Impotentie: beter voorkomen dan genezen!

Eén op drie mannen boven de veertig heeft te kampen met impotentie. Niettegenstaande er verschillende manieren zijn om hieraan te verhelpen (al naargelang de oorzaak) is het beter enkele preventieve maatregelen in acht te nemen.

Wat kan men doen om impotentie te voorkomen

Stop met roken

Inderdaad, dit is vlugger gezegd dan gedaan, maar een betere motivatie om te stoppen bestaat er nauwelijks, nietwaar?Verschillende hulpmiddelen staan ter beschikking om voorgoed te kappen met deze levensbedreigende gewoonte. Dit gaat van nicotinepleisters en nicotinekauwgum tot echte medicatie of zelfs hypnose.

Hou diabetes onder controle

Ingeval u diabeticus bent, hou dan uw bloedsuikerspeigel nauwgezet in de gaten daar impotentie één van de complicaties is van diabetes. Overleg met uw arts wat het beste is inzake medicatie, dieet en een eventueel oefenprogramma. Ook de jaarlijkse griepvaccinatie is aangewezen omdat een infectie de bloedsuikerspiegel negatief kan beïnvloeden.

Beperk uw alcoholconsumptie

Matige alcoholinname kan het libido verhogen maar een teveel aan alcohol doet de seksuele prestaties afnemen.

Verminder stress

Stress kan uw liefdesleven negatief beïnvloeden. Stress verhoogt ook de bloeddruk hetgeen dikwijls een oorzaak is van impotentie. Relaxatieoefeningen kunnen baat brengen alsook een veralgemeend oefenprogramma om de conditie te verbeteren. Ook yoga kan stress helpen verminderen.

Depressie aanpakken

Een sluimerende depressie is de oorzaak van vele gevallen van impotentie elk jaar. Nieuwe inzichten en medicatie kunnen depressie op een adequate manier aanpakken. Consulteer uw huisarts bij uitzonderlijke vermoeidheid, slapeloosheid, overmatig slapen, futloosheid omdat dit symptomen kunnen zijn die wijzen op depressie.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Impotentie: beter voorkomen dan genezen!"

Reactie

Ch Kalijan, 17-12-2012 05:36 #1
Ik heb eerder gelezen, dat de medicijnen van chemisch aard zijn en dus schadelijk voor je lichaam. Hoge bloeddruk c.q bypass patiënt door atenenol tabletten erectie stoornissen gekregen.
opm; hoe zit het met het gebruik van PRELOX blue

Infoteur: Guy1962
Laatste update: 03-02-2011
Subrubriek: Seksualiteit
Reacties: 1
Medische informatie…
Schrijf mee!