InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Alternatief > Nei-therapie, wat kan ik ermee?

Nei-therapie, wat kan ik ermee?

Nei-therapie, wat kan ik ermee? Nei-therapie, wat is het en wat kan het doen voor mensen? Heb ik er ook iets aan als ik moeilijk met emoties om kan gaan? Dit artikel gaat overNei-therapie. Nei staat voor neuro emotionele integratie. Het betekend heel simpel gezegd dat je leert om oude emoties, die je belemmeren, te verwerken. Dit met als doel dat je echt kunt zijn wie je werkelijk bent.

Hoe werkt Nei?

Nei werkt met je onderbewustzijn. In je onderbewustzijn wordt alles wat je in het leven meemaakt opgeslagen. Als je bv tegen een kind heel vaak zegt dat het iets niet kan, of dat het dom is, gaat het kind het zelf geloven. Nei therapeuten zijn van mening dat je het onderbewuste dus zowel positief als negatief kunt sturen. Als mensen met emotionele problemen zitten die ze moeilijk kunnen verwerken, gaat de therapeut met het onderbewuste in gesprek. Dit gebeurt dmv.spiertesten, en/of een bio sensor. Dat is een soort pendel. Op deze manier leg je contact met het onderbewustzijn en kun je erachter komen waar een probleem zijn wortels heeft. Dit kan zelfs teruggaan naar een vorig leven. Als er in een vorig leven emoties over gebeurtenissen niet goed verwerkt zijn, kun je die meenemen naar dit leven. Dmv. Nei Kun je die emoties naar boven halen en verwerken.

Nei werkt zo goed door de volgende dingen:

  • Nei gaat uit van positief denken. door positief te zijn ga je je al een stuk beter voelen.
  • Naast het emotionele deel, wordt er ook gekeken naar gezondheid en energie.
    • Veel therapeuten sturen iemand bij door middel ven Bach-bloesems.
    • dit zijn natuurlijke druppels die mensen helpen met het verwerken van dingen in hun leven.
    • ook het onderbewuste geeft weer aan welke remedie van de bach-bloesems het meest geschikt is, en hoeveel druppels men in moet nemen, en ook voor hoe lang.
    • Na verloop van tijd kan het lichaam het zelf weer aan, eigenlijk hezelfde als bij homeopathie.
  • Bij Nei wordt niet alleen gepraat ,maar zeker ook actie ondernomen. Vaak wordt van mensen ook het aura gereinigd. In het Aura kan vaak veel negativiteit zitten. Door middel van bepaalde gekleurde geuren,( die de persoon in kwestie zelf aanwijst), wordt het aura gereinigd.
  • Mensen worden ertoe aangezet hun eigen leven goed onder de loep te nemen. Dat kan leiden tot hevige emoties, omdat de therapie op dat moment heel erg confronterend wordt.
    • Veel mensen hebben moeite met confrontaties, zeker met zichzelf.
    • Maar dat is dan ook de kracht van Nei, jezelf leren kennen en verantwoording nemen voor jezelf.
© 2007 - 2018 Gitte, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
De Spirituele Response Therapie: leren onszelf te ontdekkenDe Spirituele Response Therapie: leren onszelf te ontdekkenWaarom zijn we hier, en wat is het doel en de zin van ons bestaan? Velen stellen zich voortdurend vragen waarop zelfs de…
Het zien van aura'sHet zien van aura'sAura’s zijn energievelden van het lichaam, de geest en de ziel. Ze zijn voor iedereen verschillend en bepalen samen het…
De betekenis van aurakleurenDe betekenis van aurakleurenEen aura is een energieveld die niet voor het 'gewone oog' zichtbaar is. Mensen met een paranormale gave en aura-readers…
Het geheim van de AuraAura betekent letterlijk vertaald 'ademtocht': Veel parapsychologen zijn het erover eens dat een aura een samenspel is v…
Wat is een Aura en wat kun je ermee?Wat is een Aura en wat kun je ermee?Het Aura. Wat is dat nu eigenlijk, wat kun je ermee? heeft het betrekking op je welzijn? Jazeker! Het Aura is heel belan…

Reageer op het artikel "Nei-therapie, wat kan ik ermee?"

Reacties

Yvonne, 07-10-2009 11:03 #3
Als NEI-practitioner valt mij een aantal dingen op die u schrijft als (vaak) onderdeel van NEI. Dit geeft een onjuist beeld van wat de NEI-practiotioner doet. Zo schrijft u dat men veel met Bach-Bloesems werkt, Aura's reinigt en mensen "ertoe aanzet" het eigen leven eens goed onder de loep te nemen. Voor de volledigheid: Men gebruikt soms de Bio-Tensor (niet Bio-sensor).

Wat de NEI-practitioner nog meer als methoden heeft geleerd, zal in het aanbod worden meegenomen naar de client. Het blijft aan de client of men dat ook wil. Hier kan NLP bij zitten, Enneagram, Chakra Balancing, Emotioneel Evenwicht, etc. NEI-therapie is juist een heel prettige en zachte wijze van verwerken, doordat er juist NIET diep in het leven van de client wordt gewroet. Je spoort wel de diepliggende blokkerende emoties bij iemand op en onderzoekt waar dit als eerste is ontstaan (en niet verwerkt). Daar kunnen soms emoties bij komen omdat men het incident herkent of op een andere wijze een emotie triggert. Emotie (tranen) is een aanduiding dat je op het juiste spoor bent. Daar houdt de confromatatie op omdat je juist de client niet lang in deze emotionele toestand laat (of hoeft te laten). Zodra je weet welke emotie blokkert en wanneer dit voor het eerst is ontstaan, kun je deze emotie in balans brengen met een makkelijke en korte visualisatie- en ademtechniek. Dit geeft veel ruimte bij de client.

Daarom vind ik deze methode zo prettig omdat je niet diep en lang hoeft uit te wijden en door te praten over je verleden. Het is een kwestie van even "aanraken" en daarna in balans brengen/verwerken op een bijzonder snelle en prettige manier.

Mia, 16-12-2008 12:35 #2
Ik geloof zelf dat er altijd gevoelige kinderen geweest zijn en dit niet allen de laatste tijd veel voorkomt. (nieuwetijdskinderen) Men was vroeger veel nuchterder en dingen die kinderen zagen werden afgedaan als fantasie. Ik werd ook een fantast en droomster genoemd en uitgelachen. Nu ben ik een aantal jaren geleden erachter gekomen dat ik Hoog Sensitief ben, Net als mijn dochters. Doordat hierover meer bekend wordt herkennen mensen dit nu meer en meer. Misschien komt er nu eindelijk een wereld waaarin men aardiger en vriendelijker en hulpvaardiger wordt tegenover elkaarr.:-)

Joep, 12-01-2007 09:53 #1
Interessant stukje tekst, waar diverse mensen hun profijt mee kunnen doen! Hardstikke goed!

Infoteur: Gitte
Gepubliceerd: 11-01-2007
Subrubriek: Alternatief
Reacties: 3
Medische informatie…
Schrijf mee!