsof ik ongesteld moest worden. Ik voelde dat ik zwanger was maar mijn verstand zei dat het niet kon zo snel. Ik ken mezelf en had 5 testen in huis gehaald. Deze heb ik allemaal gedaan. De eerste 3 waren negatief omdat ik veel te vroeg was met testen. Toch wist ik dat ik zwanger was. Met moeite kunnen wachten tot ik eigenlijk ongesteld moest worden. 2 testen gedaan en deze waren beide positief. Dus JA! Het is helemaal niet gek dat je meteen doorhebt dat je zwanger bent! Reactie infoteur, 14-10-2011
Bedankt voor je reactie Jolijn! Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Gr. Nicolette

Mandy, 14-10-2011 12:04 #66
Wij zijn bezig om een tweede te krijgen. Nu kan ik zwanger zijn maar had even een vraag? Ben `s avonds misselijk en ik heb ongelooflijke last van mijn onderrug daarbij ook plopjes in mijn buik? Ik kan volgende week pas testen, zijn dit ook beginnende zwangerschaps kwaaltjes?

Bij de eerste kwamen we er toevallig achter dat ik zwanger was al 10 weken en nergens last van. Herkent iemand dit? Reactie infoteur, 14-10-2011
Het lijken beginnende zwangerschapskwaaltjes, maar houd in je achterhoofd dat je lichaam je ook echt voor de gek kan houden als je iets graag wilt…

Het kan ook zeker zo zijn dat je nu een hele andere zwangerschap hebt. Mijn zwangerschap van mijn oudste dochter was niet te vergelijken met die van mijn zoontje.

Succes! Nicolette

L., 14-10-2011 08:15 #65
Van het weekend toch ook maar een test doen. Kan me haast niet inbeelden dat het positief zou zijn, zo onwerkelijk.! Als het wel zo is, is het van harte welkom. Test ik negatief dan volgende week nog maar een keertje. Anders blijven we gewoon oefenen. Andere verhalen boeien me omdat ik me heel goed voorstel hoe iedereen zich voelt. Nagaand dat ik nog maar net kom kijken, anderen zijn al maanden/jaren bezig.!

Heel veel succes allemaal! Reactie infoteur, 14-10-2011
Heel begrijpelijk! Dank voor je reactie. Groet, Nicolette

J., 13-10-2011 23:35 #64
Ik heb op internet berekend wanneer mijn vruchtbaarste dag was, precies op die dag is het ook gebeurd. Ik ben heel misselijk, ik ben snel moe, duizelig, mijn borsten doen pijn, ik moet vaker plassen en ga zo nog maar ff door… Ik zou eigenlijk 1 week terug al ongesteld moeten worden, dat is niet gebeurd. Er is wel eventjes een beetje bloed geweest, toen een dag niet. En daarna 2 dagen gewoon een paar drupjes. Zou ik zwanger kunnen zijn? Ik durf niet te testen. Kan iemand me alstublieft helpen. Reactie infoteur, 14-10-2011
Beste J.,

Het beetje bloed zou innestelingsbloed kunnen zijn. Dus de kans op een zwangerschap is reeel. Durf je niet te testen omdat je evt. ongewenst zwanger bent? Ik zou er in elk geval een test op wagen, dan ben je in elk geval uit de onzekerheid. Sterkte! Nicolette

A., 13-10-2011 15:26 #63
Mijn verhaal strookt wat met L. De eerste dag van mijn menstruatie was 17 april. Sedert een kleine twee weken heb ik regelmatig steken in mijn onderbuik, ben ik plots een half uur misselijk en gaat het over, kan ik zeer goed eten, doen mijn tepels enorm veel pijn, heb ik last van veel slijmverlies en plots begin ik te wenen als een klein kind! De ene keer denk ik dat ik het me allemaal inbeeld en de andere keer ben ik ervan overtuigd zwanger te zijn. Kben zo bang voor een teleurstelling. Maandag moet ik ongesteld worden. Dinsdag of woensdag ga ik een test doen. Normaal kan je testen na je eerste dag wanneer je ongesteld moet worden. Bij mij is dat niet zo duidelijk aangezien ik nog maar net gestopt ben met de nuvaring. Of zou ik al een testje wagen voor het weekeinde? Bedankt voor het 'zienend' oor! en veel succes iedereen! Reactie infoteur, 14-10-2011
Officieel mag je met Sensitest vier dagen testen voor je NOD. (Niet Ongesteldheids Dag) Maar voor een echt betrouwbaar resultaat zou ik toch even tot dinsdag of woensdag wachten… sterkte! Nicolette

Marloes, 13-10-2011 12:21 #62
Ik gebruik de pil, maar nu sinds een maand ook preventief antibiotica tegen blaasontsteking. In de bijsluiter staat niks over beinvloeding van de pil, en ook de apotheker zei dat het geen kwaad kon. Maar nu voel ik me al een bijna en week misselijk, maar tegelijkertijd heb ik verschrikkelijke honger, ik heb enorme hoofdpijn, krampen in mn buik alsof ik ongesteld moet worden, stemmingswisselingen en ik begin te huilen om niets. Ook heb ik lichte verhoging, ben ik gewoon ziek of is het verstandig om me te laten testen op zwangerschap? Reactie infoteur, 14-10-2011
Het zou inderdaad geen kwaad kunnen en een griepje heeft half Nederland onder de leden op het moment. Maar om alles uit te sluiten zou je een test kunnen doen, dan ben je van alle onzekerheid af. Nicolette

L., 13-10-2011 08:54 #61
Hallo!

Mijn vriend en ik hebben besloten te stoppen met de pil omdat wij graag een kindje willen. Het hoeft niet meteen en we doen rustig aan omdat we weten dat het maanden kan duren. Zaterdag 17 sept heb ik voor het laatst mijn pil ingenomen. Ook ben ik de week erop foliomzuur gaan slikken omdat ik heb gehoord dat dit erg belangrijk is voor het ontwikkelen van het zenuwstelsel.

Ik heb geen last gehad van 'ontpillen' de afgelopen weken. Nu heb ik sinds een week een erg opgeblazen gevoel en een heel gevoelige onderbuik. Ik voel krampjes en steken en last van m'n onderrug. Af en toe voel me wat flauw worden en moet ik even rustig aan doen. Ik heb veel trek en sinds 2 dagen heb ik steeds een 'volle blaas' gevoel terwijl ik niet veel drink. Verder ben ik juist wel goed gestemd en genoeg energie. Alleen met vlagen ben ik heel moe, vooral einde van de middag. Ik heb nog geen pijnlijke borsten (wel wat gevoelige tepels) ook
ben ik niet echt misselijk.

Ik weet dat je jezelf veel kunt aanpraten maar ik voel me heel anders. Ik heb de pil 7 jaar geslikt dus weet niet meer hoe alles 'hoort' te zijn! We zijn nu bijna een maand verder maar weet niet waar ik vanuit moet gaan, aangezien ik nog niet weet hoe mijn cyclus verloopt! Dus heb ook geen idee wanneer ik kan testen. Het is een beetje verwarrend allemaal.

Mijn vraag is dus wanneer ik kan testen en of ik überhaupt al zwanger kàn zijn.?

