InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Navelpiercing: De voor- en nadelen

Navelpiercing: De voor- en nadelen

Een aantal jaren geleden leek het een regelrechte trend te zijn: het nemen van een navelpiercing. Maar voordat je een overhaaste beslissing neemt is het goed om stil te staan bij de voor- en nadelen van zo’n glinsterend buiksieraad.

Wil ik het wel echt?

Denk er eerst goed over na voordat je zeker weet dat je een navelpiercing neemt. Doe het niet om indruk op anderen te maken of om achter je vriendinnen aan te lopen. Je moet het zelf mooi vinden. Wil een navelpiercing nemen om hem te laten zien of wil je het voor jezelf? Wil je in de zomer met naveltruitjes lopen of past dat eigenlijk niet bij je? Wanneer je nog jonger bent en in huis woont, stuit je misschien op weerstand van je ouders. Respecteer de mening van je ouders. Wanneer het niet mag, doe het dan pas als je meerderjarig bent. Misschien kennen je ouders je goed en weten ze dat je misschien spijt van je beslissing krijgt. Ga vooral niet een navelpiercing stiekem laten zetten. Je ouders komen er toch achter en je loopt het risico dat je met een slechte piercer in zee gaat.

Heb ik een geschikte buik/navel?

Het kan zijn dat je niet de geschikte navel hebt voor een piercing. De navel is dan bijvoorbeeld te diep of heeft juist te veel weefsel. Dat zal zorgen voor een constante druk op het sieraad, waardoor de wond niet genezen kan. Hierdoor ontstaat vaak irritatie of ontstekingen. Wanneer dit het geval is, is het misschien verstandig om een navelpiercing achterwege te laten. Ook een te dikke buik kan nadelig zijn voor een navelpiercing. Er ontstaan wederom een druk op de navelpiercing waardoor hij kan gaan ‘uitgroeien’.

Doet het pijn?

Dit is een vraag die veel mensen van te voren stellen. Het antwoord is ja. Het doet even zeer. Maar iedereen ervaart deze pijn anders. Je moet rekening houden met een venijnige steek. Die is alleen zomaar gebeurt. Het aloude spreekwoord geldt hier: wie mooi wil zijn moet pijn lijden!

De voordelen

Voordelen van het nemen van een navelpiercing zijn bij iedereen anders. Een voordeel kan het krijgen van meer zelfvertrouwen zijn.

De nadelen

Genezingstijd
Een navelpiercing is een piercing met een lange genezingstijd. Dit betekent dat je in deze periode misschien wel last kunt hebben van de piercing. Vaak raakt de wond ontstoken. Dit kan pijnlijk en vervelend zijn. Vooral in het begin mag je niet met een navelpiercing zwemmen. Al met al heeft een navelpiercing een goede verzorging nodig. Je moet hem vooral in het begin elke dag schoonhouden.

Uitgroeien
Soms accepteert het lichaam de navelpiercing niet. Het stoot de navelpiercing dan af, omdat het een vreemd object in je lichaam is. Hetzelfde gebeurt bijvoorbeeld wanneer je een splinter hebt. Hij gaat er langzaam uitgroeien, omdat je lichaam weet dat het er niet thuishoort. Er ontstaat nog maar een dun stukje huid over de piercing die uiteindelijk helemaal verdwijnt. Op een dag zal de piercing er dan gewoon uitvallen. Wanneer je het doorkrijgt dat dit gebeurt, haal de piercing er dan uit of neem contact op met je piercer.

Blijven haken

In de praktijk valt het erg mee, maar je hebt risico dat je achter je kleren of iets anders blijft haken met je piercing. Hij kan er dan in het ergste geval uitscheuren. Een recent nieuwsbericht maakt zelfs melding van een meisje dat bijna overleden is aan haar navelpiercing. Ze kreeg een ongeluk met haar auto, en door de kracht van de airbag tegen haar gordel sloeg het ijzeren staafje zo ver naar achteren dat het bijna haar ruggengraat raakte. Ze moest maandenlang revalideren en hield een litteken van 25 cm over. Natuurlijk kun je jezelf afvragen hoe groot het risico op zo’n gebeurtenis is.

Spijt
Soms krijgen mensen met een navelpiercing na een paar jaar spijt van hun beslissing. Ze halen de navelpiercing er op latere leeftijd weer uit. Er ontstaat dat een litteken in de vorm van een gaatje. Er kan om dat gaatje een donker vlekje zichtbaar zijn. Helaas gaat dit litteken niet meer weg.

