InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Kalo haarreductie - Ervaringen en resultaten
recensie

Kalo haarreductie - Ervaringen en resultaten

Kalo is een product waarmee je zonder pijn overtollige haartjes definitief kunt verwijderen. Alle lichaamsdelen kunnen worden behandeld: gezicht, oksels, bikinilijn, benen, armen, buik, billen, rug, etc. Kalo is zuinig in gebruik omdat je het niet elke dag hoeft aan te brengen. Wij hebben de Kalo-producten (spray + lotion) 4 maanden lang getest. Dit zijn onze ervaringen en resultaten.

Definitieve haarreductie met Kalo

Kalo is een product waarmee ongewenste haartjes minder snel of zelfs helemaal niet meer terugkomen. Een natuurlijk enzym omkapselt het haarzakje, verstoort de zwavelverbindingen en zet de aangroei van nieuwe haartjes stop. Doordat de haarzakjes onvoldoende gevoed worden, verzwakken de haartjes zodanig dat ze minder snel en dunner terugkomen. Na minimaal 1 jaar gebruik kan zelfs een definitieve haarreductie worden verkregen. Kalo is geschikt voor alle huidtypes, dus ook donkere huiden, haartjes met een lichte kleur en donshaartjes. Kalo kan ook gebruikt worden door mannen. Haar dat eenmaal verdwenen is, mag in principe nooit meer teruggroeien. Kalo zou het meest effectief zijn bij dunne en lichte haartjes, dit in tegenstelling tot IPL behandelingen die alleen efficiënt zijn bij donker en dik haar.

Kalo Ervaringen en resultaten

Wij hebben de Kalo producten (spray + lotion) vier maanden lang uitgetest op de bikinilijn. Hierbij moet wel gezegd dat dit één van de moeilijkste zones is om te behandelen omdat de vetlaag er dikker is en de haartjes dus veel dieper zitten.

De makers van Kalo raden aan de haartjes van de te behandelen zone tot in het haargroeizakje te verwijderen. Dit is mogelijk via waxen, harsen of met een epileringsapparaat. Door de haartjes met wortel en al te verwijderen, gaan de haarzakjes tijdelijk openstaan waardoor Kalo beter geabsorbeerd wordt en de actieve ingrediënten de aanmaak van nieuwe haartjes kunnen neutraliseren. De Kalo spray dient meteen na het waxen, harsen of epileren te worden aangebracht. Ga dus niet eerst naar huis als u zich bij de schoonheidsspecialiste laat ontharen, maar breng de spray meteen na de haarverwijdering aan. Wacht vervolgens tien minuten en spray een nieuwe laag Kalo op het te behandelen gebied. Wacht opnieuw tien minuten en breng een derde keer Kalo aan, deze keer de lotion. In totaal moet u na het epileren dus drie keer Kalo aanbrengen met tussenpozen van tien minuten: twee maal de spray en één maal de lotion. De volgende dag moet u, verspreid over de hele dag, opnieuw drie keer Kalo aanbrengen.

Naast harsen, waxen of epileren, mag u ook scheren. Hierdoor zullen de haartjes echter alleen dunner en zachter worden, maar het zal niet definitief verdwijnen. Indien u de haartjes nooit eerder met wortel en al verwijderd hebt, doet u er goed aan eerst een keer te scheren en dan enkele keren Kalo te gebruiken. Op die manier worden de haartjes fijner zodat waxen, harsen en epileren gemakkelijker gaat en minder pijnlijk wordt.

De eerste resultaten zouden pas na 5 tot 7 ontharingsbeurten zichtbaar zijn. De definitieve stopzetting van de haargroei verkrijgt men na Kalo minimum 1 jaar te hebben gebruikt. Een uitzondering hierop is de verwijdering van donshaartjes. Hier kan men al na slechts 1 tot 2 beurten een definitief resultaat bereiken. Lichaamsdelen die nog nooit eerder werden geschoren, zijn eveneens vatbaarder voor het product.

Wij verkregen de volgende resultaten met Kalo:
  • Na vier maanden zijn er enkele kale plekken verschenen; meer dan 90% van de haartjes staat er echter nog altijd.
  • De haartjes groeien met Kalo trager terug dan vroeger, waardoor je minder moet epileren of scheren.
  • De haartjes zijn inderdaad zachter en dunner geworden. Ze blijven echter duidelijk zichtbaar en donker.
  • De haartjes lijken minder lang. Mogelijk is dit het gevolg van een tragere haargroei.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bioxet - Ervaringen en resultatenBioxet is een crème waarmee je zonder pijn een definitieve ontharing kan verkrijgen. Alle lichaamsdelen kunnen worden be…
Ontharing met elektrolyse - Ervaringen en resultatenHet ontharingsapparaat Epiliss van Babyliss maakt gebruik van een zwakke elektrische stroom, elektrolyse genaamd, om een…
Epilar permanente ontharing - Ervaringen en resultatenEpilar System is een pijnloze manier om ongewenste haargroei permanent te verwijderen. Epilar is aangewezen voor persone…
Laserontharing of definitieve ontharingLaserontharing of definitieve ontharingLaserontharing of definitieve ontharing zorgt ervoor dat u niet meer hoeft te epileren, crèmes smeren, harsen of scheren…
IPL definitieve ontharing - Ervaringen en resultatenIPL is een permanente ontharing die gebruik maakt van lichtimpulsen om de haren weg te branden. De behandelde haren kome…

Reageer op het artikel "Kalo haarreductie - Ervaringen en resultaten"

Reacties

Jeffrey V. A., 28-03-2012 15:48 #2
Ik heb Kalo inmiddels ook besteld, ik wil het toch een keer proberen. Ik heb vooral in mijn nek en bovenop mijn rug haren die ik graag weg wil hebben, die ik zelf onmogelijk kan harsen of scheren. Het regelmatig laten doen of laseren is mij te duur. Mede dankzij dit artikel heb ik besloten het toch een keer te proberen, alle beetjes helpen, hoewel ik ook veel tegenstrijdige berichten heb gehoord.

Je kunt Kalo trouwens het goedkoopst bestellen bij hun eigen website stophaargroei.nl en je krijgt er via http://www.actiecode.nl/acties/actie/stophaargoei-kortingscode-kalo ook nog eens 5% korting op voor de mensen die het toch eens willen proberen. Ik laat de komende weken wel weten hoe het is gegaagn.

Bert, 04-04-2010 19:21 #1
Mijn ervaring is de volgende: ik heb de haren allemaal geëpileerd en vervolgens één enkele keer een beetje Kalo opgesmeerd (oksel) en deze in laten trekken. Dit heb ik slechts één keer gedaan, dus geen herhalingen. Toen ik de haren twee weken later weer epileerde was dat nauwelijks voelbaar meer.

Infoteur: Avalon
Gepubliceerd: 08-05-2009
Subrubriek: Beauty
Special: Definitieve ontharing
Reacties: 2
Recensies…
Schrijf mee!