InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Vetverbrandende cardio training

Vetverbrandende cardio training

Vetverbrandende cardio training Lopen, zwemmen, touwtje springen en fietsen, zijn enkele cardio trainingen om vet te verbranden. Ze zijn aanbevolen om vet te verliezen en je spieren te trainen. Daarnaast bevorderen ze je gezondheid en wie wil dat nou niet: Gezonder en slanker door het leven gaan. Wil je graag vet verbranden, je vitaler voelen of gewoon een gezondere levenstijl, dan zit er niets anders op dan te bewegen. Trainingen waarbij je hijgend op adem moet komen, zijn geen goede trainingen om af te vallen. Wat zijn dat dan wel? Cardio trainingen waarbij de hartslag verhoogd zonder buiten adem te raken, die we lang vol kunnen houden. Op deze manier spreekt je lichaam je vet reserves aan en ga je afvallen. Hieronder volgen enkele training waarbij je veel calorieën kunt verbranden.

Hardlopen

Hardlopen wordt beschouwd als een volledig body workout en is één van de beste manieren om overtollig vet te verliezen. Sessies van 20 tot 25 minuten die 3 tot 5 keer per week worden gedaan zijn uitstekend om af te slanken. Met hardlopen verbrand je ongeveer 15 calorieën per minuut. Dit betekent dat je met een uur hardlopen zon 900 calorieën verbrand.

Zwemmen

Zwemmen is ook een erg goede manier om vet te verbranden. Als het regelmatig wordt gedaan is zwemmen ook heel goed voor het vormen van je lichaam. Zwemmen is een leuke activiteit, maar je moet wel gaan zwemmen met als doel om vet te verbranden. Rustig wat rond spartelen in het water zal geen vetverlies opleveren. Zwemmen is ook heel goed om buikvet te verbranden en je buikspieren te versterken. Als je flink door zwemt kun tot 660 calorieën per uur verbranden.

Touwtje springen

Wist je dat je met slechts één minuut touwtje springen 10 tot 11 calorieën kan verbranden? Echter als deze activiteit op hoog niveau wordt uitgevoerd verbrand je zon 20 calorieën per minuut. Een sessie van 20 minuten kan je dus snel wat vetverlies opleveren. Het is alleen jammer dat een lange tijd touwtje springen best saai kan zijn, maar het is wel een uitstekende oefening om tussen een andere training door te doen.

Fietsen

Fietsen in de sportschool of in de frisse buitenlucht heeft tal van voordelen. Dagelijks fietsen kan wonderen verrichten voor je figuur. Met een rustig fietstochtje verbrand je al 480 calorieën per uur. Trap je flink door dan kun je zelfs tot 1000 calorieën per uur verbranden. Maak dus iedere dag een lekkere fietstocht en voel je vet verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Snel wandelen

Als je last hebt van overgewicht kan het soms niet mogelijk zijn om bovenstaande trainingen uit te voeren. Je kunt dan kiezen om iedere dag in een flink tempo te gaan wandelen. Wandelen is een uitstekend trainings-alternatief om af te vallen op een zeer leuke manier. Zet een muziekje op en ga in flinke pas aan de wandel. Zodra je je hartslag voelt verhogen en je het warmer begint te krijgen, weet je dat je vet aan het verbranden bent. Met flink door wandelen verbrand je ongeveer 300 calorieën per uur.

Lees verder

© 2011 - 2018 Jes1978, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Vetverbrandende cardio training"

Infoteur: Jes1978
Gepubliceerd: 11-05-2011
Subrubriek: Dieet
Medische informatie…
Schrijf mee!