Conclusie

Neem dus niet zomaar een navelpiercing maar denk er goed over na. Kijk of de voordelen voor jou opwegen tegen de nadelen. En dat is iets wat ieder persoonlijk moet beslissen.
© 2009 - 2019 Papillon, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Navelpiercing: het zetten, pijn, genezing en verzorgingNavelpiercing: het zetten, pijn, genezing en verzorgingDe een vindt het mooi, en de ander vindt het helemaal niks. De meningen over navelpiercings zijn erg verdeeld. Wanneer j…
Alles wat je over de navel wilt wetenAlles wat je over de navel wilt wetenIeder mens heeft een navel. Bijna ieder zoogdier ook. Zonder navel zou je namelijk niet geleefd hebben. De navel is een…
Wat te doen tegen een ontstoken navelpiercing?Wat te doen tegen een ontstoken navelpiercing?Een navelpiercing kan een mooie versiering van je navel zijn. Je moet er echter wel goed om denken dat hij niet ontstoke…
Ontstoken navel: symptomen, oorzaak en behandelingOntstoken navel: symptomen, oorzaak en behandelingEen ontstoken navel is een vervelende klacht. In feite is de navel een litteken van de navelstreng op de buik. Door de v…
Het verbeteren van littekensHet verbeteren van littekensEen hoop mensen hebben littekens op hun lichaam. Dit varieert van kleine naar zeer grote beschadigingen op de huid. Er b…
Reacties

Vlien, 23-03-2017 12:01 #51
Er is maar één voordeel aan een navelpiercing en dat is dat je het mooi vindt uitzien, voor de rest niks anders dan nadelen.
1) het is de enige piercing met een overdreven lange genezingsperiode
2) een navel is een vuile plek, ook al verzorg je het goed, het heeft grote ontstekingskans dan bv. een tongpiercing.
3)veel mensen waarbij het blijft haken aan hun broek, pyjama met knoopjes, kleedje met riempje…
4)oppassen dat je nergens tegen aan schuurt zoals tijdens het vrijen, sporten, jouw hond die enthousiast tegen je buik stoot.
5) In Engeland is er een vrouw die er een litteken van ong 40 cm groot op haar buik aan heeft overgehouden door een auto-ongeval is de piercing tot haar ruggengraat geschoten en hebben chirurgen er alles aan gedaan om haar leven te redden.
Ik spreek uit ervaring en heb zelf onlangs mijn ingezakt litteken bij een chirurg laten verwijderen door een vlak streep litteken. Als je puber bent doe je domme dingen en denk je niet verder na over de gevolgen dus niet doen!

Melany, 22-01-2017 19:28 #50
Hoi ik heb een vraagje. kijk ik heb een navelbreuk gehad bij me geboorte en ik heb nog steeds een dik bobbeltje. en ik zit al een tijdje aan te denken dat ik een navelpiercing wil, en dan zie je mij bobbeltje misschien niet meer.alleen is dat wel mogelijk bij een navelbreuk om een navelpiercing te laten zetten? sommige op internet zeggen van wel dat het kan en sommige zeggen weer van niet want je kunt er uit eindelijk ontstekingen van krijgen omdat je te dik weefsel hebt blablabla.dus ik weet het echt niet. groetjes melany

Carine, 10-06-2016 23:52 #49
Ik volg de opleiding acupunctuur. Acupuncturisten prikken nooit in de navel. Een piercing wordt gezet van ren mai 8 naar ren mai 9. De qi (energie) gaat langzaam uit het lichaam en veel mensen gaan aan kou lijden. Begint vaak pas na een jaar. Men ziet niet het verband tussen de kouwelijkheid en de piercing. Ook al haalt men die eruit, dan zal men toch het gat moeten helen. Het is bovendien lichaamsvreemd en het lichaam zal alles proberen om hem eruit te krijgen. Dus bijvoorbeeld verzweren.

Anna, 05-06-2016 21:52 #48
Heee, ik heb een vraag?
Is het verstandig als je een navelpiercing laat zetten terwijl je best vaak bloedneuzen hebt? Of is dat gevaarlijk?

Pam, 06-04-2016 10:52 #47
Kun je met een navelpiercing volleyballen? Daarmee bedoel ik voor al het duiken met volleybal.

