InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Zwangerschap > Tips om de bevalling op te wekken

Tips om de bevalling op te wekken

Tips om de bevalling op te wekken Wanneer je uitgerekende datum nadert, wil je natuurlijk graag dat je kindje geboren wordt! Van deze tips wordt gezegd dat ze het begin van de bevalling kunnen bespoedigen. Zo zijn er verschillende soort voedsel, en dranken die weeën op kunnen wekken. Maar ook bepaalde bewegingen schijnen te kunnen leiden tot weeën.

Voeding

Pittig eten
Pittig eten, bijvoorbeeld veel Spaanse pepers, hebben een dusdanig effect op het lichaam dat de bevalling op gang zou kunnen komen. Echter bij het eten van peper hoef je niet bang te zijn dat de bevalling zomaar op gang komt! De bevalling zal namelijk pas echt beginnen wanneer het lichaam daar klaar voor is.

Bruine bonen
Ook het eten van bruine bonen zou effect hebben op de bevalling. Dit komt waarschijnlijk doordat bruine bonen veel gassen in de darmen geven. Hierdoor kun je last krijgen van buikkrampen. Deze buikkrampen zouden er dan weer voor zorgen dat de weeën op gang komen.

Ananas
Het eten van het hart van een ananas. Hier zit namelijk het stofje Kinine in, dat het lichaam aanspoort de bevalling te laten beginnen.

Framboosblad thee
Framboosblad thee zou niet alleen de weeën opwekken, maar ook zorgen voor krachtigere weeën. Dit zorgt voor een vlottere bevalling. Er wordt aangeraden om geen framboosblad thee te drinken voor de 37ste week van de zwangerschap, alhoewel niet wetenschappelijk is aangetoond dat het effect zou hebben!

Bitter Lemon & Tonic
Net als ananas, bevatten ook de drankjes Bitter Lemon en Tonic het stofje Kinine, wat de bevalling op kan wekken.

Chinees eten
Ook van Chinees eten wordt gezegd dat het de bevalling opwekt, en ook zorgt voor een vlottere bevalling. De reden hiervoor is echter niet duidelijk.

Wonderolie
Een trucje uit grootmoeders tijd is wonderolie. Dit is een soort van laxeermiddel, wat zorgt voor behoorlijke darmkrampen. Er gaan verhalen dat de baby in het vruchtwater zou gaan poepen van wonderolie. Hier is nog nooit iets over bewezen.

Massage

Voetmassage
Ook bepaalde massages zouden de bevalling op kunnen wekken. Zo kun je je voeten eens lekker laten masseren. Die bevatten namelijk drukpunten die de hersenen aansturen de bevalling in gang te zetten. Een deskundige op het gebied van voetreflexmassages weet precies welke punten dit zijn.

Stimuleren van de tepels
Ook het stimuleren van de tepels zou de bevalling mogelijk op kunnen wekken. Echter is het wel zo dat hiervoor zoveel stimulatie nodig is, dat je dit minimaal 3 uur per dag zou moeten doen, voordat het effect heeft.

Lichaamsbeweging

Traplopen
Beweging is sowieso goed voor het opwekken van de bevalling. Traplopen in het bijzonder, door de beweging die je hierbij maakt. Verder helpt traplopen goed bij het afdrijven van vocht, wanneer je hier last van hebt.

Seks
Ook seks kan een gunstige invloed hebben op het begin van de bevalling. Door een orgasme spannen de spieren van de baarmoeder zich samen, waardoor weeën kunnen ontstaan. Ook het sperma van de man heeft een goede invloed. Dit bevat namelijk een stofje dat de baarmoedermond week maakt, en zodoende de bevalling opwekt. Je mag overigens absoluut geen seks meer hebben op het moment dat de vliezen al gebroken zijn! Dit kan infecties veroorzaken, die gevaar opleveren voor jou en je kindje.

Bovenstaande tips zijn niet wetenschappelijk bewezen, maar slechts 'het proberen waard'.
© 2012 - 2014 Denn, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Zin en onzin over het opwekken van je bevallingJe bent zwanger en nadert de uitgerekende datum. Of misschien ben je er zelfs al voorbij. Hoe dan ook, je bent het zat e…
Natuurlijke manieren om de weeën op te wekkenNatuurlijke manieren om de weeën op te wekkenTijdens je zwangerschap leef je naar de uitgerekende datum toe. Maa wat als de datum gepasseerd is en de baby is er nog…
Weeën opwekken; zo doe je dat!Weeën opwekken; zo doe je dat!Het kan voor zwangere vrouwen behoorlijk frustrerend zijn om 'overtijd' te lopen tijdens de zwangerschap. Toch gebeurt h…
Aperitieven: Recepten M t/m SAperitieven, een welkomstdrankje dat bij elke gelegenheid past. Welke temperatuur ook, er is altijd wel een passend aper…
5 heerlijke cocktails met Grand Marnier5 heerlijke cocktails met Grand MarnierIn dit artikel komen verschillende lekkere cocktails aanbod met Grand Marnier. De recepten zijn allemaal erg verschillen…

Reageer op het artikel "Tips om de bevalling op te wekken"

Infoteur: Denn
Subrubriek: Zwangerschap
Medische informatie…
Schrijf mee!