InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Snel afvallen - 6 gouden tips om slank te blijven!

Snel afvallen - 6 gouden tips om slank te blijven!

Snel afvallen kan iedereen. Maar hoe zorg je ervoor dat er geen jojo-effect ontstaat? De meeste methodes om heel erg snel af te vallen zijn niet zo goed voor je lichaam, bijvoorbeeld 5 kilo in 1 week afvallen. Meestal is de balans in gezonde voeding zoek, waardoor je van het één meer of minder binnen krijgt dan goed voor je is. Bijvoorbeeld calorieën of vet. Lees hier hoe je zorgt dat je afvalt en niet weer opnieuw aankomt. Deze 6 gouden tips zorgen ervoor dat je zeker snel afvalt en ook nog eens gezond blijft eten. Als je het voedingspatroon volhoudt ontstaat er zeker geen jojo-effect. Bovendien blijf je dan gezond eten en op een voor jou gezond gewicht.

1) Alles wat je eet, doe het langzaam

De tijd dat je een vol gevoel krijgt is ongeveer even lang wanneer je snel eet en wanneer je langzaam eet. Als je dus snel eet krijg je veel meer voedsel binnen en val je minder snel af. Eet daarom langzamer waardoor je in dezelfde tijd minder voedingsstoffen inneemt en toch vol raakt.

2) Het ontbijt, heel belangrijk

Met een goed ontbijt leg je een belangrijke basis voor de rest van de dag. Eet iedere dag 2 volkoren boterhammen en bijvoorbeeld een kopje groene koffie (afslankkoffie).

3) Zorg voor gezonde voeding

Door gezond te eten, en niet te veel, val je vanzelf al iets af. Eet daarom veel groenten. Vooral de wat stevigere groenten zijn goed om mee af te slanken. Dit komt omdat deze groenten meer energie kosten in je lichaam om af te breken. Bovendien houd je na het eten van dit soort groenten langer een vol gevoel waardoor je minder gaat snacken.

4) Ga ís avonds niet snaaien in de kasten

Zorg ervoor dat je een goede avondmaaltijd hebt gehad. Hierdoor verklein je de kans op snaaigedrag later op de avond. Als je dan toch echt iets wilt eten neem dan een stukje fruit of een schaaltje Hüttenkäse of een ander eiwitrijk tussendoortje.

5) Beweeg voldoende

Je hoeft echt niet meerdere keren per week in de sportschool te zijn om af te vallen. Door iedere dag net iets meer te bewegen dan je nu doet zul je merken dat je ook afvalt. Neem bijvoorbeeld vaker de trap of ga lopend naar winkels in plaats van op de fiets. Met deze simpele veranderingen kun je toch meer bewegen en hoef je niet meerdere avonden lang aan apparaten te hangen of op een loopband te staan.

6) De 6 keer 3 regel

Ben je even kwijt welke hoeveelheden je ook al weer het beste kunt innemen, denk dan aan de zes keer drie regel:
  • 3x een hoofdmaaltijd (ontbijt, lunch, diner)
  • 3x een tussendoortje ('s ochtends, 's middags, 's avonds)
  • 3x wat rauwkost (bijvoorbeeld wortels en fruit)
  • 3x een stuk fruit
  • 3x een schaaltje of glas magere zuivel
  • 3x 10 minuten per dag bewegen (waarbij de hartslag in frequentie toeneemt)

Hoe kun je enkele van deze of alle tips volhouden?

Alles heeft te maken met gedragsverandering. Je bent je er misschien niet van bewust, maar de meeste eetpatronen zijn gewoontes die erin zijn gesleten. Dit is dan ook de reden waarom de meeste mensen afvallen niet volhouden. Een normale gedragsverandering duurt ongeveer 3 maanden. Hou je het dus 3 maanden lang vol dan zul je merken dat bepaalde eetgewoontes die je hebt aangepast vanzelf gaan. Ze zijn als het ware ingesleten in je onbewust eetpatroon.

Het is erg belangrijk om doorzettingsvermogen te hebben als je wilt afvallen. Hou het 3 maanden lang vol en je zult zien dat deze tips een fantastische uitwerking hebben op je lichaam!

Lees verder

© 2010 - 2018 Jozzie, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Snel afvallen in een weekSnel afvallen in een weekSnel afvallen in een week, wie wil dat nou niet? Misschien heb je over een week wel een belangrijk feest en wil je er op…
Hoe kun je snel afvallen?Hoe kun je snel afvallen?Hoe kun je snel afvallen? Een vraag die veel mensen zich stellen. Wanneer je veel te zwaar bent of een paar kilo teveel…
Snel afvallen, snel vet verbranden, hoe lukt dat?Snel afvallen, snel vet verbranden, hoe lukt dat?Snel afvallen met een dieet en daarna slank blijven, dat kan. Om snel enkele kiloís af te vallen kunt u het beste een ei…
Wat moet je eten als je wilt afvallen?Wat moet je eten als je wilt afvallen?Als je wilt afvallen moet je meer bewegen en minder eten. Maar wat moet je eten als je wilt afvallen? Het is belangrijk…
Hoe kun je 20 kilo afvallen?Hoe kun je 20 kilo afvallen?20 kilo afvallen is een enorme opgave. Helaas is het snel 20 kilo afvallen niet mogelijk. In plaats daarvan zul je een l…

Reageer op het artikel "Snel afvallen - 6 gouden tips om slank te blijven!"

Infoteur: Jozzie
Laatste update: 01-09-2010
Subrubriek: Dieet
Special: Afvallen
Medische informatie…
Schrijf mee!