InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Diversen > Natuurlijke haarverzorging: Haaruitval

Natuurlijke haarverzorging: Haaruitval

Kaal worden komt opmerkelijk genoeg voornamelijk voor onder blanken. Geleerden zijn het er niet over eens of dit gevreesde verschijnsel het gevolg is van onze beschaving en leefwijze. Over het algemeen mag aangenomen worden dat kaalheid en kaal worden een erfelijke kwestie is. Vaak wordt het proces van kaal worden geassocieerd met het ouder worden. Haarverlies begint al vroeg, soms zelfs al tijdens de puberjaren!

Haaruitval

Dagelijks verliest een gezond mens tussen de 50 a 150 haren. Iedere dag groeien evenveel nieuwe haren aan. We hebben ongeveer 100.000 haren, blonden mensen hebben meer haar dan roodharige.

Ongewone haaruitval

Verliest een mens meer dan 150 haren per dag, dan spreken we over ongewone haaruitval.

Verspreide haaruitval, de oorzaken:

  • Onvolwaardige voeding; te eenzijdige voeding, ongezond met een groot tekort aan vitaminen en mineralen.
  • Zwangerschap en bevalling, dit is slechts van tijdelijke aard, zodra de hormonen weer op peil en tot rust zijn gekomen na een zwangerschap en bevalling zal het haaruitval stoppen.
  • Psychische factoren en klachten: groot verdriet, stress, depressitiviteit, burn-out en nervositeit.
  • Bestralingen tegen kanker
  • Verkeerde haarverzorging
  • Medicijn gebruik
  • Meerdere maanden achter elkaar dagelijks meer dan 50 mg vitamine A gebruiken.

Haaruitval in plukken, de oorzaken:

  • Gevolgen van een huidziekte.
  • Erfelijke factoren: inhammen bij het voorhoofd en een kaal kruintje.

Kaal worden en kaalheid, behandeling?

De behandelingsmogelijkheden zijn helaas ernstig beperkt tegen het kaal worden en kaalheid. Namelijk: Waar geen haarwortels meer zijn, kunnen geen haren groeien! Veel mensen geven veel geld uit aan alle mogelijke haargroei wondermiddeltjes. De vrees is echter dat het enige wat groeit het inkomen is van de fabrikanten van deze haargroei wondermiddeltjes.

Haaruitval bestrijden

Op een natuurlijke wijze kunnen we haaruitval bestrijden door de hoofdhuid goed in te masseren met Dr. A Vogels Crème Bioforce. Dat is een vet van schapenwol aangevuld met Johannesolie. Laat de crème een nacht zitten en was de volgende dag het haar. Gebruik een milde schampoo, geschikt voor dagelijks gebruik.

Haarverzorging

De allerbeste verzorging voor het haar is een natuurlijke leefwijze, met veel beweging in de frisse buitenlucht, gezonde en volwaardige voeding rijk aan kalk en kiezelzuur. De natuurlijke zwavel van een ui is pure weldaad voor de hoofdhuid. Wrijf een half uur voor het wassen van de haren een doorgesneden ui de hoofdhuid goed in.

Beste voedingsmiddel voor het haar: wolvet!

Wolvet (vet van de wol van het schaap) bevat vitamine F en is absoluut in overeenstemming met de natuur: het voedt uw haar rijkelijk! Nooit echter pure wolvet gebruiken! Dat is te taai voor de haren! Gebruik Dr. A Vogels Crème Bioforce, wolvet aangelengd met Johannesolie.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Wat te doen tegen haaruitval? Van minoxidil tot cortisoneWat te doen tegen haaruitval? Van minoxidil tot cortisoneIeder mens verliest elke dag wel wat haar, maar bij de meesten groeit dit ook weer meteen aan. Haarverlies wordt pas abn…
Haaruitval, wat kan je er tegen doen?Haaruitval, wat kan je er tegen doen?Iedereen verliest per dag tot 100 haren als gevolg van het natuurlijke regeneratieproces. Vallen er echter duidelijk mee…
Huismiddeltjes tegen haaruitvalHuismiddeltjes tegen haaruitvalOngewenst haarverlies is de schrik van vele mannen en vrouwen. Een beetje haarverlies is normaal, maar wanneer je regelm…
Propecia, het middel tegen haarverliesPropecia, het middel tegen haarverliesHaarverlies is toch vaak de grootste nachtmerrie van vele mannen en de kans is groot dat het gebeurt. Bij de meeste mann…
Wat te doen bij kaalheid en haaruitval?Wat te doen bij kaalheid en haaruitval?Haaruitval of haarverlies kan komen door verschillende oorzaken zoals stress, verkeerde medicijnen, langdurige ziekte,..…
Bronnen en referenties
  • De Kleine Dokter Dr. A. Vogel
  • De homeopathische Gids Natuurlijke gezondheidszorg en homeopathische zelfmedicatie L.P.Huijsen Homeopathisch arts
  • Anders beter worden Volgens inzichten van Dr. A Vogel A.C. de Lang
  • Beauty.rubriek.nl/haaruitval
  • Gezondheidsnet.nl/ziekten/kaalheid
  • Leren.nl/rubriek/gezondheid/huid_en_haar/
  • Haarweb.nl
  • Hairpage.nl

Reageer op het artikel "Natuurlijke haarverzorging: Haaruitval"

Infoteur: Roberta
Laatste update: 26-02-2009
Subrubriek: Diversen
Special: Natuurlijke haarverzorging
Medische informatie…
Schrijf mee!