InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Meer volume: haar touperen

Meer volume: haar touperen

Veel vrouwen willen graag volume in hun haar. Nu is touperen een van de best werkende manieren om volume te creëren in je haar. Door je haar te touperen krijg je een prachtige bos haar met volume, zo veel als je wilt. Je moet er wel rekening mee houden dat touperen vrij schadelijk is voor je haar. Lees snel verder.

Wat is touperen?

Touperen is best een luxe woord, maar het is eigenlijk niets anders als je haar de verkeerde kant op kammen. Als je het goed doet krijg me heel erg veel volume. Het is een techniek die al heel lang wordt toegepast. Touperen kun je ook doen als je extensions hebt.

Touperen kun je ook toepassen als je een mooie vlecht wilt maken of je haar op wilt steken. Je kan ook alleen de achterkant touperen voor een aparte look. Je kan er heel veel dingen mee doen, het is net wat jij fijn vind en wat bij jou staat.

Wat heb je ervoor nodig?

Een puntkam, droogshampoo en haarlak.
Een puntkam is een van de beste kammen die je kunt gebruiken voor het touperen van je haar. Een puntkam kost nog geen vijf euro bij de drogist en je doet er jaren mee. De droogshampoo en de haarlak gebruik je om te zorgen dat het goed blijft zitten en niet snel uitzakt.

Je kan eventueel ook touperen met een haarborstel, maar dan doe je een vrij groot oppervlakte en is het heel lastig uit te kammen, aangezien je heel veel klitten krijgt door te touperen met een haarborstel. Kleine stukjes touperen met een puntkam is net iets beter, al doe je er wel ietsje langer over.

Hoe doe je het?

Op internet kan je heel veel filmpjes vinden hoe je je haar moet touperen, maar hier even een korte uitleg.
  1. Kam je haar in model. Gebruik nog geen stylingproducten.
  2. Pak een pluk haar en hou deze horizontaal vanaf je haar. Als je het makkelijker vindt kan je ook je haarpluk omhoog houden. Je zet de kam halverwege je haar in en kamt voorzichtig naar je hoofdhuid. Je zult zien dat het gaat klitten. Doe er wat haarspray en droogshampoo op. Zorg wel dat je deze hele stap aan de binnenkant van het haar uitvoert, want de buitenkant moet straks wel mooi glad vallen. Herhaal deze stap met zoveel plukken als jij wilt.
  3. Schrik niet van het resultaat, want het kan erop lijken dat je net uit je bed komt. Voor een nette afwerking kan je voorzichtig de buitenkant van het haar borstelen zodat het mooi glad valt maar wel je volume houdt. Je kan daarna ook nog wat haarlak op het haar sprayen.

Touperen is schadelijk voor je haar

Touperen is heel mooi en leuk, maar het is ontzettend slecht voor je haar. Haartangen zijn slecht, maar touperen is een van de slechtste dingen om te doen met je haar en zeker in combinatie met haarlak en droogshampoo. Doordat je met touperen tegen de haarrichting inkamt beschadig je de haarschubben. Je haar krijgt ook een doffe look en het wordt pluizig, maar dit hoort bij touperen. Doe het dus niet te vaak. Als je je haar extreem getoupeerd hebt en het duur meer dan een uur om je klitten eruit te halen is het aan te raden om direct daarna een intensief haarmasker te gebruiken.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Meer volume: haar touperen"

Infoteur: Linda1986
Gepubliceerd: 22-11-2011
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!