InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Aandoeningen > Schimmelinfectie in de darmen: Aspergillus Niger

Schimmelinfectie in de darmen: Aspergillus Niger

Schimmelinfectie in de darmen: Aspergillus Niger De candida albicans is een bekende schimmelinfectie in het darmstelsel. Minder bekend is aspergillus niger, maar niet minder vervelend. De schimmel kan leiden tot veel klachten en kan een mensenleven overheersen. Toch is het mogelijk om de schimmel de baas te worden. Een artikel over de schimmel aspergillus niger.

Aspergillus Niger

De aspergillus niger is een schimmel die zich verspreidt in de darmen en daardoor ook in de bloedbanen kan komen. Dit kan leiden tot veel verschillende problemen. Schimmels kunnen leven zonder dat ze zonlicht gebruiken en kiezen bijzonder comfortabele plekken. Warmte en vocht zijn met name condities waarin schimmels uitermate goed doen. In principe horen schimmels in de darmen, maar er ontstaan problemen als er een wildgroei is van een schimmel. Met name door een verstoorde zuurgraad en veel koolhydraten en suikers kan de schimmel goed overleven.

Welke klachten kun je krijgen?

Eén van de meest bekende klachten is een chronische vermoeidheid. Naast aspergillus niger kan ook de candida albanis daar de oorzaak van zijn. Een andere bekende klacht is aanhoudende buikpijn en allerlei andere pijnen in de maag- en darmstreek. Na het eten ontstaan spijsverteringsklachten, terugkerende diverse infecties en hormonale klachten. Veelal wordt het door de huisarts niet herkend en afgedaan als: 'het zit tussen de oren'. Ook diverse andere klachten zijn er te vinden, zoals huidproblemen, diarree, obstipatie, etc.

Hoe kun je de schimmel krijgen?

De schimmels leven in een milieu dat verstoord is voor de mens. De redenen van verstoring kunnen een antibiotica zijn of andere geneesmiddelen. Ook stress is een factor die ervoor kan zorgen dat je problemen krijgt in de darmen die zich uitbreiden naar de bloedbanen. Als de schimmel eenmaal aanwezig is, kan hij lang overleven en zich tegoed doen aan alles wat je binnen krijgt. Zo houdt je de problemen in stand.

Hoe kun je de schimmel opsporen?

Een schimmel is lastig op te sporen met de reguliere bloedtesten die de huisarts gebruikt. De schimmel is goed op te sporen door een analyse van het bloed met een microscoop. Een orthomoleculaire arts kan veel informatie over aanwezige schimmels opsporen door middel van een Levend Bloed Analyse. Een orthomoleculaire arts kan je verder helpen met problemen rondom schimmels en virussen.

Hoe kun je van de schimmel afkomen?

Het belangrijkste om een schimmel uit je lichaam te krijgen, is het geen voedingstoffen meer aanbieden. De schimmel leeft van koolhydraten en suikers en het is dus zeer van belang dat je die uit je voeding laat. Ook gist zorgt voor een goed milieu voor de schimmel en moet echt vermeden worden. Wil je echt af van de schimmel dan zul je een tijd lang aan een strikt dieet moeten houden met weinig koolhydraten, geen suikers en geen gist. Het proces kun je versnellen door Electro Morfologisch Resonantie (EMR) dat maakt door middel van sinusgolven het leven van de schimmel zuur en zorgt dat de schimmel wordt afgebroken in je lichaam.

Wat als de schimmel steeds terug komt?

Het kan zijn dat je lichaam gevoelig blijft voor schimmels en dan met name de aspergillus niger en candida albanis. De beste remedie is om de schimmel direct bij de eerste ontdekking goed uit te schakelen. Wil je niet de EMR behandeling ondergaan dan zul je op je voeding moeten blijven letten. Het is geen groot probleem om zonder suiker en gist te leven, het vergt enige aanpassing, maar het kan snel wennen. Blijf vooral letten op wat je allemaal wel kunt verdragen en waar je wel van kunt genieten!

Klik hier voor een special met meer over vermoeidheid

Lees verder

© 2011 - 2019 Annfinance, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Is candida een soa? - Candida albicansIs candida een soa? - Candida albicansCandida is een veel voorkomende aandoening. Veel mensen hebben er last van. Er zijn veel verschillende soorten klachten…
Het Candida dieetHet Candida dieetCandida is een schimmelinfectie die veroorzaakt wordt door schimmels. Candida kan meerdere oorzaken hebben zoals: stress…
Voedingsadvies bij candida (een schimmelinfectie)Voedingsadvies bij candida (een schimmelinfectie)Gisten zijn een normaal onderdeel van je darmflora. Indien je darmflora ontregeld raakt kan schimmel zich ongeremd gaan…
Candida door antibiotica, ijzergebrek of chemotherapieCandida of in de volksmond schimmelinfectie komt bij heel veel mensen voor. Wat velen niet weten is dat antibiotica met…
Candida albicans: symptomen, oorzaak en behandelingCandida albicans: symptomen, oorzaak en behandelingCandida symptomen bij vrouwen en mannen hangen af van de locatie van de schimmelinfectie. Candida albicans is een gistac…

Reageer op het artikel "Schimmelinfectie in de darmen: Aspergillus Niger"

Reactie

M. Blanckaert, 03-09-2019 09:02 #1
In bovenstaand artikel lees ik over een EMR behandeling. Mijn vraag is nu waar en bij wie kunnen wij zo een behandeling aanvragen?
Alvast bedankt voor uw antwoord.
Wij (vooral mijn man) eten al suiker en gistloos, maar helaas steekt de schimmel toch af en toe de kop op. Door de erge jeuk, die mijn man krijgt zijn wij op zoek naar een effectievere aanpak.

Infoteur: Annfinance
Gepubliceerd: 17-07-2011
Subrubriek: Aandoeningen
Reacties: 1
Medische informatie…
Schrijf mee!