InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Make-up voor een rode huid

Make-up voor een rode huid

Wie kent dat niet? Je hebt wat kleine pukkeltjes, een rode huid en je wilt dat graag verbergen door middel van make-up. Wat je ook probeert, na een paar uur is het effect van de foundation of poeder die je gebruikt hebt volledig weg en heb je weer een rood gezicht. Meerdere oplossingen voor een imperfecte huid zijn in dit artikel te lezen. Een rode huid en pukkeltjes zijn erg vervelend. Nu bestaan er hele dure behandelingen om dit tegen te gaan, maar niet iedereen beschikt over zoveel geld. Hier volgen oplossingen om je huid er zo mooi en natuurlijk mogelijk uit te laten zien.

Behandeling bij de schoonheidsspecialist

Deze oplossing is vooral voor degenen die bereid zijn om toch een grote bijdrage uit te geven aan de behandeling voor de huid. Let goed op de producten die gebruikt worden bij de schoonheidssalon bij jou in de buurt, geef aan als je ergens allergisch voor bent en kijk goed hoe je huid reageert op een behandeling. Na de behandeling is je huid meestal rood, dit is de volgende dag al veel minder. Plan daarom intensieve behandelingen voor je huid dan ook niet een dag voor speciale gelegenheden zoals een bruiloft, maar liever twee of drie dagen ervoor. De producten die ze gebruiken en verkopen bij de schoonheidssalon zijn zeker de moeite waard alleen hangt hier wel een hoger prijskaartje aan dan de gezichtsproducten die ze verkopen bij bijvoorbeeld de Etos of Kruidvat, maak een goede afweging van wat voor jou belangrijk is.

Slakkenslijmgel

Misschien klinkt dit je heel vies in de oren, maar dit product is zeker het proberen waard. Tegenwoordig kan je het heel goedkoop krijgen bij bijvoorbeeld de Action, maar er bestaan ook duurdere varianten hiervan. De werking van de gel laat even op zich wachten, maar dan heb je ook een geweldig resultaat!

Foundation

Foundation is meer een product om je onregelmatige huid te verbergen. Let er wel op dat het je poriën kan verstoppen wat weer nieuwe pukkels kan veroorzaken. Haal daarom 's avonds voor je gaat slapen goed alle make-up eraf en gebruik een dagcrème onder je foundation. Om het glim-effect van de foundation te verhelpen kan je ook nog een poeder gebruiken als afwerking. Zorg er wel voor dat je goed kijkt welke kleur het beste bij je huid past en gebruik vooral niet teveel foundation.

BB Cream

Veel merken bieden nu de BB cream aan. Dit is een foundation, zonnebrand en dagcrème in een. De crème voelt wat dikkig aan en is daarmee ook wat lastig uit te smeren. Aanbrengen is daarom het handigst met een goede spiegel erbij en voldoende daglicht zodat je goed kan zien waar je het nog beter uit moet smeren. Vooral op vakantie is dit een goede oplossing door de SPF die de BB cream heeft.

CC Cream

Tot slot is er nog de CC cream anti redness voor de rode huid. Deze crème bevat dezelfde voordelen als de BB cream maar heeft nog een extra voordeel: het verbergt rode huidirritaties. Daarnaast is de CC cream dunner en dus makkelijker uit te smeren. De crème is groen, maar op het moment dat je het uitsmeert verandert het in een foundation die zich aan past aan de kleur van je huid. Een mooi product dus voor je rode huid.
© 2013 - 2019 Blackbird93, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Make-up voor een rode huid"

Infoteur: Blackbird93
Gepubliceerd: 22-07-2013
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!