Quinty, 19-12-2015 20:57 #46
Ik wil heel graag een navelpiercing maar k heb zo'n navel die naar buiten groeit, is dat dan wel mooi want daar twijfel ik over. Hebben jullie tips?

Amy, 13-04-2015 19:45 #45
@Teri, de minimale leeftijd voor een navelpiercing is 12 jaar! Ik spreek hier uit ervaring want ook ik heb hem vanaf m'n 12e. Nooit problemen mee gehad. Deed alleen pijn toen de naald erin ging maar verder niks. In het begin tijdens het douchen met zeep vrije zeep schoongemaakt en alles verliep prima!

Teri, 31-12-2014 16:08 #44
Ik zie hier allemaal reacties van meisjes van 12-14 jaar die een piercing willen laten zetten; meiden, de minimale leeftijd voor het zetten van een piercing is niet voor niets 16. Wacht er gewoon mee tot je deze leeftijd bereikt hebt.

Lindsey, 27-08-2014 21:05 #43
Hey,
Ik heb zes maanden geleden een navelpiercing laten zetten. Het is meer de zenuwen die je vooraf hebt dan dat het pijn doet. Het genezen duurt wel erg lang. Ik heb de eerste drie weken netjes iedere dag schoongemaakt met zeezout en unicura zeep, maar na een tijdje ging ik het minder schoonmaken. Ook staat er vaak dat je niet in bad mag en niet mag zwemmen (alleen wel in zeewater) maar ook dat gewoon gedaan. Badderen in zeezout en na het zwemmen gewoon goed schoonmaken! Er blijft na een aantal maanden nog wondvocht uit komen maar ook dat is normaal! Maandje na m'n navelpiercing een tongpiercing gezet. Daar voel je toch net iets meer van, maar is wel eerder genezen.

Mrs Irwin, 10-08-2014 23:11 #42
Hey
Ik wil al 2 jaar lang een navel piercing maar ik durf het niet aan mijn ouders te vertellen omdat ik toch al weet dat ze er op tegen zijn en dat het niet mag! :(
Ik word over 2 weken 16 en ik weet dat ik het dan ook zonder toestemming mag zetten maar ik wil toch dat mijn ouders achter mij staan. Heeft iemand tips?

Oohja, ik heb ook een hele diepe navel, is dat erg?
X

Blahblah, 23-07-2014 22:12 #41
Hoi ik ben twaalf wil een navelpiercing maar ben nog niet ongesteld mag ik hem dan zetten?

Els, 21-06-2014 13:18 #40
Er staat dat het pijn doet, dat valt ontzettend mee! Ik heb van mijn vriendinnen het eerste een navelpiercing laten zetten, het deed helemaal geen pijn. Een paar maanden daarna hebben nog 3 van mijn vriendinnen er één aten zetten, zij vonden het ook geen pijn doen. Ik ben in ieder geval heel erg blij met mijn piercing, het staat erg mooi. Ik heb er de eerste maand af en toe een beetje last van gehad, geen pijn, gewoon een beetje prikkend, maar dat was helemaal niet erg. Daarna was het over, nu voel ik er nooit meer iets van.

Marijke, 28-12-2013 21:59 #39
Ik ga overmorgen een navelpiercing laten zetten met mijn beste vriendin. Heb alleen een paar vraagjes. Ik ben nu al heel zenueachtig is dat een teken dat het slecht is. Kan ik wel gewoon hockeyen? Doet het heel veel pijn? Is het erg als je niet heel dun bent? En kun je wel met een piercing zwemmen? Ohja ik ga met mijn vriendin dus en haar moeder wat moet ik dan allemaal regelen een handtekening van mijn ouders? Ofzo ik weet t niet. En ik ben 13 dat kan wel toch ik ben heel lang best stevig en al ongesteld dus erg veel zal ik niet meer groeien. Ik heb een best lelijke navel maarja graag antwoord op mijn vragen hoe duur is een navel piercing ong? Xx heel erg bedankt alvast

Cha, 26-12-2013 14:44 #38
Hallo. Ik ben 12 jaar en wil graag een navelpiercing laten zetten samen met me vriendin maar ik ben nog niet ongesteld. Mag je hem dan al laten zetten of niet?

