InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Aandoeningen > Vermoeidheid na een virus

Vermoeidheid na een virus

Vermoeidheid na een virus Vermoeidheid is een lastige klacht en ook de huisarts weet er niet altijd raad mee. Met name vermoeidheid na een virus kan jaren duren en slopend zijn voor je leven. Toch is er wat te doen aan vermoeidheid en kun je er vanaf komen. Als is de weg ernaar toe lang, maar mogelijkheden zijn er!

Virus

Een virus kan veel van je lichaam eisen en het is daarom ook belangrijk dat je echt de rust neemt en goed uitziekt. Koorts is alleen maar goed en zorgt ervoor dat de virussen kapot gaan door de oververhitting van je lichaam. Niet aan te raden is het dus om je vol te gooien met aspirines en vervolgens je werk te gaan doen. Rust even uit, laat je lichaam vechten tegen indringers en geef jezelf de tijd om goed te herstellen. Last kun je dus blijven houden als je niet goed uitziekt en dat kan resulteren in vermoeidheid.

Vermoeidheid na virus

Vermoeidheid na een virus is een bekend fenomeen, met name bij virussen zoals pfeiffer. Je lichaam loopt op zijn reserves dus is het belangrijk om rustig aan te doen en goed te herstellen. Blijf je doorgaan dan kun je een chronisch vermoeidheidssyndroom oplopen en last blijven houden van vermoeidheid. Vermoeidheid kan verschillen tussen het niet eens uit bed kunnen komen in de ochtend tot na het werk niets meer kunnen. Vermoeidheid kan een stempel drukken op je dagelijkse leven.

De huisarts

Een huisarts hoort veel vermoeidheidsklachten aan, maar kan zelden een directe oplossing vinden voor het probleem. Personen worden doorgestuurd om het bloed te laten prikken, maar door het gebruik van machines bij analyse van het bloed, komt er niet zo vaak iets uit waar de patiënt wat aan heeft. Meerdere bezoeken aan de huisarts en meerdere keren bloedprikken levert amper iets op en het kan vervolgens vallen als psychische klacht. Dat laatste hoeft het overgens absoluut niet te zijn!

Wat is een goede oplossing?

Een goede oplossing voor het achterhalen van de vermoeidheidsklachten is het laten analyseren van het bloed door een persoon in plaats van een machine. Dit kan bijvoorbeeld door de Levend Bloed Analyse (ook wel morfologisch bloedonderzoek), deze analyse wordt aangemerkt als alternatief, maar het is wel (bio)logisch te verklaren. Pas wel op dat je een bekende therapeut zoekt en probeer ervaringen van patiënten tot je te nemen. Het kan zijn dat er kwakzalvers tussen zitten, blijf vooral met beide benen op de grond staan.

Tips bij vermoeidheid

Een aantal belangrijke tips volgen hieronder. Je moet vooral heel veel geduld hebben, wil je van je vermoeidheid afkomen. Hoe langer je ermee loopt, hoe langer het naar alle waarschijnlijkheid duurt om te genezen.

Leefritme

Zorg voor een goed ritme, dezelfde tijd uit bed en op dezelfde tijden in bed. Ga niet in één stuk door, maar probeer ook overdag te rusten. Je lichaam heeft rust nodig, maar probeer wel een ritme te behouden, zodat je goede nachten maakt en niet lang wakker ligt.

Gezond eten

Probeer zo gezond mogelijk te eten. Vooral fruit en groenten zijn belangrijk om tot je te nemen. Als je daar voldoende van eet dan is het meestal niet nodig om extra vitaminepillen te nemen. Drink water, maar niet teveel. Als je teveel water achter elkaar door drinkt dan verliest het lichaam belangrijke zouten en mineralen. Drink eerder thee of bouillon, ook met mate.

Niet intensief sporten

Ga niet als een gek tekeer in de sportschool, je lichaam heeft alle bouwstenen nodig om de indringers te verdrijven en om het immuunsysteem weer te verbeteren. Als je als een gek tekeer gaat, gaan al je voedingsstoffen naar je spieren en dat zorgt ervoor dat je nog vermoeider wordt. Wil je nog een beetje aan je conditie doen dan is het aan te raden om kleine stukjes te gaan lopen. Bij het lopen verbruik je weinig en regelmatig.

Afkomen van je vermoeidheid

Op verschillende manieren kun je van je vermoeidheid afkomen. Elke vermoeidheid heeft ook weer andere oorzaken. Om van vermoeidheid af te komen voor PVS is het aan te raden om behandelingen te starten. Een behandeling wat virussen uit je lichaam kan krijgen is Electro Morfologisch Resonantie (EMR) dat schakelt virussen uit door de sinusgolven. Een behandeling waar je wellicht vraagtekens bij kan plaatsen, maar wel degelijk kan werken tegen vermoeidheid.