Lieve groetjes Reactie infoteur, 14-10-2011
Bedankt voor je reactie!
Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat je zwanger bent. Jij kent je lichaam het beste en de verschijnselen die je noemt, kunnen duiden op een bevruchting. Natuurlijk, zoals je schrijft, kun je jezelf veel aanpraten en ineens van alles gaan voelen. Wacht 'gewoon' rustig af… hoe moeilijk ook! Mocht je menstruatie over twee weken nog steeds uitgebleven zijn, dan kun je altijd voor de zekerheid een zwangerschapstest doen. Word je wel ongesteld, dan kun je je voorlopige cyclus berekenen en ook je vruchtbare dagen bepalen. Veel succes en houd ons op de hoogte! Groet, Nicolette

Debora, 12-10-2011 20:10 #60
Goedenavond!
Ik moest afgelopen weekend mijn regels krijgen en ben van maandag wel een beetje aan het vloeien ( nou ja vloeien er zit een beetje op me toiletpapier), ik kan het af met een inlegkruisje (Sorry voor de taal). Maar voor die tijd ben ik erg misselijk geweest en een opgeblazen gevoel in me buik gekregen. Sinds in ongi ben is de misselijkheid nog met minimale vlagen en de druk blijft maar op me maag. Ik heb ook lage rugpijn net of je ongi moet worden of net op je einde bent! Ik heb nu 2 testen gedaan en allebei zijn ze negatief! Voor de rest zijn me tepels wel wat gevoeliger als normaal, maar nog niet heel erg en moet wel iets vaker plassen als normaal! Nog 1 klein dingetje in ben al een paar maanden van de pil af om voor een 2de kindje zwanger te mogen raken maar zijn vorige maand er pas echt meebegonnen! Denkt u dat ik zwanger ben, en dat het een innesteling kan zijn? ik wordt er een beetje onzeker van. Groet Debora Reactie infoteur, 13-10-2011
Hoi Debora,
Ik kan me voorstellen dat het je allemaal flink onzeker maakt. Het enige advies dat ik echter kan geven, is om een paar dagen te wachten en dan opnieuw te testen. Hopelijk positief! Groet, Nicolette

Jw, 12-10-2011 16:15 #59
Ik heb echt menstruatiepijnen, terwijl ik pas binnen een week mijn regels moet krijgen, normaal komen die pijnen pas echt de dag zelf, en dan enkele uren later is mijn menstruatie er, dus heb dit nog nooit gehad. Ik slik de pil niet meer, dus het kan wel… Ik heb ook een opgeblazen gevoel in mijn buik en moet ook wel vaker plassen. Weet iemand raad? Reactie infoteur, 13-10-2011
Het enige advies is geduld hebben… Een dag na je NOD (Niet Ongesteldheids Dag) mag je testen en dat weet je met zekerheid of je zwanger bent. Succes! Nicolette

Kleinmeisje, 10-10-2011 23:23 #58
Ik heb een vraagje. Ik moet nog ongeveer 1week en dan is mijn pilstrip leeg. Alleen ik voel me al een tijdje zo nu en dan wat misselijk. Heb wat plopjes in mijn buik gevoeld. Ook zo nu en dan hoofdpijn terwijl ik dit normaal gesproken bijna nooit heb. Verder ook met regelmaat een zeurend gevoel in mijn onderrug. Kan ook wel een beetje humeurig, de ene keer heel blij en vrolijk, maar dit kan in 10min weer in een keer omslaan. Heb geen last van mijn borsten of iets dergelijks. Wel een beetje obstipatie, maar ik heb nooit echt een hele goede stoelgang. Maar is eigenlijk onmogelijk toch dat ik zwanger ben toch, aangezien ik aan de pil ben. Moet nog tot dinsdag met de pil. Ik hoop dat jullie snel een reactie kunnen geven. Reactie infoteur, 12-10-2011
Lastig om te beantwoorden. Je 'klachten' zouden ook te wijten kunnen zijn aan de omslag van het weer. Als je gewoon normaal de pil gebruikt, is de kans op een zwangerschap heel erg klein. Groet, Nicolette

Sabrine, 05-10-2011 19:53 #57
Ik ben in de 1e week en in de 2e week van mijn pilstrip de pil vergeten. (in totaal dus 2 pillen vergeten) nu heb ik constant het gevoel alsof ik ongesteld moet worden, ook heb ik veel last van maagzuur en zijn mijn borsten en tepels erg gespannen en pijnlijk. Ik moet pas over anderhalf / twee weken ongesteld worden, nu weet ik dat je met de pil altijd wel ongesteld word, want dat is een ontrekkings bloeding. Maar nu is mijn vraag, zou ik zwanger kunnen zijn of is het wat anders? Reactie infoteur, 12-10-2011
Niemand kan antwoord geven op je vraag… je zult geduld moeten hebben tot je kan testen. Hoe voel je je inmiddels? Groet, Nicolette

Iris, 05-10-2011 15:42 #56
Pff nou ik denk dat ik vrijdag toch maar een test ga doen heb alle verschijselen behalve misselijkheid, had ik de vorige keer heel erg heb toen een miskraam gehad en daarom durf ik eigenlijk geen test te doen, we zijn al een jaar bezig en zou het dan nu eindelijk wel gelukt zijn? ben wel eens 3 weken overtijd geweest kwam door stress dacht de doc alle testen waren negatief. ik hoor dat veel vrouwen foliumzuur slikken in de eerste weken, nu neem ik al extra vitamine omdat ik vegetarisch ben, is het verstandig om extra erbij te gaan slikken mocht ik wel zwanger zijn? En klopt het dat je zweet ook anders ruikt? Reactie infoteur, 05-10-2011
Het is altijd goed om foliumzuur te slikken als je nog niet zwanger bent. Juist voor de eerste weken is het slikken van foliumzuur belangrijk en het kan zeker geen kwaad om er op tijd mee te beginnen. Let alleen op dat je niet te veel vitamine A binnenkrijgt door je extra vitamine inname. De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid is 1000 microgram vitamine A per dag. Er zijn ook speciale multivitamines voor zwangere vrouwen, zoals Gravitamon.

Wat je tweede vraag betreft, daarop moet ik je het antwoord schuldig blijven…

Ik hoop op een positieve test voor je! Spannend!

Groet, Nicolette

Sofie, 05-10-2011 14:13 #55
Ik heb een vraag, 1,5 week geleden heb ik mijn ovulatie gehad en toen hebben we flink geklust. Nu 1,5 week later heb ik na een week van rommelende darmen, zere borsten er nog wat symptomen bij gekregen. Ben nu aantal dagen super moe, misselijk na het eten en daarnaast ook nog duizelig. Zou het kunnen dat ik zwanger ben? Kan pas maandag testen omdat het dan mijn NOD is. Reactie infoteur, 05-10-2011
Tja… het zou natuurlijk goed kunnen, maar zeker weten doe je het pas na het doen van een zwangerschapstest. En daarvoor moet je nog even geduld hebben… Succes! Nicolette

Laure, 05-10-2011 10:10 #54
Ik heb een vraag, wij proberen om zwanger te worden en nu hebben we rekening gehouden met de meest vruchtbare dagen en ovulatie. Nu voel ik me de laatste 2 dagen anders dan normaal. Ik heb een ongi gevoel, maar dat is nog niet zover. Ik heb ook een trekkerig gevoel in mijn onderbuik en gevoelige borsten. Ik wil graag weten vanaf wanneer ik kan testen. Kan je ook testen voor je NOD? zo ja, hoelang vantevoren? Ik hou niet van wachten namelijk :) hihi Reactie infoteur, 05-10-2011
Hoi Laura,
Ik weet alleen dat je met Sensitest al vier dagen voor je NOD kan testen. Ik heb daar zelf ook positief mee getest, 4 dagen van te voren, maar voor een betrouwbaar resultaat zul je toch echt nog even geduld moeten hebben… Sterkte! Groet, Nicolette

Pauline, 03-10-2011 19:05 #53
Hallo L, Probeer de zwangerschaap test, dan krijg je rust. Ook als je zwanger bent, moet je blij voelen. Veel vrouwen willen graag zwanger raken maar zij krijgen geen kinderen. Sommige proberen voor 3 jaar, andere voor 13 jaar… etc.

