InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Review/mening: Witte tanden met Crest Whitestrips Classic
recensie

Review/mening: Witte tanden met Crest Whitestrips Classic

Het is de laatste jaren een echte hype: het bleken van je tanden. Vaak is dat een dure aangelegenheid om bij de tandarts te laten doen. Tegenwoordig zijn er ook producten die niet duur zijn en beweren je tanden witter te maken. Ook de makers van de Whitestrips van Crest beweren dit. Werken de Crest Whitestrips echt? In dit artikel meer over Crest Whitestrips en mijn ervaring en mening over het product.

Amerika en Nederland

In Amerika kun je gewoon bij de drogist bleekmiddelen voor je tanden kopen. Die bevatten vaak 6% waterstofperoxide. In Nederland 0,1% peroxide toegestaan bij zelfhulpmiddeltjes. Deze middelen zullen niets voor de witheid van je tanden doen. Je kunt natuurlijk ook doe-het-zelf middeltjes kopen uit Amerika op het internet. eBay geeft genoeg keuze. De middelen uit de VS zullen je tanden echt wel witter maken. Soms met de schadelijke gevolgen van dien. Vaak tast het je tandvlees en glazuur aan.

Wat zijn Crest Whitestrips?

Crest Whitestrips zijn strips die je één of twee keer per dag op je ondergebit en bovengebit plakt. Deze moet je enkele minuten laten zitten en vervolgens er weer af halen. Meer is het niet. En het werkt echt. Je tanden worden witter. En ze kosten ongeveer twintig dollar. De Crest Whitestrips zijn in verschillende soorten verkrijgbaar. De ene soort bevat meer bleekmiddel dan de ander. De verschillende soorten zijn: Crest Whitestrips Pro Effects, Crest Whitestrips Premium, Crest Whitestrips Classic en Crest Advanced Seal.

Wat belooft Crest?

Crest beweert dat de Whitestrips die zij ontwikkeld hebben geen schadelijke gevolgen hebben voor je gebit. Ze zouden dezelfde bleekmiddelen voor hun strips gebruiken als tandartsen ook gebruiken bij het bleken van tanden. Het product zou intensief getest zijn, waaruit gebleken is dat Crest Whitestrips 100% veilig zijn. We zagen Audrina in The Hills zelfs Crest Whitestrips gebruiken. Als een celebrity in Hollywood het gebruikt, dan zal het toch niet zo slecht zijn?

Werken Crest Whitestrips echt?

Ja, de Whitestrips van Crest werken echt. Het Internet staat inmiddels al vol met succesvolle ervaringen uit Amerika met de strips. Breng eens een bezoekje aan een Amerikaanse website, en je ziet veel goede ervaringen en reviews. Het leuke is dat je al na een paar dagen resultaat ziet met de Crest Whitestrips.

Mijn mening over het product

Na het lezen van alle goede reviews heb ik besloten de Crest Whitestrips Classic aan te schaffen via eBay. Deze strips moeten twee keer per dag, voor 14 dagen gedragen worden. De strips moeten een half uur op je tanden blijven.

De eerste dagen heb ik de strips twee keer per dag gedragen, maar dit hield ik niet lang vol. Dit was teveel voor mijn tanden, ze werden gevoelig en deden pijn. Op de gebruiksaanwijzing staat beschreven dat wanneer je tanden gevoelig worden, je de strips beter één keer in de zoveel dagen kan gebruiken. Dit heb ik dus gedaan. Dit ging veel beter. Toch vond ik wel dat mijn tanden er erg gevoelig van werden. Gelukkig was de gevoeligheid na 24 uur alweer een stuk minder. Misschien ligt dat aan de conditie van mijn tanden, misschien niet. Op Internet zijn meer ervaringen met gevoelige tanden te lezen.

Wat de witheid van de tanden betreft, zijn de Whitestrips van Crest echt goed. Al na een paar dagen waren mijn tanden aanzienlijk witter. Bovendien zijn de strips makkelijk aan te brengen en te dragen. Je kunt gewoon iets anders gaan doen terwijl je de strips op je tanden hebt.

