InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Blauwe mascara en de juiste make-up

Blauwe mascara en de juiste make-up

Blauwe mascara is niet iets dat we vaak zien, maar het is wel degelijk te verkrijgen en je kunt er leuke effecten mee creëren. Hoe kun je de rest van je make-up maken wanneer je kiest voor blauwe mascara? Hoe zorg je ervoor dat je make-up het mooiste is en het beste uitkomt? En van welke merken kun je de mascara kopen?

Blauwe mascara?

Blauwe mascara heb je in verschillende tinten. Donkerblauw, lichtblauw en ook echt knalblauw. Er is ook blauwe mascara met glitters te verkrijgen. Het is een kleur die niet heel vaak te zien is in de winkel, maar toch zijn er wat fabrikanten die blauwe mascara aanbieden. De mascara is doorgaans even duur als simpele zwarte mascara. Waar je wel rekening mee moet houden is dat blauwe mascara de wimpers niet direct langer maakt, zoals zwarte mascara dat wel doet.

Merken

Bijna alle merken hebben wel een blauwe variant, maar deze zijn lang niet altijd overal te krijgen. Sowieso kun je blauwe mascara vinden van het huismerk van de Hema, maar ook van merken als Miss Sporty, L’oreal en Maxx Factor. De blauwe mascara is online te verkrijgen, maar ook bij de meeste drogisterijen en parfumzaken.

Bij welke kleur ogen past de mascara?

Lang niet iedereen verwacht het: maar blauwe mascara past bij alle oogkleuren. Blauw, groen, bruin, of zelfs ambertinten. De mascara past ook prima bij vrouwen met een getinte huid. Bij de meeste vrouwen zorgt de mascara er juist voor zorgt dat de ogen heel mooi uitkomen en er echt uitspringen.

Welke wimpers?

Wanneer je vrij lichte wimpers hebt, zoals blond, dan zul je het blauwe effect veel sneller zien. Toch betekent dit niet dat blauwe mascara bij donkere wimpers onmogelijk is. Wanneer je zelf donkere wimpers hebt, zul je wellicht wat meer lagen moeten aanbrengen. Een andere mogelijkheid is om eerst de wimpers wit te maken als een basislaag. Dit kan met elke witte mascara. Daarna doe je er de blauwe mascara overheen. Let er wel goed op dat je geen wit zichtbaar maakt.

Combineer blauwe met zwarte mascara

Wanneer de wimpers aan de boven- en onderkant allebei blauw maakt, kan het een overkill worden en te opvallend zijn. Het is ook mogelijk om dus de blauwe mascara te combineren met zwarte. Doe bijvoorbeeld de wimpers aan de bovenkant netjes in het zwart en de onderkant blauw. Het is ook anders mogelijk: zo kun je de bijvoorbeeld ook de wimpers die het dichtste bij je neus zitten blauw maken en de rest zwart. Of andersom! Dit effect kan heel mooi zijn bij smokey eyes.

Wat voor een make-up?

Het kan verschillende kanten op wanneer je make-up aanbrengt als je wimpers blauw zijn. Je kunt kiezen voor een vrij neutrale look waardoor de blauwe mascara heel snel opvalt. Het is ook mogelijk om juist te kiezen voor een veel extremere look. Maak je ogen bijvoorbeeld op met blauwe, zwarte of paarse tinten. Ook groene en gouden tinten passen heel goed bij de blauwe mascara. Wanneer je kiest voor een extreme look is het belangrijk dat je dit extreme alleen in de ogen hebt. Als je ook nog eens je lippen een extreme kleur geeft, wordt het vaak te veel en staat juist helemaal niet zo mooi. Het is dan beter om de rest van je look wat neutraal te houden, voor het optimale resultaat.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://www.beautylab.nl/would-you-go-blue/
  • http://livelifegorgeous.nl/2014/05/trend-blauwe-mascara/
  • http://www.beautygloss.nl/2013/07/04/knalblauwe-mascara-yay-or-nay/
  • http://www.byaranka.nl/stap-voor-stap-look-met-blauwe-mascara/#more-5305
  • https://www.youtube.com/watch?v=anOlrzL4oaM

Reageer op het artikel "Blauwe mascara en de juiste make-up"

Infoteur: Writingsuus
Laatste update: 17-09-2016
Subrubriek: Beauty
Special: Beauty tips
Schrijf mee!