Ellie, 27-11-2013 21:24 #37
Hallo, ik wil graag een navelpiercing zetten rond de lente ofzo. Maar ik was eerst kei blij dat ik er een mag, maar toen ik de nadelen enzo zag, twijfel ik er nu mee beetje. Ik ben wel mager wat zijn de nadelen dan als ik mager ben? En ik zwem niet veel. ik wil graag snel een oplossing, dat ik zeker ben dat ik het wil of niet :(

Kiki, 28-10-2013 13:16 #36
Hallo ik ben 13 jaar. Ik wil graag een navelpiercing. Mijn broer gaat binnenkort een kinpiercing zetten en ik ga dan mee ik zou dan graag een navelpiercing laten zetten maar ik heb schrik voor ontsteking maar door die schrik laat ik me niet tegen houden en ik doe de richting hotel-voeding. Nu is mijn vraag : Mag ik dan wel nog elke week koken? Met mijn richting mogen we piercings indoen zolang ze niet zichtbaar zijn.

Maud, 27-08-2013 18:07 #35
Hai, ik ben nu 13 en wil voor mijn 14e verjaardag een navelpiercing, mijn moeder vindt het niet zon goed idee en is heel erg bevooroordeeld over piercings en tattoos. maar zelf vind ik het super mooi. het is niet zo dat ik een of andere random tattoo laat zetten. ik word over een half jaar pas 14 dus ik heb nog lang genoeg de tijd om na te denken. maar mijn moeder vindt het echt niks. ik vroeg haar om een reden en het enige waar ze mee komt is: ik heb er niet zon goed gevoel over. ik snap hier helemaal niks van en het is mijn lichaam dus toch ook mijn keuze. ik weet echt niet hoe ik haar kan overtuigen. owja ik loop al een paar weken met het idee van een navelpiercing en heb het een paar dagen geleden aan mijn moeder verteld dus ik heb er al een tijdje over na gedacht.
gr maud

Laura, 16-06-2013 21:23 #34
Hallo, ik ben 11 over 2 maanden 12 en ik wil heel graag een navelpiercing omdat ik het mooi vind. Uiteraard loop ik ver voor van kinderen van mijn eigen leeftijd maar ik ben bang dat als ik er een laat zetten dat het te veel pijn doet. Of dat het gaat ontsteken of dat ik spijt krijg. En ik weet ook nog niet wat ik wil ik dacht aan een zilver pf blauw steentje maar ik weet niet of het mooi is. Heeft Iemand tips voor dit?

Naomi, 26-02-2013 22:46 #33
Hallo :)
ik heb nu bijna 5 jaar een piercing en ik ben zwanger dus hij zal er binnenkort uit moeten.
maar dan is mijn vraag, groeit een navelpiercing na 5 jaar nog dicht?

Jill, 29-11-2012 18:11 #32
Hey ik ben bijna 14 en ik wil graag een navelpiercing alleen ik ben doodsbang voor ontstekingen en het groeit nooit meer dicht dus ik weet niet of ik er spijt van ga krijgen maar 14 is toch wel een goede leeftijd of is het te jong?
gr jill x

Joanne, 08-10-2012 17:39 #31
Hallo ik en mijn vriendinnen willen graag een navelpirching laten zetten, maar zijn een beetje bang. We zijn 14 jaar dat is toch wel een goede leeftijd? Is het erg als je navel diep is?
Gr. Joanne

Jolina, 24-09-2012 18:29 #30
Hallo, ik ga morgen een navelpiercing laten zetten, heb er wel een beetje schrik voor maar ik heb ook al 2 jaar een neuspiercing en nog nooit problemen mee gehad, dus hopelijk kan men lichaam er tegen, ik heb alleen schrik voor die ontstekingen, en donderdag ga ik op leefdagen met school en we moeten gaan zwemmen, en spijtig genoeg kan ik dan niet mee doen, ik hoop dat de leerkracht niet al te boos gaat zijn.

veel succes voor de mensen die een navelpiercing gaat laten zetten! :)

Deena, 18-09-2012 20:54 #29
Hallo, Ik ben 14 jaar (bijna 15). Ik wil graag een navelpiercing, maar een probleempje:
Mijn navel steekt een stukje uit, en het velletje is erg dun. Kan ik gewoon een navelpiercing nemen? Ik wil er zo graag een! Mijn ouders gaan akkoord met de navelpiercing. Deena.

Agleae, 17-07-2012 02:19 #28
Vandaag een Navelpiercing laten zetten op katendrecht. Erg goede zaak, kom er graag.

