InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Bloedgroep dieet

Bloedgroep dieet

Bloedgroep dieet Het bloedgroep dieet is een dieet dat gebaseerd is op welke type bloedgroep je hebt, het is een eenvoudig principe. Eet alleen voedingsmiddelen die verenigbaar zijn met de bloedgroep. Er is geen sprake van "slecht " of "goed " voedsel, maar voedsel dat wel of niet bij de bloedgroep past. Als u uw eetpatroon aanpast met de voedingsmiddelen die beter bij je bloedgroep passen, zal uw lichaam beter kunnen functioneren en zult u zich beter voelen.

Bloedgroep dieet

Sommige voedingsmiddelen roepen een afweer reactie (allergische reactie) van het lichaam op, deze voedingsmiddelen moeten worden vermeden. Het bloedgroep dieet bevordert en stimuleert de stofwisseling van het menselijklichaam om overtollig vet en de in het lichaamsvet opgeslagen afvalstoffen zelf aftevoeren en/of zelf te verbranden. Het menselijk lichaam wordt in balans gebracht zodat het optimaal kan functioneren, het systeem wordt minder belast en het immuumsysteem wordt versterkt door de juiste voeding te eten. Men wordt energieker en niet zo snel moe en de tofwisseling wordt positief beïnvloed met als positief gevolg gewichtsafname. Zodoende is het dus belangrijk te weten welke bloedgroep je hebt.

Bloedgroep O

Eiwitten (vlees,vis) zijn goed voor bloedgroep O, tarwe en sommige granen kunnen problemen geven, dus dit weinig of niet eten. Als je in gewicht wilt afnemen is het volgende goed om te eten, zeegroenten, kabeljauw, tong, lever, roodvlees, boerenkool, spinazie en broccoli. Voedingsmiddelen die over het algemeen goed zijn voor bloedgroep O zijn rund- lamsvlees, kabeljauw, tong, feta, uien,andijvie, walnoten en pruimen. Er zijn ook voedingsmiddelen die u juist niet moet eten als je in gewicht wilt afnemen nl. tarwe, mais, witte bonen, spruitjes, kool en bloemkool.

Als je in gewicht wilt afnemen is het volgende goed om te eten:
  • Zeegroenten, kabeljauw, tong
  • Lever, rood vlees
  • Boerenkool, spinazie en broccoli

Bloedgroep A

Heeft u bloedgroep A dan kunt u het beste zoveel mogelijk vegetarisch eten, veel koolhydraten, weinig vet en zuivel.Goed voor mensen met bloedgroep A zijn de volgende levensmiddelen, makreel, zalm, sojaproducten, olijfolie, tamari (natuurlijk gefermenteerde sojasaus, tamari is een natuurlijke smaakversterker), linzen, broccoli, spinazie, abrikozen, ananas, groene thee en koffie. Levensmiddelen die u beter niet kunt eten als u wilt afvallen zijn vlees, zuivelproducten, kidneybonen entarwe (geen grote hoeveelheden).

Goede voedingsmiddelen als je wilt afvallen met bloedgroep A:
  • Zalm, makreel
  • Sojaproducten
  • Spinazie, broccoli
  • Abrikozen, ananas

Bloedgroep B

Bij bloedgroep B is het beter dat u gevarieerd eet, vis, vlees, groenten en granen. Bloedgroep B is de enige bloedgroep die goed zuivelproducten kan verdragen. Voedingmiddelen die u beter niet kan eten als je wilt afvallen zijn mais, pinda's en tarwe.

Om af te vallen kunt u het beste eten:
  • Vlees, vis, lever
  • Bladgroenten

Bloedgroep AB

Deze bloedgroep combineert de voor- en nadelen van de bloedgroepen A en B. Goed voor bloedgroep AB is het eten van
lamsvlees, forel, rijstproducten, pinda's, komkommer, kersen en groene groenten. Als u wilt afvallen moet u juist vermijden dat u rood vlees, tarwe, mais en kidney bonen eet.

Als u wilt afvallen eet u het beste:
  • Vis (forel)
  • Rijstproducten
  • Zuivelprodukten
  • Groene groenten
  • Ananas
© 2009 - 2018 Ckonemann, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Het bloedgroepdieetHet bloedgroepdieet is een dieet dat soms sterk in twijfel wordt getrokken maar toch interessant om eens te bekijken.
Afvallen met het bloedgroep dieet: inleidingAfvallen met het bloedgroep dieet: inleidingHet bloedgroepdieet is een dieet dat gebaseerd is op de verschillen in bloedgroepen. Waar andere dieëten dezelfde princi…
Afvallen met het bloedgroep dieet: bloedgroep ABAfvallen met het bloedgroep dieet: bloedgroep ABMensen met bloedgroep AB hebben volgens het bloedgroep dieet een uitstekend immuunsysteem maar een wat zwakker spijsvert…
Afvallen met het bloedgroep dieet: bloedgroep BAfvallen met het bloedgroep dieet: bloedgroep BAfvallen met behulp van het bloedgroep dieet wanneer je bloedgroep B hebt gaat het best door producten die een vertragen…
Afvallen met het bloedgroep dieet: bloedgroep AAfvallen met het bloedgroep dieet: bloedgroep AAfvallen met het bloedgroep dieet wanneer je bloedgroep A hebt bestaat voornamelijk uit vegetarische gerechten met veel…

Reageer op het artikel "Bloedgroep dieet"

Reacties

Dw, 07-06-2017 11:51 #5
Bl groep O, bij de ene is komkommer neutraal en bij de ander moet je deze weer vermijden? wat is nu waar?

Malta, 20-02-2014 20:19 #4
Mag ik bij bl groep o wel cassave eten?

Ria Jansen, 04-09-2013 11:26 #3
Hallo, ik wil graag weten of bloedgroep A negatief of bloedgroep A, precies hetzelfde dieet is om af te vallen met bloedgroep A. Dank U.

Bib, 03-12-2011 12:44 #2
Amo heb je het boek wel gelezen, daarin staat haarfijn uitgelegd wat voedsel in je lijf doet(dus ook in je darmen)

Amo, 05-10-2009 17:27 #1
Er zijn meer bloedgroepen Het dieet berust op onwaarheden. De stofwisseling als daar iets niet goed werkt gaat het fout b.v. een darmwand die niet goed werkt dan krijg je problemen.b.v. B12 te kort met alle gevolgen van dien. dan gaat het autonome zenuwstelsel van slag. En je hebt tekorten in het bloed nl. B12. :-(

Infoteur: Ckonemann
Laatste update: 30-06-2012
Subrubriek: Dieet
Reacties: 5
Medische informatie…
Schrijf mee!