InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Acoustic Wave Therapy tegen cellulitis

Acoustic Wave Therapy tegen cellulitis

Vrouwen die geen ‘last’ hebben van cellulitis zijn uitzonderingen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat men honderden middeltjes kan aanbieden die cellulitis tegen gaan of zelfs verminderen. Onder deze middeltjes zijn een aantal crèmes te vinden, maar ook methodes zoals D-actor therapy. Deze methode bied goede resultaten en is wetenschappelijk onderbouwd.

Wat is acoustic wave therapy?

Om cellulitis te bestrijden, kan men gebruik maken van acoustische schokgolven. Deze methode werd ontwikkeld door Storz Medical. Storz Medical is gespecialiseerd in het ontwerpen en produceren van onder andere medische niersteenvergruizers. Het gebruik van acoustic wave therapy werd onbruikbaar geacht voor cosmetische doeleinden. Daar bracht de D-actor eindelijk verandering in. Deze niet-invasieve behandeling werkt op een efficiënte manier door het gebruik van ultrasone golven. Deze geluidsgolven kunnen tot diep in het weefsel binnen dringen waardoor de samenwerking tussen cellen en bindweefsel genormaliseerd wordt.

Een grote hoeveelheid energie tegen cellulitis

De energiewaarden die de D-actor opwekt zijn bijzonder krachtig. Toch is de behandeling volledig pijnloos en ondervindt men hiervan geen neveneffecten. Door meer energie te gebruiken kan men het proces bespoedigen en het resultaat verbeteren. Men mag erop rekenen dat de eerste zichtbare resultaten zich reeds na 4 tot 6 behandelingen aftekenen. Na ongeveer 1 tot 1.5 maand heeft men een eindresultaat met een zichtbaar gladdere huid.

Wat is het verschil met klassieke methodes?

Bij klassieke methodes maakt men in veel gevallen van ofwel warmte ofwel mechanische massage gebruik. Behandelingen die gebaseerd zijn op warmte, zijn vaak beperkt in energie om het gevaar van verbranding tegen te gaan. Daarbij werken ze voornamelijk op vocht.

Anti-cellulitisbehandelingen die op massage gebaseerd zijn, bieden vaak ook goede resultaten. Deze behandelingen duren echter langer en kunnen pijnlijk zijn.

Het voordeel dat men bij de D-actor heeft is dat men een snel resultaat heeft doordat de golven, pijnloos, dieper in het weefsel kunnen dringen. Door de hoge energie zullen de cellen sneller reageren en zal dus ook het resultaat sneller zichtbaar zijn.

Cellulitis weg met crème

Hoewel vocht inbrengen in de huid in de meeste gevallen ook goed is voor de huid, zal het bij cellulitis weinig uithalen om verschillende crèmes te smeren. Bij gevorderde cellulitis klusteren de cellulitiscellen zich bij elkaar en gaan zo een collageenweefsel vormen. Dit ingekapseld harde weefsel zal uiteindelijk membramen verstoppen. In dit geval, als de poriën van de membramen verstopt zijn, zal ook crème niet meer opgenomen worden.

Crème kan wel goed zijn voordat cellulitis opgetreden is of na een behandeling. Indien men de crème na de behandeling kan gaan gebruiken, als de cellen losgemaakt zijn, zal deze ook door de poriën opgenomen worden.

Welke lichaamsdelen komen in aanmerking?

Bij de meeste vrouwen begint cellulitis aan de dijen en op het achterwerk. Maar ook op de heupen, de kuiten en de armen wordt soms cellulitis vastgesteld. In principe kan men de behandelingen voor cellulitis op alle lichaamsdelen gebruiken. Echter, bij klassieke technieken is het vaak moeilijk om lichaamsdelen met een hogere pijngevoeligheid te behandelen. Omwille van het feit dat D-factor pijnloos werkt, kan men dus ook deze gebieden gaan behandelen.

Courrante gebieden van cellulitis zijn:
  • Dijen
  • Achterwerk
  • Heupen
  • Bovenarmen
  • kuiten
© 2010 - 2019 Gringo, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Hoe kun je cellulitis verminderen?Cellulitis is eigenlijk niet meer dan een ophoping van vet. Iedereen kan last hebben van cellulitis niet alleen op ouder…
Cellulitis: hoe kom je er vanaf?Cellulitis ontstaat als het bindweefsel tussen de vetruimtes en de huid dunner of zwakker wordt. Het gevolg is dat je ee…
Cellulitis: Voorkomen, genezen of accepterenWat is cellulitis, wie krijgt het en kun je er iets tegen doen? In dit artikel worden deze vragen beantwoord.
Cellulift endermologie - Ervaringen en resultatenCellulift van Elysée Electro is een massageapparaat dat cellulitis helpt te verminderen en te verwijderen. De activiteit…
Cellulitis – oplossingenCellulitis – oplossingenEen van de grootste nachtmerries van vrouwen is cellulitis. Naarmate vrouwen ouder worden, krijgen ze hier mogelijk mee…
Bronnen en referenties
  • Gezondheid.be

Reageer op het artikel "Acoustic Wave Therapy tegen cellulitis"

Reactie

Valerie 'schellekens, 19-10-2010 17:21 #1
Ik ben 2 maanden geleden begonen met de AWT trainer in Boxtel. Omdat ik daar al sport en ze mijn cellulitis probleem daar kennen, hebben ze het mij voor een lager bedrag aangeboden zodat ik ook meteen het voorbeeld zou zijn. En na 2 behandelingen zag ik het al… heb alles al geprobeerd, van endermologie tot creme's, van alles. Dit helpt echt. Nu ben ik 10 behandelingen verder. Er zijn foto's gemaakt vooraf en nu naar 10 behandelingen en ik heb echt een heel goed reslutaat. Het sporten erbij is wel een aanrader.

Infoteur: Gringo
Gepubliceerd: 17-05-2010
Subrubriek: Beauty
Reacties: 1
Schrijf mee!