Nu vroeg ik me af, druppelen en schoonmaken op de eerste 3 dagen. Moet je dan ook al het ringetje draaien? Het lijkt me dat de wond dan weer open springt.
Naast het hygiëne verhaal ook nog tips om je weerstand een boost te geven ivm genezingsproces?

Veel succes met jullie piercings!

Kim, 05-06-2012 14:35 #27
Ik heb der twee :) een in men navel en een aan de onder kant van men navel. Heb wel last gehad van ontstekingen maar de pijn viel heel goed mee. Al was de onderste piercing een pak pijnlijker. Als je echt zeer wilt hebben raad ik aan een neuspiercing te zetten. :) Dat was echt even doodgaan (zowel tijdens het zetten! al de weken erna). Maar ik wil zeker in de toekomst nog een tweede neuspiercing in mijn andere neusvleugel.

Sh, 27-04-2012 18:32 #26
Hallo, ik heb nu sinds mijn 12e een navelpiercing, dat is nu 8 jaar geleden.
Heb er wel het 1e half jaar af en toe eens een ontsteking bij gehad maar daarna er nooit meer last van gehad. Ook het laten zetten vond ik niet erg pijnlijk dus ik kan zeggen dat het de moeite waard was geweest, zelf vind ik het mooi en ik heb ook veel positieve reacties erover gehad. Ondanks dat mensen van tevoren zeiden nee dat vind ik niks en toen ze het zagen toch wel dachten van leuk.

Tip: Elke keer als je een nieuwe piercing zet zou ik deze wel even goed schoonmaken.

N., 24-04-2012 19:41 #25
Denk goed na voor je besluit een navelpiercing te nemen! Mijn piercing heb ik een jaar of 7 geleden eruit gehaald. Tot de dag van vandaag blijft het gaatje steeds weer ontsteken en komt er pus uit. Ik heb geen idee hoe ik het kan dat het na jaren nog steeds blijft ontsteken. Je zou denken dat het op een gegeven moment gewoon is dichtgegroeid en daarmee klaar. Maar niet dus!

Sarina, 14-04-2012 19:51 #24
Ik heb net een navelpiercing laten zetten ik ben14 bijna 15.
Maar mijn navelpiercing zit een beetje schuin. Mag ik de piercing tegoei draaien of moet ik wachten tot wanneer het helemaal genezen is want als ik er nu aankom doet dat ontzettend veel zeer. En mag je de eerste dag al douchen of nog niet? Mag ik al zwemmen? ende plek rond mijn piercing doet veel pijn is dat normaal?

Anouck, 12-04-2012 18:15 #23
K ben 13 jaar en wil al 1 jaar een piercing en van mn vader mag het maar mn moeder wil er eerst alles over weten mijn navel is een beetje naar binnen getrokken is dat erg om dan een navelpiercing te nemen of gaat dat irriteren?
groetjes anouck

Isabel, 31-03-2012 14:17 #22
Uhh? ge moogt wél zwemmen met een navelpiercing? alleen de 1ste weken niet?

& ik heb mijn navelpiercing 1dag & die zweert niet, ontsteekt niet, doet geen pijn, is niet rood… ik vind hem perfect :D xx

Lynn, 22-03-2012 00:57 #21
Ik heb sinds 3 weken ook een navelpiercing ze had ook moeit om door mijn huid te gaan omdak ik mager ben en ik heb heel veel pijn gehad direct na het plaatsen kwam ik mega wit in mijn gezicht en draaierig dus benik bang dat hij gaat ontsteken

Zoe, 02-03-2012 16:54 #20
Ik heb zelf een piercing, en je moet hem gewoon goed schoonhouden, luister
Gewoon goed naar wat ze zeggen en douche even 2x per dag. Je moet m goed lijven bewegen en niet met vieze vingers eraan zitten. En heel goed uitkijken dat je niet blijft haken, de eerste paar nachten sliep ik ook niet op me buik, dat deed echt pijn, maar later kan het wel gewoon. Als je alles gewoon goed schoonhoud, komt het zeker goed!