L., 30-09-2011 20:54 #52
Ik heb de dag dat ik ongesteld moest worden sex gehad met mijn vriend zonder condoom of enige bescherming. Hij heeft zich wel teruggetrokken toen hij ging klaarkomen.
Ik ben nu, een week later, nog steeds niet ongesteld geweest. Ik heb een beetje pijn in mijn onderbuik, maar ik denk dat dat komt omdat ik ongesteld moet worden. Ik ben helemaal gestressed dat ik zwanger ben en dat wil ik echt niet. Is er een mogelijkheid dat ik zwanger ben? Reactie infoteur, 01-10-2011
Er is een mogelijkheid, omdat je onveilige sex gehad hebt en je cyclus nooit helemaal te vertrouwen is. Maar als het gebeurd is op de dag dat je ongesteld zou moeten worden, dan is de kans wel erg klein. Sterkte met wachten! Je wordt vast vandaag of morgen ongesteld. Groet, Nicolette

M., 28-09-2011 12:55 #51
Ik ben in mei gestopt met de pil. De eerste 1 cyclus duurde 28 dagen, de 2 laatste 30 dagen. Als ik zou tellen op 30 dagen had ik 2 dagen geleden eigenlijk ongesteld moeten worden. Tot op heden nog niets! Wel af en toe wat weeig en trekkerig gevoel in mijn onderbuik, maar geen bloedverlies. Is de kans aanwezig dat ik zwanger ben? Of kan het zijn dat de cyclus toch onregelmatig is ondanks de 3 voorgaande?

M., 28-09-2011 10:44 #50
Ik ben in mei gestopt met de pil. De eerste 1 cyclus duurde 28 dagen, de 2 laatste 30 dagen. Als ik zou tellen op 30 dagen had ik 2 dagen geleden eigenlijk ongesteld moeten worden. Tot op heden nog niets! Wel af en toe wat weeig en trekkerig gevoel in mijn onderbuik, maar geen bloedverlies. Is de kans aanwezig dat ik zwanger ben? Of kan het zijn dat de cyclus toch onregelmatig is ondanks de 3 voorgaande? Reactie infoteur, 01-10-2011
Ik moet je het antwoord schuldig blijven, het is erg lastig om hier een antwoord op te geven. Ben je intussen al ongesteld geworden? Groet, Nicolette

Mij84, 28-09-2011 09:08 #49
Ik ben afgelopen zaterdag met mijn partner naar bed geweest. Nu had ik zondag mijn meest vruchtbare dag. Nu heb ik sinds gister allemaal een vreemd ongesteldheidsgevoel in mijn buik onderin, mijn tepels zijn giga gevoelig. Moet veel plassen. Heeft iemand dit ook?

Karin, 15-09-2011 11:12 #48
Ik ben nu anderhalve maand niet ongesteld geweest, heb bijna alle klachten die bij een zwangerschap horen. Nu heb ik test gedaan en die is negatief. Nu moet ik een bloedtest laten doen van de huisarts om te kijken of ik nu wel of niet zwanger ben. Weet iemand hoe lang de uitslag duurt van een bloedtest?

Ilse, 11-09-2011 22:46 #47
Ik ben drie dagen geleden samen geweest met een jongen. hij is één keer klaargekomen op mijn buik. later is hij ook nog een paar keer geprobeerd bij mij naar binnen te komen maar dat lukte maar half. Hij is niet in mij klaargekomen. Het was mijn allereerste keer. Ik ben niet aan de pil en we hebben ook geen condoom gebruikt. ik weet het; dom. Ik heb iets van vijf uur later de morning after pil genomen. Toch zit ik super in de stress. Maar mijn vraag is; kan ik nu zwanger zijn? Hij is niet IN mij klaargekomen, maar misschien zat er nog wat sperma aan toen hij bij mij naar binnen ging een stukje? Ik heb niks van de morning after pil gemerkt aan bijwerkingen. wel heb ik sinds vandaag een beetje wit slijm.

Lianne, 05-09-2011 09:46 #46
@ barbara. Als je borstvoeding geeft, kan je ovulatie uitblijven of je menstruatie onregelmatig zijn. Om er zeker van te zijn dat je op het juiste moment test, is het advies op zijn vroegst 19 dagen na de laatste keer dat je onbeschermde seks hebt gehad, te testen. Als de uitslag ‘Niet zwanger’ is en je denkt nog steeds dat je zwanger bent, wacht dan minstens drie dagen voordat je weer een zwangerschapstest doet, want misschien heb je te vroeg getest.

Barbara, 02-09-2011 02:38 #45
Ik geef al ruim 14 maanden borstvoeding aan mijn dochtertje (nu nog steeds 4 a 6 voedingen aangezien ze ander drinken weigert). Ik menstrueer dus ook nog steeds niet. We willen heel graag een tweede en hebben nu 1 poging gedaan (dus dat we het niet veilig deden). Misschien zie ik spoken, maar een ruime dag nadat we het gedaan hadden voelde ik me anders… kan het niet goed beschrijven. Ook heb ik savonds vaak een heel opgeblazen gevoel, moet vaker naar de toilet voor een grote boodschap, meer slijmerige afscheiding en ik werk op een kinderdagverblijf en de poepluiers van de kindjes… sta bijna te kokhalzen als ik ze ruik (wat ik normaal niet doe). Ook mijn borstvoeding lijkt wat terug te lopen. De kans is natuurlijk heel klein dat het na 1 keer gemeenschap te hebben gehad is gelukt maar nu komt mijn vraag… wanneer kan ik een test doen? Aangezien ik geen laatste menstruatiedag ofzo heb gehad. Ik hoop dat iemand me antwoord kan geven.

Chantal, 26-08-2011 08:19 #44
Ik heb een vraag ik ben sinds 30 juli gestopt met de pil en heb 6 augustus 2 dagen bloedingen gehad niet echt veel.nu heb ik sinds een week menstruatie achtige pijn in me onderbuik, misselijk onwijs zere borsten.en sinds 25ste heb ik echte krampen in me buik met vlagen.heb wel sex gehad met me vriend op me vruchtbare dagen.maar ben nog steeds niet ongesteld geworden en me testen zijn negatief.

Samy, 18-08-2011 18:41 #43
Ook ik zit met een vraag. Op 10 juli heb ik de laatste pil geslikt en ben ik ook gestopt met de pil aangezien we een kindje willen. Op 13 juli ben ik ongesteld geworden en dit was een normale menstruatie. Nu ben ik inmiddels al ruim een week overtijd. Ik heb al een zoontje uit een vorige relatie en toen kwam ik er pas na 2,5 maand achter bij de huisarts. Ik slikte toen gewoon de pil, had geen zwangerschapsverschijnselen en alle zwangerschapstesten gaven voor het bezoek aan de huisarts negatief aan. Na mijn laatste menstruatie van 13 juli hebben mijn partner en ik elke dag sex gehad. Ik heb nu niet echt zwangerschapsklachten, maar wel rare dingetjes. Zoals: licht geborrel in buik (duidelijk niet mijn darmen), heel zelden lichte steekjes in mn linkerzij, vaak het "gevoel" hebben te moeten plassen, steek van binnen van navel licht wegtrekkend naar mijn vagina, bijna 4 kilo afgevallen in nog geen 3 weken tijd, geen hongergevoel, continu koud. Testen geven weer negatief aan. Zelfs de duidelijke "zwanger" "niet zwanger" test was negatief. Ben ik te vroeg? Kan het zijn dat je de hele zwangerschap te weinig hormoon aanmaakt waardoor de testen altijd negatief zijn? Een cyclus van 36 dagen vind ik wel wat lang en heb nog nooit problemen met mijn ongesteldheid gehad. Reactie infoteur, 08-09-2011
Het zou kunnen zijn dat je te weinig hormonen aanmaakt voor een positief testresultaat, dit lijkt ook gebleken te zijn bij je eerste zwangerschap. Als je altijd een normale cyclus gehad hebt, lijken 36 dagen inderdaad erg lang. Ik adviseer je daarom even contact op te nemen met je huisarts. Hij heeft ook een andere methode om te zien of je zwanger bent of niet. Succes! Nicolette

Daniëlle, 17-08-2011 20:32 #42
Ik heb even een vraag, ik probeer zwanger te worden en heb sinds een aantal dagen erg moeie benen(bijna kramp gevoel), last van lage buikpijn en rugpijn en bijna tot geen trek in eten. Ik heb al 2 zwangerschappen gehad maar vooral de pijn in mijn benen is mij niet bekent als zwangerschapsverschijnsel. Iemand hier ervaring mee? Ik moet nog 10 dagen tot mijn menstruatie.

