InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Radiesse - Correctie van rimpels, neus, kin, wangen

Radiesse - Correctie van rimpels, neus, kin, wangen

Radiesse is een injecteerbaar product om rimpels op te vullen, gezichtscontouren te verfraaien, de neus te corrigeren en de kin groter te maken. In de eerste plaats werkt Radiesse als filler (opvulmiddel), maar het zet de huid ook aan tot de aanmaak van collageen zodat uw gezicht van nature uit steviger en voller zal worden. De resultaten kunnen tot 2 jaar lang aanhouden.

Wat is Radiesse?

Radiesse is een gel op waterbasis met daarin een structurele component van synthetische calciumhydroxylapatiet (CaHa)-sferen. Deze calciumfosfaationen komen van nature voor in menselijk weefsel. Radiesse is volledig bio-compatibel en biologisch afbreekbaar. Dat wil zeggen dat het na verloop van tijd opnieuw uit de huid verdwijnt en dat er geen allergische reacties zijn. De CaHA deeltjes kunnen ook niet migreren waardoor ze geen misvormingen kunnen veroorzaken.

Het product wordt met een fijne naald ingespoten zodat er nauwelijks priksporen zijn en u uw dagelijkse activiteiten direct kan hervatten. Een Radiesse-behandeling duurt hooguit 30 minuten. Indien u erg gevoelig bent voor pijn kunt u de specialist vragen de huid vooraf te verdoven.

Waarvoor is Radiesse geschikt?

  • Opvullen van kraaienpootjes, rookrimpeltjes, zorgrimpels
  • Verzachten van marionettenlijnen, de neusrimpelplooi en afhangende mondhoeken
  • Symmetrie en volume aanbrengen in de contouren van kin en kaak
  • Niet chirurgische correctie van deuken, bulten en onregelmatigheden van de neus
  • Correctie bij een kleine of teruggetrokken kin

Resultaten van Radiesse

Radiesse zorgt voor een onmiddellijke verbetering van zodra het product is ingespoten. Radiesse doet echter nog meer dan dat. Het zorgt er ook voor dat de huid meer collageen gaat aanmaken zodat het gezicht van nature uit voller en steviger zal worden. Deze resultaten blijven tot 2 jaar lang aanhouden. Met een refinement of touch-up behandeling tussendoor kunnen de resultaten nog langer zichtbaar blijven.

De resultaten blijven minimum twee jaar zichtbaar. Het is sowieso aangeraden na een drietal maanden terug te komen zodat de specialist kan controleren in hoeverre de afbraak van de gel en de aanmaak van collageen gelijk lopen.

Nevenwerkingen van Radiesse

Blauwe of rode plekjes kunnen direct na de behandeling voorkomen, maar zijn nauwelijks zichtbaar. Ook een licht gezwollen huid behoort tot de mogelijkheden, maar die verdwijnt na 2 dagen vanzelf. In slechts 1% van de gevallen was er sprake van enkele voelbare, doch onzichtbare nodules (bolletjes) in de huid.

Radiesse mag niet voor de lippen gebruikt worden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Radiesse - Correctie van rimpels, neus, kin, wangen"

Infoteur: Avalon
Gepubliceerd: 22-07-2008
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!