InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > Stijl haar: keratine behandeling

Stijl haar: keratine behandeling

Stijl haar: keratine behandeling Veel vrouwen zijn dagelijks in de weer met de stijltang om hun haar stijl te krijgen. Deze vrouwen hebben vaak krullend of pluizend haar. Helaas maakt de stijltang het haar dor en droog, zelfs haarverzorgingsproducten houden dit proces niet tegen. Er zijn echter manieren om toch stijl haar te krijgen zonder dat je haar wordt beschadigd. Een voorbeeld hiervan is het ondergaan van een keratine behandeling. Maar wat is een keratine behandeling? En is het gevaarlijk voor je gezondheid?

Wat is een keratine behandeling?

Allereerst een uitleg over wat keratine is. Keratine is een eiwit dat voorkomt in het menselijk lichaam, bijvoorbeeld in de huid, nagels en haren. In feite is het dus een lichaamseigen stof, waardoor een keratine behandeling in principe geen chemische behandeling is (hoewel er producten te koop zijn waarin allerlei chemicaliën zijn verwerkt). Bij een keratine behandeling van het haar wordt er product met een hoge concentratie keratine in je haar geperst. De keratine dringt door tot in de kern van de haar waardoor het effect maximaal is.

Wat zijn de resultaten van een behandeling?

Door de keratine behandeling wordt het haar soepel, glanzend, sterker, gezond én stijl. Dit is zelfs het geval bij mensen die pluizig haar hebben. Het resultaat van een behandeling is circa drie tot vijf maanden zichtbaar, daarna is het meeste keratine verdwenen en zal een nieuwe behandeling moeten plaatsvinden. De duur van het resultaat is ondermeer afhankelijk van het type haar dat u heeft. Mensen met dik, sterk, krullend haar zullen eerder een nieuwe behandeling moeten ondergaan dan mensen met futlozer, minder krullend haar. De duur van het resultaat is ook afhankelijk van hoe vaak je je haren wast met shampoo en conditioners.

Wat kost het en hoe werkt een behandeling?

Keratine behandelingen zijn er al voor enkele tientjes wanneer je zelf producten via internet besteld en zelf de behandeling thuis uitvoert. Op internet zijn diverse handleidingen en instructiefilmpjes te vinden waarmee je de behandeling zelf kunt uitvoeren. Wanneer je een behandeling ondergaat bij de kapsalon kunnen de kosten oplopen tot enkele honderden euro’s. Je mag er dan uiteraard wel van uitgaan dat de behandeling goed wordt uitgevoerd, waardoor het resultaat beter zal zijn. Een behandeling kan dus flink prijzig zijn, maar omdat een behandeling maandenlang zichtbaar is vallen de kosten wel mee.

Waar moet je op letten?

Haar dat met keratine is behandeld kan gewoon worden geverfd of worden voorzien van highlights. Wel moet je goed opletten waaruit het product bestaat, aangezien er verschillende soorten keratinehoudende producten te koop zijn. In sommige keratine producten zitten ongezonde stoffen (bijvoorbeeld forrmaldehyde). Het is daarom zeker raadzaam om voorafgaand aan een behandeling jezelf goed in te lezen over het product. Nog beter is om je te laten informeren door professionals zoals gespecialiseerde verkopers of door je kapper. Het is dan wellicht wat duurder, maar je weet zeker dat je een veilig product koopt en de behandeling juist uitvoert.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.keratinebehandeling.nl
  • www.wikipedia.org

Reageer op het artikel "Stijl haar: keratine behandeling"

Reacties

Baggermans, 15-09-2014 12:56 #2
Kan het tekort aan keratine niet definitief worden aangevuld? Leefwijze of medicatie…?
Wat is de reden dat die keratine ook weer vermindert of verdwijnt, terwijl het een lichaamseigen stof is? Hoe komt het dat er zo een keratine-tekort ontstaat? Ik heb bijvoorbeeld nooit eerder een psoriasis gehad. Nu ineens wel en dan zou dat door een keratine-tekort komen. Reactie infoteur, 16-09-2014
Wellicht kan je dit met je Huisarts bespreken, ik weet hier te weinig van.

Sarah, 20-11-2013 12:51 #1
Ja het is fijn om pluisvrij haar te hebben en goede kwaliteit. Mijn ervaring is de keratine van hydro spa keratin het beste werkt! Zodoende geen stijltang nodig en glanst. De behandeling heb ik bij mooi gedaan in groesbeek, en het werkt uitstekend meiden! Bij mij is het 2 maandjes geleden nu, veel positieve berichten.

aanrader Sarah!

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 22-12-2014
Subrubriek: Mode
Special: Mode en beauty
Reacties: 2
Schrijf mee!