InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Body wraps, afvallen zonder moeite te doen

Body wraps, afvallen zonder moeite te doen

Body wraps, afvallen zonder moeite te doen Afvallen door middel van body wraps is een relatief nieuwe manier van afslanken. Door middel van een wrap die om een probleemzone gewikkeld wordt, is het mogelijk om in enkele uren al een aantal centimeter te verliezen. Body wraps kunnen er verder voor zorgen dat je huid verstevigd wordt, strakker wordt, en cellulitis vermindert. Tijdens de behandeling dien je minimaal twee liter water te drinken, om afvalstoffen af te kunnen voeren. Een aantal factoren kunnen een negatieve invloed hebben op de behandeling. Hierbij kun je denken aan roken, alcohol drinken of vet eten.

Wat zijn body wraps?

Een body wrap is, zoals de naam al zegt, een wrap die om een bepaald lichaamsdeel wordt aangebracht. Een body wrap bevat natuurlijke ingrediënten die diep doordingen in het lichaam. Deze ingrediënten zorgen ervoor dat de gifstoffen die zich hebben opgehoopt in de vetcellen, worden afgevoerd. Hierdoor worden de vetcellen als het ware gesplitst in kleinere moleculen. Zo kunnen ze door het lichaam worden gebruikt als energie.

Body wraps kunnen worden toegepast op alle probleemzones van het lichaam:
  • Buik (taille, lovehandles)
  • Rug (lovehandles, rugvet)
  • Benen (dijen, heupen, vetophopingen boven de knieën)
  • Armen (hangende bovenarmen)
  • Kin/nek (onderkin)

Een body wrap behandeling

Je kunt een body wrap behandeling ondergaan in een schoonheidssalon of afslankstudio. Maar er bestaat ook de mogelijkheid om een pakket te bestellen, zodat de behandeling thuis kan worden uitgevoerd. Let goed op bij het aanschaffen van body wraps. Sommige zullen namelijk niets anders doen dan ervoor zorgen dat je gaat zweten. Hierdoor verlies je wel centimeters, maar het resultaat is behoorlijk tijdelijk. Zodra je vochtgehalte weer op peil is, zitten de kilo's er namelijk alweer aan.

De body wraps aanbrengen:

  1. Maak de huid goed schoon met warm water, zo open je de poriën.
  2. Plaats de wrap op de huid, en omwikkel hem met folie.
  3. Laat je wrap 45 minuten tot 8 uur zitten (je mag er zelfs mee slapen!).
  4. Verwijder de wrap en masseer de achtergebleven ingrediënten goed in de huid.
  5. Ga niet gelijk douchen! De ingrediënten zullen tot wel 72 uur na de behandeling hun werk doen.
  6. Na 72 uur kun je met de volgende body wrap behandeling starten.

Gedurende de behandeling is het van groot belang om voldoende water te drinken. Dit moet zowel tijdens de behandeling, als de 72 uur erna. Je lichaam heeft dit nodig om de vrijgekomen afvalstoffen af te kunnen voeren.

Werkt het tegen cellulitis en striae?

Veelvoorkomende cosmetische problemen bij het lichaam van een vrouw zijn cellulitis en striae. Het gebruik van body wraps zou cellulitis en striae moeten laten verdwijnen. Maar is dit ook zo?

Body wraps zorgen ervoor dat de huid verstevigd wordt, en er strakker uitziet. Slappe huid wordt dus verleden tijd. Dit zorgt voor een jongere uitstraling. Verder worden ook de teint en structuur van de huid verbeterd door de ingrediënten die de body wraps bevatten. Cellulitis kan hierdoor sterk worden verminderd en soms zelf helemaal verdwijnen. Striae daarentegen zal helaas nooit helemaal verdwijnen. Wel kan striae door het gebruik van body wraps worden verminderd. De striemen zullen na verloop van tijd minder goed zichtbaar zijn.

Factoren die de werking kunnen beïnvloeden

Bij sommige mensen zullen de body wraps beter werken dan bij anderen. Een klacht die soms genoemd wordt is dat de body wraps vrijwel geen resultaat geven. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Bij mensen die roken, alcohol drinken, veel frisdrank drinken of veel vet eten zullen de body wraps beduidend minder goede resultaten leveren. Ook tijdens de menstruatie wordt het gebruik van body wraps afgeraden, omdat gebleken is dat de menstruatie de resultaten negatief kunnen beïnvloeden.

Voor een blijvend resultaat is het natuurlijk belangrijk dat er gelet wordt op de algehele levensstijl. Body wraps gebruiken in combinatie met een fastfood dieet zal uiteraard weinig effect hebben. Zorg daarom naast het gebruik van body wraps voor gezonde voeding en voldoende beweging.
Gerelateerde artikelen
Snel afvallen met een zelfgemaakte Body WrapSnel afvallen met een zelfgemaakte Body WrapBij een Body wrap wikkel je bijvoorbeeld je buik in met transparante-foliepapier. Folie! Ja folie gewoon uit je eigen ke…
Cellulitis: Wat doe je eraan?Cellulitis: Wat doe je eraan?Bijna alle vrouwen, ongeveer negentig procent, krijgen vroeg of laat te maken met cellulitis. Dit kan al in de pubertijd…
Rode vouwlijnen en striae: paarse lijnen op buik en benenRode vouwlijnen en striae: paarse lijnen op buik en benenRode vouwlijnen zijn vervelend en ongewenst. Veel mensen kampen met deze lijnen en willen er graag zo snel mogelijk van…
Een summerproof body: probleemzones aanpakkenAls de zomer voor de deur staat, is het tijd voor een kritische blik in de spiegel. Het dragen van bikini's of andere lu…
Bronnen en referenties
  • http://itworksnederland.weebly.com/body-wraps.html
  • http://www.vetvrij.com/bodywrap-dieet.html

Reageer op het artikel "Body wraps, afvallen zonder moeite te doen"

Reactie

Lenny Valstar, 14-04-2017 21:40 #1
Het lijkt me een goed idee om mijn vette knieën en bovenbenen (knieën zijn 57 cm omtrek) te behandelen. Ik rook niet, gebruik geen alcohol en gebruik geen fast-food. Graag wil ik weer gaan zwemmen… als die vetlappen er niet waren! Waar kan ik de wraps kopen en hoe duur zijn deze?

Dank, Lenny

Infoteur: Denn
Laatste update: 20-02-2017
Subrubriek: Dieet
Reacties: 1
Medische informatie…
Schrijf mee!