Savannah, 17-08-2011 09:19 #41
Okey, dan heb ik nog één vraag.
Wat als je zwanger bent en je kunt het nog niet testen, maar omdat we kermis hebben wel drink. Kan dat heel schadelijk zijn voor de zwangerschap? of heeft dat nog geen invloed als het nog zo pril is?

Savannah, 16-08-2011 12:32 #40
Hallo,
Wij proberen nu drie maanden zwanger te raken. Nu heb ik een vraag.
Ik denk dat ik mijn ovulatie kan voelen doordat ik steekjes voel in de buurt van mijn eierstokken, of misschien zijn het wel mijn eierstokken. Dat weet ik niet precies. De pijn voel ik rond de 18e dag.
Nu maak ik ook gebruik van sensitest ovulatie testen. Nu gaf die bij de 15e dag een dikke rode streep, maar bij dag 17 niet meer. Moet ik nou uitgaan dat die 15e dag rond mijn ovulatie zat of toch de 18e? als ik die steken voel?
En mensen zeggen dat je niet elke dag gemeenschap moet hebben, klopt dat?

Daarnaast heb ik deze maand nog steeds last van de kleine steekjes daar beneden.
Zijn dat mijn eierstokken en wat kan dat betekenen?

groetjes savannah Reactie infoteur, 16-08-2011
Omdat ik geen medicus ben, adviseer ik je met deze vragen even bij de huisarts langs te gaan. Het spijt me dat ik je niet verder kan helpen, maar liever betrouwbaar advies, dan een goedbedoeld, maar subjectief antwoord. Groet, Nicolette

Marla, 15-08-2011 16:23 #39
Hoi Linda,

De kans is bijna nihil dat je zwanger bent geworden omdat je aan de pil bent (tenzij je een x bent vergeten te slikken). Daarnaast lijkt het erop dat je bent verkracht. Ik zou dus naar de huisarts gaan om je te laten onderzoeken en aangifte doen. Veel sterkte meid.

Linda, 15-08-2011 14:03 #38
Ik zit hier met een enorme angst, ik heb het afgelopen zondag (7 augustus) voor het eerst gedaan. Ik wilde het niet en had de jongen ook na 5 sec weggeduwd. Ik wilde het niet, omdat ik angst heb om zwanger te raken ookal ben ik aan de pil. Nu een week verder, heb ik erg last van mijn darmen en last van winden laten. Ook heb ik sinds 2 uur steken in mijn linkerborst. Is er nu een grote kans op zwangerschap? Ik heb geen idee of hij in me is klaargekomen.

Yasmin, 13-08-2011 01:47 #37
Een week geleden ben ik in de eerste week van mijn strip een pil vergeten. De dag erna ben ik gelijk ongesteld geworden maar ik heb de pil gewoon doorgeslikt. Na 4/5 dagen was de ongesteldheid voorbij. Ik heb toen seks gehad en twee dagen daarna verloor ik een heel klein beetje lichtroze bloed. Kan dat innestelingsbloed zijn? Mijn dokter zegt dat het niet kan en dat het nog gewoon veilig was maar ik vertrouw het niet. Als ik wel zwanger zou kunnen zijn, zou een bloed test maandag al iets laten zien of moet ik nu echt nog drie weken wachten? Reactie infoteur, 13-08-2011
Beste Yasmin,

Je vruchtbare dagen vallen normaal gesproken ongeveer halverwege je cyclus. Dan zou seks na 4/5 dagen inderdaad waarschijnlijk nog gewoon veilig zijn geweest. Een bloedtest weet ik niet, maar een zwangerschapstest met een betrouwbare uitslag kun je echt pas over drie weken doen… Groet, Nicolette

Emmm, 09-08-2011 17:10 #36
Een vraag, want ik kom er niet uit… Ik ben in week 1 én in week 2 een pil vergeten (allebei op zondag, dus twee zondagen achter elkaar). Ik heb ze wel geslikt toen ik erachter kwam, maar dat was de volgende dag pas, dus meer dan 36 uur te laat. De zondag in week 3 ben ik weer bijna mijn pil vergeten, maar toen zat ik volgens mij nog nét binnen de 36 uur. Heeft mijn pil de afgelopen maand uberhaupt wel gewerkt of is het mogelijk dat ik een eisprong heb gehad? Ik dacht het namelijk te voelen, maar was er natuurlijk ook extra gespitst op.

Tweede vraag: vriend en ik hebben na het vergeten van de 1e pil al (bewust) besloten om geen extra voorbehoedsmiddelen te gebruiken. Wanneer kan ik het beste een zwangerschapstest doen? Reactie infoteur, 12-08-2011
De pil niet doorslikken is 'onveilig' vrijen… het zou dus in principe wel mogelijk zijn dat je een eisprong hebt gehad en zwanger bent. Probeer te bepalen hoelang je cyclus duurt en wanneer je weer ongesteld zou moeten worden. De dag erna zou je een zwangerschapstest kunnen doen. Groet, Nicolette

Bieke, 09-08-2011 00:24 #35
Hallo. Heb een beetje een vreemde maand achter de rug… Op 27 juli mijn ovulatie (voel ze goed) en twee dagen erna grote trek in iets, maar zodra het op was moest het eruit. Een beetje vroeg voor misselijkheid dacht ik, voor de innesteling? Een dag of 4 later 3 dagen enorme buikloop gekregen, terwijl ik voor de rest geen buikgriepsymptomen had (dacht dat het bij zwangerschap obstipatie was) en de dagen erna gevoelige tepels, zelfs mijn t shirt schuurde ertegen. Sindsdien ook grotere honger en met vlagen buikpijn, zoals menstruatiepijn maar toch anders. Mijn cyclus in acht genomen moest ik vandaag of morgen menstrueren. Kunnen deze symptomen toch op zwangerschap wijzen? Durf amper een test wagen uit angst voor een teleurstelling… Dank voor antwoord! Reactie infoteur, 12-08-2011
Ik kan me goed voorstellen dat een test doen best wel een hoge drempel is… stel dat het toch niet zo is… Heb je inmiddels duidelijkheid? Het lijken wel eerste zwangerschapsverschijnselen, maar echt zekerheid heb je pas na het doen van de zwangerschapstest. Groet, Nicolette

Luna, 07-08-2011 22:44 #34
Hoi,
ik heb een vraagje. ik slik de pil, maar heb sinds vorige week 2/3 dagen beetje lichtbruin waterige veeg op het wc papier, ik moet enorm veel plassen en heb steken in me onderbuik en een beetje een kriebelig gevoel. kan ik zwanger zijn?
ik moet de pil nog 2 weken slikken. moet ik doorgaan met slikken en afwachten of toch stoppen met de pil?

groetjes Reactie infoteur, 12-08-2011
Om heel eerlijk te zijn, heb ik hier geen antwoord op. Neem voor de zekerheid even contact op met je huisarts. Groet, Nicolette

Fatima, 07-08-2011 19:17 #33
Ik had 31 juli een vraag gesteld over eventuele zwangerschap, nou heb ik gisteren een test gedaan en blijkt positief, ga van de week laten testen bij de huisarts. Reactie infoteur, 12-08-2011
Gefeliciteerd! Was de test bij de huisarts ook positief? Groet, Nicolette

Maatje85, 05-08-2011 09:58 #32
Ik had op 19 en 24 juli vragen gesteld wat betreft een eventuele zwangerschap. Ik wil toch even laten weten dat ik inmiddels positief getest heb en nu dus bijna 5 weken zwanger ben. Reactie infoteur, 05-08-2011
SUPER! Van harte gefeliciteerd! Een voorspoedige zwangerschap gewenst. Groet, Nicolette

Fatima, 31-07-2011 11:51 #31
Ik ben 11 juli ongesteld geweest, en van de week heel misselijk geweest en nu een drukkend gevoel in mijn onderbuik met wat menstruatiepijn, en moet vaak plassen, kan het zijn dat ik zwanger ben?

