InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Gezonde voeding > Voedingstips voor een beter metabolisme

Voedingstips voor een beter metabolisme

Voedingstips voor een beter metabolisme Een verhoogde metabolisme betekend dat je lichaam veel meer calorieën verbrand. Dus als je een hoge metabolisme hebt dat verbrand je zelf calorieën als je bijna niet aan het sporten bent. Een slechte metabolisme kan leiden tot gewichtstoename, omdat je meer calorieën binnen krijgt dan je verbrandt.

Een ontbijt toevoegen aan je dagelijkse voeding

Het eerste wat je moet doen is een ontbijt aan je dagelijkse voeding toevoegen, veel mensen houden er niet van om ontbijt te eten maar het geeft een goede zet naar een goede metabolisme. Je hebt maar een snack van 250 calorieën nodig om je metabolisme opgang te helpen in de ochtend. Het is het verstandigst om een graan reep te nemen of toast en fruit.

Kruiden toevoegen aan het eten

Een andere manier om je metabolisme een zet te geven is het toevoegen van kruiden aan je eten. Na een onderzoek van het Agriculural Research Service in Amerika, is gebleken dat kaneel de metabolisme het meest helpt.

Als je een dieet plant is het verstandig om fruit zoals kiwi’s aan het dieet toe toevoegen. Kiwi bevatten veel vitamine C. Als je ongeveer 500 mg vitamine C binnenkrijgt verbrand je ook 39% meer vet als je sport. Maar gebruik niet te veel vitamine c want als je meer dan 2000 mg hebt genuttigd dan kan diarree ontstaan.

Let op met wat je drinkt

Een andere manier om je metabolisme een zet te geven is om op te letten wat je drinkt. Als je bijvoorbeeld ijs aan je drinken toevoegt moet je lichaam harder werken en verbrand het meer calorieën. Ook het drinken van drank met cafeïne kan ervoor zorgen dat je hartslag toeneemt waardoor je lichaam meer calorieën verbrand en dus je metabolisme toeneemt.

Wanneer je eet kan ook heel belangrijk zijn. Als je in de ochtend een ontbijt maakt en eet ga dan in de zon zitten, het felle licht van de zon verhoogt je metabolisme en helpt aan met het versterken van je botten en spieren.

Je kan ook dagelijks multivitamine tabletten innemen om ervoor te zorgen dat je lichaam meer calorieën verbrand. Als je dagelijks 120 mg inneemt zal dit je metabolisme sterk verhogen. Chroom wat in tomaten en Multi vitamine tabletten zit kan er ook voor zorgen dat je verbranding toeneemt.

Kleinere porties

Als je echt je metabolisme veel wilt verhogen dat is het verstandig om je maaltijden op te splitsen in kleinere porties, zodat je vaker eet gedurende dag. Elke keer dat je wat eet verhoogt het je metabolisme. Het klikt heel vreemd maar als je vaker eet kan jet leiden tot gewichtsverlies of een gezond gewicht.

Als je lichaam niet alle benodigde voedingstoffen binnenkrijgt zoek dan naar natuurlijke producten waar de stoffen inzitten die je mist en voeg ze toe aan de maaltijden.
© 2008 - 2019 Lucdejager, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Waarom afvallen niet luktWaarom afvallen niet luktVeel mensen die op een dieet staan vragen zich af waarom afvallen niet lukt. Afvallen is nochtans redelijk simpel; verli…
Vertraagd Metabolisme, Wat te Doen?Veel mensen met overgewicht worstelen met allerlei soorten diëten. En dit heeft vaak tot gevolg dat iemands metabolisme…
10 manieren om je metabolisme te versnellen/verhogenDe ene persoon komt veel sneller aan dan de andere, dit heeft te maken met het metabolisme, oftewel de stofwisseling. Al…
Slank in 28 dagen: het metabolisme dieetSlank in 28 dagen: het metabolisme dieetSlank in 28 dagen. Wie wil dit nu niet? De Amerikaanse auteur Haylie Pomroy beweert in haar boek "Het metabolisme dieet.…
10 bewezen manieren om het metabolisme te versnellen10 bewezen manieren om het metabolisme te versnellenWanneer je effectief wilt afvallen is het een aanrader om niet alleen op het voedingspatroon te letten, maar er ook voor…

Reageer op het artikel "Voedingstips voor een beter metabolisme"

Infoteur: Lucdejager
Gepubliceerd: 21-05-2008
Subrubriek: Gezonde voeding
Medische informatie…
Schrijf mee!