InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Lifestyle > Eenvoudige tips voor een gezondere levensstijl

Eenvoudige tips voor een gezondere levensstijl

Eenvoudige tips voor een gezondere levensstijl De dag van vandaag doen mensen steeds minder zelf. Tegenwoordig zijn er machines die het werk deels overnemen. De kans op overgewicht bij mensen in Nederland is de voorbije 25 jaar al verdubbeld. Door slechts kleine ingrepen, kun je de kans op overgewicht drastisch verminderen. Als je dit doet in combinatie met gezond eten, is dit een hele verbetering in je leven.

Neem de trap

Veel mensen die op het kantoor werken, nemen doorgaans de lift. Dit is eigenlijk onnodig. Door de trap te nemen, verbrand je meer calorieën. Ook worden je beenspieren hier nog is extra bij getraind. De trap nemen is iets waar veel mensen tegen opkijken. Toch kan het al snel een gewoonte worden.

Ga regelmatig wandelen

Je kunt al een verschil maken door enkele keren op een week te gaan wandelen. Hiermee verbrand je niet alleen calorieën, maar het is daarnaast ook nog is goed voor je gezondheid. Zowel op fysiek als mentaal vlak heb je er voordeel aan. Het werkt enigszins verfrissend. Ook wordt je lichaam doorlucht door de frisse lucht die je binnenkrijgt.

Simpele fitnessoefeningen

Je kunt ook werken aan je gezondheid door enkele keren per week te beginnen met eenvoudige fitnessoefeningen. Je hebt hiervoor niet noodzakelijk materiaal voor nodig, maar het is wel handig. Als je geen materiaal hebt, kun je al beginnen met push-ups, of sit-ups. Hiermee train je de borst, triceps, schouders, buikspieren en de monnikskapspier vanachter op okselhoogte. Een van de beste manieren om calorieën te verbranden is touwtjesspringen. Hiermee train je de conditie ook en je kunt wel tot 500 calorieën per uur verbranden.

Zoek een leuke hobby

Je kunt ook een leuke hobby zoeken. Een hobby waar je jezelf actief in kunt zetten. Dit kunnen allerlei dingen zijn, je kunt ook bijvoorbeeld naar een dansles gaan. Zo wordt het een gewoonte om aan je lichaam te werken. Je kunt dansen volgen op allerlei niveaus. Van salsa tot flamenco. Het bedrag dat je moet betalen voor danslessen is meestal niet zo groot. Je kunt ook 1 keer per week met vrienden gaan zwemmen. Dit is een uitstekende manier om af te vallen en alsnog plezier te maken met je vrienden.

Lopen

Voor de meer sportieve mensen die toch een druk leven hebben, kunnen 3 keer per week gaan lopen. Dit hoeft niet noodzakelijk meer dan een halfuur te zijn. Je kunt ook zelf je eigen tempo bepalen. Probeer een vaste route uit te stempelen, en deze ook 3 dagen in de week te volgen. Na twee weken of een maand kun je de route veranderen, of misschien verlengen. Voor de mensen die geen tijd hebben, is er nog een ander alternatief. Je kunt bij het stappen je tempo verhogen. Hierdoor verband je meer calorieën, en geraak je sneller op je gewenste bestemming.

Eet gezond

Wat net zo belangrijk is als bewegen, is gezond eten. Hiervoor hoef je niet een drastische verandering te maken in je eetschema. Je kunt nu en dan een salade tussendoor eten, en ongezonde snacks verwisselen door lekkere, gezonde snacks.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Skeeze, Pixabay

Reageer op het artikel "Eenvoudige tips voor een gezondere levensstijl"

Infoteur: Koningaap
Laatste update: 21-06-2017
Subrubriek: Lifestyle
Schrijf mee!