Maatje85, 24-07-2011 15:08 #30
Ik heb op 19-7 ook al een vraag gesteld. Maar ik ben zo onzeker dat ik hier nog even terug kom. Ik had afgelopen vrijdag (22-7) bij het afvegen na het plassen een roze waterige veeg op het wc papier. Zaterdag had ik een bruin waterig kleurige vlekje in mijn inlegkruisje. Ik heb nog steeds een zeurende hoofdpijn, brandende borsten (met vlagen!) en zo nu en dan een krampje in mijn onderbuik. Is dit een goed of slecht teken. We willen graag nog een 2e kindje. Mijn menstrautie zou ik pas a.s. zaterdag moeten krijgen dus kan ik voorlopig nog niet testen. Wie heeft er raad of herkend zichzelf?

Bouschra, 22-07-2011 12:28 #29
Ik ben op 14 juli ongesteld geworden. Volgens een site ben ik op25, 26 en 27 juli het meest vruchtbaar, moet je dan echt 3 dagen actief vrijen? Op een andere site ben ik weer 29 juli vruchtbaar. kunt u mij helpen en mij tips geven om snel zwanger te worden? Reactie infoteur, 23-07-2011
Om de kans op bevruchting zo groot mogelijk te maken, is het het beste om elke twee dagen seks te hebben. Voor verdere tips moet je maar even googlen. Nicolette

Cindy, 21-07-2011 09:40 #28
Hallo
Waarschijnlijk deze keer weer geen geluk en word ik weer ongesteld
Ik had nog een ander vraagje, als ik vrij met mijn partner en mijn partner gaat hel diep in mij zo ver hij kan eigenlijk dan doet het soms wel zeer
Is hiet iets aan de hand of is dit normaal, mss heeft dit te maken met het feit dat ik nog niet zwanger ben
groet cindy Reactie infoteur, 23-07-2011
Wat jammer!
Dat zou ik niet weten. Raadpleeg als je er echt mee zit, even je huisarts. Maar om zwanger te raken, hoeft je partner niets te forceren door zo diep mogelijk te gaan. Het hoeft echt geen pijn te doen, de zaadcellen vinden hun weg wel… Groet, Nicolette

Ra300611, 20-07-2011 20:06 #27
Goedeavond,
Ik heb denk ik wel alle pagina's gelezen over zwangerschap enzo. Maar hopelijk kun je mij vertellen wat het is wat ik nu eigelijk voel.

30 juni ben ik ongesteld geworden
12/13-07 eisprong (postitief getest dus druk bezig geweest)
14/07 een kramp gevoelt in mijn onderbruik. Moest er echt krom van zitten.(ook hier druk bezig geweest)
18/19-07 en vandaag een opgezette buik tot steken toe en ik voel mijn linkereistok lijkt wel. Het lijkt echt duidelijk alsof ik ongesteld moet worden. En dat lijkt mij sterk want ik moet 28/07 pas mijn duivels krijgen.

Kun je mij vertellen wat het nou KAN zijn? Want het is echt geen prettig gevoel wat ik nu voel. Reactie infoteur, 23-07-2011
Sorry, dat kan ik je echt niet vertellen. Het enige is: heb geduld en wacht tot de dag waarop je ongesteld zou worden. Dan kun je een zwangerschapstest doen. Het zou kunnen duiden op een zwangerschap, maar zeker weten kun je het pas na je NOD. Groet, Nicolette

Es1200, 20-07-2011 12:58 #26
Ik ben 21-6 gestopt met de pil en zou dus als ik een normale cyclus heb zou ik vrijdag ongesteld moeten worden, maar voel me sinds een week al appart, raar gevoel in onderbuik (lichte steken lijkt op ongesteld worden) moet vaker naar het toilet (vanmorgen al 5x geweest) en lichte pijn steken in me borsten, en ook jeuk. Nu heb ik al een test gedaan van predictor (negatief) maar deze word niet goed aangeschreven zag ik op internet, Kan al dit gewoon komen omdat me lichaam aan het ontpillen is? Reactie infoteur, 23-07-2011
Het zou kunnen, maar dat je zwanger bent is ook niet uitgesloten als je op vruchtbare dagen gevreeen hebt. Wacht nog even een paar dagen en probeer dan een nieuwe test. De testen van Sensitest waren bij mij heel betrouwbaar, maar Predictor is volgens mij ook prima. Groet, Nicolette

Maatje85, 19-07-2011 21:02 #25
Ik heb zondag mijn eisprong gehad en ben daar erg zeker van. Wij zijn vrijdag en zondag aan het klussen geweest. Nu had ik zondag na het vrijen hele erge krampen en was ook erg misselijk. Ik had het zweet op mijn voorhoofd staan. Nu heb ik nog 'krampjes' in mijn onderbuik meestal rechts maar zo nu en dan ook links. Ook heb ik steekjes en een branderig gevoel in mijn borsten, ben ik veel aan het boeren en als ik voel dat ik moet plassen moet ik ook echt snel naar de wc want dan moet ik ook meteen. Ook heb ik last van een zeurende hoofdpijn. Kan dit iets betekenen? Ik weet dat je jezelf gek kan maken maar dit is allemaal wel erg opvallend! Wie weet er raad? Reactie infoteur, 20-07-2011
Het zijn wel typische eerste zwangerschapssymptonen, maar laat je inderdaad niet gek maken. Wacht 'rustig' af tot je NOD en doe dan een zwangerschapstest, mocht je nog niet ongesteld zijn geworden. Veel succes! Nicolette

Supersylvia, 19-07-2011 14:04 #24
Hallo
ik had een vraag ik ben 25 mei gecureteerd en ben 17 juni ben ik weer ongesteld geweest
ik had nu eigelijk al ongesteld moeten worden maar ben het nog steeds niet
kan ik zwanger zijn? Reactie infoteur, 20-07-2011
Dat ligt eraan, maar zou in principe kunnen. Je kunt een zwangerschapstest doen om erachter te komen. Groet, Nicolette

Cindy, 19-07-2011 14:01 #23
Hallo,

Ik kon weer echt niet wachten en heb vandaag al een test gedaan, negatief natuurlijk
Is dit nog te vroeg of zal het wel kloppen eb ben ik WEER niet zwanger
Heb last van hoofdpijn, menstruatiekrampjes en moe zijn en donkere urine zijn dit ook zwangerschapssyptomen of alleen menstruatiesymptomen
Ik ben nu al 8 maandeen aan het proberen om zwanger te gerake maar nog steeds niet gelukt, dit is echt frustrerend

P.S dit is echt een super site! danke je voor de tips Reactie infoteur, 20-07-2011
Tja… dat is lastig. Vaak lijken de eerste zwangerschapssymptomen sterk op die van een beginnende menstruatie. Het is erg moeilijk, maar je zult toch geduld moeten hebben tot je NOD (de 21e toch?) en dan een test doen voor een betrouwbaar resultaat. Ik hoop echt op een positieve uitslag voor je. Geef de moed niet op!

