InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Afvallen met het 3D dieet / designerdieet Karl Lagerfeld

Afvallen met het 3D dieet / designerdieet Karl Lagerfeld

Afvallen met het 3D dieet / designerdieet Karl Lagerfeld Het 3D dieet, bedacht en ontwikkeld door Karl Lagerfeld met behulp van zijn persoonlijke begeleider Jean-Claude Houdret is ontstaan doordat Karl zijn imago wilde verbeteren en besloot af te vallen. Met deze methode is de Duitse Karl in dertien maanden tijd 47 kilo afgevallen.

Ontstaan en betekenis

In het jaar 2000 begon de topdesigner Karl Lagerfeld, bekend van o.a. Chanel en zijn kledinglijn bij H&M, aan zijn strijd om af te vallen. Hij vond dat als je een beroemd persoon was je niet zo mocht verschijnen. Samen met Dr. Jean Claude Houdret heeft hij een dieet ontwikkelt waarmee het hem gelukt is om in 13 maanden tijd ruim 40 kilogram af te vallen. De 3 d's uit de titel staan voor: Designer, Doctor en Dieet.

Principe van het 3D dieet

Het 3D dieet is een combinatie van een caloriearm en proteïne dieet, aangevuld met door Houdret ontwikkelde voedingssupplementen. Deze 'vitaminepillen' moeten geslikt worden tijdens het dieet, omdat je anders een vitaminetekort kan krijgen. Karl heeft tijdens zijn dieet voornamelijk veel groenten, zoals spinazie en sperziebonen gegeten. Daarnaast at hij eiwitrijke producten, zoals mager wit vlees, gekookte vis en magere yoghurt. Opmerkelijk is dat je bij dit dieet zoveel lightdranken mag drinken als je wil.

Voordelen van het 3D dieet:

  • Verlost u van een hongergevoel
  • Lang vol te houden
  • Het vet op de problematische gebieden, zoals de heupen, dijen en billen zal als eerst verdwijnen
  • Vet- en caloriearm dieet

Nadelen van het 3D dieet:

  • Je kan een vitaminetekort krijgen
  • Eén maaltijd dient vervangen te worden door een proteïneshake

Over Karl Lagerfeld

De Duitse modeontwerper Karl Otto Lagerfeld is geboren op 10 september 1933 in Hamburg. In 1952 besloot Lagerfeld te gaan werken en wonen in Parijs, waar hij tot 1964 voor verschillende modeontwerpers heeft gewerkt. Hij is vervolgens tot 1967 naar Italië om kunst te gaan studeren. Sinds 1983 is Karl Lagerfeld hoofdontwerper van modehuis Chanel en heeft vervolgens 13 jaar zijn eigen modelijn gehad. In 2005 verkocht hij de merknaam Karl Lagerfeld aan de Amerikaanse modeontwerper Tommy Hilfiger. Ook is Lagerfeld fotograaf, die zijn eigen reclamecampagnes fotografeert. Hij heeft ook verschillende parfums op de markt gebracht, waaronder Chloë, Lagerfeld for Men en Paper Passion. Bovendien is hij een groot liefhebber van boeken. Hij heeft in zijn woningen meer dan 300.000 boeken staan en heeft zijn eigen uitgeverij, genaamd 7L, wat eveneens de naam is van zijn eigen fotoboekenwinkel in Parijs. Daarbij heeft Lagerfeld drie boeken geschreven, waarvan één over zijn afvalperiode en het 3D dieet.

Over Jean Claude Houdret

De Franse Jean Claude Houdret is geboren in 1943 en is sinds 1967 dokter in de geneeskunde, waarvoor hij gestudeerd heeft in Parijs. Hij is gespecialiseerd in kruidengeneeskunde, homeopathie en esthetica (leer der schoonheid). Ook is hij oud-docent aan de Faculteit der Geneeskunde in Parijs en hij staat bekend werk, uitvindingen en vele medische boeken.
© 2012 - 2018 Rva03, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://www.dietenlijst.nl/dieten/3d_dieet/
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Karl_Lagerfeld

Reageer op het artikel "Afvallen met het 3D dieet / designerdieet Karl Lagerfeld"

Infoteur: Rva03
Gepubliceerd: 26-02-2012
Subrubriek: Dieet
Medische informatie…
Schrijf mee!