InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Natuurgeneeswijze > Reikibehandeling

Reikibehandeling

Om een Reikibehandeling te ontvangen hoeft men niet ziek te zijn. Het ontvangen van Reiki kan ook ervaren worden als een rustgevend moment voor degene die de behandeling ondergaat. De Reiki-energie gaat gewoon door kleding heen, dus u hoeft zich niet uit te kleden. Tijdens de behandeling ligt u op een tafel of zit u op een gemakkelijke stoel. De behandelaar houdt zijn/haar handen op diverse plaatsen (die met name overeenkomen met de zeven chakra's) op of vlak boven uw lichaam, waarna de Reiki-energie door de handen van de behandelaar gaat stromen en vervolgens haar weg vindt in uw lichaam. Uiteraard worden intieme lichaamsplekken niet aangeraakt.

Reacties op een behandeling met Reiki kunnen zijn:

  • gevoel van warmte
  • tintelingen
  • een zwaar of juist licht gevoel
  • ontspanning, slaperigheid
  • transpiratie
  • droge keel
  • borrelende ingewanden
  • behoefte om te praten
  • gevoel van verdriet, angst, boosheid of juist vrolijkheid
  • het lichaam voert gifstoffen af
  • functies van organen en de hormoonhuishouding worden in evenwicht gebracht.
  • het natuurlijke proces van zelfgenezing wordt bevordert of in gang gezet

Nawerking

Een gegeven behandeling kan nog enkele dagen tot weken nawerken. Omdat er een nieuwe balans in uw lichaam ontstaat is het mogelijk dat u in die periode vaker naar het toilet moet. Klachten kunnen ook tijdelijk juist toenemen, meestal kortdurend. Veel mensen slapen beter door Reiki.

Opvallend is dat veel mensen tijdens en na de behandeling een gevoel van rust, vrede en bevrijding ervaren.
We geven behandelingen bij ons thuis. Daarvoor hebben we een speciale praktijkruimte ingericht. Ook kunnen we naar u toekomen. We beschikken over een mobiele behandeltafel.

Wanneer heeft een reikibehandeling geen effect?

De Reiki-energie stroomt altijd. Maar in sommige situaties wordt er geen effect geconstateerd. Dit kan de volgende oorzaken hebben:
  • De ontvanger verwacht een bepaald resultaat, maar de Reiki-energie (die zich richt naar de wetten van de Universele Energie) lost eerst andere zaken op of stroomt daar naar toe, waar de ontvanger het niet direct merkt of onbewust nodig heeft.
  • De ontvanger sluit zich bewust of onbewust af voor de Reiki-energie. Helaas zijn er mensen die zich laten leiden door een ziekte of krijgen door hun ziekte aandacht. En deze aandacht willen ze niet verliezen.
  • De ontvanger moet nog iets leren van zijn ziekte. De ontvanger zal eerst moeten leren en begrijpen waarom hij/zij ziek is. Misschien moet de ontvanger wel zijn/haar levensstijl eerst veranderen. Reiki is dan een eerste stap om deze verandering in gang te zetten. Reiki maakt bewust en zorgt ervoor dat men een goed beeld krijgt van oorzaak en gevolg.
  • De persoon in kwestie heeft moeite met intimiteit c.q. fysieke aanraking. Dwing dus nooit Reiki op, maar bespreek rustig hoe een behandeling in zijn werk gaat en kijk of u deze angst dan kunt weghalen.

Wanneer kan er geen behandeling gegeven worden?

Als iemand een botbreuk heeft, moet deze eerst gezet zijn. Vervolgens kan Reiki gegeven worden om het herstel te bevorderen. Indien een iemand ten gevolge van een hartinfarct nog onder doktersbehandeling is van een arts, is het sterk af te raden deze persoon in kwestie Reiki te geven. Ook als een persoon een operatie ondergaat, kan men geen afstands-Reiki geven, omdat de narcose door de Reiki beïnvloed kan worden. Voor en na de operatie mag wel Reiki gegeven worden. Dit ter ondersteuning en tot bevordering van het herstel.

Een reikibehandeling zal nooit een behandeling van een reguliere arts vervangen. Reiki dient ter ondersteuning van de reguliere geneeskunde.
© 2011 - 2019 Grafenwalder, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Reiki: diverse reikivormenReiki: diverse reikivormenReiki is een alternatieve geneeswijze waarbij gewerkt wordt met energiestromen. Er zijn verschillende reikivormen waarbi…
Reiki - de eerste stap naar zelfontwikkeling en ontplooiingReiki is een alternatieve geneeswijze en kent zijn oorsprong in Japan. Reiki is een samentrekking van twee worden Rei en…
Hoe verloopt een reiki behandeling?Hoe verloopt een reiki behandeling?De reiki-meester heeft een totaal andere benadering van onze gezondheidsklachten dan de klassiek geschoolde arts. Reiki…
Wat is reiki en hoe werkt het?Wat is reiki en hoe werkt het?Steeds meer landgenoten beseffen dat hun gezondheid niet uitsluitend in een medicijndoosje terug te vinden is. Ze zoeken…
Energie volgens de traditionele Japanse geneeskunstEnergie ligt net zoals bij de Chinezen aan de grondslag van alles wat bestaat. Om de circulatie van de levensenergie te…
Bronnen en referenties
  • Reiki - de eerste stap naar zelfontwikkeling en ontplooiing, Freemuskteers, Jos Piefer, Naslagwerken, 978-90-484-1305-8

Reageer op het artikel "Reikibehandeling"

Infoteur: Grafenwalder
Gepubliceerd: 13-08-2011
Subrubriek: Natuurgeneeswijze
Medische informatie…
Schrijf mee!