Dank voor je compliment, dat vind ik erg leuk om te horen. Groet, Nicolette

Manitje, 18-07-2011 21:43 #22
Mijn laatste menstruatie was op 23 juni zit met een cyclus van 31 dagen, sinds vorige week woensdag moet ik vaker plassen dan normaal, ik loop vaak vooral in de morgen met stijven tepels rond ook al heb ik het zeker niet koud, heb ook heel veel last van een opgeblazen gevoel, en mijn humeur is alles behalve :-( heb sinds kort ook akelige dromen die onderbroken worden om te gaan plassen dat ik anders nooit heb.
zou het kunnen dat ik zwanger ben? Reactie infoteur, 19-07-2011
Het zouden zwangerschapsymptonen kunnen zijn. Zekerheid heb je pas na het doen van een zwangerschapstest… Succes! Groet, Nicolette

Cindy, 18-07-2011 16:23 #21
Hallo,
Ik moet normaalm deze week ongesteld worden rond de 21 ste, ik heb een beetje een stekerige, menstruatieachtige pijn in mijn onderbuik, en lichte hoofdpijn, net of ik ongesteld moet worden, ook is mijn urine donkerder, wat ik meestal ook altijd heb als ik ongesteld word
Kan ik nog zwanger zijn of zal ik wss ongesteld worden

cindy Reactie infoteur, 19-07-2011
Wacht het even af. Als je na de 21e nog niet ongesteld bent, kun je een zwangerschapstest doen om zekerheid te hebben. Groet, Nicolette

Pebblezz (infoteur), 18-07-2011 10:30 #20
Hallo allemaal,

Heb mijn laatste menstruatie op 21 juni 2011 gehad.
Zit dus nu vlak voor mijn cyclus ( 19 juli). Heb tot nu last van mijn onderbuik, onderrug en heb veel afscheiding. Had vorige week vrijdag nog mijn urine naar de huisarts gebracht, dacht aan blaasontsteking maar dat was dus niet het geval. Ze had ook een zwangerschapstest gedaan maar was negatief. Maar was ook nog te vroeg om te testen denk ik? Nu mijn vraag… Is het nu mogelijk dat ik zwanger ben? Voel mij eigen ook niet super fit… Hoop dat jullie mij kunnen helpen… Thanksss!

Pebblezz, 18-07-2011 10:16 #19
Hallo allemaal,

Zit dus nu vlak voor mijn cyclus ( 19 juli). Heb tot nu last van mijn onderbuik, onderrug en heb veel afscheiding. Had vorige week vrijdag nog mijn urine naar de huisarts gebracht, dacht aan blaasontsteking maar dat was dus niet het geval. Ze had ook een zwangerschapstest gedaan maar was negatief. Maar was ook nog te vroeg om te testen denk ik? Nu mijn vraag… Is het nu mogelijk dat ik zwanger ben? Voel mij eigen ook niet super fit… Hoop dat jullie mij kunnen helpen… Thanksss! Reactie infoteur, 18-07-2011
Het zou zeker nog kunnen, maar wacht even een dag nadat je normaal gesproken ongesteld zou worden, dus a.s. woensdag. Dan kun je van een zwangerschapstest een betrouwbare uitslag verwachten. Succes! Nicolette

Sammy, 17-07-2011 16:14 #18
Ik heb een zoontje van net 5 maanden oud en slik sinds zijn bevalling geen pil. Heb daar bewust voor gekozen omdat wij er graag nog 1 willen hebben. NU is het zo dat ik de afgelopen maanden niet op de dagen heb geklust omdat het even niet goed uitkwam. Nu is mijn laatste menstruatie 24 Juni geweest. Heb in tussen tijd geklust maar weet niet of dat ook op mijn vruchtbare dagen waren. Zal best kunnen.
Nu heb ik afgelopen woensdag 13 Juli bruine afscheiding gezien in mijn inlegkruisje. Dat was een malig heb ook niks af kunnen vegen. Ik dacht aan een eerdere menstruatie maar nu vandaag 17 Juli nog steeds niets. Ik heb dan wel last van dat gerommel in mijn buik en net of er wat bezig is in mijn buik. Heel gespannen.
Ik moet vaak naar de toilet en heb last van afscheiding. Heb tot nu toe 2 keer lastg gehad van knallende koppijn. Ik heb nog steeds… nooiit opgevallen of ze weg zijn gegaan na men bevalling van die witte rondjes rondom mijn tepels.

ZOu het wat kunnen betekenen? Reactie infoteur, 18-07-2011
Het zou zeker wat kunnen betekenen, de bruine afscheiding zou innestelingsbloed kunnen zijn. Ik weet niet hoe lang je menstruatiecyclus duurt, maar gemiddeld genomen zou je eind deze week weer ongesteld moeten worden. De dag erna zou je een test kunnen doen. Groet, Nicolette

Anne, 17-07-2011 16:14 #17
Ik voel me afgelopen week erg duizelig, af en toe misselijk en erg licht in mijn hoofd. Ook heb ik hoofdpijn, maar dat is iets waar ik eigenlijk altijd al last van heb gehad. Vorige week vrijdag ben ik 2 x flauw gevallen, maar ik ben die nacht heel dronken geweest dus ik denk dat dat daar van komt.
Ook ben ik afgelopen week erg moe geweest de hele tijd. Vorige week en die week ervoor heb ik seks gehad, maar de eerste x was het condoom afgegleden en die week erop was het onveilig, dus ik heb beide keren een morning after pil gehad omdat ik mijn pil niet helemaal goed had geslikt en ook onregelmatig. Kan ik zwanger zijn? Ik haal me elke keer in mijn hoofd dat ik dus zwanger ben omdat die kwaaltjes dus ook voorkomen bij het zwanger zijn. Het lijkt me toch niet dat je die al gelijk 2 of 1 week erna al voelt? En daarnaast heb ik de MAP gehad. Toch stress ik ontzettend en waarschijnlijk maak ik me druk om niets. Ik slik morgen mijn laatste pil van de strip, dus ik moet daarna ongesteld worden. Is er iemand die mij van de stress kan helpen of is het toch verstandig om een test te doen, ook al word ik ongesteld? Reactie infoteur, 18-07-2011
Als je ongesteld wordt, lijkt het me niet dat je zwanger bent. Dit moet wel echt een normale cyclus zijn, niet slechts een beetje bloedverlies. Ben je toch onzeker, dan kun je altijd een test doen om alles uit te sluiten. Groet, Nicolette

Ik, 13-07-2011 13:15 #16
Zelf heb ik mijn laatste pil genomen op 19/06. In principe zou ik eind deze week / begin volgende week ongi moeten worden. Maar sinds meer dan 10 dagen heb ik last van mijn borsten/tepels, het gevoel dat ik een bal heb ingeslikt en die serieus in de weg zit, vaker naar het toilet, etc etc. Bij mijn eerste kindje was ik ook onmiddellijk zwanger… zou het deze keer ook kunnen? Wanneer kan ik een test doen? Of zijn het slechts symptomen dat mijn hele cyclus op gang komt… Reactie infoteur, 18-07-2011
Mocht je nog niet ongesteld zijn geworden, dan raad ik je aan de test te doen de dag nadat je normaal gesproken ongesteld zou worden. Dat zou dus vandaag of morgen al kunnen… Het zou in principe zeker mogelijk zijn dat je zwanger bent. Groet, Nicolette

Onzeker, 11-07-2011 16:54 #15
Wij zijn bezig met zwanger worden, heb mijn laatste menstruatie 10juni gehad.
Nu zou ik afgelopen zaterdag ongesteld moeten worden, maar begon in het begin van vorige week met bruin verlies wat donderdag overging in helder rood bloedverlies. Iets van nog niet 1 tampon nu is dat weer over gegaan op een heeeeeel klein beetje bruin verlies. Absoluut niet hoe een ongesteldheid. Ik merk dat ik last heb van misselijkheid, opgeblazen gevoel, raar gevoel in de buik, ietwat pijnlijke borsten, maar heb geen idee of het nu een zwangerschap kan zijn of toch niet. De test van afgelopen zaterdag was negatief:( Verloskundige zegt dat je wel iets kan zien maar dan nog niet weet of het een goede zwangerschap is daar je het hartje nog niet kan horen en nog 2 weken moet wachten, maar mijn god dat is nog erg lang in onzekerheid zitten. Heeft iemand hier nog meer ervaring mee?

