Top 10 tips voor betere seks

Top 10 tips voor betere seks Wanneer je langer met iemand samen bent kan het gebeuren dat het seksleven een steeds lagere prioriteit krijgt. Niet getreurd, met deze 10 tips kun je weer zorgen dat de vonken er af vliegen.

10. Romantiek

Zeker tijdens de wintermaanden is warmte en romantiek een essentieel onderdeel van een relatie en dus ook heel belangrijk voor goede seks. Denk kaarsen, zachte muziek, geen televisie, samen in bad, etc. Belangrijk is ook te beseffen dat dit niet direct tot seks hoeft te lijden, maar dat romantiek simpelweg normaal wordt in jullie relatie.

9. Massages

Je partner masseren is een geweldige manier om in de stemming te komen en kan een fantastisch voorspel zijn. Zorg voor een lekkere massageolie laat de massage zeker een kwartier duren.

8. Samen zijn

Relaties zijn geen kwestie van een half uurtje per dag. Zorg ervoor dat jullie veel samen zijn en veel samen doen. Zeker bij tweeverdieners is dit van groot belang (helemaal als één iemand in andere diensten werkt dan de ander). Zorg voor gezellige avonden samen, waarin je met elkaar praat en lacht. Ga ook vaker samen iets doen, naar de bioscoop, een etentje, etc.

7. Sport en ontspanning

Iemand die lekker in zijn of haar vel zit heeft meer zin in seks. Wanneer je te gestresst leeft staat je hoofd er totaal niet naar. Dus, zorg voor voldoende ontspanning en ga regelmatig sporten. Dit zorgt voor meer energie, een beter gevoel over jezelf en een betere gezondheid.

6. Verzorging

Het kan zijn dat je al een tijdje jezelf hebt laten hangen. Hieraan gaat vaak ook de persoonlijke verzorging lijden. Koop eens wat nieuwe kleren en zorg voor een goede en regelmatige verzorging. Niks is zo onaantrekkelijk als een ongeschoren kop (of benen), een viezig geurtje en oude afgeleefde kleren.

5. Voorspel

Vooral mannen kunnen dit wel eens vergeten. Seks is voor het overgrote gedeelte voorspel (en naspel). Vrouwen hebben over het algemeen veel meer tijd nodig om seksueel opgewonden te raken dan mannen. Wanneer je als man dus zin hebt, zul je toch eerst even de tijd moeten nemen om de vrouw ook "in the mood" te krijgen.

4. Verandering van spijs doet eten

Nee, niet meteen naar de buurvrouw rennen. Hiermee bedoel ik dat het na verloop van tijd saai kan worden om het altijd maar op diezelfde manier op donderdagavond in bed te doen. Zorg voor wat afwisseling, andere standjes en andere locaties (de badkamer, de keuken, de woonkamer, etc.). Haal de sleur eruit.

3. Goede gezondheid

Naast weinig stress en veel beweging is een goede gezondheid van groot belang voor goede seks. Wie kent niet het geijkte antwoord "niet vanavond, ik heb hoofdpijn"? Wanneer je je niet goed voelt, heb je ook geen zin in seks. Dus, eet gezond, zorg voor voldoende beweging, drink niet te veel alcohol en heel belangrijk stop met roken.

2. Maak zin en tijd

Weer een verschil tussen mannen en vrouwen; mannen hebben veel vaker zin in seks dan vrouwen en op andere tijdstippen. Voor de vrouwelijke lezers: wist je dat veel mannen 's ochtends vroeg zin hebben in seks? Dit is een tijdstip dat jou hoofd er misschien totaal niet naar staat, maar maak eens een keer zin. Laat je eens gaan en je zult zien dat als je eenmaal bezig bent je het toch lekker vind.

1. Verras elkaar

Stuur elkaar lieve briefjes of berichtjes, neem eens een bosje bloemen mee na het werk, koop een sexy lingeriesetje. Dit houd de relatie gezellig en onbezorgd. Het is altijd leuk om een briefje van de ander te vinden en te lezen hoeveel hij of zij van je houdt.
© 2008 - 2020 Newton, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
De fasen van het sekslevenDe fasen van het sekslevenSeks is een belangrijk onderdeel in een relatie. Het is intiem en speciaal voor jou en je partner. Soms is de seks niet…
Wat is A-seksualiteit?Wat is A-seksualiteit?A-seksueel, frigide of non-libidoïsme het zijn verschillende benamingen voor mensen die geen seksuele gevoelens hebben.…
Passie in je relatiePassie in je relatieWe hebben gemiddeld één keer in de vier dagen seks. Toch wordt er in veel slaapkamers alleen nog maar geslapen. Is het e…
Misvattingen over seks in de relatieMisvattingen over seks in de relatieSeks is een onderwerp waar door veel mensen over wordt gepraat. Toch zie je dat er veel misvattingen zijn met betrekking…

Liefde bedrijven in de buitenluchtLiefde bedrijven in de buitenluchtVeel vrouwen worden opgewonden van buitenseks. Ze zijn luchtiger gekleed en voelen zich daardoor veel meer sexy dan dat…
Afrodisiaca met potentieEen moeilijk onderwerp om serieus over te schrijven of te praten. Vooral ook een onderwerp waar al eeuwen de wildste ver…

Reageer op het artikel "Top 10 tips voor betere seks"

Reacties

Chermin, 12-12-2009 23:44 #2
Ik vond het artikel heel goed! Maar ik heb dit al eerder gehoord! Ik ben 1 jaar getrouwd en leef al 11 jaren met mijn man. Ik heb helemaal geen zin in sex en weet niet meer wat ik moet doen! Help me, alstublieft

Movanderplas (infoteur), 05-10-2008 15:14 #1
Het artikel op zich is goed opgezet, maar er is al zoveeeeeel over geschreven. Toen ik het las, had ik zoiets hee, dat heb ik al eens gelezen. Sommige thema's zijn wat uitgeleefd in mijn beleving. Maar schrijfstijl helder en ok. :-)

Infoteur: Newton
Laatste update: 27-10-2008
Subrubriek: Seksualiteit
Reacties: 2
Medische informatie…
Schrijf mee!