InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Gezonde voeding > Een aantal tips die invloed hebben op een gezond metabolisme

Een aantal tips die invloed hebben op een gezond metabolisme

Beweging

Iedereen weet het, helaas doen veel mensen er veel te weinig aan. Daar zijn verscheidene redenen voor te bedenken, maar ik neem aan dat u die allen weten. Vandaar dat ik het er daar nu niet over ga hebben. Bewegen is een van de belangrijkste oppeppende factoren voor het metabolisme. Nu hoeft u niet meteen te denken aan ellendige trainingen in een zweterige sportschool, of aan een urenlange tocht hardlopen langs het kanaal. Met bewegen bedoel ik bewegen, en niet jezelf uitputten tot je er bij neervalt. Een goede manier om je stofwisseling op te peppen is bijvoorbeeld door de dagelijkse dingen meer met de fiets te doen, en minder met de auto. Rustig wandelen of joggen helpt ook, zelfs uw keuken grondig schoonmaken kan ontzettend goed helpen. De echte sporter zal weten dat het echte 'power' effect pas optreedt wanneer deze een uur flink traint, maar hij zal ook erkennen dat hij de beginselen van dat gevoel al veel eerder ervaarde. En dit is nu net wat veel mensen nodig hebben! Onze stofwisseling reageert overal op, dus de kleinste beweging telt.

Eiwitten

Eiwitten zijn belangrijke bouwstoffen voor het lichaam, ze zijn te vinden in allerlei soorten voedsel, en iedereen moet het eten om te overleven. Onze spieren kunnen alleen groeien wanneer er genoeg eiwitten in het lichaam aanwezig zijn. Daarom raadt ik u aan op zoek te gaan naar een dieet waar veel eiwitten in te vinden zijn, dit is absoluut niet moeilijk. Als u eenmaal een eiwitrijk dieet geniet zullen uw spieren gemakkelijker, minder pijnlijk en vooral sneller groeien. En hoe groter de spieren, hoe groter de calorieënverbranding.

Stop met alcohol

Ook al ontkennen sommigen het, alcohol is een stof waarvan je gerust zou kunnen zeggen dat het je vetmest. In alcohol zitten enorm veel calorieën, daarnaast zorgt het voor een vertraagt metabolisme en gaat het de vetcellen afbreking tegen. Zeker wanneer alcohol wordt genuttigd samen met ander voedsel ( wat vaak gebeurt, denk aan borrelavonden etc. ) zal het effect groot zijn. Niet voor niets ziet u vaak mannen en vrouwen met bierbuiken in een kroeg! Luister naar mijn tip, stop met alcohol!

Thee

Onderzoek heeft aangetoond dat bepaalde soorten thee een metabolisme verhogend effect hebben, met name groene thee kwam erg gunstig over in dit onderzoek. Daarnaast bevat groene thee erg veel anti oxidanten, wat men beschermt tegen ziektes zoals kanker en hart en vaatziektes.

Peper

Vraag me niet waarom, mij de waarheid is niet anders. Peper jaagt het metabolisme op, dit betekend dus een snellere, grotere en langdurigere verbranding wat uiteindelijk weer lijdt tot een slank lichaam. Veel weet ik hier niet over, maar wat ik wel weet is dat een scheutje peper door het eten (elke dag) mij veel heeft geholpen.

Wanneer u al deze tips goed opvolgt, en ze volhoudt zal een slank lichaam zijn wat u krijgt, en wat u verdient!
© 2008 - 2019 Jorisdejager, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Veel van mijn informatie verleen ik aan eigen onderzoek, daarnaast gebruik gemaakt van deze bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Stofwisseling

Reageer op het artikel "Een aantal tips die invloed hebben op een gezond metabolisme"

Infoteur: Jorisdejager
Laatste update: 06-07-2010
Subrubriek: Gezonde voeding
Medische informatie…
Schrijf mee!