Danielle, 07-07-2011 21:30 #14
Kan je na dag 1 van je bevruchting al wat voelen in je buik. Was gisteren vruchtbaar en hebben het snachts gedaan. En heb vandaag een vreemd gevoel in me buik, het rommelt in me buik. Kent iemand dat misschien? Reactie infoteur, 10-07-2011
Ik zou zeker niet te veel op allerlei lichamelijke reacties afgaan, maar het zou kunnen! Er zijn vrouwen die zich na de bevruchting al snel 'anders' voelen. Zekerheid heb je echter pas over ongeveer twee weken na het doen van een zwangerschapstest…

Succes! Groet, Nicolette

Soraya, 05-07-2011 19:34 #13
Hoi dames ik heb de afgelopen 2 weken erg slecht geslapen en sinds 3 dagen heb ik enorme hoofdpijn, duizeligheid misselijk en witte vlokjes in mijn urine ook mijn urine heeft een sterke geur. Ik moet de hele dag boeren en hoor mijn darmen en maag gekke geluiden maken. Ik ben gewoon aan de evra pleisters dus eigenlijk kan het onmogelijk zijn, uit nieuwsgierigheid heb ik 2 testen gedaan en die waren negatief.

Ik heb mijn arts opgebeld en hij zei 'het zou niet gek zijn als je zwanger bent'.
Is het zo dat ik de test te vroeg heb gedaan? Ik doe dit voor het eerst en moet over 2 weken ongesteld worden. Reactie infoteur, 10-07-2011
Beste Soraya,

Een zwangerschapstest kun je pas op z'n vroegst doen op je NOD dag (= je Niet Ongesteldheids Dag). Zie ook mijn artikel voor meer informatie. Bereken wanneer je normaal gesproken weer ongesteld zou worden (in jouw geval dus over twee weken). De dag erna kun je de test doen en is een betrouwbaar resultaat te verwachten. Het vreemde is wel dat je eisprong nu ongeveer zou moeten plaatsvinden (ongeveer twee weken voordat je menstruatie weer begint). Weet je zeker dat je over twee weken pas weer ongesteld moet worden? Zo ja, dan moet je in elk geval nog even geduld hebben voor je een betrouwbare testuitslag kunt verwachten…

Succes! Groet, Nicolette

Jose, 05-07-2011 14:15 #12
Ik heb ook mijn eisprong gevoeld en hebben die zelfde dag nog gemeenschap gehad, ook 3 dagen ervoor hebben we gemeenschap gehad. mijn laatste menstruatie was op 15juni en mijn eisprong was op 27juni ik moet maandag de 11e worden (heb een cyclus van 26dagen) Sinds eergisteravond heb ik af en toe een licht krampje in mn onderbuik en bij het plassen voelt het alsof er wat slijm bij uit komt of urine voelt wat dikker. daarbij ben ik ook chagerijnig zonder reden en ben ik snel opgefokt, dit past totaal niet bij mijn karakter en vind het ook moeilijk om mee om te gaan. maar zou dit ook bij de symptonen kunnen horen? ben snel dizzy en heb sinds gister erge hoofdpijn. die lichte krampjes in mn onderbuik heb ik vooral sochtends en savonds. Ik hoop natuurlijk dat ik zwanger ben we zijn nu inmiddels een half jaar bezig om een kindje te mogen krijgen. Reactie infoteur, 10-07-2011
Beste Jose,

Wat spannend… ik hoop van harte dat je ook werkelijk zwanger bent! De symptonen wijzen erop, maar zekerheid heb je pas echt met een zwangerschapstest. Laat nog even weten wat de uitslag is.

Groet, Nicolette

Harand, 29-06-2011 14:11 #11
Vandaag ben ik 3 dagen overtijd en ik heb vanochtend een test gedaan. En jawel, zwanger! Mijn gevoel zei al veel eerder dat het raak was, met name door verschillende 'kwaaltjes": ik had hoofdpijn, beetje zweverig gevoel, moest nog vaker dan anders naar de wc voor onlasting. Maar wat bij mij echt de bellen deden rinkelen waren de pukkeltjes, in combinatie met een vaginale schimmelinfectie (inmiddels behandeld) en een heel gevoelig gebit! Dit laatste kan ik in geen enkel lijstje terugvinden. Ben benieuwd of meer vrouwen daar last van hebben. Reactie infoteur, 29-06-2011
Dank voor je reactie met nuttige informatie. Inderdaad, deze verschijnselen ben ik ook nog niet eerder tegen gekomen. Een aanvulling op mijn artikel! Hartelijke groet, Nicolette

Zaari, 10-06-2011 11:07 #10
Afgelopen weekend was ik erg moe en ben twee keer 's middags gaan slapen. Had ook erg gevoelige borsten en dacht dat mijn menstruatie misschien eerder zou komen. Maandag begon ik te twijfelen. Had hoofdpijn, lichte misselijkheid, kramperig en tintelend gevoel in mijn onderbuik, soort van opvliegers, onrustig gevoel in mijn hartstreek (verliefd gevoel) allemaal net iets anders en heftiger dan de gewoonlijke pre menstruele klachten. Dinsdag stiekem een test gadaan en er verscheen een heel lichtroze streepje. Nog erg vroeg want as zondag is mijn nod. Het is nu allemaal wat rustiger maar nog wel duidelijk aanwezig. Voor de zwangerschap van ons tweede kindje heb ik ook 4x dit soort klachten gehad en een positieve test maar een dag of een paar dagen nadat ik mijn menstruatie had moeten krijgen zette de zwangerschap uiteindelijk niet door. Het is op dit moment niet echt de bedoeling om zwanger te zijn (net een maand geleden alle babyspullen weggegeven) Het is ons ook een raadsel hoe het is gebeurd want rond mijn vruchtbare dagen zijn we altijd heel oplettend. De afgelopen tijd hebben wij het wel vaker besproken (bij het weerzien van al die babyspulletjes kreeg ik toch wat kriebels) maar een 3e kindje heeft ook veel practische nadelen voor de rest van het gezin. Gevoelsmatig zit het wel goed. Als het zo is dan is dat toch ook heel wonderlijk en mooi en achja, die practische kant valt wel op te lossen. Zondag doe ik weer een test.
Iedereen verder suc6 met zwanger worden of zijn!

Jenny, 25-05-2011 16:49 #9
P.S.: ook heb ik hele duidelijke blauwe aderen op mijn borsten en tepelhof. Kan dat er ook iets mee te maken hebben of niet?

Jenny, 25-05-2011 16:17 #8
Ik voel me nu al een tijdje niet lekker. Vorige week dacht ik dat ik dat ik mijn eisprong rond maandag of dinsdag had. Maar voor die maandag hebben we een aantal keren gemeenschap gehad. Maandag (op de dag waarvan ik dacht dat ik mijn eisprong kon hebben), voelde ik me heel ziek, moest ook een beetje overgeven en dat doe ik niet snel. Toch hebben wij daarna weer gemeenschap gehad. De dag erna voelde ik me ook heel ziek (ook weer een beetje overgegeven). Maar woensdag hebben we weer gemeenschap gehad. Sindsdien hebben we het rustig aan gedaan maar ik voel me wel een beetje raar. Van de lijst die hierboven staat (er staan 28 verschijnselen), heb ik minimaal 20. Soms misselijk, heel duizelig, honger (ook heb ik nu zin in dingen die ik normaal niet eet), ik ruik alles beter, gevoelige borsten enz. Sinds afgelopen donderdag hou ik mijn temperatuur bij en normaal zit mijn temperatuur rond de 36,2-36,4 nu zit ik rond de 36,6-37 ( en meestal rond de 36,8 of hoger). Ik hou nu al bijna een week mijn temperatuur bij en hij is nog steeds zo hoog. Ook vond ik het wel grappig om te zien dat levendige dromen ook een verschijnsel was. Misschien is het raar maar sinds vorige week droom ik alleen nog maar over zwanger zijn of over een baby hebben.

