InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Borstvergroting

Borstvergroting

Vroeger was het ondenkbaar wanneer men met een bepaald deel van het lichaam niet tevreden was. Tegenwoordig zijn onderwerpen zoals bijvoorbeeld borstvergroting de normaalste dingen geworden en iets wat steeds vaker word toegepast bij vrouwen die dit willen.

Overweging van een borstvergroting

Wanneer je achttien jaar of oude bent kan je in aanmerking komen voor een borstvergroting. De overweging van een borstvergroting kan voor iedereen anders zijn. De één vind zijn borsten te klein en de ander is misschien aan de lijn geweest waardoor de borsten misschien te slap en/ of te klein zijn geworden en passen de borsten naar verhouding niet meer bij het lichaam. Het is belangrijk goed te overwegen of een dergelijke ingreep een positieve invloed op je leven zal hebben en je na de ingreep een tevreden gevoel aan overhoud. Bij veel mensen is het zo dat ze na de eerste ingreep nog een ingreep willen wat te maken kan hebben met een niet meer objectief zelfbeeld maar een negatief zelfbeeld. Het is belangrijk hiervoor te waken.

Wat word er precies gedaan bij de behandeling?

De ingreep duurt ongeveer een uur waarvan een half uur word gebruikt voor de voorbereiding. Je word eerst verdoofd onder narcose. Hierdoor zal je niets van pijn voelen op moment van de ingreep. Er word vervolgens een klein sneetje onder de borst gemaakt. Nu er een opening is worden via de opening de borst implantaten in de ingebracht onder de grote borstspier of onder het borstweefsel. Vervolgens worden de sneetjes onder de borsten gehecht door de chirurg. De borsten worden goed verbonden met een goed en stevig verband. Na de operatie kom je in veel gevallen direct weer bij van de narcose en is verder het raadzaam een stevige sport BH te dragen. Bij een behandeling is het gebruikelijk dat je niet opgenomen hoeft te worden.

De dagen na de borstvergroting

Het is belangrijk om de dagen na de ingreep voldoende rust te nemen zodat het lichaam van de ingreep goed kan herstellen. Het is verstandig voor de operatie hulp te regelen zodat bij dagelijkse inspanningen dingen uit handen genomen kunnen worden zodat het lichaam goed kan herstellen. Zorg verder voor vervoer na de operatie. Het is zeer af te raden om na de operatie zelf auto te gaan rijden. Een borstvergroting is een hele ingreep waar het lichaam op in gesteld moet raken en van moet herstellen. De eerste weken kan het zijn dat het wat strak aanvoelt, dit komt omdat de huid nog langzaam uitgerekt moet worden ten opzichte van de borsten die groter zijn. Hier gaat ongeveer 6 weken overheen. Na de ingreep is de vergroting direct te zien. Het kan zijn dat er wat bloeduitstortingen zijn echter bij een goed verloop trekken deze bloeduitstortingen na korte tijd vanzelf weg.

Wat moet er gebeuren na de borstvergroting?

Het is verstandig de eerste week sowieso niet te gaan werken na de ingreep. Wanneer het de tweede week goed aanvoelt kan je proberen langzaam aan weer te gaan werken. Het is verder belangrijk dat er de eerste week niet getild word. Twee weken na de borstvergroting zullen als het goed is de hechtingen eruit gehaald worden door de plastische chirurg.

Hoe zit het met borstvoeding na de ingreep?

Borstvoeding kan nog steeds gegeven worden na de ingreep. Het is echter wel zo wanneer de implantaten zijn aangebracht via de tepel dat de melkklieren zijn beschadigd en zeker een punt is waar van te voren rekening mee gehouden moet worden.

Levensduur van borstvergroting

De levensduur van een borstvergroting is in principe altijd. Doorgaans, bij normale omstandigheden staat er ongeveer 25 jaar levensduur voor borstimplantaten. Des te groter de borstimplantaten, des te meer kans de borsten gaan hangen.

Risico's van een borstvergroting

Er bestaan zoals in principe bij elke ingreep risico's bij een borstvergroting. Dit kan zijn:
  • Infectie na de ingreep
  • Een nabloeding
  • Implantaten die gaan plooien
  • Implantaten die gaan lekken
  • Optreden van kapselvorming
Bij het regelmatig laten controleren van de borsten komen dingen die eventueel misgaan gauw genoeg voor de dag.
© 2010 - 2018 Knowledge4all, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Borstvergroting"

Infoteur: Knowledge4all
Gepubliceerd: 19-06-2010
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!