InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Natuurgeneeswijze > Mosagaat, steen voor ontspanning en ruimte

Mosagaat, steen voor ontspanning en ruimte

Mosagaat, steen voor ontspanning en ruimte Mosagaat wordt zo genoemd omdat het lijkt alsof er mos in de steen zit. Dit wordt zichtbaar als de steen gepolijst is. Ruw is de steen niet erg interessant. Hij behoort tot de chalcedoonfamilie, welke weer behoort tot de grote groep van de kwartsen. De witte, blauwachtige chalcedoon tekent zich als wolkjes af temidden van de groene "mosjes". Een fascinerend schouwspel. Wie van de natuur houdt, moét wel houden van mosagaat. Het is een steen die ontspanning, openheid en ruimte schenkt aan geest en ziel. Zoals vele stenen werkt ook mosagaat in op de creativiteit. De natuurlijke intelligentie is een creatief vermogen, dat o.a. door de mosagaat versterkt wordt. Je opent je voor wat er om je heen is en je nieuwsgierigheid wordt gewekt. Je vermogen tot communicatie verruimt zich. Mosagaat versterkt het lymfesysteem en het immuunsysteem. Zowel fysiek als emotioneel komt er ontspanning. De vitaliteit herstelt zich.

Mosagaat is een vriendelijke steen

De steen geeft een vriendelijke indruk. Er huist iets zachtmoedigs in. Mosagaat geeft ontspanning en brengt herstel aan de ziel. Men voelt weer hoop. Diepe angsten kunnen los worden gelaten. Opgekropte emoties komen er eindelijk uit. Men kan weer optimistisch zijn. De steen moet in alle gevallen direct op de huid worden gedragen.

Mosagaat brengt je dichter bij jezelf

Deze steen helpt je om je goed te voelen met wie je bent. Je krijgt weer vertrouwen in jezelf en in wat je kan. Je roeit met de riemen die je hebt. Je voelt je standvastig. Er is weer contact met je gevoel, maar ook met je verstand, die twee werken prima samen en dat besef je.

Steen voor ruimte

Als je gebukt ging onder gevoelens van onvrijheid en beperking, dan brengt mosagaat opluchting. Je durft weer actie te ondernemen, aan het twijfelen en aarzelen komt een einde. Je bent niet bang om een nieuw begin te maken. Je voelt je geïnspireerd onder invloed van deze steen. Voelde je voorheen dat er een druk op je lag, voelde je je belast, met mosagaat treedt er verlichting op. Dat heeft er ook mee te maken dat je vriendelijker bent voor jezelf en dat je beseft dat het universum van nature goed is. Je gelooft weer in de goedheid van het bestaan. Je krijgt er daardoor weer zin in.

Mosagaat brengt openheid

Er ontstaat een natuurlijk open zijn van geest en ziel. Je staat open voor nieuwe ervaringen. Blokkades die de ziel zich onvrij deden voelen worden doorbroken. De stroom van het leven wordt hersteld. Je gaat er weer op uit.

Mosagaat versterkt het contact met de natuur

De genezende kracht van de natuur leer je waarderen. Ook zie je de wijsheid die besloten ligt in de natuur. Natuurverschijnselen zijn een boeiend verhaal dat spreekt van het leven zelf. Je weerstandsvermogen versterkt naarmate je meer buiten bent.

Creativiteit

De geest wordt onafhankelijk. Je laat je niet beperken, maar gebruikt de middelen die je hebt maximaal. Je ziet de poëzie van het leven. Je bent in staat positieve dromen tot werkelijkheid te dromen. Geestelijk word je sterk en je kunt dat in het dagelijkse leven toepassen. Hoe goed je ook dromen kunt, toch verlies je niet het contact met de werkelijkheid. Wie al te zeer ongebonden is en een gebrek heeft aan zelfbeheersing, kan zijn voordeel doen met deze steen.

Mosagaat versterkt je gevoel voor vele vormen van communicatie

Deze steen versterkt het vermogen tot communicatie. Je staat open voor wat er om je heen gebeurt, je bent je bewust van wat er om je heen is. Je natuurlijke en positieve nieuwsgierigheid wordt gewekt. Je weet signalen op te merken en verbanden te leggen. De geest wordt meer flexibel onder invloed van de mosagaat. Complexe verbanden worden doorzien.

Fysiek

Het lymfesysteem wordt versterkt in zijn functie, zwellingen van de lymfeklieren tegengegaan. Hardnekkige infecties verdwijnen, koorts verlaagt. Het hele immuunsysteem wordt versterkt. Blokkades in lymfesysteem of bloed worden opgelost. Er komt ontspanning in het organisme, zowel fysiek als emotioneel. Depressie tijdens de zwangerschap wordt verlicht.

Mosagaat geeft zowel ontspanning als vitaliteit

Wie zich niet vitaal voelt zou het eens kunnen proberen met mosagaat. Het beste is om de steen direct op de huid te dragen. Er is overigens ook een roodbruine variant van mosagaat, die is met name geschikt om ouderen meer vitaliteit te geven. De balans wordt hersteld, enerzijds komt er meer ontspanning, anderzijds stroomt de energie weer beter.

Lees verder

© 2014 - 2019 Sofiaroc, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
De Agaat geeft moed en verzorgtDe Agaat geeft moed en verzorgtEdelsteen agaat komt relatief veel voor op aarde. De agaat wordt van oudsher gedragen om de goden te behagen en om voora…
Competenties om voor dementerenden maatwerk te leverenmijn kijk opCompetenties om voor dementerenden maatwerk te leverenWelke competenties heeft een verzorgende of een activiteitenbegeleider nodig om maatwerk te leveren in de omgang met men…
De zonnesteen is een steen van overvloed en levensenergieDe zonnesteen is een steen van overvloed en levensenergieDe zonnesteen is een warm aandoende steen, met een goudachtige kleur waarin glimmertjes te zien zijn. Het is een positie…
Speksteen, een zacht (k)eitjeSpeksteen, een zacht (k)eitjeSpeksteen wordt ook wel zeepsteen genoemd. De naam is ontstaan doordat de steen door het hoge talkgehalte aanvoelt als e…
De magische groene wereld van malachietDe magische groene wereld van malachietDe ondoorzichtige diepgroene malachiet met haar fascinerende tekening van lichtgroene banden en concentrische cirkels be…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Sockii, Flickr (CC BY-2.0)
  • Handboek geneeskrachtige stenen. Michael Gienger
  • De kristallengids. Simon & Sue Lilly
  • Kristallen ontcijferd. Sue Lilly
  • Edelsteentherapie van A tot Z. Tosca Tetteroo

Reageer op het artikel "Mosagaat, steen voor ontspanning en ruimte"

Infoteur: Sofiaroc
Laatste update: 28-03-2018
Subrubriek: Natuurgeneeswijze
Medische informatie…
Schrijf mee!