InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Natuurlijke middelen om uw tanden te bleken

Natuurlijke middelen om uw tanden te bleken

Natuurlijke middelen om uw tanden te bleken Veel mensen hebben last van gele tanden. Het is mogelijk om uw tanden te kunnen bleken, echter voor velen is dit te duur. Daarnaast zijn er ook simpelere opties om een wit gebit te krijgen. U moet er wel rekening mee houden dat dit geen wondermiddelen zijn en dat u dit ook met mate moet doen. Immers een paar middelen of producten kunnen schadelijk zijn voor uw gebit als u dit te vaak doet.

Zuiveringszout

Zuiveringszout is een van de beste natuurlijke middelen om uw tanden te bleken. U kunt bijvoorbeeld er bijvoorbeeld een mondwater of een tandpasta van maken. Echter gebruik zuiveringszout wel met mate. Het kan namelijk uw tandglazuur aanpassen. Dus gebruik het bijvoorbeeld maar een keer per week. Als u een beugel draagt, moet u dit middel niet gebruiken, want het kan uw beugel aantasten.

Citroen

Citroen staat bekend om zijn vele medische eigenschappen, echter u kunt het ook gebruiken om uw tanden te bleken. U kunt citroensap mengen met water en dit mengsel vervolgens gebruiken als mondwater. U kunt ook uw tanden scrubben met een citroenschil. U kunt in plaats van een een citroenschil ook een sinaasappelschil gebruiken. Dat is ook effectief. Schillen van andere citrusvruchten zullen ook effectief zijn. Echter doe dit niet te vaak, want citrusvruchten bevatten zuren die uw calcium kunnen aantasten en calcium is een essentieel mineraal voor een gezonde gebit.

Bananenschil

Banenschillen kunt u ook gebruiken in plaats van citrusschillen. Een schil van een banaan bevat namelijk mineralen, zoals magnesium, kalium en mangaan. U moet de binnenkant van de bananenschil op uw tanden smeren en dit vervolgens een aantal minuten erop laten. U kunt dit een aantal keren per week doen voor een zo goed mogelijk effect. Het is een beter alternatief dan aardbeien en citrusvruchten. Aardbeien bevatten namelijk zuren die uw tanden kunnen aantasten. Dus gebruik bananen in plaats van aardbeien.

Zout

Iedere huishouden heeft wel een voorraad zout thuis. Het zorgt er niet alleen voor dat uw tanden witter worden, maar het bevat ook mineralen die essentieel zijn voor een goede gebit. U kunt bijvoorbeeld zout mengen met zuiveringszout om gele vlekken van uw tanden te verwijderen.

Oil pulling: olie trekken

U kunt gebruikmaken van de techniek oil pulling om uw mondhygiëne te verbeteren. Het kan er namelijk o.a. voor zorgen dat uw tandvleesontstekingen verdwijnen en uw gebit witter zal worden. U moet een eetlepel van olie nemen en dit dan 20 minuten over uw gebit boenen. U kunt olijfolie, zonnebloemolie, sesamolie of kokosolie gebruiken. Spoel daarna uw mond met water. U kunt er ook voor kiezen om uw mond met olie te spoelen met olie voordat u uw mond spoelt met water. Oil pulling kunt u als vaak doen als u wilt. Als u zwanger bent of borstvoeding geeft, is het ook mogelijk om dit te doen volgens verscheidene bronnen. Echter vraag uw huisarts als hij dit u zou aanbevelen tijdens uw zwangerschap of tijdens het geven borstvoeding.

Waterstofperoxide

U kunt waterstofperoxide gebruiken als een mondwater. Dit kunt u doen door het kopen van een mondwater dat waterstofdioxide bevat of een flesje waterstofdioxide kopen bij de drogisterij. Als u dit koopt, kunt u ook een pasta maken van waterstofdioxide en zuiveringszout. Dit kunt u vervolgens gebruiken als een tandpasta. Een andere tip is dat u een wattenstaafje drenkt in waterstofdioxide en vervolgens uw tanden ermee boent. U moet oppassen dat u niet teveel waterstofdioxide gebruikt, omdat dit uw tandglazuur aan kan tasten. Zorg er ook voor dat u nooit waterstofdioxide inslikt. Het kan namelijk gevaarlijk zijn als u dit in grote aantallen inslikt

Houtskool

Houtskool zal ook gebruikt kunnen worden om wittere tanden te krijgen. U zou bijvoorbeeld een poeder van houtskool kunnen vermengen met tandpasta of water en dit vervolgens te gebruiken. Echter als dit u een onsmakelijk idee lijkt, kunt u een tandpasta gebruiken dat houtskool bevat.

Wortelen

Naast wortelen geldt dit ook voor komkommer, broccoli en selderij. Deze producten zijn natuurlijke reinigingsmiddelen. Indien u deze producten rauw eet, helpen zij uw mond zijn zuurgraadgehalte te behouden. Dit zorgt er dan voor dat bacteriën worden vernietigd, inclusief de bacteriën die uw tanden geler maken. Appelen bevatten soortgelijke zuren die vlekken verwijderen op uw tanden. Daarnaast zorgen appels ook voor een frisse adem. Echter appels kunnen schadelijk zijn voor uw gebit. De zuren kunnen de zuurgehalte in uw mond verstoren. Dus wortelen zijn een betere alternatief.

Heilige basilicum

Heilige basilicum is niet alleen een uitstekende middel om uw tanden te bleken. Het kan u ook helpen met tandvleesproblemen, zoals een bloedende tandvlees. U kunt bijvoorbeeld een poeder maken van gedroogde heilige basilicum en dit gebruiken om uw tanden te poetsen.

Andere effectieve hulpmiddelen voor een witte en stralende glimlach zijn:
  • Pure chocolade
  • Aloë Vera
  • Margosa
  • Rozijnen
  • Appelazijn

Lees verder

© 2014 - 2019 Fenrir, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Tanden bleken met bleektandpasta'sTanden bleken met bleektandpasta'sSpeciale bleektandpasta's (ook wel whitening tandpasta genoemd) kunnen je helpen je tanden witter te maken tegen geringe…
Gele tanden, wat doe je eraanGele tanden, wat doe je eraanJe kent ze wel, de reclames waarin je iemand met stralende witte tanden ziet lachen. Elke keer als je die reclame ziet d…
Bronnen en referenties
  • http://www.homeremedyshop.com/29-home-remedies-for-teeth-whitening/
  • http://www.nu.nl/gezondheid/2637288/appel-slechter-tanden-dan-cola.html

Reageer op het artikel "Natuurlijke middelen om uw tanden te bleken"

Infoteur: Fenrir
Laatste update: 29-05-2015
Subrubriek: Beauty
Special: Vrouwelijke zaken
Schrijf mee!