InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > De nieuwe titanium steiltang: veilig, snel en simpel

De nieuwe titanium steiltang: veilig, snel en simpel

De nieuwe titanium steiltang: veilig, snel en simpel De steiltang. Ooit alleen geschikt om het haar steil te maken. Maar de nieuwe generatie steiltangen is nu een multi-tool geworden. Je kunt er zowel krullen als steil haar mee maken. Bij Balmain verschijnt, als innovatie op de meestal van keramiek gemaakte platen van de steiltang, nu de Professional Titanium Straighter-Curler. Titanium geeft een mooier én houdbaarder resultaat. Bovendien kun je de styling aanpassen op jouw haartype. Wat en hoe? Lees verder.

Steil.... én krullen

De nieuwe 'steiltang' is niet meer alleen een steiltang. Het is namelijk een multi-tool waarmee je zowel krullen kunt maken, als steil haar. Balmain heeft bovendien een nieuw materiaal gekozen voor haar laatste steiltang, en wel titanium. Volgens Balmain heb je met een paar minuten steil haar, of krullen. De vroeger foute benaming 'stijltang' is dus bij deze voorzien van een argument. 'Stijl' haar bestaat niet, maar een tang waarmee je meer kunt bereiken dan alleen steiler haar, mag misschien best een 'stijltang' worden genoemd!

De platen maken of breken de glans

Het zijn de platen die de glans en stijl van het haar maken of breken. Vandaar dat Balmain de 'Floating Plates' introduceert voor de Professional Titanium Straighter / Curler. Van het materiaal keramiek konden we al mooie resultaten verwachten. Maar titanium heeft een 24% beter resultaat in warmtegeleiding, en dat betekent ook een krachtiger styling-effect. Je bespaart tijd, maar de styling van het haar heeft ook een langdurige houdbaarheid.

Customized stylen: elk haartype anders

Je haartype bepaalt het resultaat van de styling, maar ook de manier van stylen. En dat wordt nog weleens vergeten bij het maken van nieuwe stylingapparaten. In tegenstelling tot stylingproducten, die er zijn voor fijn, krullend of normaal haar, zijn stylingapparaten vaak ontwikkeld volgens het principe 'voor iedereen één en dezelfde smaak'. Daarin brengt de Professional Titanium Straighter-Curler verandering. Deze biedt een preset-mogelijkheid, waarbij je de impact op je haar kunt aanpassen bij jouw haartype.

Meer of minder hitte en impact

Als je fijn haar hebt, heb je minder impact nodig dan wanneer je weerbarstig en stevig haar hebt. Bovendien raakt fijn haar eerder beschadigd door de warmte van stylingapparaten, terwijl het die overmatige warmte niet eens nodig heeft. Daarentegen kan stevig haar nog wel eens wat meer impact gebruiken, die een stylingapparaat dan net weer niet biedt. Met alle gevolgen van dien voor het resultaat van je styling-inspanningen. Klinkt logisch, maar was door andere makers van haarstylingapparaten blijkbaar nog niet bedacht.

Steil of krul: bescherm je haar

De nieuwe generatie stylingapparatuur heeft een warmte-element dat in een oogwenk opwarmt. Niet alleen zijn ze sneller, ook krijgt het haar meer bescherming. Vanwege de hierboven genoemde mogelijkheid om het stylen naar je eigen haartype te 'customizen', maar ook door de steeds verder gaande ontwikkeling van platen die zo glad en soepel mogelijk door het haar glijden. Met de komst van de Titanium Straighter-Curler is daarin weer een stap gezet. Want hoe gemakkelijker het materiaal van je stylingapparaten door het haar glijdt, en hoe minder het apparaat blijft steken onderweg, des te beter.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Persbericht Balmain

Reageer op het artikel "De nieuwe titanium steiltang: veilig, snel en simpel"

Infoteur: Mariawrites
Laatste update: 06-10-2014
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!