InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Spiritueel > In het menselijk lichaam kijken om kwalen vast te stellen

In het menselijk lichaam kijken om kwalen vast te stellen

Door middel van deze vorm van helderziendheid kan een mens bij een ander mens binnen in het lichaam kijken zonder apparatuur of operaties.

In het menselijk lichaam kijken

Men kan op deze manier specifieke organen of delen ervan bekijken door naar het juiste deel van het lichaam te kijken. Zo kan men op ieder orgaan ‘inzoomen’ en vaststellen of er iets mee aan de hand is. Als er iets scheelt met een orgaan kan de helderziende beschrijven wat hij ziet of zeggen wat het is. Deze eigenschap kan bij mensen ook in zwakkere vormen voorkomen, waarbij er minder duidelijk gezien wordt hoe het er vanbinnen uit ziet. De eigenschap om in het menselijk lichaam te kijken om kwalen vast te stellen is zeer zeldzaam, maar in Rusland is er een meisje dat bekend geworden is door deze eigenschap. Ze heet Natasha Demkina en wordt ook wel het meisje met de röntgenogen genoemd.

Het meisje met de röntgenogen; Natasha Demkina

Natasha’s verhaal klinkt als iets wat regelrecht uit een sciencefiction film komt, maar dokters hebben haar wonderlijke gave nog niet kunnen weerleggen. Ze kan letterlijk dwars door mensen heen kijken, zonder de hulp van speciale röntgenapparatuur. Natasha’s moeder zegt dat haar dochter als kind niet anders was dan andere kinderen. Wel leerde ze sneller dan al haar leeftijdgenootjes; ze kon al praten zoen ze zes maanden oud was en tegen de tijd dat ze één jaar oud was kon ze al gedichten opzeggen. Op haar derde kende ze heel het alfabet en had ze geleerd hoe ze een sneeuwmobiel moest besturen.

Op haar tiende moest Natasha naar het ziekenhuis om haar blinde darm te laten verwijderen. Toen er complicaties optraden werd ze voor een tweede keer geopereerd en een maand later begon ze vreemde opmerkingen te maken. Alles duidde erop dat ze binnen in mensen kon kijken, want ze vertelde haar moeder dat ze dingen zag die leken op een stofzuigerslang, twee bonen en een tomaat. Hoewel Natasha de juiste termen niet kende, vermoedde haar moeder dat haar dochter het had over haar darmen, nieren en hart.

In het kinderziekenhuis in haar geboortestad te West-Rusland deden dokters allerlei testen om erachter te komen of het meisje inderdaad röntgenogen had. Tijdens één van deze tests maakte Natasha een tekening van wat ze in de buik van een dokter zag. Met een donkere stip gaf ze de plek aan waar de man een maagzweer had. Ook was ze het niet eens met verschillende diagnoses en uit een onderzoek bleek dat ze telkens gelijk had. Een Britse krant haalde Natasha naar Engeland, waar ze met succes alle breuken en metalen pennen aanwees bij een journaliste die niet lang daarvoor een auto-ongeluk had gehad.

Beroemdheid

In Rusland is Natasha ondertussen een beroemdheid. Vroeger stonden mensen voor de kleine flat van Natasha’s ouders in de rij aan te schuiven voor een ‘doktersbezoek’. Natasha, die toen graag geneeskunde wou gaan studeren, vroeg 10 euro aan elke patiënt om haar studies te kunnen betalen. Ondertussen is Natasha 26 jaar oud en werkt ze als dokter in het Special Diagniostics of the Natalya Demkina (TSSD) in Rusland. Na de onderzoeken heeft Natasha vaak hoofdpijn, ze zegt eveneens dat het emotioneel uitputtend is vanwege de ziektes die ze altijd vaststelt. Het spijtige is dat zijzelf de enige is bij wie ze haar gave niet kan toepassen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://en.wikipedia.org/wiki/Natasha_Demkina

Reageer op het artikel "In het menselijk lichaam kijken om kwalen vast te stellen"

Infoteur: Sarahh
Gepubliceerd: 14-05-2013
Subrubriek: Spiritueel
Schrijf mee!