Nathalie, 11-10-2011 17:12 #19
Hoi, ik wil graag een navelpiercing en m'n ouders etc. zijn het er ook mee eens. Alleen een nadeel is wel, dat ik volleybalster ben. Met volleybal duik je nog wel 'ns en dan schuif je met je buik over de grond. Ik snap wel dat je dan je navelpiercing uit doet, maar hoe moet dit dan in de eerste periode dat je piercing er nog niet uit mag, kan je hem dan al afplakken, of kan ik dan gewoon niet volleyballen? Iemand ervaring? Alvast bedankt :))

Nikki, 19-07-2011 15:52 #18
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik wil een navelpiercing. Mijn ouders staan achter mijn beslissing en ik weet wat de gevolgen kunnen zijn. Ik wil hem binnenkort al laten piercen, maar ik ben bang dat ik hem niet goed verzorg. Ik ga dan ook niet zwemmen, en ga de tips van de piercer en misschien jullie wel gebruiken. Hebben jullie nog tips voor de verzorging van een navelpiercing?

Steffie, 20-05-2011 18:48 #17
Hoelang moet je wachten voor je in de zee mag gaan zwemmen na het laten zetten van een navelpiercing?

Machilosa, 22-04-2011 21:04 #16
Ik wil met mijn reactie mensen waarschuwen. het is super onhandig en echt opletten geblazen. Als ik de tijd kon terugdraaien had ik mijn navelpiercing op 14 jarige leeftijd beter uitgedaan. ik ben nu 23 en heb een jaar geleden terug mijn navelpiercing laten zetten, de reden daarvoor is zodat het litteken op mijn buik er wat beter uitziet, het valt minder hard op, als ik maar een puntje als litteken had had ik die navelpiercing nooit opnieuw laten zetten. ik heb in totaal 5 piercings dus ik weet wel waarover ik spreek.

in begin kon ik mij zelfs niet bukken, heb de eerste paar weken met verluchtende gaas rond gelopen ben super voorzichtig geweest een navelpiercing is nu eenmaal een piercing dat snel ontsteekt. wat pijn en genezingsproces betreft is het bij iedereen relatief.

als ik in begin met mijn vriend vrijde moest ik mijn hand op m'n navelpiercing zetten om te voorkomen dat hij ertegen stoot, onlangs stoten m'n hondje haar poot ertegen en mijn vriend die aan mijn bloes prulde zorgde ervoor dat m'n bloes er tegen bleef haken. deed dat ff pijn! vooral mensen die sporten en vooral wilde sport als waterpolo raad ik af een navelpiercing te laten zetten! ik durf zelfs niet lekker gek te doen met mn vriend vooral niet tijdens het zwemmen uit angst dat hij tegen mijn buik schuurt! en zo een ongeluk is snel gebeurd!

een vriendin van mij deed haar navelpiercing bij bepaalde gelegenheden ook uit en daar is een reden voor! er zijn gevallen waarbij ongelukken zijn gebeurd waarbij het bij sommige mensen is uitgescheurd. ik heb van geen enkele piercing zoveel last gehad als van een navelpiercing.

M., 18-03-2011 15:29 #15
Ik heb ook een navelpiercing. Het zetten moet je niet bang voor zijn, je voelt even een prikje maar echt pijnlijk kun je het niet noemen. Dit viel mij ook mee, want ik heb behoorlijk snel pijn. Verder, als je het goed schoon houdt, geen strakke shirts draagt de eerste weken, er niet aan gaat zitten en niet op je buik gaat liggen/slapen dan is de kans op ontsteken ontzettend klein. Verder, ga de eerste 8 weken gewoon niet zwemmen! Ook niet met tape op iets dergelijks er overheen. Sowieso er niks op plakken, dan duurt de genezingsperiode alleen maar langer en de kans op ontsteken wordt groter. Dan nog een tip voor een goede piercer: Spike & Inky in Zwolle! Volgens de GGD normen, volledig hygiënisch. Je moet er wat voor over hebben! Succes er mee!

Jamiila, 27-09-2010 15:54 #14
Heee. heb net een navelpiercing laten zetten en ben 14 heb al een lip piercing die ook echt heel erg meeviel en mijn navelpiercing deed echt geen pijn snap niet waarom mensen er zo een hele grote drama van maken maar het is wel gevoelig en rood maar hoe kan je het het beste onderhouden?
xxxx

