InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Wat te doen aan een droge huid?

Wat te doen aan een droge huid?

Een droge huid hebben is niet fijn. Daar wil je graag van af komen. Maar hoe kom je van een droge huid af?

Een droge huid

Naarmate je ouder wordt verloopt de celvernieuwing steeds trager. De dode huidcellen worden minder vaak vervangen, waardoor ze langer op de huid blijven liggen. Ook de huidbarrière verzwakt. Dit resulteert in een droger huidgevoel een valere teint. En doordat het vrouwelijk hormoon oestrogeen door de jaren heen ook afneemt, wordt dit effect nog eens versterkt.

Lekker smeren

Als we huidartsen mogen geloven, is het aanpakken van een droge huid een van de makkelijkste problemen. Zelfs met cosmetica kan al heel veel gedaan worden. Om je stralende teint weer tot leven te wekken, kan je je huid peelen met fruitzuren en een krachtige vochtbindende crème. De juiste vethoudende crèmes zorgen ervoor dat de huidbarrière extra wordt beschermd.

De schoonheidsspecialiste

De schoonheidsspecialiste heeft heerlijke behandelingen die zowel je droge huid als je geest een oppepper zullen geven. De behandelingen bestaan uit zuur krachtige, hydraterende maskers met serum en oliën. Ze kan de huid tevens een licht prikkel geven met een fruitzuurpeeling.

Ook behandelingen met licht, van IPL tot LED, kunnen de celfuncties een stimulans geven. Het zijn slechts ondersteunende behandelingen en ze kunnen relatief prijzig zijn.

De dermatoloog

De huisarts kan mesotherapie toepassen. Hierbij wordt met kleine naaldjes een vloeibare cocktail van hyaluronzuur, vitaminen, antioxidanten en aminozuren in de huid ingebracht. Ze kunnen de celfuncties stimuleren. Bovendien geven de prikjes kleine wondjes, wat de huid aanspoort om extra collageen te maken. Als je huid snel een litteken vormt, dan is Mesotherapie niet aan te raden.

Mesotherapie met of zonder naaldjes

Mesotherapie word tegenwoordig in plaats van met naaldjes ook wel met stroom toegepast. De stroomimpulsjes zorgen ervoor dat de huidbarrière zicht opent, waar de versterkende cocktail makkelijker naar binnen kan dringen.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Wat te doen aan een droge huid?"

Infoteur: Emilytje
Laatste update: 06-05-2012
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!