InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Hoe krijg je sterke en mooie nagels?

Hoe krijg je sterke en mooie nagels?

Hoe krijg je sterke en mooie nagels? Veel vrouwen hebben problemen met hun nagels: ze breken snel, zijn niet hard of de verleiding om er op te bijten is te groot om mooie nagels te kweken. Hoe kun je de conditie van je nagels verbeteren?

Mooie nagels, mooie handen

Vrouwen hebben graag mooie handen. Mooie nagels geven de handen een nog mooiere uitstraling. Mooi gevormde en mooi verzorgde nagels zijn de wens van veel vrouwen. Toch lukt het lang niet iedereen om dit voor elkaar te krijgen. Nagels breken af, men kan het niet nalaten te bijten op de nagels of kleine haaltjes of loszittende randjes aan de nagels worden niet netjes weggevijld maar er af getrokken. Dit zorgt ervoor dat de nagels geen kans krijgen uit te groeien tot een mooi sieraad aan de handen.

Middeltjes om je nagels sterker en harder te maken

Hardere en sterke nagels zullen minder snel afbreken of omknakken. Veel vrouwen hebben te kampen met afbrekende nagels. Je stoot je tegen iets en weg is de nagel die eindelijk een beetje lang gegroeid was. Daarnaast kan het voorkomen dat je snel last hebt van haaltjes aan je nagels. Als je aan zo'n haaltje trekt, dan komt er soms een heel stuk nagel los, waardoor de nagel er niet mooier op wordt. Hieronder een aantal tips voor het versterken en verzorgen van de nagels, zodat je nagels harder, langer en sierlijker kunnen worden.
  • Gebruik een nagelverharder of een kleurloze nagellak. De nagelverharder of nagellak leggen een laagje over de nagel heen, waardoor de nagel minder kwetsbaar is. De nagels zullen harder aanvoelen en minder snel breken of omvouwen.
  • Zorg ervoor altijd een nagelvijl op zak te hebben, het liefst een glasvijl. Wanneer je een haaltje aan je nagel hebt, kun je dit er meteen afvijlen, waardoor alleen het ene kleine haaltje verwijderd wordt en niet een groot deel van de nagel. Je nagel krijgt de kans om ongestoord verder te groeien.
  • Vitamine B kan ervoor zorgen dat je nagels van binnenuit versterkt worden. Slik wat extra vitamine B bij (niet meer dan de aanbevolen hoeveelheid) en kijk of je na een paar weken resultaat ziet.
  • Calcium zorgt voor sterke botten en ook voor sterke nagels. Gebruik gedurende een paar weken extra calcium en kijk of de conditie van je nagels verbetert.
  • Bescherm je handen tegen water. Wanneer je toch met je handen in het water of in het sop moet (buiten het normale douchen en handen wassen) gebruik dan plastic handschoenen. Water maakt je nagels erg week en kwetsbaar.

Middeltjes tegen nagelbijten

Nagelbijten is meer een probleem wat in je hoofd zit, dan een lichamelijk probleem. Nagelbijten is een aangeleerde gewoonte die men maar moeilijk kan afleren. Veel mensen kunnen moeilijk stoppen met nagelbijten en bijten door totdat de nagels nog maar de helft zijn van wat een mooie nagel zou moeten zijn. Hieronder een aantal tips om van het nagelbijten af te kunnen komen.
  • De belangrijkste eerste stap naar mooie nagels is wilskracht. Alleen wanneer je het nagelbijten echt wilt opgeven om zo mooie nagels te krijgen, dan zul je erin slagen niet meer op je nagels te bijten.
  • Om je te helpen het nagelbijten af te leren kun je nagelbijtvloeistof op de nagels doen. Deze nagelbijtvloeistof heeft een heel vieze smaak, waardoor de nagels niet meer 'lekker' zijn en je het bijten achterwege laat. De echte verstokte bijters zullen zich hier niet door laten tegenhouden, dus het middel zal niet bij iedereen werken.
  • Laat gelnagels aanbrengen in een nagelstudio. Gelnagels zijn kunstnagels op basis van gel. Deze nagels zijn erg hard en je zult minder geneigd zijn hierop te bijten.
  • Maak je nagels extra mooi. Een mooie nagellak kan al helpen je van het nagelbijten te weerhouden. Wellicht kun je je nagels bij een nagelstudio mooi laten maken door er bijvoorbeeld een patroontje op aan te laten brengen. Of experimenteer zelf met leuke kleurtjes en patroontjes. Je zult minder snel gaan bijten, omdat je het zonde vindt van je mooi gelakte nagels.
  • Vertel de naaste mensen in je omgeving dat je wilt stoppen met nagelbijten en vraag hen je erop te attenderen, wanneer je onverhoopt toch aan het nagelbijten bent.

