InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Seksualiteit > De vibrator: je fijnste vriend?

De vibrator: je fijnste vriend?

Vroeger was het een schande, een vibrator in je nachtkastje. Dan was je echt niet goed bij je hoofd. Tegenwoordig hebben veel vrouwen zo'n (extra) speeltje in het nachtkastje liggen. Je hoeft ook niet meer moeilijk te doen om er één aan te schaffen, ze zijn overal vrij te koop. Sommige mannen geven er zelfs eentje cadeau aan hun vrouw.

De geschiedenis

De dildo is al eeuwenoud. De vibrator echter nog niet. Deze is rond 1900 uitgevonden en werd als eerste gebruikt in het gekkenhuis om hysterie en andere psychische klachten bij vrouwen te behandelen. In de jaren zestig werd hij dankzij de vrije seks en de vrouwenemancipatie ook geliefd onder een groot publiek. Tegenwoordig is hij niet meer weg te denken uit het dagelijks seks-leven en zijn er vele varianten, soorten en maten te koop.

Hoe de vibrator dat plezier bezorgd

Het zijn de trillingen in de vibrator die het hem doen. Dat is dus ook gelijk het grote verschil met de dildo. De trillingen in de vibrator worden veroorzaakt door een elektromotor die op hoge snelheid draait. Aan die motor zit een gewichtje en dat veroorzaakt de trillingen.

Het gebruik

De vibrator kan op vele manieren gebruikt worden. Voor de solo seks natuurlijk. Maar ook tussen partners onderling. De ene partner kan de andere bevredigen met de vibrator of de ene kan masturberen met de vibrator terwijl de ander toekijkt. Door dit soort dingen toe te passen in je seksleven wordt dat seksleven in ieder geval minder snel saai!

Inwendig of uitwendig?

Ook in dit geval kun je de vibrator weer op vele manieren gebruiken. Je kunt (jezelf ermee) penitreren. Diep, minder diep of alleen de ingang van de vagina. Het maakt allemaal niet uit als het maar goed voelt.
Ook tegen de clitoris aan bewijst de vibrator goede diensten. De trillingen van de vibrator tegen de clitoris aan worden door veel vrouwen als bijzonder prettig ervaren. Vaak krijgen zij daardoor snel een orgasme.
Voor de liefhebber kan de vibrator ook bij anaal gebruik toegepast worden. Hiervoor zijn eventueel wat dunnere vibrators met een wat prettiger vorm te koop omdat zo aangenaam mogelijk te maken.

Wat voor een vibrator?

Er is zo ontzettend veel keuze in vibrators. Er zijn penisvormige vibrators, staafvormige vibrators, eivormige vibrators, vingervibrators en nog vele andere modellen. Bedenk je zelf wat je prettig vind of wat prettig lijkt. Dingen waar je op kunt letten omdat ze belangrijk zijn voor je gevoel zijn:
  • Het materiaal, voor sommigen voelt glad nu eenmaal prettiger aan dan ruw, metaal kan wat kouder zijn maar is wel weer heerlijk glad
  • Wil je alleen een vibrator voor penetratie of met een extra stukje eraan vast om de clitoris te stimuleren?
  • De grootte en dikte van de vibrator. Het moet fijn aanvoelen, dus kies de maat die je fijn vindt.
  • Wat wil je extra? Je kunt opzetstukken kopen, afstandsbedieningen, water spuitende vibrators, enz. Of wil je gewoon een eenvoudige vibrator? Daar is namelijk ook niets mis mee.
  • De kleur. De meeste vibrators zijn in alle kleuren van de regenboog te krijgen dus kies er maar één uit in je eigen favoriete kleur

Wat je ook uitkiest, het belangrijkste is altijd dat het goed voelt en met plezier gebruikt wordt!
© 2009 - 2017 Zelda, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Orgasme of klaarkomen, hoe voelt dat?Orgasme of klaarkomen, hoe voelt dat?Een orgasme wordt ook wel een hoogtepunt of klaarkomen genoemd. Een orgasme is een soort ontlading na opgebouwde seksuel…
Hoe zit het vrouwelijke orgasme in elkaarHoe zit het vrouwelijke orgasme in elkaarHoe zit het vrouwelijke orgasme nu eigenlijk inmekaar? Welke lichamelijke veranderingen vinden plaats in het lichaam van…
Vrouwvriendelijke vibrators van Emotional BlissSinds 2001 worden in Nederland en België vrouwvriendelijke vibrators van Emotional Bliss verkocht. De vibrators zijn ont…
Leuke weetjes - De vaginaHoe diep is de gemiddelde vagina? Hoe kan een vrouw haar bekkenbodemspieren trainen? Wat is een coregasm? Wat krijg je a…
Masturbatie bij mannen en vrouwenMasturbatie is het seksueel stimuleren en prikkelen van zichzelf, door een actieve aanraking van de eigen geslachtsorgan…

Reageer op het artikel "De vibrator: je fijnste vriend?"

Reactie

Mariëtte, 02-12-2011 10:33 #1
Misschien niet de beste vriend, maar het is een geweldige uitvinding. Ik heb meerdere vibrators en gebruik ze dagelijks. Alleen thuis en heerlijk op bed liggen. Kan ik meerdere keren achter elkaar klaarkomen. Mijn man is mijn beste vriend en ik hou heel veel van hem, maar ik heb meer sex nodig dan hij mij kan bieden. Heb vaak zitten denken aan vreemd gaan, maar nog niet gedaan. Lijkt mij eigenlijk wel heel spannend dus wie weet… Maar een vibrator is voorlopig in ieder geval een mooie aanvulling. Het liefst gebruik ik mijn Womolia van Emotional Bliss. De meeste standen vind ik overbodig, stoppen en weer beginnen hoeft van mij niet. Ik gebruik eigenlijk alleen de eerste twee standen. Maar de vorm is perfect. Heerlijke clit stimulatie en af en toe bijna spontaan even naar binnen glijden. Gaat eigenlijk vanzelf en… JA ECHT, hij vindt mijn G-spot. Voor mij is een vibrator dus echt een must.

Infoteur: Zelda
Gepubliceerd: 17-08-2009
Subrubriek: Seksualiteit
Reacties: 1
Medische informatie…
Schrijf mee!