Marissa, 22-08-2010 23:07 #13
Ik heb namelijk rond april 2010 een navelpiercing laten zetten, het zetten deed al ontzettend pijn. de naald ging er niet door heen en zij bleef maar door duwen (geen succes dus)
toen die er eindelijk in zat, had ik er al meteen last van! ik dacht dat dit wel normaal zou zijn, nog geen week later begon het ontsteken, mijn moeder was er al meteen tegen dus die zij alleen maar! 'ja eigen schuld' aangezien ik al moeilijk genees! nou naar een paar weken was het echt zo vreselijk pijnlijk allemaal, ik ben naar de dokter geweest maar hij zei, ja het is aan jou de keus erin blijven of eruit? ik kreeg geen zalf of iets mee.
dus daar had ik ook niks aan!

er zat een bultje onder wat steeds groter werd en me draai bolletje die zakte steeds verder in me huid.

toen was ik het zat, ik ben naar de dichtsbijzijnde piercer geweest. die er niks mee te maken wilde hebben en adviseerde om er een zwangerschaps piercing in te doen. ik dacht nou ja ok is goed! maar hij wilde het niet doen.
ik kreeg van hem sterlilon mee? maar had al gehoord dat dat te strengste verboden is!

de zelfde avond ben ik naar een andere shop geweest, een hele goede! ze vertelde mij dat de piercing te klein is gezet (er was een maatje 10/11 ingezet terwijl er een 14 in moest) ze heeft er gelijk een titanium piercing ingezet (er zat namelijk ook nog is een chirurgisch ding in) en toen heeft ze me antibiotica creme meegegeven. dat hielp prima. het geneesde prima! ik ben op vakantie geweest en heb lekker in de zee gezwommen wat er werd aan geraden!
(niet in het zwembad)

toen ik eenmaal terug was, ben ik terug gegaan naar de shop want ik mocht een andere met een steentje erin doen, alleen was die alleen in maatje 12,5 maar hij bleek prima te zitten, er was nog wel wat ruimte. alleen ik heb zo last van me buik, ik ben er laatst mee naar de dokter geweest, ze zei dat het door een gescheurde spier kwam. maar ik betwijfel of die ontsteking niet in me buik is geslagen, kan dat een mogelijk heid zijn, en wat zijn daar de verschijnselen van! ik hoop echt dat u kunt helpen

en de piercing nu begint toch wel pijn te doen, zit er toch aan te denken om toch die grote er weer in te laten doen! ik heb echt geen zin in weer zoveel pijn!:-(

vriendelijke groet. marissa (ik hoop dat iemand het kan beantwoorden of tips heeft)

Aaltsje van der Leeuw, 03-07-2010 23:21 #12
Ik wil ontzettend graag een navelpiercing (ben 18), maar ik ben erg bang dat het dan gaat ontsteken enzo en dat het pijn gaat doen. Hebben jullie misschien een goede raad voor me? Want ik wil dolgraag 1. En weten jullie dan misschien ook wat een goede piercing shop is waar je ut kan laten zetten want wil wel erg graag dat het gelijk goed gebeurd.

Vera, 14-06-2010 18:25 #11
Hee ik heb een vraag, Ik zit op de sport waterpolo en ik wil graag een navelpiercing
Alleen zou ik dan ook met een stuk waterdichte tape kunnen zwemmen.
zeg maar dat ik dat er een paar lagen dik op plak.
want anders zou ik het in de zomer vakantie moeten doen. alleen dan kan ik ook niet zwemmen.
Wat zou kunnen?

Groetjes Vera:-)

Vera, 08-06-2010 16:37 #10
Hoi ik heb een vraagje ik wil een navelpiercing zetten maar mijn moeder zegt ja dat is slecht voor je en het kan snel ontsteken willen julie iets aan mijn zeggen ik dat
tog een navelpiercing kan laten zeten
wil er zo graag een :-( groetjes vera

Janine, 03-05-2010 11:34 #9
Hai! Ik heb voor twee weken terug een navelpiercing laten zetten, mijn piercer zei dat ik zo'n 6 weken niet mocht zwemmen, niet in bad, niet in de saune, stoomdingen enzo. Dus als je hem nu laat zetten kan je in de zomervakantie wel zwemmen denk ik, hopen dat het
de aankomende 6 weken niet al te lekker weer wordt. Het deed trouwens wel even pijn, maar het ziet er nu heel goed uit.

