Afvallen met African Mango (Irvingia gabonensis)

Afvallen met African Mango (Irvingia gabonensis) African Mango of Afrikaabse mango is een natuurlijk product gemaakt van de zaden van de Irvingia gabonensis. Het gebruik van deze zaden kan een gunstig effect hebben op het cholesterol en het lichaamsvet. Nadat het product werd aangeprezen door Dr. Oz ontstond een run op de supplementen. De inname van twee capsules per dag is genoeg om gewichtsverlies te stimuleren en je dieet te ondersteunen.

African mango

Wat is african mango?

Fruit is over het algemeen erg gezond omdat het veel vitamines en vezels bevat. Als dieetproduct is het echter weinig effectief omdat het daarbij hoge concentraties natuurlijke suikers met zich meebrengt. Gelukkig zijn wetenschappers in staat de goede van de slechte onderdelen te scheiden en te verwerken in producten die een wezenlijke bijdrage kunnen leveren aan gewichtsverlies. Zo is dit ook gebeurd met de Irvingia gabonensis, ook wel bekend als Afrikaanse mango of African Mango, dat in capsulevorm verkocht wordt als dieetproduct. De plant Irvingia gabonensis komt vooral voor in landen als Kameroen, Nigeria, Ghana, Togo en Ivoorkust en wordt ook wel 'bush mango' of 'wild mango' genoemd.

Wetenschappelijk onderzoek naar African Mango

Weer zo'n afslankproduct dat mensen geld uit de zak klopt zonder dat het echt wat doet? Niet volgens het vooraanstaande medisch wetenschappelijk tijdschrift Lipids in Health and Disease, dat in 2009 een artikel wijdde aan dit product. De zaadjes van de Irvingia gabonensis blijken namelijk de vetverbranding te kunnen stimuleren en een gunstige effect te kunnen hebben op het cholesterol en het peptidehormoon leptine (ook wel 'hongerhormoon' genoemd), dat een rol speelt bij de regulering van de stofwisseling. De studie wees uit dat hij een inname van 150 mg African Mango per dag, significante verbeteringen merkbaar waren met betrekking tot gewicht, lichaamsvet (vooral rond buik en middel) en cholesterol.

Volledigheidshalve moet vermeldt worden dat in 2013 een Britse studie is uitgevoerd die de resultaten van de eerdere studie uit 2009 in twijfel trekken.

Dr. Oz beveelt African Mango aan

Afslankproducten lijken tegenwoordig geen doorbraak meer te kunnen beleven zonder de aanbeveling van Dr. Oz. De bekende Amerikaanse tv-dokter bestempelde het product als 'miracle in your medicine cabinet', oftewel een wonder in je medicijnkastje. Collega-arts Dr. Tanya Edwards vertelde in de show dat zij het product zelf had gebruikt en in een maand tijd zo'n 3,5 kilogram was afgevallen zonder iets te wijzigen in haar bewegings- of voedingspatroon. Door zijn aanbeveling van het product veroorzaakte Dr. Oz een ware run op supplementen op basis van African Mango, zoals hij dit bijvoorbeeld ook al deed met supplementen op basis van Garcinia cambogia en Raspberry Ketones. Aan het oordeel van Dr. Oz wordt vooral door het Amerikaanse publiek veel waarde toegekend.

Waar moet je op letten wanneer je African Mango koopt?

Van African Mango zijn geen bijwerkingen bekend. Kijk voor je African Mango koopt goed op het etiket. Soms worden bij het product hulpstoffen en andere toevoegingen gebruikt die niets met het product zelf te maken hebben. Zo wordt het gecombineerd met bijvoorbeeld cafeïne of groene thee, een ander product waaraan gunstige effecten op de vetverbranding worden toegedicht. Als je bekend bent met overgevoeligheid voor een van deze producten dan kun je dit natuurlijk beter mijden. African Mango wordt ook 'puur' verkocht, in die zin dat geen hulpstoffen zijn toegevoegd. Ook wanneer je het product in een webshop koopt zijn de etiketten vaak gewoon te raadplegen.

Gebruik van het product door minderjarigen en zwangere vrouwen wordt afgeraden.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Sarangib, Pixabay
  • http://www.dailymail.co.uk/femail/article-2029277/Could-African-mango-weight-loss-wonder-fruit-waiting-for.html
  • http://www.lipidworld.com/content/8/1/7/
  • https://en.wikipedia.org/wiki/Irvingia_gabonensis

Reageer op het artikel "Afvallen met African Mango (Irvingia gabonensis)"

Reactie

Elisa, 13-05-2017 10:24 #1
Capsules bevatten hulpstoffen om het een capsule te laten worden. Vaak slechte e Nrs erin danů

Eet gewoon vers fruit en groente. Dan kun je echt ook taart etc eten met regelmaat.

Infoteur: Dessal
Laatste update: 11-07-2020
Subrubriek: Dieet
Special: Afvallen
Reacties: 1
Medische informatie…
Schrijf mee!