InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Gezonde voeding > Voeding die je vet verbranden!

Voeding die je vet verbranden!

Voeding die je vet verbranden! Een gezond gewicht het hele jaar door! Door bepaalde gezonde voeding te eten kan je een betere resultaat bekomen. De volgende voeding helpt om: af te slanken, fit te blijven, af te vallen en je gewicht te stabiliseren!

Vet verbranden met bonen

Maak gebruik van je lichaam om vet te verbranden met bonen. Bonen houden je ‘vol’ en bestaan uit resistent zetmeel. Dit zijn koolhydraten die je slank maken omdat ze niet worden afgebroken door ons lichaam. Eenmaal in de darmen produceren ze vetzuren (butyraat) die je helpen met afvallen, door de aanmaak van enzymen te stimuleren die de vetcellen laten krimpen.

Ook wordt half van de verbruikte calorieën niet geabsorbeerd. Bonen zijn rijk aan calcium, ijzer, magnesium, zink, vezels en vetarme eiwitten. Bonen helpen dus bij afvallen, zorgen voor een betere darmwerking, en je krijgt er meer energie van.

Uw honger stillen door pijnboompitten te eten

Slechts een klein glaasje vol met pijnboompitten elke dag kan je helpen je honger te onderdrukken. Pijnboompitten bevatten pinoleenzuur, een speciaal omega-6 vetzuur dat het vrijkomen van het hormoon cholecystokinine (CCK) en glucagon-like peptide (GLP-1) stimuleert. Deze 2 krachtige hormonen waarschuwen de hersenen dat je maag ‘vol’ is.

Hongerstillende venkelthee

Onderdruk ‘s ochtends knagende honger door voor het slapen gaan venkelthee te drinken. Venkel helpt om je ‘s morgens je onbedwingbare trek te verminderen. Het stimuleert ook de spijsvertering, het vergemakkelijkt de opname van voedingsstoffen, en het vermindert de vetopslag in het lichaam.

Appels

Appels zijn de perfecte snack. De oplosbare vezels in appels, pectine, verminderen de hoeveelheid suiker en calorieën dat is opgenomen in de bloedbaan na een maaltijd. Dit maakt van appels één van de beste snacks voor lijners. Appelpectine voorkomt pieken in de bloedsuikerspiegel die leiden tot een verhoogde opslag van vetten. Het zal jou dus helpen voorkomen dat de bloedsuiker snel daalt, en weer verlangt naar meer voedsel. Een appel houd je verzadigd voor maximaal twee uur.

Avocado’s

Trim je buik door je boodschappenwagen te vullen met enkelvoudig onverzadigde vetten. Deze goede vetten vind je terug in noten, olijfolie en zaden. Enkelvoudig onverzadigde vetten zijn gezonde bronnen van energie en houden je de hele dag lang op de been.

Rem je eetlust met Chili Peppers

Capsaïcine, die je eetlust intoomt, zorgt dat je lichaamstemperatuur stijgt, waardoor je stofwisseling verhoogt.

Azijn

Azijn vertraagt de opname van koolhydraten en voorkomt plotselinge pieken in je bloedsuikerspiegel. Het vertraagt ook de doorgang van het voedsel door je maag, zodat je langer een ‘vol’ gevoel ervaart.

Kaneel

Kaneel vertraagt de passage van het voedsel door je maag. Het verlaagt ook uw bloedsuikerspiegel door je glucosemetabolisme te stimuleren. Kaneel zorgt voor een grotere aanmaak van anabole eiwitten in de spiercellen. Hierdoor wordt meer glucose opgenomen en komt dus meer energie vrij.

Chia zaden

Chia zaden bevatten veel oplosbare vezels, deze zorgen ervoor dat je je lang ‘vol’ voelt en geen neiging tot ‘snacken’ krijgt, ideaal als je wilt afvallen. De vezels zorgen er ook voor dat koolhydraten langzamer door het lichaam worden opgenomen.

Groene thee

Het drinken van groene thee geeft je een ‘vol’ gevoel tussen de maaltijden. Zo zorgt groene thee er ook voor dat er meer vetbranding plaatsvindt doordat de lichaamsthemperatuur wordt verhoogd. Bij een verhoogde lichaamstemperatuur worden er meer calorieën verbrand.

Pompoenpitten

Hoog in omega-3 vetzuren, zorgen deze zaden dat ze de vetopslag in het lichaam verlagen. Ze zijn ook rijk aan eiwitten en magnesium die je hongergevoel helpen verminderen.

Rode linzen

Rode linzen zijn eiwitrijk en zitten vol vezels, ze helpen je langer ‘vol’ te blijven. Een kopje rode linzen geeft je ongeveer 3/4 van je dagelijkse aanbeveling van vezels.

Watermeloen

Een recente studie toonde aan dat vrouwen die waterrijke voedingsmiddelen aten, 33% meer gewicht verloren in de eerste 6 maanden dan vrouwen die op een vetarmdieet stonden. Watermeloen bevat vitamine A en C, en glutathion, dit is de “moeder van alle antioxidanten” en staat bekend dat het ons immuunsysteem versterkt.

Sneller vet verbranden met framboos ketonen

Framboos keton is een aromatische componenten aanwezig in frambozen . Dit aromatisch component regelt adiponectine, dit is een eiwit dat wordt gebruikt door het lichaam om de stofwisseling te reguleren. De aanbevolen dosis is 100 mg per dag. Om dezelfde werking uit een framboos zelf te krijgen, zou je tot 90 kilo frambozen moeten eten. Framboos keton zorgt er dus voor dat het vet in je cellen beter wordt afgebroken en helpt je lichaam sneller vet verbranden.

Lees verder

© 2013 - 2018 Avafrench, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Beweeg wat je eetBeweeg wat je eetDieet, afvallen en bewegen: Mensen worden steeds dikker. Dit komt door een teveel aan energie in het lichaam. Maar hoe g…
Voedingstips voor een beter metabolismeVoedingstips voor een beter metabolismeEen verhoogde metabolisme betekend dat je lichaam veel meer calorieën verbrand. Dus als je een hoge metabolisme hebt dat…
Natuurlijk afvallenNatuurlijk afvallenOm echt af te vallen, is ten eerste een ijzeren wil nodig. Ten tweede is het zaak om een keus te maken tussen de vele af…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Voeding die je vet verbranden!"

Infoteur: Avafrench
Gepubliceerd: 04-08-2013
Subrubriek: Gezonde voeding
Medische informatie…
Schrijf mee!