InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Een droge, verouderde huid oppeppen van binnenuit

Een droge, verouderde huid oppeppen van binnenuit

Een droge, verouderde huid oppeppen van binnenuit Iedereen wil zijn of haar gezonde, jonge huid behouden. Antirimpelcrèmes zijn niet aan te slepen in de winkels, maar kun je je huid ook op een andere en goedkopere manier verzorgen?

Je huid verzorgen

Huidverzorging is belangrijk om een goede huidstructuur te behouden. Wanneer je niets doet aan je huid, dan zal de huid veel sneller verouderen en rimpels vertonen, dan wanneer je je huid goed verzorgt. Huidverzorging begint bij het goed schoonhouden van de huid en het gebruiken van een dag- en nachtcrème. In principe hoef je daarvoor geen dure producten of antirimpelcrème voor te gebruiken. Gewone huismerkartikelen zijn vaak net zo goed als de duurdere huidverzorgingsproducten.

Je huid van binnenuit verzorgen

Wanneer je last hebt van een droge huid of van huidveroudering, dan kun je de structuur van je huid verbeteren door aanpassingen in je voedingspatroon aan te brengen. Bepaalde voedingsmiddelen werken bevorderend voor de huid en zullen de huid een zachtere en soepelere structuur geven. De huid zal na een aantal weken aanzienlijk opknappen en de vorming van rimpels wordt van binnenuit bestreden.

Visolie

Vette vis, zoals bijvoorbeeld zalm, heeft een rijk gehalte aan omega 3 vetzuren. Deze vetzuren hebben een positieve werking op de huid. In plaats van het eten van vis, kun je ook gebruik maken van capsules, die gevuld zijn met visolie. Visolie heeft ook een positieve werking op huidproblemen zoals eczeem. Probeer in ieder geval een paar dagen in de week vette vis te eten in plaats van vlees. Je huid zal er van opknappen.

Vlaszaadolie (lijnzaadolie)

Onderzoek heeft uitgewezen dat de consumptie van vlaszaadolie (ook wel lijnzaadolie genoemd) de huid minder droog en ruw maakt. Het positieve effect van vlaszaadolie is inmiddels door onderzoek aangetoond. Vlaszaadolie kun je in pure vorm gebruiken, maar gemakkelijker is het wanneer je capsules met vlaszaadolie gebruikt. Deze capsules zijn verkrijgbaar in natuurvoedingswinkels. Na gebruik van 3 maanden zal de structuur van de huid aanzienlijk verbeterd zijn.

Citrusvruchten

Door de hoge hoeveelheid vitamine C in citrusvruchten wordt het collageen in de huid op peil gehouden. Collageen geeft de huid de stevigheid van een jonge, gezonde huid. Naarmate we ouder worden vermindert de hoeveelheid collageen in de huid. Sinaasappels, citroenen, mandarijnen en grapefruits zijn dus niet alleen gezond voor de lijn, maar ook belangrijk voor het onderhouden van de conditie van je huid.

Olijfolie

Olijfolie is niet alleen goed om op de huid te smeren, maar ook erg goed om te consumeren. Olijfolie bevat veel antioxidanten, is rijk aan polyfenolen en aan gezonde vetten. Als je last hebt van een droge huid, probeer dan eens één of twee eetlepels olijfolie per dag te gebruiken. Het beste om te gebruiken is extra vierge olijfolie. Ook voor mensen die alleen maar last van droge benen hebben, is olijfolie goed om mee te smeren, maar ook dan helpt de consumptie ervan om de huid van de benen weer soepel te laten worden.

Kokosolie

Kokosolie heeft ook heel veel gezonde eigenschappen. Consumptie van kokosolie heeft een positieve uitwerking op de darmen, het metabolisme en de huid. Net als bij olijfolie is de extra vierge olie het beste om te gebruiken. Kokosolie kan gemakkelijk gebruikt worden op brood ter vervanging van boter en je kunt er in bakken, braden of roerbakken.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Chemische peelings - Gom je rimpels weg!Wil je een jonge huid zonder rimpels, dan kan je opteren voor een chemische peeling. De opperhuid wordt verwijderd en di…
Gezichtscrèmes en anti-rimpelcrèmesGezichtscrèmes en anti-rimpelcrèmesGezichtscrème en anti-rimpelcrème valt vaak op door hun beloftes. Een belofte (claim) is een aanduiding op het etiket, v…
Tegen huidveroudering: tomatenpureeTegen huidveroudering: tomatenpureeOp de markt verschijnen altijd weer anti-rimpelcrèmes en anti-verouderingsmiddelen. Het ene middel tegen huidveroudering…
Wondermiddel tegen rimpels en droge huidWondermiddel tegen rimpels en droge huidZoek je een wondermiddel tegen rimpels, voor droge huid of gecombineerde huid? Etherische oliën zijn de oplossing. Ze zi…
Hyaluronzuur goed tegen rimpels, tegen artrose en droge huidHyaluronzuur goed tegen rimpels, tegen artrose en droge huidWat is hyaluronzuur? Hyaluronzuur is belangrijk om vocht in de huid vast te houden. Ook speelt Hyaluronzuur een grote ro…
Bronnen en referenties
  • Xomba: Four Highly Effective Ways to Eat for Dry Skin

Reageer op het artikel "Een droge, verouderde huid oppeppen van binnenuit"

Reactie

Quincy, 20-09-2009 01:45 #1
Ik zou heel graag willen weten wat te gebruiken tegen rimpels, in plaats van met een injectienaald overal in je huid te staan steken. Injectienaalden in mijn gelaat vind ik moordend.

Infoteur: Ceetee
Gepubliceerd: 13-04-2009
Subrubriek: Beauty
Reacties: 1
Schrijf mee!