InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Goedkoop: vind je beauty artikelen in je keukenkastje

Goedkoop: vind je beauty artikelen in je keukenkastje

Goedkoop: vind je beauty artikelen in je keukenkastje Bij de drogist kun je heel erg veel beauty producten en artikelen vinden. In allerlei soorten, merken en prijsklasses. Maar wist je dat je ook een aantal dingen prima zelf kunt maken en dat je daar vaak niet eens iets voor moet kopen, omdat je dat al hebt in je keukenkastje.

Aardappel

Bij gevoelige ogen of wallen kun je het beste aardappel gebruiken. Je kan een schijfje aardappel gebruiken of een stuk aardappelschil. Leg dit 5 tot 10 minuten op je ogen en je zult resultaat zien.

Aardbei

Wist je dat je van aardbeien wittere tanden krijgt? Smeer wat gepureerde aardbei over je tanden en laat het een paar minuten intrekken, spoel het daarna af met water. Het werkt ook goed tegen tandsteen als het regelmatig herhaalt.

Aloe Vera

Je kent vast wel het ingredient Aloe Vera, dit is een plantje welke je tegenwoordig ook in ieder tuincentrum kunt kopen. Aloe Vera bevat ontstekingsremmende stoffen en heeft een verzachtende werking. Als je dus een snij-, schaaf-, brand-, of schaafwondje hebt breek je een stuk van de plant af en smeer je het sap dat vrijkomt op het wondje. Je zult al snel merken dat de pijn minder wordt en dat de wondt sneller zal genezen.

Citroen

Een citroen is lekker fris en het desinfecteerd. Het prikt namelijk erg op een wondje, daar kun je het dus ook prima voor gebruiken. Ook zorgt citroen voor een betere doorbloeding en een betere afvoer van afvalstoffen. Als je een paar druppeltjes citroen in je bad gooit is dat al erg goed voor je huid. Ook als je verkleurderde nagels hebt kan je eens citroen proberen. Je snijdt een citroen doormidden en drukt dan je nagels ongeveer tien minuten in de citroen, als je het even laat intrekken zul je zien dat je nagels er al een stuk beter uitzien. Ook als je een verbrande huid hebt werkt citroen erg goed. Je legt gewoon een partje citroen op de verbrande huid. Citroen kun je ook op je haar gebruiken als highlighter, je moet hiermee wel goed opletten, want het is niet echt goed voor je haar. Het droogt je haar namelijk uit. Je kunt dat een beetje tegenhouden door er daarna een beetje olijfolie over te doen.

Komkommer

Met het sap van een komkommer kan je je gezicht prima reinigen. pers het sap uit de komkommer en voeg er wat melk aan toe. Doe het mengsel daarna op een watje en dep het op je gezicht. Spoel het daarna af met lauw water. Komkommer werkt zuiverend en verfrissend.

Melk

Melk voedt en verzacht je huid. Voeg daar een kop volle melk toe in je bad. Blijf daar ongeveer een kwartier in liggen. Bij een verbrande huid kun je zure room gebruiken. Daarnaast werkt melkzuur als een soort peeling en verwijderd het dode huidcellen.

Olijfolie

Olijfolie heeft heel veel goede functies. Het is heel goed om te gebruiken in gerechten die je bereidt, maar je kan het ook op je huid en haar gebruiken. Van oudsher is olijfolie al een beautyproduct. Het gaat onder andere huidveroudering tegen en er zit ook vitamine E in en ook caroteen en linolzuur. De olie voedt er verzacht je huid. Als je droge nagelriemen hebt kun je er wat olijfolie op inmasseren. Je kan olijfolie ook gebruiken als haarmasker, je moet het dan wel erg goed uitspoelen anders is je haar erg vet.
Als je een beetje olijfolie mengt met wat zout helpt het ook prima tegen de jeuk van een muggenbult.

Scrub

Als je je huid wilt scrubben kan je als scrubkorrel zout of suiker gebruiken. Je kan dit mengen met olijfolie, als je dan nog een lekkere geur erbij wilt kun je een olie daarvoor gebruiken.

Tropische scrub:
1 kopje bruine suiker, half kopje honing, 3 eetlepels citroensap en eetlepel geraspte gember.

Masker

Je kan ook prima zelf maskers maken. Het is erg makkelijk om te maken en effectief. Met honing kun je een honingmasker maken. Je smeert gewone honing op je gezicht en laat dit ongeveer tien minuten zitten. Daarna kan je het afspoelen met warm water. Als je een droge huid hebt kun eigeel gebruiken met warme honing, zure roem en gepureerde avocado. Voor een vette huid kun je het beste een theelepel bakkersgist gebruiken met een beetje warme melk.
Gerelateerde artikelen
Leuke beautyproducten van H&MIedereen kent H&M wel. De grote winkelketen waar je voor weinig geld de nieuwste mode kunt shoppen. Naast kleding vind j…
Korres Natural Products: 'groene', trendy huidverzorgingKorres Natural Products: 'groene', trendy huidverzorgingWereldwijd al met heel wat awards overladen, is Korres Natural Products nu eindelijk ook in Nederland gemakkelijk verkri…
Mascha FeoktistovaBeautygloss.nl: welke Nederlandse beautyliefhebster kent deze site niet? In 2007 werd deze beautyblog opgericht door Mas…
Cynthia Schultz (Miss Lipgloss)Cynthia Schultz is één van de grootste namen in de Nederlandse beautyblogwereld. Als haar naam je niets zegt, doet ‘Miss…

Reageer op het artikel "Goedkoop: vind je beauty artikelen in je keukenkastje"

Infoteur: Linda1986
Gepubliceerd: 01-12-2011
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!