InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Alternatief > Wat zeggen je tenen?

Wat zeggen je tenen?

Wat zeggen je tenen? Ontdek wat jouw tenen jou te zeggen hebben. De stand en de vorm van de tenen onthullen namelijk iemands karakter, gedrag, emoties en de levenshouding. De vorm van de tenen is een aangeboren eigenschap, maar de stand ervan kan veranderen gedurende het leven door invloeden van buitenaf en de persoonlijkheidsontwikkeling.

Algemeen

De linkervoet is de voet die staat voor het gevoelsleven, het is de “vrouwelijke” voet en de rechtervoet staat voor de rationele kant van het leven, dit is de “mannelijke” voet. Ronde tenen duiden op een persoon die tactisch en vriendelijk is, terwijl hoekige tenen staan voor een persoon die erg direct is. Aflopende tenen in een rechte lijn van groot naar klein duiden op een persoon die rustig, stabiel en geordend is. Ruimte tussen tenen duidt op vertraging, men wil eerst overwegen hoe men ergens tegenaan kijkt of hoe men reageert. Staan al de tenen zonder een ruimte er tussen tegen mekaar aan, dan duit dit op spontaniteit; men reageert heel direct zonder erbij na te denken op een situatie. Een naar rechts afwijkende teen geeft aan dat het verleden geen vat meer op de persoon heeft. Een grote stevige teen geeft aan dat de betreffende eigenschappen die gekoppeld zijn aan die desbetreffende teen sterk aanwezig zijn bij die persoon. Kijk hieronder voor de eigenschappen per teen.

Grote teen

De grote tenen vertellen hoe je communiceert. Een ”grote” grote teen wijst op een sterk verbaal vermogen. Aan de rechtervoet is deze communicatie gelinkt aan het denkvermogen en aan vreugde. De grote teen aan de linkervoet geeft aan hoe je met je gevoel en verdriet naar buiten treedt. Energie verlaat de voet meestal via de grote teen. Als de grote teen echter niet de langste teen aan de voet is, is dit niet het geval. Men heeft dan te maken met een zeer chaotisch persoon die alles tegelijk wil doen.

De tweede teen

Een lange tweede teen duidt op veel ambitie, en geeft aan hoe je met je wensen en verlangens om gaat. Als de grote teen en de tweede teen een eindje van mekaar afstaan dan vind je het moeilijk om direct op dingen te reageren.

De derde teen

Mensen met grote “middelste” tenen zijn erg creatief en handelen intuïtief. Ze hebben een enorme daadkracht, alhoewel een grote middelste teen aan de linkervoet op agressiviteit kan duiden.

De vierde teen

De vierde teen geeft aan hoe iemand met controle en verlies om kan gaan, met name de teen aan de rechtervoet. De vierde teen aan de linkervoet staat voor liefde.

De kleine teen

De kleine teen van de rechtervoet geeft aan hoe je met angst en onzekerheid omgaat, is deze verborgen achter de andere tenen dan laat je niet snel alles zien. Hoe rechter je kleine teen van de linkervoet echter is, hoe meer vertrouwen je hebt in de toekomst, want deze teen staat voor optimisme.

Nagels

Horizontale ribbels op de teennagels duiden op emotionele spanningen.

Wat kun je ermee?

Omdat de tenen jezelf weerspiegelen kun je jezelf hierdoor beter leren kennen. Het biedt inzicht in je kansen en mogelijkheden waardoor je bewuster door het leven kan gaan en keuzes kan maken die beter bij jou passen.

Is dit onveranderlijk?

De stand van de tenen kan wel degelijk veranderen. Als je persoonlijkheid veranderd, zullen de tenen zich ook aanpassen. Kromme tenen gaan bij voorbeeld weer recht staan en gedraaide tenen draaien terug. Tenen lezen kan wel alleen bij gezonde tenen, tenen die bijvoorbeeld vergroeid zijn door reumatoïde artritis kunnen niet goed gelezen worden.

De grondleggers

De grondleggers van het “tenen lezen” zijn Imre en Margriet Somogyi.
© 2012 - 2017 Andromeda, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
De meest voorkomende teenafwijkingen op een rijtjeDe meest voorkomende teenafwijkingen op een rijtjeAfwijkingen aan de tenen komen veel voor. Meestal gaat om het kromme tenen, hamertenen, klauwtenen, vergroeide tenen of…
Hamertenen; van oorzaak tot behandelingHamertenen; van oorzaak tot behandelingHamertenen is een afwijking aan je tenen. Een hamerteen is een teen die afwijkend staat en verschillende oorzaken kan he…
Eerste hulp bij een gekneusde vinger of teenEerste hulp bij een gekneusde vinger of teenDe vingers en de tenen zijn de meest kwetsbare ledematen aan ons lichaam. Met een keertje flink stoten heb je al een kne…
Gekneusde teen: symptomen, oorzaak en behandelingGekneusde teen: symptomen, oorzaak en behandelingGekneusde teen symptomen zijn pijn en gevoeligheid in de teen, zwelling, stijfheid, roodheid en soms blauwverkleuring en…
Een gebroken teenEen gebroken teenEen gebroken teen kun je oplopen door bijvoorbeeld je teen erg hard te stoten of er iets op te laten vallen. In de paard…
Bronnen en referenties
  • http://foottouch.nl/home/index.php?option=com_content&view=article&id=67&Itemid=56
  • www.tenenlezen.com
  • http://www.tenenlezen.net/
  • http://www.alleshelder.nl/tenenlezen/tenenlezen.php

Reageer op het artikel "Wat zeggen je tenen?"

Infoteur: Andromeda
Gepubliceerd: 02-04-2012
Subrubriek: Alternatief
Medische informatie…
Schrijf mee!