Conclusie

Ik vond dit over het algemeen een goed product. De enige nadelen vond ik de gevoeligheid van de tanden, en hoe lang ik er mee bezig was. Want ik gebruikte één strip in een paar dagen, dus het duurde enkele maanden alvorens ik helemaal klaar was. Maar wanneer je niet last heb van gevoelige tanden is dit misschien niet nodig. De Crest Whitestrips zijn wat mij betreft een aanrader. Ik zou ze niet gebruiken wanneer je altijd al gevoelige tanden hebt gehad. De Crest Whitestrips zijn al met al niet duur, en ze hebben mooie witte tanden als resultaat.
© 2009 - 2017 Papillon, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Tanden bleken: Witte tanden bij de tandarts of met Crest?In Amerika is het al jarenlang een grote trend: Het bleken van je tanden. Iedereen wil wel een stralend witte Hollywood-…
Maak je tanden witter met Crest WhitestripsMaak je tanden witter met Crest WhitestripsTanden bleken is erg populair de laatste jaren. Helaas is tanden bleken niet erg goedkoop als je de behandeling bij een…
Zo krijg je prachtige witte tandenZo krijg je prachtige witte tandenVeel mensen dromen van een prachtig gebit met witte tanden. Want een mooi gebit is aantrekkelijk. Witte tanden geven een…
recensieRecensie: Cheryl Strayed WildEnkele jaren na het overlijden van haar moeder maakte Strayed een 1700 kilometer lange solovoettocht langs de Amerikaans…

Reageer op het artikel "Review/mening: Witte tanden met Crest Whitestrips Classic"

Reacties

Jeurs, 25-04-2017 01:34 #13
De strips bevatten veel te veel H2O2 (Waterstofperoxide), namelijk 6%. In de EU is 0,1% maximaal toegestaan en dat is niet voor niets. Ik begrijp dus niet dat mensen het tòch proberen.

Het is erg schadelijk voor de tanden. Het penetreert het glazuur om zo de kleurstof (bleek) ook in het tandbeen door te laten dringen. Je leert bij biologie al dat glazuur zich niet zo 1, 2, 3 kan herstellen.

Koop dit spul niet. Als je iets wilt proberen, overleg dan even met je tandarts wat de do's en don't's zijn. Hij zal je Crest sws afraden. Er zijn wel producten die vrij goed schijnen te werken en veel gezonder zijn. Pijn/naar gevoel, is een signaal van het lichaam dat er iets niet goed zit, dus de verhalen over pijnlijke tanden zeggen genoeg.

Naar eigen ervaring kan ik zeggen dat een tijdje extreem goed poetsen (er heel bewust mee bezig zijn en 3 keer per dag) al wonderen doet. Niet de tanden poetsen als je nét (fruit/cola) hebt gegeten (door de zuren is het glazuur dan zachter en kun je het beschadigen. Een goede schoonmaak/polijst beurt (geen whitening beurt) bij de tandarts doet soms ook al wonderen.

Rasit, 12-01-2016 20:48 #12
Ik heb witte plekken hoe komt dat? Eerste keer dat ik ze gebruik, help!

Lindsey, 22-06-2015 04:32 #11
Ik wil ook graag de strips gaan gebruiken maar ik heb echter spalkjes/draatjes achter mijn tanden omdat ik vroeger een beugel heb gehad. Heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand of het schadelijk is voor de lijm waar de spalkjes mee vast zitten?

Nicoline, 26-01-2013 23:36 #10
Hi allemaal,

Ik heb ongeveer een maand geleden een bestelling geplaatst bij crestwhite.nl en nog steeds niks ontvangen, weet iemand of deze site betrouwbaar is?

Groetjes

Marcel, 04-01-2013 10:49 #9
In het verleden heb ik mijn tanden laten bleken bij de tandarts, werkte prima, alleen na een paar jaar koffie drinken en roken waren ze toch weer wat minder wit aan het worden. Verschillende tandpasta's en huis tuin en keukenmiddeltjes geprobeert ( 2 minuten op een citroen bijten schijnt te helpen ), uiteindelijk bij crest whitestrips terecht gekomen. De eerste keer voelde ik wel wat gevoeligheid in mijn tanden, maar dat was na een minuutje ofzo wel weg. Na de kuur van 2 weken vroeg iedereen of ik mijn tanden weer had laten bleken. :)

@Daisy: ik heb ze pas bij http://www.crestwhite.nl/ gekocht.