Marousha, 26-04-2010 16:28 #8
Hoi, ik heb een vraagje. Ik wil binnenkort een navelpiercing laten zetten. maar ik ben pas 13 jaar. en ik wil eigenlijk weten wanneer ik dan kan zwemmen. Want ik lees op verschillende sites dat je de eerste paar weken beter niet kan zwemmen, maar hoeveel weken zijn de eerste paar weken?
Groetjes :-)

Elise, 25-04-2010 16:35 #7
Ik ben 13 jaar, ik mag een navelpiercing van mn moeder enzo.
Maar ik weet niet of ik er nog te jong voor ben?
En als ik hem nu neem, en ik ga in begin zomervakantie naar Egypte, kan ik dan nog wel zwemmen?

X:-)

Laura, 16-03-2010 16:57 #6
Ik wil een navelpiercing ( ik ben 13) maar mijn moeder denkt dat dat slecht is omdat ik nog in de groei ben, kan dat idd kwaad? Reactie infoteur, 20-03-2010
Hallo Laura,

Als je nog in de groei bent dan is de kans op het uitgroeien van een piercing veel groter. Je lijf drukt de piercing er dan uit, waarna er een litteken achterblijft. Bovendien is het ook erg belangrijk dat je moeder achter je beslissing staat, vooral als je nog zo jong bent. Het is beter nog een paar jaar te wachten.

Caroline, 15-02-2010 17:42 #5
Haay! ik wilde een navelpiercing zetten op mijn verjaardag, midden maart, maar ga op vakantie op 3 juni, is dit dan ook te kort vantevoren? want ik zal daar wel zwemmen en zonnen. En hoe zit het met bijvoorbeeld een zonnebank?
alvast bedankt!

Pleun, 11-10-2009 13:00 #4
Kan je als je een navelpiercing hebt je piercing er gewoon uithalen en een tijdje geen piercing indoen net als ij een oorbel?
zoja? hoe ziet het er dan uit? zie je dan eensoort gaatje? groot, klein?
alvast bedankt.:-) Reactie infoteur, 18-10-2009
Hallo Pleun,

Je kunt een navelpiercing nadat hij goed geheeld is er best even uithalen. Ik zou hem er niet dagenlang uitlaten, dan is de kans groot dat hij dichtgroeit.
Wanneer je een navelpiercing eruithaalt, zie je een gaatje. Hoe groot dat gaatje is, ligt aan de persoonlijk situatie, maar meestal is deze relatief klein.

Nine, 25-09-2009 19:06 #3
Ik heb er zelf 1.
Je moet goed oppassen dat je inderdaad niet blijft hangen met kleren ofzo.
& ik vond het trouwens niet echt pijn doen, het is meer even kiezen opelkaar.
Het voelde als een haar die uit je hoofd werd getrokken. Haha
Maar 1 goeie tip, ; Eet suiker. Je hebt misschien geen honger of je bent misschien zelfs wel misselijk van de zenuwen, maar eet nou maar. Anders heb je kans dat je flauw valt. Zorg ook dat je een flesje cola bij je hebt ofzo of een andere zoete drank met suikers.

Daphne, 19-07-2009 13:05 #2
Ik wil een navelpiercing, maar is dat nu wel het juiste moment in verband met zwemmen? Want ik ga over 1 maand op vakantie naar italie en ik wil daar graag zwemmen ik hoop graag dat je antwoort wil geven op mijn vraag. Reactie infoteur, 19-07-2009
Het is het beste in de eerste weken nog niet te gaan zwemmen. Vooral zwembadwater is niet hygiënisch. Het zoute water van de zee valt nog wel wat mee. Ik raad je aan de piercing na je vakantie te zetten. Wanneer je wel beslist hem nu te laten zetten, zorg er dan voor dat je je piercing goed schoonhoudt.

Mylene, 15-03-2009 20:07 #1
Het klopt wel allemaal hoor die nadelen en voordelen. Maar nu even een vraag. Ik zou nog wel wat willen weten over de hygiëne, dus of het hygiënisch is als je een navelpiercing van iemand anders kan indoen. Reactie infoteur, 16-03-2009
Hallo Mylene,

Ik zal mettertijd nog een stuk in mijn artikel verwerken over hygiëne. Een navelpiercing van iemand anders dragen kan wel, mits je hem natuurlijk erg goed ontsmet. Gewoon schoonmaken met zeep is daarbij niet voldoende. Gebruik ook alcohol of een ander ontsmettingsmiddel. Daarna kan het gerust.

Infoteur: Papillon
Laatste update: 19-05-2012
Subrubriek: Beauty
Reacties: 51
Schrijf mee!