Voor altijd mooie nagels hebben

Wanneer je altijd mooie nagels wilt hebben, dan kost dit energie, tijd en geld. Wil je altijd goed voor de dag komen met verzorgde nagels, dan zal je zelfdiscipline in het verzorgen van je nagels groot moeten zijn. Je nagels netjes vijlen en mooi lakken is om de paar dagen nodig om je nagels mooi en verzorgd te houden. Wil je minder omkijken naar je nagels hebben, dan zul je wat meer geld moeten investeren. Een nagelstudio bezoeken is dan geen overbodige luxe. De kunstnagels worden steeds beter en gaan steeds langer mee. Vooral gelnagels en harsnagels hebben een langere levensduur dan de kunstnagels die je zelf bij de drogist kan kopen. Een behandeling in een nagelstudio is wel veel duurder.
Gerelateerde artikelen
Nagels afbijtenNagelbijten, het is een nare gewoonte die veel mensen dagelijks bezighoudt. Is het niet uit stress, dan wel uit vervelin…
Tips voor mooie en harde nagelsTips voor mooie en harde nagelsHet is erg vervelend als je je nagels wilt laten groeien en ze telkens afbreken. Zo worden ze natuurlijk nooit mooi en l…
Nagelbijten: een gewoonte of medische aandoening?Nagelbijten is een slechte gewoonte. Gemiddeld kauwen zo’n twee miljoen Nederlanders op hun nagels. De afgekloven nagels…
8 tips voor sterke nagels8 tips voor sterke nagelsMooie sterke en gezonde nagels zorgen voor een hele verzorgde uitstraling. Iedereen wil ze wel, maar helaas hebben veel…
Lange, sterke nagels in drie maandenLange, sterke nagels in drie maandenMooie, lange, sterke nagels geven je handen een verzorgde indruk. Vele vrouwen hebben echter last van zwakke, breekbare…

Reageer op het artikel "Hoe krijg je sterke en mooie nagels?"

Reacties

Carla, 23-04-2016 23:13 #4
Iedere dag een lepel gelatine poeder door de yoghurt en je krijgt keiharde nagels, een nadeel, ook je teennagels.

Sofie, 19-02-2013 20:35 #3
Ik bijt op mijn nagels en ik wil graag gewone nagels. Ik heb veel nagellak en ik kan die eigenlijk nooit gebruiken :(. Heb je tips om te stoppen? Ik wil er eigenlijk geen geld aan uit geven, ik wil het zelf doen. Stuur plyzz snel reactie.

Groetjes nagelbijtertje sofie

Anoniem, 04-02-2013 11:07 #2
Hallo,

Ik had vroeger hele slechte nagels, ze waren allemaal krom, niet sterk, en in allemaal lagen, ik vond het heel erg, en ik schaamde me ook om me nagels aan andere te laten zien. Sinds kort had ik weer nagellak eroverheen gedaan, en ik kreeg allemaal complimentjes, met doorzichtige nagellak eroverheen, zien ze dr weer super mooi en sterk uit!, ik ben super blij!

Bianca, 15-08-2012 11:42 #1
Hallo

ik zoek op Google mooie sterke nagel en ik kom op deze site terecht…
Echter tot mijn verbazing wordt hierop geadviseerd om naar de nagels studio te gaan en je gel nagel op te laten zetten… DAT IS DODELIJK VOOR JE NAGELS!

LEES WAAROM… in de studio vijlen ze eerst jou nagels heel dun net zo dun als papier dan plakken ze een tip erop vervolgens een gel die de nagel hard maakt aan de boven kant… je lees al nagels zo dun vijlen als papier dat doen ze om je gelnagels er zo natuurlijk mogelijk eruit te laten zien!

REACTIE AAN DEZE SITE : informeer de mensen niet fout dit artikel betreft sterke nagel en je wordt verwezen naar een nagelstudio… slechte verwijzing!

MENSEN VOLG MIJN INFO STERKE NAGELS KRIJG JE VAN MELK OMEGA 3…
GOED VIJLEN TEGEN HAAKJES… AFBLIJVEN EN WORDT VANZELF LANG!

vriendelijke groeten Bianca!

Infoteur: Ceetee
Gepubliceerd: 20-09-2009
Subrubriek: Beauty
Reacties: 4
Schrijf mee!