Zou dit allemaal kunnen inhouden dat ik misschien zwanger ben? Is er altijd een lichte bloeding?Want zover ik weet heb ik die niet gehad. Begin volgende week hoor ik ongesteld te worden (ik weet alleen nooit precies wanneer, maar ik denk wel voor het einde van de week), wanneer kan ik dan het beste een test doen? Reactie infoteur, 26-05-2011
Het zou kunnen zijn dat je zwanger bent, maar dit kun je pas echt met zekerheid weten wanneer je NOD (Niet Ongesteldheids Dag) verstreken is. Als je begin volgende week ongesteld hoort te worden, zou ik halverwege de week de test doen. Geduld is nu heel moeilijk op te brengen, maar wel het beste. Doe je de test te vroeg en hij valt negatief uit, dan kan het nog zijn dat je toch zwanger bent, maar ook niet. Je kunt beter even wat langer wachten om er zeker van te zijn dat je een betrouwbare uitslag krijgt. Sterkte! Echt een onzekere tijd nu! Maar nog even geduld en je weet het zeker!

Miranda, 23-05-2011 17:46 #7
Ik heb deze maand ook rond de vruchtbare dagen gemeenschap gehad. ik heb de laatste 2 dagen enorm veel last van gevoelige tepels. en heb hele erge pijn in me onderbuik ik heb continu het gevoel dat er een baksteen in me baarmoeder zit. Het is heel erg gevoelig allemaal. Ik hoop heel erg dat het zover is want ben al 3 jaar hier mee bezig. kan iemand die hier ook last van had meer informatie over geven?

Cindy, 22-05-2011 12:35 #6
Hallo allemaal!

ik heb my oohja moment gehad op 11/12 mei. ik voelde het gewoon. nu zijn we dus een paar weken verder. ben misselijk als de… in onder onderrug pijn. af en toe een steek hier en daar. gevoelige en af en toe jeukende tepels. ook zijn mijn borster wat voller. ik mag de 24 ste een test doen. maar dan van morgen werd ik wakker met zown ongi gevoel. dat je denkt oow nee ik moet ongi worden. maar ja het kan ook weer wat anders zijn.
ik hoop egt dat het nu eindelijk is gelukt wij zijn nu al bijna een jaar bezig.
greetzzzz
cindy
23 jaar. Reactie infoteur, 24-05-2011
Dank voor je reactie! Laat nog even weten of je oohja gevoel inderdaad klopte…

Groet, Nicolette

Serr, 20-05-2011 08:22 #5
Dag,

Ik heb mijn eisprong tussen vorige week donderdag/vrijdag gevoeld. Vrijdag kreeg ik een soort gele afscheiding. Dit heb ik tot nu toe nog steeds. Sinds vorige maand doe ik aan temperaturen. Ik kon hier duidelijk zien, dat ik ongesteld zou worden. Gedurende eisprong was ik 36,4 en steeg daarna, vervolgens weer daalde en werd ongesteld. Deze maand kon ik ook mijn eisprong volgen, maar ik ben na sprong met 0,1 gedaald dit bleef 6 dagen in stand tot vandaag. Gisteren voelde ik mijn hart veel sneller kloppen en bij het temperaturen ben ik vanochtend gestegen met een 0,1. Vanaf mijn eisprong voel ik me best vaak misselijk en heb vaak last van branderig maagzuur. Daarnaast veel gerommel bij mijn onderbuik en af en toe wat steken. Ik moet als het goed is, a.s. Dinsdag ongi worden?

Herkent iemand dit en kan het zijn dat ik zwanger ben!?

Ramona, 20-05-2011 08:00 #4
Hallo, ik ben normaal meestal een week eerder ongeteld dan ik zou moeten zijn, echter vorige maand had ik op de zondag het gevoel dat ik ongesteld geworden was, erge buikkrampen lage rugpijn, dit was echter niet het geval en ik werd woensdag avond ongesteld.
dit duurde maar 3 dagen.
mn eisprong heb ik wel gevoeld deze maand maar minder als normaal.
volgende week donderdag moet ik eigenlijk ongetseld worden maar heb net 2 testen gedaan en allebij staat een licht tweede streepje wel heel licht nog.
ben ik zwanger en hoelang moet t dan zijn
groetjes ramona Reactie infoteur, 20-05-2011
Beste Ramona,

Het lijkt mij wel dat je zwanger bent, testen vergissen zich niet.
Ik zou het in elk geval even aankijken tot volgende week donderdag en dan nog een test doen. Je zou daarna contact op kunnen nemen met je huisarts of verloskundige.
Groet, Nicolette

Lin, 28-04-2011 18:54 #3
Ik ben nu 7 weken geleden bevallen van mijn tweede zoon, heb afgelopen zaterdag onveilig gevreeen en heb nu sinds gisteravond enorme trek in de gekste dingen, vandaag vreetbuien en ontzettend moe, bij alle twee de zwangerschappen had ik de symptomen erg vroeg, de zelfde! Maar ik kan mij niet meer goed herinneren of ik die ook zo snel na de bevruchting had. Kan mij iemand vertellen of dit kan zo snel? Reactie infoteur, 06-05-2011
Beste Linda,

Het is zeker niet onmogelijk, zie ook mijn artikel over de eerste zwangerschapsverschijnselen. We zijn nu een week verder. Hoe voel je je nu?
Groet, Nicolette

Lin, 28-04-2011 18:45 #2
Ik ben nu 7 weken geleden bevallen van mijn tweede zoon, heb afgelopen zaterdag onveilig gevreeen en heb nu sinds gisteravond enorme trek in de gekste dingen, vandaag vreetbuien en ontzettend moe, bij alle twee de zwangerschappen had ik de symptomen erg vroeg, de zelfde! Maar ik kan mij niet meer goed herinneren of ik die ook zo snel na de bevruchting had. Kan mij iemand vertellen of dit kan zo snel?

Sjuh, 18-04-2011 16:26 #1
Ik ben dus 1 van diegene die het 'Ik ben zwanger' moment heeft beleeft gister. Helemaal in de stress want het is niet echt gepland mocht het zo zijn. Mijn cyclus uitgerekend en idd het klopt allemaal als een bus… nu was ik dus opzoek naar zwangerschapssymptomen om te kijken of het klopt wat ik voel. En ik moet zeggen dat ik een heleboel uit dit lijstje kan aanvinken ben missselijk geweest, wat last van mn onderbuik beetje trekkerig gevoel, vermoeidheid, meer plassen, licht rood bloedverlies, veel slijm, hoofdpijn en ik zit met een erg opgeblazen gevoel! Heb nu 3 sensitests aangeschaft waarmee ik over 6 dagen kan beginnen met testen… over 11 dagen zou ik ongesteld moeten worden maar ik heb er een hard hoofd in! Reactie infoteur, 19-04-2011
Heel spannend. Laat nog even weten of je inderdaad zwanger bent… ben benieuwd! Nicolette

Infoteur: Nicolette
Subrubriek: Zwangerschap
Special: Jonge ouders
Reacties: 237
Medische informatie…
Schrijf mee!