Kortom: Leef zonder vermoeidheid!

Lees verder

© 2011 - 2018 Annfinance, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Ziekte van Pfeiffer bij een kindZiekte van Pfeiffer bij een kindDe ziekte van Pfeiffer is een virale infectieziekte. Het meest in het oog springende verschijnsel van de ziekte is een e…
Test op de ziekte van Pfeiffer met een Pfeiffer zelftestTest op de ziekte van Pfeiffer met een Pfeiffer zelftestU kunt tegenwoordig eenvoudig en snel testen op de ziekte van Pfeiffer met een Pfeiffer zelftest. Deze zelftest test op…
De ziekte van PfeifferDe ziekte van Pfeiffer is een infectie ziekte. Het wordt ook wel 'kissing disease' genoemd, omdat het virus veroorzaakt…

Reageer op het artikel "Vermoeidheid na een virus"

Reacties

Johan Kroes, 10-01-2015 14:37 #3
Ik zelf heb 4 jaar geleden cvs gekregen. De doktoren zeiden je bent gezond maar een trap oplopen was voor mij al teveel moeite. Ik heb mijn levensstijl compleet omgegooid en ben de alternatieve hoek ingedoken. Ik ben de Wim Hof Methode gaan doen om mijn lichaam vol te pompen met zuurstof en te ontgiften. Daarnaast ben ik naar Leek gegaan voor een Vega-test. Dit gebruiken ze in Duitsland zelfs in de ziekenhuizen. Hier kwam van alles uit wat ik al vermoede. Ik had een pfeiffer virus op mijn oren. En een streptococcen op mijn longblaasjes. Nu krijg ik daar korrels voor en de pfeiffer klachten zijn voorbij. Nu nog de streptococcen. Maar ik ben in 3 maanden tijd zo gigantisch opgeknapt voor mij een openbaring. In het begin wel ziek geworden van de korrels maar dat is de bedoeling. Dan komt het uit je cellen. Mijn tante is zelfs via de vega-test van haar Lyme afgekomen. Ik heb daar goede ervaring mee. Ziekenhuizen kijken naar de oppervlakte en niet naar de diepte is mijn ervaring.

Janny, 19-08-2014 15:39 #2
Beste mensen.
Zelf heb ik lang geleden ook erge vermoeidheidsklachten gehad.
Na vele bezoeken aan de huisarts en internisten, wat helaas geen resultaat gaf en waar geen diagnose uit kwam, ben ik de alternatieve weg ingeslagen. Ik kwam bij een goede arts/ homeopaat terecht en deze man heeft mij weer op de rails geholpen.
Mijn advies is: zoek verder, want met bepaalde vermoeidheidsklachten, kom je bij de reguliere artsen niet ver! Er was zoveel onbegrip in je naaste omgeving, terwijl er wel degelijk van alles met mij aan de hand was…
Veel succes, groetjes, Janny.

Vertus van den Dikkenberg, 06-04-2014 23:37 #1
Beste mensen,
Ongeveer 6 jaar gelden heb ik de ziekte van Weil gehad. 3 jaar gelden een hartinfarct en is er een stend geplaatst, daarvoor een infarct welke ik niet heb gemerkt heb, ja, achteraf wel, maar te laat om er nog wat aan te doen.
Al 6 jaar ben ik erg vermoeid en sinds 4 jaar is het benoemd als CVS, echter sinds een half jaar is het echt extreem en bijna niet meer te handlen. Ik werk nog 4 dagen in de week en ben 59 jaar oud. Werken valt niet mee, concentratiestoornis en de vermoeiheid slaat op mijn ogen, die gaan erg trekken en wil ik het liefst dicht doen. De algemene loomheid en moeheidwordt sinds dit halfjaar steeds maar erger en bijna niet te dragen. Is er bekend dat na de ziekte van Weil dit optreedt en is er een contactorgaan met deze, in mijn ogen, patiënten. Er is veel onbegrip, van bv. je ziet er goed uit, terwijl je je eigen zo lamlendig vind en zo overmoe dat je bijna niet meer kunt functioneren.
Je zou willen roepen van, help me, maar wat helpt, ik loop bij de huisarts, therapeut, cardioloog, en die zeggen bloed is goed!
Wie heeft de zelfde ervaring?

groetjes Bertus

Infoteur: Annfinance
Laatste update: 09-07-2011
Subrubriek: Aandoeningen
Special: Gezondheid
Reacties: 3
Medische informatie…
Schrijf mee!