Paula, 10-09-2012 16:11 #8
Ik heb ze ook gekocht. Eerst een halve kuur, dit werkte goed, mijn tanden werden steeds witter. Ik heb nu een hele kuur gedaan. Voor 1 week waren mijn tanden echt een stuk witter ik had een veel 'frissere' glimlach. Helaas trok de oude kleur van mijn tanden na een week alweer vrij snel terug en de gevoeligheid is nog steeds niet verdwenen (nu 2 weken later). Ik rook niet en drink alleen koffie met heel veel melk ongeveer 1 per dag. Al met al zo'n 75 euro lichter, geen wittere tanden, wel gevoeliger. Wat mij betreft geen aanrader dus. Groetjes!

Daisy, 08-08-2012 21:56 #7
Hey! Waar kan je dat dan kopen? Bij kruidvat of etos gewoon?

Racha, 08-09-2011 14:22 #6
Ik heb het ook gebruikt gisteren voor het eerst en idd een stuk witter alleen heb ik een enorme last van mijn tanden ze zijn zo gevoellig dat drinken en eten echt geen optie is. De pijn is bijna ondragelijk geworden. Trekt het weg denk je? nu ga ik morgen op vakantie en ben ik bang dat ik er last van blijf houden. Hoe kan ik zorgen dat het over gaat?

Fashiongirl, 18-03-2011 14:16 #5
Woww! Ik ga het proberen ik zie zoveel goede reacties over de strips, duizenden mensen zouden toch niet liegen?! Af en toe lees ik dat mensen bang zijn dat het slecht is voor het glazuur op je tanden. Ik kan me dat idee enigszins indenken, maar als zelfs tandartsen in Amerika en Canada het product aanbevelen?! Zolang je de gebruiksaanwijzingen volgt zou er niet zoveel mis kunnen gaan toch?

Robee, 13-01-2011 22:48 #4
Ik heb de classic kuur afgemaakt en t werkt echt! ik ben een roker en toch blijven ze nog goed wit. Ik probeer alles wat nieuw is en heb al veel bleeksel geprobeerd. mensen moeten wel eerst lezen voordat ze het gebruiken, heb op internet veel gevonden over pijn dit en dat. er word duidelijk gezegd dat je het NIET moet gebruiken bij gevoellige tanden.

Linda, 09-08-2010 11:27 #3
Ik had ook ergens gelezen dat het idd bij een aantal mensen niet werkt om één of andere reden. Volgens mij was het 5% van de mensen. Maar ik gebruik ze nu 5 dagen. Ik weet niet zeker maar volgens mij zijn ze wel iets witter geworden. Al zie ik het soms beter dan een andere keer maar misschien ligt het ook aan het licht.

Bella, 22-05-2010 13:56 #2
Een vriendin van mij heeft ook de whitestrips gebruikt, ze heeft er goede ervaring mee. ze raadde het mij ook aan maar ik heb helaas hier geen geduld voor hahah. ik wilde iniedergeval ook wittere tanden. dus ik heb mn tanden laten bleken in een whitening praktijk in tilburg. ik ben erg tevreden over het resultaat! ze zijn echt witter geworden. als ik vergelijk met die van mn vriendin zie ik bijna geen verschil (ik vind mijn tanden zelfs iets witter).

Gossip Girl, 10-01-2010 16:14 #1
Werkt echt niet! Net 7strips gebruikt, maar geen enkel verschil!:-( Reactie infoteur, 10-01-2010
Hallo,

Jammer dat je geen goede ervaring hebt met de Whitestrips. Over het algemeen wordt het product goed beoordeeld, maar er kunnen natuurlijk altijd uitzonderingen zijn. Ik weet niet welke soort Crest Whitestrips je gebruikt, maar bij de originele strips moet je 14 dagen lang twee keer per dag de strips gebruiken. Dat zijn 56 strips. Misschien ligt het aan het feit dat je de behandeling nog niet af hebt?

Infoteur: Papillon
Laatste update: 29-08-2009
Subrubriek: Beauty
Reacties: 13
Recensies…
Schrijf mee!