InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Beauty: Een mooi decolleté mag weer

Beauty: Een mooi decolleté mag weer

Beauty: Een mooi decolleté mag weer Het decolleté kan zomaar goed verscholen worden, omdat het modebeeld zo is. Maar even zo goed mag het decolleté weer gezien worden. Die tijd is inmiddels weer aangebroken en met de warmere maanden op komst, is dat mooi meegenomen. Maar hoe kan het decolleté nu het beste uit laten komen?

Decolleté maakt vrouwelijk

De jaren van echt androgene vrouwen is al enige tijd voorbij, maar dat neemt niet weg dat er meerdere periodes zijn dat het decolleté beter verborgen kan blijven. Niet vanuit preutsheid, maar meer vanuit het modebeeld. Daarmee niet gezegd dat een decolleté per definitie grote borsten moet bevatten.

Het modebeeld verandert en dus ook het wel of niet zichtbaar maken van het decolleté, wat vaak gepaard gaat met een smalle taille (desgewenst geholpen door een brede riem of modieus korselet). De vrouw mag weer vrouwelijk zijn en daar hoort het decolleté bij. Maar het decolleté kan altijd nog verder verfraaid worden.

Hoe wordt het decolleté nog mooier?

Push up

Voor het kleiner decolleté letterlijk meer inhoud te geven, is de pushup BH een uitkomst gebleken. Geen samengeperste opgepompte borsten, maar net even het ‘zetje’ om het decolleté wat prompter te maken.

Trainen

Het lichaam in model houden wil ook zeggen dat er tijd gespendeerd moet worden aan de borsten en de bijbehorende spieren. Er zijn verschillende oefeningen die de spieren van de borsten versterken. Dagelijks enkele minuten is al voldoende om de spieren sterk te maken en te houden. Ga op het randje van een stoel zitten en leg je handen naast je op de rand van het zitvlak. Til nu je billen van de stoel en steun op de handen/armen. Herhaal dit een 20-tal keer. Herhaal dezelfde oefening, maar zorg dat de handen op heuphoogte zitten. Zet de handpalmen voor de borst tegen elkaar en druk de handen tegen elkaar (voor de borst). Begin ook deze oefening met een 20-tal keren. Voor de oefeningen op naar zo’n 40 tot 50-tal. Dagelijks enkele minuten is voldoende.

Speciale smeersels

De huid soepel houden is belangrijk en gaandeweg de jaren is smeren om te hydrateren ook een belangrijk aspect. Maar ook smeren om pigmentvlekjes, blootstelling aan de zon kan het verergeren, te verminderen. Met een goede zonnefilter kunnen pigmentvlekjes wellicht zelfs voorkomen worden. Maar er is ook een speciale bustecrème die een positieve bijdrage kan leveren om de huid te verstevigen. Geen wondermiddelen, want de borsten zijn nu eenmaal onderhevig aan de zwaartekracht, maar het helpt wel. Hyalonzuur en vitamine C zijn perfecte vochtinbrengers die in deze crèmes verwerkt zitten.

Maar smeren is ook scrubben, scrubben met een speciale scrub, eventueel de scrub die voor het gezicht gebruikt wordt. De huid is delicaat en dus is de scrub voor het lichaam vaak net iets te grof. Als je het decolleté scrubt, is het ook belangrijk de hals en schouders mee te nemen. Deze huid loopt in elkaar over en de scrub stimuleert de bloedsomloop, naast uitraard het wegnemen van de dode huidcellen.

Gevoelige en mooie huid

Smeren tegen felle zonnestralen is een begin, maar de decolletéhuid is en blijft erg delicaat, en wat je verder ook doet, ga zorgvuldig met de huid om. Dat wil ook zeggen dat het decolleté dagelijks meegenomen moet worden als na het douchen de bodylotion over de huid wordt uitgesmeerd. Als de huid nog een beetje vochtig is, zal de lotion beter opgenomen worden.

Om de huid bij een mooie openvallend decolleté niet te glimmend te maken, is er een speciaal bodypoeder, om deze huid mooi mat te maken. Verschillende merken hebben een bodypoeder in het assortiment.

Speciale producten

Zoals gezegd hebben meerdere merken allerlei producten voor het decolleté. Enkele voorbeelden:
  • Clarins, bust beauty forming lotion
  • LÓreal, Bronze express spray
  • Guerlain, meteorites perles poudre lumiere
  • Yves Rocher, buste creme
  • Guinot, longue vie buste

Lees verder

Gerelateerde artikelen
BorstvergrotingBorstvergrotingBijna iedere vrouw heeft wel iets te klagen over haar borsten. De één vind ze te groot, de ander te slap, maar de meeste…
Help, mijn borsten worden groter!Help, mijn borsten worden groter!Veel vrouwen zouden graag grote borsten willen, maar wat nou als je al een flinke boezem hebt en je merkt dat je borsten…
Welke beha kies jij?Welke beha kies jij?Beha's zijn er in alle soorten en maten, waardoor het moeilijk wordt om te kiezen welke nou het best bij jou past. De ee…
Pijnlijke borsten – Wat kan de oorzaak zijn?Pijnlijke borsten – Wat kan de oorzaak zijn?Pijnlijke borsten is een klacht die veel voorkomt bij vrouwen. Men noemt het vaak ook gevoelige borsten. De pijn concent…
De perfecte bh kies je zo!Een goede bh uitkiezen is voor de meeste vrouwen nog niet zo makkelijk. Want hoe bepaal je je cupmaat en je borstomvang?…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Beauty: Een mooi decolleté mag weer"

Reactie

Lia, 11-04-2012 16:12 #1
Waarom lees ik nooit iest over arganolie? Dit moet ook een wondermiddel zijn voor je huid. Reactie infoteur, 11-04-2012
Ik kan niet voor andere mensen spreken, maar ik heb er wisselende geluiden over gehoord en neem het daarom niet mee. Enerzijds mensen die enthousiast zijn, maar anderzijds ook enkele mensen die er uitslag van gehad hebben.

Infoteur: Annastaal
Laatste update: 12-09-2013
Subrubriek: Beauty
Special: Uiterlijke verzorging
Reacties: 1
Schrijf mee!