InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Afvallen? Slanker? Mooier? Gelukkiger? Eet vers voedsel!

Afvallen? Slanker? Mooier? Gelukkiger? Eet vers voedsel!

Afvallen? Slanker? Mooier? Gelukkiger? Eet vers voedsel! Afvallen? Eet zo vers en gebalanceerd mogelijk is het advies van voedingsdeskundige Amber Albarda. Zij schreef een boek over afvallen waar vragen beantwoord worden als: Waarom word je langzaam zwaarder? Waarom is afvallen moeilijk? Waarom gaat afvallen langzaam? Waar is je energie gebleven? Door eigen ervaring weet ze wat gezond eten haar geeft. Een slanker, gelukkiger en mooier leven.

Amber Albarda

Veel mensen weten niet hoe ze simpel en snel op een gezonde manier kunnen afvallen. Door een immuunziekte en veel stress, werd Amber gedwongen gezonder te eten. Ze had een tijd ongezond geleefd, met veel suiker, waardoor ze haar haren verloor en uitgeput aan een nieuwe dag begon.

Gezond eten

Door haar ziekte werd voedingsdeskundige Amber Albarda gedwongen:
  • Geen suiker te eten,
  • Meer groente te eten,
  • Meer fruit te eten en
  • Extra voedingsstoffen in te nemen in de vorm van supplementen.
Het resultaat was dat:
  • Ze haar immuunziekte op orde had,
  • Een volle bos haar,
  • Afgevallen was,
  • Zich gelukkig voelde en
  • Barste van de energie.

Boek

Welke boeken schreef voedingsdeskundige Amber Albarda? Voedingsdeskundige Amber Albarda schreef een boek over afvallen. Ze schreef:
  • Eet jezelf Mooi, Slank en Gelukkig en het daarbij behorende kookboek:
  • Eet jezelf Mooi, Slank en Gelukkig Kookboek.

Voedingsdeskundige

Voedingsdeskundige Amber Albarda heeft een praktijk in Londen en in Den-Haag. Haar filosofie is: “ Je bent wat je de laatste tijd hebt gegeten.” Wat bedoeld ze hiermee? Dat, wat je in de morgen eet, word in de middag gebruikt om nieuwe cellen aan te maken. Hoe kunnen nieuwe cellen aangemaakt worden als je op chocola leeft? Aldus voedingsdeskundige Amber Albarda die door schande wijs is geworden.

Advies

Wat zijn de adviezen van voedingsdeskundige Amber Albarda om mooier, slanker en gelukkiger te worden?

Voedingsadvies 1: Eet vers!

Gebruik geen voedsel met conserveringsmiddelen, dus geen zakjes, pakjes of blikvoer. Gebruik vers voedsel: in vers voedsel zitten enzymen en bio-actieve stoffen waar je lichaam raad mee weet: dit voedsel word op de juiste manier verwerkt en verteerd: het geeft je energie en je word er slanker van.

Voedingsadvies 2: Kies voor echt

Gebruik geen “vetvrij” of “light” voedingsproducten. Alles wat uit voedsel gehaald word om “vetvrij” of “light” te maken, wordt door de fabrikanten opgevuld met chemische rommel om het product “eetbaar” te maken. Je krijgt meer honger van deze producten en het helpt je niet om je energiek te voelen. Kies voor echt, kies voor producten waar je een langer vol gevoel van krijgt zoals van:
  • Noten,
  • Vette vis,
  • Olijfolie en
  • Avocado´s.

Voedingsadvies 3 : Tussendoortjes

Kijk kieskeurig naar je tussendoortjes. Muslirepen en ontbijtkoeken (bijvoorbeeld) zitten vol met suikers. Het zijn koolhydraten waarvan je suikerspiegel van omhoog schiet, maar geen voedingswaarde hebben. Deze tussendoortjes kosten je (uiteindelijk9 energie dan dat het je energie geeft. Binnen de kortste keren heb je weer trek, omdat het niet vult. Kies liever voor een rijstwafel met pindakaas.

Voedingsadvies 4: stop op tijd met eten!

Wat is het gezondste volk ter wereld? Het gezondste volk ter wereld wonen in Okinawa, Japan. Zij eten totdat ze voor 80% vol zitten en stoppen met eten. Het duurt zo´n 20 minuten voordat het lichaam een seintje afgeeft dat zegt: Ik ben vol!
  • Eet langzaam,
  • Kauw goed en
  • Stop als je net niet vol zit.
Gerelateerde artikelen
Tips voor een gezond en blijvend slank gewichtTips voor een gezond en blijvend slank gewichtBlijvend slank is het ideaal van veel vrouwen. Enkele kilo´s kwijt raken binnen 5 dagen klinkt fantastisch! Van strenge…
Eenmaal slank zijn we gelukkig, toch?Eenmaal slank zijn we gelukkig, toch?Overgewicht begint een wereldwijd probleem te worden. Bij mensen met ernstig overgewicht staat het leven vaak volledig i…
Afvallen met CLAAfvallen met CLAAfvallen met CLA? Het linolzuur CLA wordt veel gebruikt in afslankmiddelen, vooral in combinatie met groene thee-extract…
Voordelen van afvallenVoordelen van afvallenDe voordelen van afvallen zijn veel talrijker dan de meeste mensen denken. Wanneer zij zich de vraag stellen: 'waarom mo…
Lukt afvallen niet?Lukt afvallen niet?Graag willen afvallen, maar lukt afvallen niet? Ben jij afgevallen, maar komen de kilo´s weer terug? Ga jij eten zodra j…
Bronnen en referenties
  • http://www.amberalbarda.nl/
  • http://www.vitamine-info.nl/nieuwsartikel/article/vers-pot-diepvries-als-je-maar-groente-eet-64/
  • http://www.puurgezond.nu/ambassadeurs/ambassadeur/article/vers-eten-van-dichtbij-en-biologisch-dat-is-voor-mij-puur-gezond-845.html
  • http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/dieet/84073-afvallen-afkicken-van-zoet-en-suiker.html
  • http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/natuurgeneeswijze/30167-spataderen-voorkomen-en-bestrijden.html

Reageer op het artikel "Afvallen? Slanker? Mooier? Gelukkiger? Eet vers voedsel!"

Infoteur: Roberta
Laatste update: 17-10-2011
Subrubriek: Dieet
Medische informatie…
Schrijf mee!