InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Spiritueel > Jaspis, de edelsteen van de liefde

Jaspis, de edelsteen van de liefde

In de oudheid werd de jaspis de moeder van alle stenen genoemd. De Grieken gebruikten de steen als liefdessteen en voor het bereiken van een voorspoedige zwangerschap. Jaspis wordt gebruikt om de geneeskrachtige werking bij onder andere overgangsklachten en leverproblemen. De steen wordt tevens gebruikt bij het afvallen. Jaspis geeft zijn energie af wanneer deze direct op de huid wordt gedragen. Als sieraad wordt de steen gebruikt voor het vervaardigen van: oorbellen, armbanden, hangers, ringen en kettingen.

Geschiedenis

In de oudheid werd de jaspis moeder van alle stenen genoemd. Deze naam kreeg de jaspis omdat men deze steen magische krachten toeschreef. De Egyptenaren sneden scarabeeën uit jaspis en gebruikten deze als sterke energie steen voor de seksualiteit. Alle vele eeuwen worden sieraden van jaspis gemaakt. De Grieken gebruikten de jaspis als liefdessteen en voor het bereiken van een voorspoedige zwangerschap. Bij de Indianen en Indiërs stond de gele jaspis bekend als regensteen.

Geneeskrachtige werking

Energie

Elke kleur jaspis geeft wanneer de steen op de blote huid gedragen wordt energie af.

Om af te vallen

Drink een uur voor iedere maaltijd een glas jaspis water. Om jaspis water te maken kunt u de steen een nacht in een kan water leggen. De jaspis bevordert uw spijsvertering. De spijsvertering zorgt ervoor dat voedsel wordt afgebroken tot voedingstoffen. Deze voedingsstoffen worden in onder andere energie en bouwstoffen omgezet.

Kinderwens

Als er tussen twee partners een kinderwens bestaat en er is geen lichamelijke oorzaak is. Kan de vrouw een ketting dragen van jaspis samen met: jade, maansteen, rookkwarts en rozenkwarts. De ketting kan 's nachts in een kan met water gelegd worden. Beide partners moeten dit water op de nuchtere maag opdrinken.

Seksualiteit

Om uw lichaam beter op seksuele activiteit te laten regeren kunt u de jaspis opleggen. Op de onderkant van uw rug net boven de bilnaad. Of masseer met de steen net onder de navel.

Ontspannend

Een rode jaspis ontspant en doet stress verminderen. Leg de steen 20 minuten op een handbreedte boven uw navel.

Innerlijke harmonie

Een rode jaspis gedragen op de blote huid geeft u innerlijke harmonie.

Afweersysteem

Een gele jaspis helpt uw afweersysteem te versterken. Drink op uw nuchtere maag water waarin een gele jaspis een nacht heeft ingelegen. U kunt uw afweersysteem hiermee versterken.

Overgangsklachten

Een gele jaspis helpt bij overgangsklachten. Doe een gele jaspis een nacht in een glas water. Drink de volgende ochtend dit water op uw nuchtere maag. Dit zal de overgangsklachten doen verminderen.

Ontstekingen in het maagdarmkanaal

Draag bij deze klachten een roodbruine jaspis op de blote huid om de pijn te verzachten. U kunt de steen ook op de plaats van de maag leggen.

Verstopping

Wanneer u last heeft van verstopping kunt u daardoor verschillende klachten krijgen bijvoorbeeld: buikpijn, buikkrampen en harde ontlasting. U kunt deze klachten doen verminderen. Drink op uw nuchtere maag een glas jaspis water. Dit is water waar een nacht een roodbruine jaspis in heeft gelegen.

Leverproblemen

Bij leverproblemen is het goed om een jaspis enkele minuten in de hand te houden. Herhaal dit enkele keren per dag.

De geneeskracht van edelstenen en mineralen is al vele eeuwen bekend. Schakel bij klachten altijd medische hulp in.

Kleur

De jaspis wordt gevonden in de volgende kleuren. In verschillende tinten rood, geel, groen, wit en bruin.

Vindplaatsen

India en Mexico zijn de vindplaatsen van de gele jaspis. In Duitsland wordt de rode jaspis gevonden. De overige kleuren jaspis worden voornamelijk gevonden in: Afrika, Australië, Egypte, Brazilië, de Verenigde Staten en in Frankrijk.

Verzorging

U kunt de jaspis ontladen door de steen onder lauw stromend water te houden. Voor het opladen kunt u de jaspis in het zonlicht leggen. Ook kunt u de steen een nacht in een bakje getrommelde hematiet steentjes leggen.

Toepassing

Jaspis kan zijn energie alleen via direct huidcontact afgeven. De steen wordt dan ook vaak als hanger aan een ketting gedragen voor de geneeskrachtige werking. Al eeuwen lang worden sieraden zoals oorbellen, ringen, armbanden en kettingen van jaspis gemaakt. De steen kan bij lichamelijke klachten in de hand gehouden worden, opgelegd en op de blote huid gedragen worden.

Lees verder

© 2015 - 2019 Judyb, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Rode jaspis, steen voor aarding, kracht en moedRode jaspis, steen voor aarding, kracht en moedDe roodbruine, ondoorzichtige jaspis is een van de weinige halfedelstenen die in ons land gevonden kan worden. Tussen he…
De heliotroop is een groene jaspis met rode spikkeltjesDe heliotroop is een groene jaspis met rode spikkeltjesDe heliotroop is een jaspis, wat weer een chalcedoonkwarts is. Welke behoort tot de zeer grote en algemene groep van kwa…
Edelstenen - jaspis, obsidiaan en rhodochrosietEdelstenen - jaspis, obsidiaan en rhodochrosietVan jaspis, obsidiaan en rhodochrosiet worden vaak edelstenen gemaakt. De mooie tekening op de jaspis leent zich er perf…
Edelstenen voor in de kinderkamerEdelstenen voor in de kinderkamerEdelstenen en mineralen hebben aantrekkingskracht op kinderen. Jonge kinderen kunnen namelijk over het algemeen goed de…
Stenen, sterrenbeelden en kleurentherapieEdelstenen kunnen worden gebruikt om mee te helen, maar kunnen ook persoonlijk zijn toebedeeld door het karakter van die…
Bronnen en referenties
  • Boek: De bijzondere kracht van helende stenen, Gisela Schreiber
  • http://www.spijsvertering.info/over-spijsvertering/
  • https://www.thuisarts.nl/verstopping/ik-heb-last-van-verstopping
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Jaspis_%28halfedelsteen%29

Reageer op het artikel "Jaspis, de edelsteen van de liefde"

Infoteur: Judyb
Gepubliceerd: 13-02-2015
Subrubriek: Spiritueel
Special: Edelstenen
Schrijf mee!